Jak szybko i sprawnie jeździć po mieście

Data: 2009-06-18 08:42:11
Autor: Mariusz Kruk
Jak szybko i sprawnie jeździć po mieście
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "mocniak"
Nie wiem czy już rzucałem tego linka, ale ukończyłem krótki poradnik nt. optymalizacji jazdy rowerem po mieście:

http://www.rowerowy.bialystok.pl/index.php?art=1004

Gdybyście mieli jakieś uwagi albo propozycje rzeczy, które można dopisać byłbym zobowiązany :-)

1. Początek, omawiający przejeżdżanie przez skrzyżowania propaguje
metody niezgodne z PoRD, co jest trochę dziwne, jak na artykuł
umieszczony na stronie stowarzyszenia.
2. Nie ma chyba gorszej podpowiedzi niż "nauczyć się na pamięć". Potem
się ludzie dziwią, że "panie, tej ścieżki tu kiedyś nie było".
3. "tramwai"??? Co to za potwór?
4. "niebieska" metoda na lewoskręt jest cokolwiek ryzykowna.
5. "w ternie"?
6. Wyprzedzanie z prawej jest dozwolone na jezdni jednokierunkowej
zawsze (oczywiście o ile znaki nie zakazują wyprzedzania), natomiast _na
jezdni dwukierunkowej_ kiedy są co najmniej _dwa_ pasy w jednym
kierunku (w terenie zabudowanym, rzecz jasna) (art.24 par.10 ust.2)
7. Porada żeby jechać pod prąd na drodze jednojedzdniowej jest
cokolwiek... kontrowersyjna.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ (A)bort (R)etry (B)lame someone.
..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-06-18 12:14:29
Autor: fabian
Mariusz Kruk wrote:
[...]

No niby opisane tam sposoby,prócz jazdy pochodniku są legalne.

2. Nie ma chyba gorszej podpowiedzi niż "nauczyć się na pamięć". Potem
się ludzie dziwią, że "panie, tej ścieżki tu kiedyś nie było".

Głupota. Nie ma ty mowy o nie patrzeniu gdzie się jedzie tylko nauczenia się skrzyżowania w sensie cykli sygnalizacji i tego jak skrzyżowanie żyje. Bez tego nie da się go szybko i bezpiecznie pokonać. Bez znajomości można to zrobić tylko szybko albo tylko bezpiecznie i którąś z tych opcji wybiera się w nieznanych miejscach.

4. "niebieska" metoda na lewoskręt jest cokolwiek ryzykowna.

Ale jaka skuteczna ;)

Fabian.

Data: 2009-06-18 12:29:27
Autor: Mariusz Kruk
Jak szybko i sprawnie jeździć po mieście
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "fabian"
[...]

Nie. Polecasz jeżdżenie wzdłuż przejścia dla pieszych.

2. Nie ma chyba gorszej podpowiedzi niż "nauczyć się na pamięć". Potem
się ludzie dziwią, że "panie, tej ścieżki tu kiedyś nie było".
Głupota.

Nie. To jest właśnie "uczenie się na pamięć".

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Operator!  Trace this call and tell me where
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' I am.

Data: 2009-06-18 12:35:49
Autor: budfox
Mariusz Kruk pisze:
[...]

  Wzdłuż?? Jeszcze jestem w stanie to zaakaceptować, ale tam jest SLALOM po przejściu!

Data: 2009-06-18 14:12:56
Autor: fabian
budfox wrote:
 Wzdłuż?? Jeszcze jestem w stanie to zaakaceptować, ale tam jest SLALOM po przejściu!

Sam jesteś slalom :D

Fabian.

Data: 2009-06-18 14:12:15
Autor: fabian
Mariusz Kruk wrote:
[...]

W którym miejscu polecam?

2. Nie ma chyba gorszej podpowiedzi niż "nauczyć się na pamięć". Potem
się ludzie dziwią, że "panie, tej ścieżki tu kiedyś nie było".
Głupota.

Nie. To jest właśnie "uczenie się na pamięć".

