Jak szybko X360 zaczyna się psuć? W czym nowe są l epsze?

Data: 2009-10-24 12:00:09
Autor: Wooyek
Jak szybko X360 zaczyna się psuć? W czym nowe są l epsze?
Witam! Z powodu Forzy 3 i paru innych gier przymierzam się do zakupu swojej pierwszej konsoli. Miałby to być X360 Premium 20GB - używany, od dobrego kumpla. I stąd dwa pytania:

1) Kumpel bardzo dba o sprzęt i nie ma z nim żadnych problemów, ale używa swojego X-a nieprzerwanie już od 3 lat. Martwię się trochę, czy lada moment konsola nie zacznie się sypać ze względu na swój "przebieg" - wiadomo, nic nie jest wieczne. Jak to wygląda z Waszego doświadczenia - mam powody do obaw, czy raczej do niezbyt częstego grania mogę się skusić?

2) Wspomniany X360 był kupiony praktycznie w momencie debiutu w Polsce - wnioskuję więc, że jest to pierwsza wersja. Jakie poprawki zostały wprowadzone w nowszych konsolach? W czym taki np. Elite dostępny dziś w sklepach byłby lepszy (poza większym dyskiem i HDMI)?

I jeszcze jedno pytanie, bonusowe ;) Chciałbym podłączyć konsolę do monitora LCD (16:10, 22", 1680x1050) przez VGA. Dobry to pomysł? Nie będzie problemów z rozdzielczością itp.?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc dla konsolowego amatora ;)

Data: 2009-10-24 12:10:51
Autor: Meanthord
Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości news:hbuj7b$ofh$1inews.gazeta.pl...
[...]

    To zalezy za jaka kwote chce Ci sprzedac konsole. Biorac pod uwage, ze konsoli skonczyla sie juz gwarancja na ROD zadna cena wieksza, niz 200 zl nie wchodzi w gre i za tyle mozesz zaryzykowac.

[...]

    Inna plyta glowna.

Pozdr.
Meanthord

Data: 2009-10-24 13:17:46
Autor: Wooyek
[...]

No tak, ale czym to się przejawia dla szarego użytkownika? ;)

Data: 2009-10-24 15:14:51
Autor: Dysiek
Jak szybko X360 zaczyna się psuć? W czym nowe są lepsze?
Inna plyta glowna.

No tak, ale czym to się przejawia dla szarego użytkownika? ;)

Mniej sie grzeje i szansa na padniecie jest duzo duzo mniejsza. W nowych X-ach ROD-y praktycznie nie wystepuja.

Jak chcesz nowego X-a to w Saturnie jest dobre promo - Elite + Forza 3 za 1050 zl.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2009-10-24 17:03:35
Autor: domin
Dysiek pisze:
Inna plyta glowna.
No tak, ale czym to się przejawia dla szarego użytkownika? ;)

Mniej sie grzeje i szansa na padniecie jest duzo duzo mniejsza. W nowych X-ach ROD-y praktycznie nie wystepuja.

ciagna mniej pradu od wczesniejszych, na poczatku bylo 203w, pozniej 175w, teraz nowe oparte na jasperze ciagna 150w

Data: 2009-10-24 22:29:24
Autor: Wooyek
Jak szybko X360 zaczyna się psuć? W czym nowe są lepsze?
Jak chcesz nowego X-a to w Saturnie jest dobre promo - Elite + Forza 3 za 1050 zl.

1170 zł niestety...

Data: 2009-10-24 23:43:49
Autor: Dysiek
Jak szybko X360 zaczyna się psuć? W czym nowe są lepsze?
1170 zł niestety...

Masz racje, zle luknalem. Mimo wszystko i tak sie oplaca.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2009-10-27 17:41:11
Autor: Dysiek
Jak szybko X360 zaczyna się psuć? W czym nowe są lepsze?
Masz racje, zle luknalem. Mimo wszystko i tak sie oplaca.

A na reklamie RTV Euro AGD widzialem Elite za 1070 zl + dwie gry (Lego costam, a drugiej w ogole nie pamietam).

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2009-10-27 18:54:00
Autor: Wooyek
[...]

Lego-Batman-cośtam, a druga to Pure. Ciekawy zestaw, ale Forzę tak czy siak bym musiał dokupić, w demo Pure grałem na PC (i mnie odrzuciło), a Lego-Batman-cośtam mnie niezbyt pociaga ;)

Ostatecznie zdecydowałem się na zakup konsoli od kumpla - szkoda mi kasy na nówkę, bo nie wiem, czy na pewno mi się spodoba. Już kiedyś się napalałem na Gran Turismo 4 i na pożyczonej konsoli okazało się, że szału nie ma...

A jak mi się spodoba, to najwyżej sprzedam zanim się zepsuje i kupię sobie nową - przed świętami pewnie jakieś promocje też będą ;)

Data: 2009-10-27 19:57:46
Autor: Dysiek
[...]

Sprzedajesz te dwie, kupujesz Forze 3 i cieszysz sie Xem za 1070 zl.

