Jak szybko Merkel wy艣le kawaleri臋 na Orbanowskie W臋gry? Bo "nie zaraz" brzmi niemal jak obietnica :-)

Data: 2013-05-21 21:37:29
Autor: A. Filip
Jak szybko Merkel wy艣le kawaleri臋 na Orbanowskie W臋gry? Bo "nie zaraz" brzmi niemal jak obietnica :-)
https://www.google.com/news/story?ncl=dAZtHi9f2q946uMiEI4xxjQBwyv2M&ned=pl_pl&topic=h

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114875,13951550,_Niemcy_juz_raz_wyslaly_czolgi___Orban_obrazil_Merkel.html
  [...]  wypowied藕 kanclerz Niemiec z ubieg艂ego tygodnia. Merkel
  powiedzia艂a w wywiadzie: "Zrobimy wszystko, 偶eby W臋gry sprowadzi膰 na
  w艂a艣ciw膮 drog臋, ale nie oznacza to, 偶e zaraz wy艣lemy tam
  kawaleri臋". [...]

Kiedy Niemcy przeprosz膮 za t膮 _skandaliczn膮_ wypowied藕 Merkel?! ;-)

Bo je艣li Orban ma przeprasza膰 za reakcj臋 to Merkel *znacznie* bardziej
za sam膮 akcje.

--
A. Filip
Taki z niego muzykant jak z koziego ogona klarnet, a z koziej dupy tr膮ba.

Data: 2013-05-21 21:43:52
Autor: abc
[...]

Od wybor贸w 2010 roku przeciwko W臋grom planowo prowadzona jest kampania
dyskredytacji. W jej ramach wielkonak艂adowe gazety, telewizje i inne media
prawie ka偶dego dnia publikuj膮 fa艂szywe i tendencyjne, s艂u偶膮ce kompromitacji
wiadomo艣ci.

Zabiegi te staraj膮 si臋 wm贸wi膰 opinii publicznej, kt贸ra nie zna w臋gierskiej
rzeczywisto艣ci, 偶e na W臋grzech demokracja zosta艂a wypaczona, mniejszo艣ci s膮
prze艣ladowane, nie ma wolno艣ci prasy, zwykli ludzie zmuszeni s膮 偶y膰 w
strachu, szalej膮 antysemityzm i uprzedzenia, a skrajnie prawicowa elita
szykuje si臋 ju偶 do wprowadzenia totalitarnej dyktatury.

Wiadomo艣ci takie nie maj膮 najmniejszego zwi膮zku z rzeczywisto艣ci膮. Na
W臋grzech panuje demokracja, nikt z powodu swego pochodzenia nie cierpi
偶adnej dyskryminacji, ka偶dy mo偶e swobodnie publikowa膰 swoje pogl膮dy.

Nowa w臋gierska Konstytucja, uchwalona z dwudziestoletnim op贸藕nieniem po
upadku komunistycznej dyktatury, zast膮pi艂a star膮, kt贸rej korzenie si臋ga艂y
stalinizmu i jest w zgodzie z europejskimi normami oraz z najpi臋kniejszymi
tradycjami ponadtysi膮cletniej w臋gierskiej pa艅stwowo艣ci. (...)

Coraz wi臋cej naszych rodak贸w 偶yj膮cych na emigracji donosi z Niemiec, Anglii
oraz innych kraj贸w, jak cho膰by USA, 偶e praktycznie ka偶dego dnia pytani s膮 o
sytuacj臋 na W臋grzech, proszeni s膮 o wyt艂umaczenie przera偶aj膮cych wie艣ci,
kt贸re podaj膮 miejscowe media.

Nie jeste艣my w stanie odpowiedzie膰 na ka偶dy przypadek takich fa艂szywych
oskar偶e艅. Po cz臋艣ci dlatego, 偶e nie starczy艂oby nam czasu, ale te偶 dlatego,
偶e media te nie s膮 sk艂onne zamieszcza膰 naszych pogl膮d贸w.

Winni艣cie jednak by膰 艣wiadomi, 偶e kampania ta nie przeciw W臋grom jest
skierowana. W rzeczywisto艣ci kampania ta jest reakcj膮 panuj膮cej w
mi臋dzynarodowych mediach lewicowej i liberalnej warstwy inteligencji na ich
mia偶d偶膮c膮 kl臋sk臋, zadan膮 im przez w臋gierskich wyborc贸w, jest reakcj膮 na
konserwatywn膮 rewolucj臋 na W臋grzech.

Kr臋gi socjalist贸w i libera艂贸w obawiaj膮 si臋, 偶e konserwatywna rewolucja mo偶e
przybra膰 szerszy, europejski rozmiar, dlatego pragn膮 zniszczy膰 owoce
w臋gierskiej przemiany i dlatego podj臋艂y przeciw nam kampani臋 dyskredytacji.