Przedstawiłem Ci dlaczego tak sądzę. Wyciąłeś to i nie podałeś żadnych argumentów. Sam przejeżdżasz przez każde skrzyżowanie na nowo, nie korzystając z tego, że kiedyś wcześniej jechałeś tą drogą? Może chociaż napisz, dlaczego taki styl jazdy jaki polecam jest zły?

Fabian.

Data: 2009-06-18 12:20:28
Autor: mocniak
Użytkownik Mariusz Kruk napisał:
[...]

Nie zgodzę się. Wszystko działa tu na zasadzie włączania się i wyłączania z ruchu. Może z wyjątkiem skrętu w lewo na dwa, on co prawda jest wątpliwy, ale zdecydowanie najbezpieczniejszy.

2. Nie ma chyba gorszej podpowiedzi niż "nauczyć się na pamięć". Potem
się ludzie dziwią, że "panie, tej ścieżki tu kiedyś nie było".

Masz rację, usunąłem.

3. "tramwai"??? Co to za potwór?

Przecież nie "tramwaji".

http://so.pwn.pl/lista.php?begin=tramwaj

4. "niebieska" metoda na lewoskręt jest cokolwiek ryzykowna.

To zależy od skrzyżowania.

5. "w ternie"?

Poprawione.

[...]

Poprawione. Dzięki.

7. Porada żeby jechać pod prąd na drodze jednojedzdniowej jest
cokolwiek... kontrowersyjna.

Bo ja wiem. W przypadku wypadku oczywiście wina jest po stronie rowerzysty, ale wyprzedza/omija się właśnie po pasie przeciwnym do kierunku jazdy.

--
Mocniak

Data: 2009-06-18 12:32:45
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Nie zgodzę się.

Oczywiście. Jazda wzdłuż przejścia dla pieszych jest przecież dozwolona
przez PoRD, prawda?

3. "tramwai"??? Co to za potwór?
Przecież nie "tramwaji".

Cholercia, faktycznie potworna forma "tramwai" jest dopuszczalna.
Zwracam honor.
(chociaż jest brzydka, poprawiłbym na "tramwajów")

[...]

Zazwyczaj przed skrzyżowaniami "korkogennymi" jest podwójna ciągła.
I taką domyślną sytuację przyjąłem. Faktycznie, jeśli jest zwykła
przerywana, nie ma tego problemu.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Wiesz, skopanie czegoś nigdy nie jest syste-
\  Kruk@epsilon.eu.org   / mem przykrojonym  do  wymagań  90%  użytkow-

Data: 2009-06-18 12:36:35
Autor: mocniak
Jak szybko i sprawnie jeździć po mieście
Użytkownik Mariusz Kruk napisał:
  > Oczywiście. Jazda wzdłuż przejścia dla pieszych jest przecież dozwolona
przez PoRD, prawda?

Nigdzie w PoRD nie jest napisane, gdzie kończy się strefa "jazdy wzdłuż przejścia dla pieszych". Jadąc  5cm obok nie łamiesz przepisów tak samo jak jadąc 100m dalej równolegle do przejścia.

--
Mocniak

Data: 2009-06-18 12:48:48
Autor: Mariusz Kruk
> [...]
przez PoRD, prawda?
Nigdzie w PoRD nie jest napisane, gdzie kończy się strefa "jazdy wzdłuż przejścia dla pieszych".

I dlatego każdy niebieski może się do ciebie przypierniczyć. Zauważ, że
jest napisane "wzdłuż", a nie "po".

Jadąc  5cm obok nie łamiesz przepisów tak samo

No właśnie to nie jest takie oczywiste.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Hardware:  The  parts  of  a computer system

Data: 2009-06-18 14:16:09
Autor: fabian
Mariusz Kruk wrote:
> [...]

jest napisane "wzdłuż", a nie "po".

Jadąc  5cm obok nie łamiesz przepisów tak samo

Jeżeli przeczytasz przepis, który mówi:
"...jazdy wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych..."

to będziesz wiedział, że chodzi o jazdę "po" przejściu i "wzdłuż" tego przejścia.

Fabian.

