Data: 2014-03-02 17:06:40 | |
Autor: Jacek | |
Jak szybko i bezdotykowo zajechaæ silnik ZI i ZS | |
Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisa³(a):
Czy kto¶ z Was ma z tym "do¶wiadczenie" ;) ? Ja mam :) Kiedy mnie uczyli w woju jak je¼dziæ T34, zwracali uwagê ¿e jak silnik siê przegrzewa to nale¿y zmieniæ bieg na ni¿szy. Powód jest dosyæ oczywisty :) -- Jacek |
|
Data: 2014-03-02 17:32:02 | |
Autor: WOJO | |
Jak szybko i bezdotykowo zajechaæ silnik ZI i ZS | |
Ja mam :) Kiedy mnie uczyli w woju jak je¼dziæ T34, zwracali uwagê ¿e jakHmm. Nie wszyscy mieli przyjemno¶æ powoziæ T34... :) WOJO |
|
Data: 2014-03-02 17:40:38 | |
Autor: BartekK | |
Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS | |
W dniu 2014-03-02 17:06, Jacek pisze:
Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisał(a):Nie dla wszystkich. T34 miał słabo-wydajną (na niskich obrotach) pompę wody, pędzoną z wału silnika. Bieg na niższy = wyższe obroty = wyższa wydajność pompy = wyższy przepływ chłodziwa przez silnik i przez chłodnice = lepsze chłodzenie. Nie wszędzie to się sprawdzi, w niektórych pojazdach pompa ma wydajność "bardziej wypośrodkowaną"... -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-03-02 18:13:23 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS | |
W dniu 2014-03-02 17:40, BartekK pisze:
W dniu 2014-03-02 17:06, Jacek pisze: Doświadczenia z T-34 niekoniecznie są sensownym odniesieniem do zachowań jednostek eco oraz w ogóle do systemu chłodzenia w obecnych silnikach samochodów osobowych. Nie wszędzie to się sprawdzi, w niektórych pojazdach pompa ma wydajność Nie wiem co to jest wydajność "bardziej wypośrodkowana", ale przy dziwnie uszkodzonym termostacie, w czasie jazdy w górach (silnik 4E-FE), temperatura silnika w czasie jazdy w temperaturach pod 40C przy podjeździe pod górę na wysokich obrotach na 2/3 biegu spadała z nominalnej i to dość istotnie. |
|
Data: 2014-03-02 19:38:55 | |
Autor: Tomek | |
Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS | |
Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości news:levnau$3hn$1node1.news.atman.pl... W dniu 2014-03-02 17:06, Jacek pisze: Nie dla wszystkich. T34 miał słabo-wydajną (na niskich obrotach) pompę wody, pędzoną z wału silnika. Bieg na niższy = wyższe obroty = wyższa wydajność pompy = wyższy przepływ chłodziwa przez silnik i przez chłodnice = lepsze chłodzenie. Wyższy bieg to większe obciązenie silnika. Ciepło generują nie obroty a moc oddawana na koła. T. |
|
Data: 2014-03-02 20:19:32 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS | |
W dniu 2014-03-02 19:38, Tomek pisze:
Ale przy stałej prędkości i takim samym nachyleniu moc jest stała niezależnie od prędkości obrotowej (pomijając straty na tarcie w silniku, które rosną z prędkością obrotową i przekładni, które maleją z maleniem momentu). |
|
Data: 2014-03-02 21:59:22 | |
Autor: RadoslawF | |
Jak szybko i bezdotykowo zajechaæ silnik ZI i ZS | |
Dnia 2014-03-02 20:19, U¿ytkownik Tomasz Wójtowicz napisa³:
Nie dla wszystkich. T34 mia³ s³abo-wydajn± (na niskich obrotach) pompê A ch³odnica lepiej sch³adza p³yn przy wiêkszych prêdko¶ciach ni¿ przy ni¿szych. Pozdrawiam -- - Ta wiadomo¶æ e-mail jest wolna od wirusów i z³o¶liwego oprogramowania, poniewa¿ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|