W czasie najg艂臋bszego kryzysu wszak wyznali艣my, 偶e "wierzymy w si艂臋 mi艂o艣ci
i solidarno艣ci". Wiara ta da艂a nam si艂臋 nie tylko do tego, by zamkn膮膰
chaotyczny okres postkomunizmu, ale i do tego, by obroni膰 owoce naszego
wyboru. W niespotykanych w Europie rozmiar贸w, p贸艂milionowych manifestacjach
potwierdzili艣my przekonanie, 偶e obronimy wybrany przez nas rz膮d przed z
zewn膮trz spadaj膮cymi na艅 atakami.

Wi臋cej
http://niezalezna.pl/40424-dramatyczny-list-wegierskich-intelektualistow

--
Nie da si臋 oddzieli膰 polityki od religii. Nie da si臋 w cz艂owieku oddzieli膰
katolika od obywatela. Rozdzia艂 pa艅stwa od Ko艣cio艂a jest sztuczny.

Data: 2013-05-22 20:34:27
Autor: leszek niewiadomski
Am 21.05.2013 21:37, schrieb A. Filip:
[...]

Poczytaj kolego, co tam dalej napisane:

>By艂a to aluzja do s艂贸w socjaldemokratycznego kandydata na kanclerza Peera Steinbr眉cka. Bowiem polityk SPD powiedzia艂 wcze艣niej, 偶e uwa偶a za mo偶liwe wykluczenie z Unii W臋gier, kt贸re pod przyw贸dztwem Orbana raz po raz naruszaj膮 podstawowe zasady demokracji.

Sformu艂owanie kanclerz by艂o jednocze艣nie aluzj膮 do wypowiedzi Steinbr眉cka sprzed kilku lat w zwi膮zku ze sporem podatkowym z Szwajcari膮.<

A komentarz Westerwelle troche zlagodzono, bo "Entgleisung" w tym kontekscie to "gafa". Poza tym przypomina sie ze Wegry byly sprzymierzencami Hitlera i wojska niemieckie nie podbijaly Wegier, lecz weszly zeby zaistalowac rzad kolaboracyjny, gdy sojusznik oazaal sie nielojalny i probowal dogadac sie z aliantami. (patrz Wikipedia)
ln.
--
"As an online discussion among Poles grows longer, the probability of a comparison involving a security service, or a calling the opponent an agent of influence, a Volksdeutsch, a Jew or an idiot approaches 1" (The new Godwin's Law)

Data: 2013-05-23 15:24:16
Autor: A. Filip
leszek niewiadomski <leszek@invalid.invalid> pisze:
[...]

No wiec by艂a to tak "dwuznaczna" aluzja kt贸r膮 mo偶na by 艂atwo wybaczy膰
wsiowej babie ale nie pono膰 kompetentnej przyw贸dczyni kraju o znaczeniu
Niemiec i z tak膮 histori膮 jak Niemcy IMHO (za 艂atwo) *NIGDY*.
Im kraj ma wi臋ksze znaczenie mi臋dzynarodowe tym jego przyw贸dca lub
przyw贸dczyni staranniej powinni dobiera膰 s艂owa i staranniej unika膰
*niecelowych* "dwuznaczno艣ci". Bo zak艂ada膰 偶e s艂owa dotr膮 tylko na Niemcy
albo 偶e wszyscy odbior膮 wypowiedziane w znaczeniu Niemcom wygodnym mo偶e
wierzy膰 IMHO tylko ostatni idiota.

Du偶e mi臋dzynarodowe znaczenie Niemiec ma nie tylko mi艂e konsekwencje dla
przyw贸dc贸w Niemiec, nieprawda偶?

--
A. Filip
Nie kupuj kota w worku.

Data: 2013-05-23 15:49:03
Autor: leszek niewiadomski
[...]

Mysle, ze jest odwrotnie. Merkel i jej konkurent socjalistyczny Steinbr眉ck maja gleboko w d* to co o nich mysli i mowi jakis typ z bankrutujacego interesu. A znaczenie miedzynarodowe kraju wynika z kondycji gospodarki. Nie wiem czy slusznie (rozne rzeczy moglbym opowiadac), ale tutejsze produkty jakos sa cenione w swiecie, a obywatele krajow, ktorym udali sie gorsi przywodcy, przyjezdzaja bez obaw w poszukiwaniu pracy.
Przywodcy przychodza i odchodza. Jedni odchodza i zyja w chwale (H.Schmidt nadal pali i ma nowa zone; H.Kohl wozony jest w wozku inwalidzkim), inni maja nowe zajecia (G.Schr枚der), maja klopoty (S.Berlusconi) czy znikneli z pola widzenia (N.Sarkozy), a zycie toczy sie dalej.
ln.

Data: 2013-05-23 15:57:26
Autor: leszek niewiadomski
Am 23.05.2013 15:49, schrieb leszek niewiadomski:

[...]

  Cos w temacie http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-22624104
ln.