Data: 2009-06-18 08:42:11 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Jak szybko i sprawnie jeĹşdziÄ po mieĹcie | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "mocniak"
Nie wiem czy już rzucałem tego linka, ale ukończyłem krótki poradnik nt. optymalizacji jazdy rowerem po mieście: 1. Początek, omawiający przejeżdżanie przez skrzyżowania propaguje metody niezgodne z PoRD, co jest trochę dziwne, jak na artykuł umieszczony na stronie stowarzyszenia. 2. Nie ma chyba gorszej podpowiedzi niż "nauczyć się na pamięć". Potem się ludzie dziwią, że "panie, tej ścieżki tu kiedyś nie było". 3. "tramwai"??? Co to za potwór? 4. "niebieska" metoda na lewoskręt jest cokolwiek ryzykowna. 5. "w ternie"? 6. Wyprzedzanie z prawej jest dozwolone na jezdni jednokierunkowej zawsze (oczywiście o ile znaki nie zakazują wyprzedzania), natomiast _na jezdni dwukierunkowej_ kiedy są co najmniej _dwa_ pasy w jednym kierunku (w terenie zabudowanym, rzecz jasna) (art.24 par.10 ust.2) 7. Porada żeby jechać pod prąd na drodze jednojedzdniowej jest cokolwiek... kontrowersyjna. -- \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ (A)bort (R)etry (B)lame someone. ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\. |
|
Data: 2009-06-18 12:14:29 | |
Autor: fabian | |
Jak szybko i sprawnie jeździć po mieś cie | |
Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "mocniak" No niby opisane tam sposoby,prócz jazdy pochodniku są legalne. 2. Nie ma chyba gorszej podpowiedzi niż "nauczyć się na pamięć". Potem Głupota. Nie ma ty mowy o nie patrzeniu gdzie się jedzie tylko nauczenia się skrzyżowania w sensie cykli sygnalizacji i tego jak skrzyżowanie żyje. Bez tego nie da się go szybko i bezpiecznie pokonać. Bez znajomości można to zrobić tylko szybko albo tylko bezpiecznie i którąś z tych opcji wybiera się w nieznanych miejscach. 4. "niebieska" metoda na lewoskręt jest cokolwiek ryzykowna. Ale jaka skuteczna ;) Fabian. |
|
Data: 2009-06-18 12:29:27 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Jak szybko i sprawnie jeĹşdziÄ po mieĹcie | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "fabian"
No niby opisane tam sposoby,prócz jazdy pochodniku są legalne.Nie wiem czy już rzucałem tego linka, ale ukończyłem krótki poradnik nt. optymalizacji jazdy rowerem po mieście:1. Początek, omawiający przejeżdżanie przez skrzyżowania propaguje Nie. Polecasz jeżdżenie wzdłuż przejścia dla pieszych. 2. Nie ma chyba gorszej podpowiedzi niż "nauczyć się na pamięć". PotemGłupota. Nie. To jest właśnie "uczenie się na pamięć". -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Operator! Trace this call and tell me where `b Kruk@epsilon.eu.org d' I am. d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' |
|
Data: 2009-06-18 12:35:49 | |
Autor: budfox | |
Jak szybko i sprawnie jeździć po mieś cie | |
Mariusz Kruk pisze:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "fabian" Wzdłuż?? Jeszcze jestem w stanie to zaakaceptować, ale tam jest SLALOM po przejściu!