Dysiek

Data: 2009-10-29 11:02:13
Autor: kamil

"Dysiek" <brak@brak.pl> wrote in message news:hc7frc$g8o$1inews.gazeta.pl...
[...]

Albo kupujesz dwie przechodzone konsole po 250zl kazda (na zapas, gdyby pojawil sie RROD;) i cieszysz sie z 400zl w kieszeni ;)

Data: 2009-10-29 20:18:39
Autor: Wooyek
> [...]

Albo kupujesz dwie przechodzone konsole po 250zl kazda (na zapas,
gdyby pojawil sie RROD;) i cieszysz sie z 400zl w kieszeni ;)

A czy RROD jest w praktyce jednoznaczny z koniecznością wywalenia konsoli na śmietnik? Jak wygląda sprawa serwisowania w nieautoryzowanych (tańszych?) serwisach?

Jak jest z awaryjnością, już się mniej więcej dzięki Wam zorientowałem. A jak jest z naprawialnością?

Data: 2009-10-30 15:05:00
Autor: kamil

"Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote in message news:hccpqh$52$1inews.gazeta.pl...

> [...]

Jak jest z awaryjnością, już się mniej więcej dzięki Wam zorientowałem. A jak jest z naprawialnością?

A tego nie wiem, bo moja uparcie od prawie 2 lat dziala (kupilem sobie na swieta w 2007r). Przez pierwszy rok uzywana kilkanascie godzin w tygodniu, teraz 2-3 razy w miesiacu wlacze cos na pare godzin w weekend.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-24 12:38:29
Autor: SimonX
Dnia 24-10-2009 o 12:00:09 Wooyek epf.pl> <wooyek> napisał(a):

[...]

xboxy padają - jedni mają 3 lata i nic, jedni mają już piątego
jeżeli przez 3 lata nie padła to ... albo padnie albo nie :)
myślę, że masz bardzo duże szanse, że jednak padnie

zorientuj się ile kosztuje ew. naprawa pogwarancyjna
popatrz na cenę jaką proponuje kumpel (pewnie on zamierza dopłacić i kupić  nowego na gwarancji?)
i sobie przekalkuluj czy Ci się to opłaca

to nie jest znowu taki drogi sprzet, a kupujesz go na 3 lata :) (no bo po  gwarancji to wiadomo...)

--
pozdr. Szymon
PSN ID: sbronko

Data: 2009-10-24 13:05:34
Autor: Moltisanti
Jak szybko X360 zaczyna się psuć? W czym nowe są lepsze?

Użytkownik "SimonX" :

xboxy padają - jedni mają 3 lata i nic, jedni mają już piątego
jeżeli przez 3 lata nie padła to ... albo padnie albo nie :)
myślę, że masz bardzo duże szanse, że jednak padnie

Ja mam juz chyba  3, czy 4, obecnie ostatni albo przed
ostatnio model zaden z nich nie padl, zaden tez nie chodzi
ciszej jak niektorzy wspominali - wszystkie wyja jak z jednego
cyca, jeden z tych pierwszych ujezdzany do dzis u znajomego
tez nic.

Gdyby nie te wszystkie lamenty na forach uznalbym to za mit,
co by nie mowic jest to kompletna zenada.
Biorac pod uwage ceny nowych, to faktycznie wiecej jak 300zl
za uzywke bez gw. nie warto.
Dodam ze PS3 tez "glosna" a juz napewno mitem jest jej
"bezszelestnosc" :)

Moltisanti

Data: 2009-10-24 13:23:17
Autor: SimonX
Jak szybko X360 zaczyna się psuć? W czym n owe są lepsze?
Dnia 24-10-2009 o 13:05:34 Moltisanti <pff@pff.ko> napisał(a):

Użytkownik "SimonX" :

[...]

glosna jest tylko jak sie o nia nie dba
przynajmniej moja - gdzies po 1,5 roku uzytkowania zaczela sie grzac i  glosno szumiec
BARDZO glosno - xbox przy tym wymieka :)

ale wystarczylo, ze ja odkurzam co tydzien - odkurzacz przytykam do  wszystkich dziurek
i przestala

wiadomo, ze nie jest bezglosna, ale jest cichutka

--
pozdr. Szymon
PSN ID: sbronko

Data: 2009-10-24 13:44:27
Autor: Moltisanti
[...]

Oczywiscie fakt, ale sadzac po tym jako to miala
byc praktycznie nieslyszalna, oczekiwalem produktu
praktycznie bezglosnego, nie to zeby lamentowac,
bo problemu nie ma ale zdziwilem sie kupujac
tez sporo czasu wstecz, ze jednak cos mi tam szumi.

Zreszta dzisiaj wszystko szumi, ampli ze swoimi wiatrakami,
telewizor ma wiatraki i go slychac, laptop, projektor to bije na glowe
x360 :), jeszcze lodowke slysze,  no zwariowac z tymi sprzetami mozna,
jak w samolocie :)

Moltisanti

Data: 2009-10-25 21:07:05
Autor: Terror
Jak szybko X360 zaczyna się psuć? W czym n owe są lepsze?
On Sat, 24 Oct 2009 13:23:17 +0200, SimonX <sbronko@_usunmnie_gmail.com>
wrote:

[...]

