Jak ¶wiecić tanio i dobrze

Data: 2012-10-08 12:35:08
Autor: Andrzej Ozieblo
Jak ¶wiecić tanio i dobrze
W dniu 2012-10-06 13:28, Igor pisze:

Przestało mi wystarczać ¶wiatło pozycyjne. Szukam czego, co o¶wietli
drogę. Przeszukałem archiwa grupy i dowiedziałem się, że:
- tanie lampki Cree z allegro s± do niczego,
- Bocialarka jest OK, ale cena 200 zł nieco naci±ga pojęcie "tanio",
- taniej można kupić na dealextreme.

Mimo wszystko szukalbym czegos solidniejszego i drozszego. Tez sie rozgladam, bo musze kupic prezent dla chrzesniaka. W cenie ok. 160-180 zl. Wybieram miedzy:

1. Matronic Noise 300 - znam, solidne mocowanie, kilka drobnych wad,
2. Magicshire 858 - bardziej rozproszone swiatlo niz 1., ale nie podoba mi sie mocowanie "na gumke"

Oba modele dobrze opisane w tescie Dominika http://www.light-test.info/

Proponowana przez Macka Ultrafire C2 z XM-L, jak sie wydaje, nie jest typowa latarka roweowa i daje zbyt skupiony i "uciety" snop swiatla. Ale dobrze by sie fachowcy wypowiedzieli. Zreszta jej cena na allegro tez niemala, ok. 140 zl.

Data: 2012-10-08 13:18:36
Autor: Titus Atomicus
Jak ¶wiecić tanio i dobrze
In article <k4u9eq$uk$1@srv.cyf-kr.edu.pl>,
 Andrzej Ozieblo <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> wrote:

> [...]

2. Magicshire 858 - bardziej rozproszone swiatlo niz 1., ale nie podoba mi sie mocowanie "na gumke"

Ale dlaczego nie Mactronic Scream Pro?
--
TA

Data: 2012-10-08 14:12:36
Autor: Andrzej Ozieblo
Jak ¶wiecić tanio i dobrze
W dniu 2012-10-08 13:18, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Ale dlaczego nie Mactronic Scream Pro?

Popatrz do testow Dominika. Scream Pro daje typowo zoomowy snop swiatla do przodu, nie oswietla dobrze bokow, zwlaszcza z bezposredniej odleglosci od kierownicy. To po prostu uniwersalna latarka z dolozonym uchwytem na rower. W tych dwoch wymienionych przeze mnie jest z tym duzo lepiej. Magicshine 858 lepiej rozprasza swiatlo, ale sciega blizej niz Mactronic Noise. Do tego obie zasilane sa 18650, a nie kilkoma AAA. No i sa mocniejsze, daja wiecej lumenow, jakkowiek sie to przeklada na oswietlenie terenu.

Ale byc moze komus to odpowiada. Do zwyklej jazdy miejskiej z niewielkimi wypadami w teren wystarczy.

Data: 2012-10-09 22:43:39
Autor: Igor
Jak świecić tanio i dobrze
Tako rzecze Andrzej Ozieblo:
[...]
Dzięki za porady. Po przeczytaniu wszystkich i całego light-test.info
zdecydowałem się wydać więcej niż planowałem i kupić bocialarkę.
Mocniejsze z lampek polecanych w tym w±tku kosztowały ok. 170, to
już niewielka różnica. Za kilka dni się przekonam czy było warto.

Igor

Data: 2012-10-11 13:35:20
Autor: Maciek
Jak ¶wiecić tanio i dobrze
Popatrz do testow Dominika.

Chętnie zobaczyłbym tam test C2-jki. Byłoby do czego porównać :-)

Data: 2012-10-11 13:26:53
Autor: Maciek
Jak ¶wiecić tanio i dobrze
[...]

Masz rację C2, nie jest typowo rowerowa. Jednak uj±łbym to jako zaletę. Na co dzień mamy dobr± latarkę, a do roweru montujemy uchwyt i mamy "¶wiatełko" rowerowe ;-).
Według mnie snop ¶wiatła na szeroko¶ć jest ok, a moc± powinna przynajmniej 2x przebijać lampki wymienione przez Ciebie.
Cenę każdy może sobie przekalkulować, nie trzeba przecież zamawiać na allegro. Dostępne s± po ~30$ z darmow± wysyłk±.
T± z allegro, któr± widziałe¶ kto¶ raczej robi z czę¶ci ogólnie dostępnych do tych latarek (obudowa, dioda, sterownik) i wychodzi cena jaka wychodzi. Trzeba jednak przyznać, że ¶wieci mu to ładnie.

Data: 2012-10-11 14:56:48
Autor: Andrzej Ozieblo
Jak ¶wiecić tanio i dobrze
W dniu 2012-10-11 13:26, Maciek pisze:

[...]

Moze Dominik sie poswieci i przetestuje. Obawiam sie tego, co w Mactronic Scream Ppo (wiem slabsza dioda). Czyli mocny snop swiatla, ale slabo oswietla tuz przed kierownica i daje zbyt mocne uciecie na granicy swiecenia stozka. Ale to tylko gdybanie.

Moc lamek wymienionych przez mnie, czyli 300 i 500 lumenow to az za duzo. Zreszta jak widac w testach Dominika lemen lumenowi nierowny. Nigdy jeszcze nie uzylem trybu turbo w Noise, czyli 300 lumenow i tylko rzadko tryb high - bodajze 200 lumenow. Troche te lumeny w lampkach przypominaja mi megapiksele w aparatach cyfrowych. Wiadmo, ze przecietnemu amatorowi wystarczy 8-10 Mpix i to w nadmiarze, ale producenci wciaz przebija gorna granice, nawiasem mowiac bez sensu, bo dawno konczy sie rozdzielczosc optyki.

Data: 2012-10-11 20:29:46
Autor: Maciek
Jak świecić tanio i dobrze
> [...]
slabo oswietla tuz przed kierownica i daje zbyt mocne uciecie na granicy
swiecenia stozka. Ale to tylko gdybanie.

Wszystko to sÄ… indywidualne odczucia, jeden woli tak drugi inaczej.
Ogólnie to co znalazłem odnośnie C2 z możliwością porównania do innych wynalazków, można zobaczyć na stronie:

http://fonarevka.ru/

Poglądowo masz tam szerokość świecenia C2.
Oczywiście zdjęcia na tej stronie są przesadzone pod względem jasności. Ktoś robił jasnym obiektywem z ISO 200 i sporym czasem naświetlania ;-)
Nie twierdzę, że jest to idealne rozwiązanie na rower, ale według mnie w tej cenie (poniżej stówy do 140zł zmodowana;-) naprawdę nie ma co grymasić.

[...]

....no i tutaj też zależy.. np. w terenie w nocy przydaje się większa liczba lumenów, jeżeli masz zamiar pojechać deko szybciej.
No ale ogĂłlnie masz racjÄ™ np. do miasta taki rzÄ…d lumenĂłw to i tak jest na wyrost.

[...]

Owszem, tylko w tym przypadku to trochÄ™ inna liga i teĹĽ wchodzi kwestia ceny.
Masz więcej lumenów za mniej pieniążków do tego korzystasz jak ze zwykłej latarki, a w razie nieszczęścia masz możliwość zakupu części zamiennych ;-)

Jak ¶wiecić tanio i dobrze