|
|
Data: 2009-06-18 14:12:56 | |
Autor: fabian | |
Jak szybko i sprawnie jeździć po mieś cie | |
budfox wrote:
Wzdłuż?? Jeszcze jestem w stanie to zaakaceptować, ale tam jest SLALOM po przejściu! Sam jesteś slalom :D Fabian. |
|
Data: 2009-06-18 14:12:15 | |
Autor: fabian | |
Jak szybko i sprawnie jeździć po mieś cie | |
Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "fabian" W którym miejscu polecam? 2. Nie ma chyba gorszej podpowiedzi niż "nauczyć się na pamięć". PotemGłupota. Przedstawiłem Ci dlaczego tak sądzę. Wyciąłeś to i nie podałeś żadnych argumentów. Sam przejeżdżasz przez każde skrzyżowanie na nowo, nie korzystając z tego, że kiedyś wcześniej jechałeś tą drogą? Może chociaż napisz, dlaczego taki styl jazdy jaki polecam jest zły? Fabian. |
|
Data: 2009-06-18 12:20:28 | |
Autor: mocniak | |
Jak szybko i sprawnie jeździć po mieście | |
Użytkownik Mariusz Kruk napisał:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "mocniak" Nie zgodzę się. Wszystko działa tu na zasadzie włączania się i wyłączania z ruchu. Może z wyjątkiem skrętu w lewo na dwa, on co prawda jest wątpliwy, ale zdecydowanie najbezpieczniejszy. 2. Nie ma chyba gorszej podpowiedzi niż "nauczyć się na pamięć". Potem Masz rację, usunąłem. 3. "tramwai"??? Co to za potwór? Przecież nie "tramwaji". http://so.pwn.pl/lista.php?begin=tramwaj 4. "niebieska" metoda na lewoskręt jest cokolwiek ryzykowna. To zależy od skrzyżowania. 5. "w ternie"? Poprawione. 6. Wyprzedzanie z prawej jest dozwolone na jezdni jednokierunkowej Poprawione. Dzięki. 7. Porada żeby jechać pod prąd na drodze jednojedzdniowej jest Bo ja wiem. W przypadku wypadku oczywiście wina jest po stronie rowerzysty, ale wyprzedza/omija się właśnie po pasie przeciwnym do kierunku jazdy. -- Mocniak |
|
Data: 2009-06-18 12:32:45 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Jak szybko i sprawnie jeĹşdziÄ po mieĹcie | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "mocniak"
Nie zgodzę się.Nie wiem czy już rzucałem tego linka, ale ukończyłem krótki poradnik nt. optymalizacji jazdy rowerem po mieście:1. Początek, omawiający przejeżdżanie przez skrzyżowania propaguje Oczywiście. Jazda wzdłuż przejścia dla pieszych jest przecież dozwolona przez PoRD, prawda? 3. "tramwai"??? Co to za potwór?Przecież nie "tramwaji". Cholercia, faktycznie potworna forma "tramwai" jest dopuszczalna. Zwracam honor. (chociaż jest brzydka, poprawiłbym na "tramwajów") 7. Porada żeby jechać pod prąd na drodze jednojedzdniowej jestBo ja wiem. W przypadku wypadku oczywiście wina jest po stronie rowerzysty, ale wyprzedza/omija się właśnie po pasie przeciwnym do kierunku jazdy. Zazwyczaj przed skrzyżowaniami "korkogennymi" jest podwójna ciągła. I taką domyślną sytuację przyjąłem. Faktycznie, jeśli jest zwykła przerywana, nie ma tego problemu. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Wiesz, skopanie czegoś nigdy nie jest syste- \ Kruk@epsilon.eu.org / mem przykrojonym do wymagań 90% użytkow- / http://epsilon.eu.org/ \ ników.(megahal karmiony WO) \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-06-18 12:36:35 | |
Autor: mocniak | |
Jak szybko i sprawnie jeździć po mieście | |
Użytkownik Mariusz Kruk napisał:
> Oczywiście. Jazda wzdłuż przejścia dla pieszych jest przecież dozwolona przez PoRD, prawda? Nigdzie w PoRD nie jest napisane, gdzie kończy się strefa "jazdy wzdłuż przejścia dla pieszych". Jadąc 5cm obok nie łamiesz przepisów tak samo jak jadąc 100m dalej równolegle do przejścia. -- Mocniak |
|
Data: 2009-06-18 12:48:48 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Jak szybko i sprawnie jeĹşdziÄ po mieĹcie | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "mocniak"
> Oczywiście. Jazda wzdłuż przejścia dla pieszych jest przecież dozwolona I dlatego każdy niebieski może się do ciebie przypierniczyć. Zauważ, że jest napisane "wzdłuż", a nie "po". Jadąc 5cm obok nie łamiesz przepisów tak samo No właśnie to nie jest takie oczywiste. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Hardware: The parts of a computer system | Kruk@epsilon.eu.org | that can be kicked. | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-06-18 14:16:09 | |
Autor: fabian | |