Bez przesady. Miesięczny SLIM przy Uncharted2 czasem zaczyna wyć gorzej
niż X z grą z płyty.
Nie zdąrzył się zakurzyć, stoi obok Xa w otwartej szafce

wiadomo, ze nie jest bezglosna, ale jest cichutka

Teraz mogę stwierdzić, że porówynwalna z Xem z graniem z HDD. Może ciut
cichsza

--
Terror | X360 | PS3SLIM | PSP

Data: 2009-10-25 00:35:23
Autor: DeSola
Jak szybko X360 zaczyna się psuć? W czym nowe są lepsze?
Ja mam mojego klocka ponad rok. Mysle, ze nie ma sie co bac o RODA (bardziej dotyczyl starszych wersji).

Jakis miesiac temu moj xbox nagle przestal widziec plyty - moglem tylko otworzyc i zamknac szufladke, nic wiecej.

Wygooglalem, ze to typowy problem xboxa 360 mialo to nawet jakas nazwe w sieci. Od razu pokazalo sie pelno porad w sieci dotyczacych naprawy tego uszkodzenia.

Otoz zgodnie z filmami na youtubie i na www nalezalo wziasc pada i mocno kilka razy przypier**** w obudowe xboxa 360. Zrobilem tak i pomoglo od razu =) co mnie troszke zszokowalo. Wiec generalnie sugerowalbym, zeby nie oczekiwac od xboxa 360 duzo jesli chodzi o bezawaryjnosc i jakosc wykonania.

pozdrawiam

M.

Data: 2009-10-25 04:45:07
Autor: Marcin
[...]

A nie mogłeś odesłać do naprawy gwarancyjnej? Zaoszczędziłbyś sobie szoku.

Data: 2009-10-27 21:47:38
Autor: .:Kuzan
Wooyek pisze:
Witam! Z powodu Forzy 3 i paru innych gier przymierzam się do zakupu swojej pierwszej konsoli. Miałby to być X360 Premium 20GB - używany, od dobrego kumpla. I stąd dwa pytania:

Uzywany X360... IMHO to slaby pomysl, gdyz...

1) Kumpel bardzo dba o sprzęt i nie ma z nim żadnych problemów, ale używa swojego X-a nieprzerwanie już od 3 lat.

....nie ma zasady, czy dbasz czy nie. Ja od nowosci swojego X'a (Premium z 2008) trzymalem na szafce rtv (mial ekstra wietrzenie z kazdej strony i lezal poziomo, gdyz czytalem, ze jak stoi w pionie, to tez sie psuje :) iiiii.... padl po kilku miesiacach. Nie katowalem konsoli, szalem u mnie jest wyzynka w jakas fife czy nba przez 2 - 3h (czekam az moje dziecko dorosnie i bedzie ze mna grac :D ).

[...]

J/W. W tej chwili gram na Arcade z 2007 roku bez HDMI, przelozylem dysk i wysylam lada moment premiuma do napawy... Ale jak slucham tego Arcade'a to podejrzewam, ze podzieli los nowszej maszynki. Ponadto zauwazalnie wydaje z siebie wiecej ciepla. Do dzis zastanawiam sie jak M$ mogl wypuscic tak niedorobiona technologicznie maszynke... Dla porownania o swojej PS3 nie moge zlego slowa powiedziec, to konkretny sprzet (nie trzeba dokupowac WiFi i przy okazji jest Blue). Nie zebym faworyzowal Sony, po prostu mam oba sprzety w domu (PS3 rok pozniej od Xa) i opisuje fakty; w mojej opinii jest to lepszy technologicznie sprzet. Nie wiem jak najnowsze Xy...

[...]

Mniej jedza pradu, wymieniona plyta i chipsety, podobno mniej awaryjna (ale niekoniecznie bardziej cicha, choc ja widze roznice pomiedzy moimi dwoma X-klocami...), HDMI i chyba to wszystko.

I jeszcze jedno pytanie, bonusowe ;) Chciałbym podłączyć konsolę do monitora LCD (16:10, 22", 1680x1050) przez VGA. Dobry to pomysł? Nie będzie problemów z rozdzielczością itp.?

Z rozdzialka nie powinno byc problemu, bo chyba wyszedl jakis upgrade swego czasu i kilka rozdzialek sie pojawilo (za czasow jak sam do monitora LCD podlaczalem). Kwestia co to za monitor i czy nadazy za wyswietlanym na ekranie obrazie w zadowalajacym tempie. Ja tez tak zaczynalem (z 20'' i szybko zamienilem na TV. Oczywiscie moim zdaniem lepszy LCD - jesli nic nie smuzy, niz 29'' CRT. Przynajmniej do czasu zakupu 47'' full hd lcd ;), czego Ci zycze).

Z góry bardzo dziękuję za pomoc dla konsolowego amatora ;)

Mam nadzieje, ze pomoglem...

Jak szybko X360 zaczyna się psuć? W czym nowe są l epsze?