Data: 2009-06-18 14:28:19
Autor: Mariusz Kruk
> [...]
No właśnie to nie jest takie oczywiste.

Jeżeli przeczytasz przepis, który mówi:
"...jazdy wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych..."

Fakt, przepraszam, miałem wrażenie, że jest "wzdłuż chodnika".

to będziesz wiedział, że chodzi o jazdę "po" przejściu i "wzdłuż" tego przejścia.

Co nie zmienia faktu, że intencja ustawodawcy jest oczywista i niebiescy
mieliby pewnie podstawy się przyczepić.

--
  Kruk@ -\                   | I can't go on meeting you like this(TeX)
          }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2009-06-18 15:16:19
Autor: fabian
Mariusz Kruk wrote:
> [...]

Co nie zmienia faktu, że intencja ustawodawcy jest oczywista i niebiescy

Jasne, że tak. Z drugiej strony, jak pokazuje doświadczenie Mocniaka, bycie zgodnie z prawem (sprawa ddr po przeciwnej stronie) też niczego nie gwarantuje ;(

Fabian.

Data: 2009-06-18 15:33:31
Autor: BoDro
"fabian" <fabian@niematakiego.adresu.pl> napisał:

Z drugiej strony, jak pokazuje doświadczenie Mocniaka,
bycie zgodnie z prawem (sprawa ddr po przeciwnej stronie) też niczego
nie gwarantuje ;(

no jak to? - gwarantuje długie i owocne oczekiwanie na pokonanie
skrzyżowania :-)
Do repertuaru "naciągania przepisów" można zaliczyć także sposób przejazdu
"na wprost" tam, gdzie jest ścieżka i zastosowano przyciski. Z prawa
Murphy'ego wynika, że nie zdążymy podjechać i wcisnąć dzyndzla przed
zapaleniem zielonego dla aut, co oznacza odczekiwanie całego cyklu. W tej
sytuacji można zjechać ze ściezki przy poprzecznym przejściu czy przejeździe
( oczywiście uważając, by nie wpakować się na "kierowników" jadących prosto
czy skręcających w prawo ) pokonać krzyżówkę jezdnią na zielonym i wrócić za
skrzyżowaniem na drogę rowerową...

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-06-18 15:58:03
Autor: fabian
BoDro wrote:
[...]

Nie lubię naciąganych akcji dlatego jak mogę, czyli kiedy nie wpakuję się komuś pod koła czy stopy, to jadę pomimo czerwonego światła. I nie mam dylematów moralnych ;) Chociaż ostatnio jadąc w nocy tak się zdziwiłem światłami wzbudzanymi pętlą indukcyjną, że w końcu skręciłem w prawo i kawałek dalej zawróciłem, żeby pokonać skrzyżowanie na wprost ;)

Fabian.

Data: 2009-06-22 19:10:37
Autor: amrac
fabian pisze:

[...]

A widzisz! Powinieneś był stać tam do rana!

Data: 2009-06-18 22:28:28
Autor: P R
[...]

Nic tutaj nie działa na tej zasadzie. Jak jedziesz rowerem po przejściu dla pieszych, to nigdzie się nie włączasz. Po prostu jedziesz niezgodnie z przepisami przez miejsca wyznaczone tylko dla pieszych. I łączasz sie w miejscach, które do tego w ogóle nie są przeznaczone, a więc żaden kierowca się tego nie spodziewa.

> 3. "tramwai"??? Co to za potwór?

Przecież nie "tramwaji".

A tak normalnie po polsku "tramwajów", to nie łaska?

http://so.pwn.pl/lista.php?begin=tramwaj

Co prawda słownik dopuszcza formę "tramwaji", ale nie brzmi to dobrze.

> [...]

Bo ja wiem. W przypadku wypadku oczywiście wina jest po stronie rowerzysty, ale wyprzedza/omija się właśnie po pasie przeciwnym do kierunku jazdy.

Rowerzyści tak jeżdżą, ale w zadnym przypadku nie nalezy tego polecać, jeżeli przepisy zabraniają.

--

Jak szybko i sprawnie jeździć po mieście