Jak szybko i sprawnie jeździć po mieście | |
Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "mocniak" Jeżeli przeczytasz przepis, który mówi: "...jazdy wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych..." to będziesz wiedział, że chodzi o jazdę "po" przejściu i "wzdłuż" tego przejścia. Fabian. |
|
Data: 2009-06-18 14:28:19 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Jak szybko i sprawnie jeĹşdziÄ po mieĹcie | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "fabian"
> Oczywiście. Jazda wzdłuż przejścia dla pieszych jest przecież dozwolonaI dlatego każdy niebieski może się do ciebie przypierniczyć. Zauważ, że Fakt, przepraszam, miałem wrażenie, że jest "wzdłuż chodnika". to będziesz wiedział, że chodzi o jazdę "po" przejściu i "wzdłuż" tego przejścia. Co nie zmienia faktu, że intencja ustawodawcy jest oczywista i niebiescy mieliby pewnie podstawy się przyczepić. -- Kruk@ -\ | I can't go on meeting you like this(TeX) }-> epsilon.eu.org | http:// -/ | | |
|
Data: 2009-06-18 15:16:19 | |
Autor: fabian | |
Jak szybko i sprawnie jeździć po mieście | |
Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "fabian" Jasne, że tak. Z drugiej strony, jak pokazuje doświadczenie Mocniaka, bycie zgodnie z prawem (sprawa ddr po przeciwnej stronie) też niczego nie gwarantuje ;( Fabian. |
|
Data: 2009-06-18 15:33:31 | |
Autor: BoDro | |
Jak szybko i sprawnie jeździć po mieście | |
"fabian" <fabian@niematakiego.adresu.pl> napisał:
Z drugiej strony, jak pokazuje doświadczenie Mocniaka, no jak to? - gwarantuje długie i owocne oczekiwanie na pokonanie skrzyżowania :-) Do repertuaru "naciągania przepisów" można zaliczyć także sposób przejazdu "na wprost" tam, gdzie jest ścieżka i zastosowano przyciski. Z prawa Murphy'ego wynika, że nie zdążymy podjechać i wcisnąć dzyndzla przed zapaleniem zielonego dla aut, co oznacza odczekiwanie całego cyklu. W tej sytuacji można zjechać ze ściezki przy poprzecznym przejściu czy przejeździe ( oczywiście uważając, by nie wpakować się na "kierowników" jadących prosto czy skręcających w prawo ) pokonać krzyżówkę jezdnią na zielonym i wrócić za skrzyżowaniem na drogę rowerową... -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2009-06-18 15:58:03 | |
Autor: fabian | |
Jak szybko i sprawnie jeździć po mieście | |
BoDro wrote:
"fabian" <fabian@niematakiego.adresu.pl> napisał: Nie lubię naciąganych akcji dlatego jak mogę, czyli kiedy nie wpakuję się komuś pod koła czy stopy, to jadę pomimo czerwonego światła. I nie mam dylematów moralnych ;) Chociaż ostatnio jadąc w nocy tak się zdziwiłem światłami wzbudzanymi pętlą indukcyjną, że w końcu skręciłem w prawo i kawałek dalej zawróciłem, żeby pokonać skrzyżowanie na wprost ;) Fabian. |
|
Data: 2009-06-22 19:10:37 | |
Autor: amrac | |
Jak szybko i sprawnie jeździć po mieście | |
fabian pisze:
Nie lubię naciąganych akcji dlatego jak mogę, czyli kiedy nie wpakuję się komuś pod koła czy stopy, to jadę pomimo czerwonego światła. I nie mam dylematów moralnych ;) Chociaż ostatnio jadąc w nocy tak się zdziwiłem światłami wzbudzanymi pętlą indukcyjną, że w końcu skręciłem w prawo i kawałek dalej zawróciłem, żeby pokonać skrzyżowanie na wprost ;) A widzisz! Powinieneś był stać tam do rana! |
|
Data: 2009-06-18 22:28:28 | |
Autor: P R | |
Jak szybko i sprawnie jeździć po mieście | |
Nie zgodzę się. Wszystko działa tu na zasadzie włączania się i wyłączania z ruchu. Może z wyjątkiem skrętu w lewo na dwa, on co prawda jest wątpliwy, ale zdecydowanie najbezpieczniejszy. Nic tutaj nie działa na tej zasadzie. Jak jedziesz rowerem po przejściu dla pieszych, to nigdzie się nie włączasz. Po prostu jedziesz niezgodnie z przepisami przez miejsca wyznaczone tylko dla pieszych. I łączasz sie w miejscach, które do tego w ogóle nie są przeznaczone, a więc żaden kierowca się tego nie spodziewa. > 3. "tramwai"??? Co to za potwór? A tak normalnie po polsku "tramwajów", to nie łaska? http://so.pwn.pl/lista.php?begin=tramwaj Co prawda słownik dopuszcza formę "tramwaji", ale nie brzmi to dobrze. > 7. Porada żeby jechać pod prąd na drodze jednojedzdniowej jest Rowerzyści tak jeżdżą, ale w zadnym przypadku nie nalezy tego polecać, jeżeli przepisy zabraniają. -- |