Jak szybko Merkel wy艣le kawaleri臋 na O rbanowskie W臋gry? Bo "nie zaraz" brzmi niemal jak obietnica :-)

Data: 2013-05-22 20:34:27
Autor: leszek niewiadomski
Jak szybko Merkel wy艣le kawaleri臋 na O rbanowskie W臋gry? Bo "nie zaraz" brzmi niemal jak obietnica :-)
Am 21.05.2013 21:37, schrieb A. Filip:
https://www.google.com/news/story?ncl=dAZtHi9f2q946uMiEI4xxjQBwyv2M&ned=pl_pl&topic=h

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114875,13951550,_Niemcy_juz_raz_wyslaly_czolgi___Orban_obrazil_Merkel.html
   [...]  wypowied藕 kanclerz Niemiec z ubieg艂ego tygodnia. Merkel
   powiedzia艂a w wywiadzie: "Zrobimy wszystko, 偶eby W臋gry sprowadzi膰 na
   w艂a艣ciw膮 drog臋, ale nie oznacza to, 偶e zaraz wy艣lemy tam
   kawaleri臋". [...]

Kiedy Niemcy przeprosz膮 za t膮 _skandaliczn膮_ wypowied藕 Merkel?! ;-)

Bo je艣li Orban ma przeprasza膰 za reakcj臋 to Merkel *znacznie* bardziej
za sam膮 akcje.

Poczytaj kolego, co tam dalej napisane:

>By艂a to aluzja do s艂贸w socjaldemokratycznego kandydata na kanclerza Peera Steinbr眉cka. Bowiem polityk SPD powiedzia艂 wcze艣niej, 偶e uwa偶a za mo偶liwe wykluczenie z Unii W臋gier, kt贸re pod przyw贸dztwem Orbana raz po raz naruszaj膮 podstawowe zasady demokracji.

Sformu艂owanie kanclerz by艂o jednocze艣nie aluzj膮 do wypowiedzi Steinbr眉cka sprzed kilku lat w zwi膮zku ze sporem podatkowym z Szwajcari膮.<

A komentarz Westerwelle troche zlagodzono, bo "Entgleisung" w tym kontekscie to "gafa". Poza tym przypomina sie ze Wegry byly sprzymierzencami Hitlera i wojska niemieckie nie podbijaly Wegier, lecz weszly zeby zaistalowac rzad kolaboracyjny, gdy sojusznik oazaal sie nielojalny i probowal dogadac sie z aliantami. (patrz Wikipedia)
ln.
--
"As an online discussion among Poles grows longer, the probability of a comparison involving a security service, or a calling the opponent an agent of influence, a Volksdeutsch, a Jew or an idiot approaches 1" (The new Godwin's Law)

Data: 2013-05-23 15:24:16
Autor: A. Filip
leszek niewiadomski <leszek@invalid.invalid> pisze:
[...]

No wiec by艂a to tak "dwuznaczna" aluzja kt贸r膮 mo偶na by 艂atwo wybaczy膰
wsiowej babie ale nie pono膰 kompetentnej przyw贸dczyni kraju o znaczeniu
Niemiec i z tak膮 histori膮 jak Niemcy IMHO (za 艂atwo) *NIGDY*.
Im kraj ma wi臋ksze znaczenie mi臋dzynarodowe tym jego przyw贸dca lub
przyw贸dczyni staranniej powinni dobiera膰 s艂owa i staranniej unika膰
*niecelowych* "dwuznaczno艣ci". Bo zak艂ada膰 偶e s艂owa dotr膮 tylko na Niemcy
albo 偶e wszyscy odbior膮 wypowiedziane w znaczeniu Niemcom wygodnym mo偶e
wierzy膰 IMHO tylko ostatni idiota.

Du偶e mi臋dzynarodowe znaczenie Niemiec ma nie tylko mi艂e konsekwencje dla
przyw贸dc贸w Niemiec, nieprawda偶?

--
A. Filip
Nie kupuj kota w worku.

Data: 2013-05-23 15:49:03
Autor: leszek niewiadomski
[...]

Mysle, ze jest odwrotnie. Merkel i jej konkurent socjalistyczny Steinbr眉ck maja gleboko w d* to co o nich mysli i mowi jakis typ z bankrutujacego interesu. A znaczenie miedzynarodowe kraju wynika z kondycji gospodarki. Nie wiem czy slusznie (rozne rzeczy moglbym opowiadac), ale tutejsze produkty jakos sa cenione w swiecie, a obywatele krajow, ktorym udali sie gorsi przywodcy, przyjezdzaja bez obaw w poszukiwaniu pracy.
Przywodcy przychodza i odchodza. Jedni odchodza i zyja w chwale (H.Schmidt nadal pali i ma nowa zone; H.Kohl wozony jest w wozku inwalidzkim), inni maja nowe zajecia (G.Schr枚der), maja klopoty (S.Berlusconi) czy znikneli z pola widzenia (N.Sarkozy), a zycie toczy sie dalej.
ln.

Data: 2013-05-23 15:57:26
Autor: leszek niewiadomski
Am 23.05.2013 15:49, schrieb leszek niewiadomski:

[...]

  Cos w temacie http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-22624104
ln.