[OT] Jak tanio dzwonić z EGIPTU do Polski - można!!!

Data: 2013-01-12 11:46:17
Autor: Kriss
[OT] Jak tanio dzwonić z EGIPTU do Polski - można!!!
1)Będąc w Polsce musimy sobie założyć konto u operatora VOIP. Polecam Freeconet, za niecałe 2 zł miesięcznie mamy numer telefonu. Zasilamy sobie konto np na 20 zł.

2) Potrzebny jest smartfon (realizujący transmisję danych HSDPA) lub iphone - bez simlocka. Bierzemy go na wycieczkę.

3) Kupujemy w Egipcie starter Vodafone. Kosztuje grosze - ostatnio płaciłem coś koło 10LE

4) Zasilamy konto na kartę kwotą 50 LE i wybieramy *2000*15#

5) Przez miesiąc mamy do wykorzystania 500 MB na internet, pocztę ETC. Konfigurujemy nasz telefon tak, by korzystając z transmisji danych GPRS / EDGE / 3G / HSDPA używać program do VOIP. Na androida polecam CSipSimple - banalny darmowy program.

I teraz najlepsze- ceny. Na wstępie impreza kosztowała nas około 50 zł. To cena około 5 minut z Egiptu do Polski z GSM'ów naszych operatorów. We freeconet koszt minuty na polskie i europejskie stacjonarne zaczyna się na 5 groszach, kończy na 7 gorszach. Na komórki nieco drożej - od 25 do 35 groszy. Jeśli natomiast przyjmujemy połączenie (jeśli wykupiliśmy numer stacjonarny we freeconet) gadamy tylko po kosztach pakietu trasmisji danych.

Będąc rok temu w Egipcie dzieki takiemu trickowi byłem non stop dostępny pod polskim numerem stacjonarym, na który przekierowałem wszystkie rozmowy z mojej komórki (którą wyłączyłem w Polsce i nie używałem). Niestety mój charakter pracy jest taki, że muszę dużo dzwonić, dla niektórych to chore na urlopie, niestety u mnie to nie fanaberia ale konieczność. Dziennie 60-100 minut gadania, z czego połowa to rozmowy przychodzące.

Podsumowując - przez 7 dni całkowity koszt dzwonienia wyniósł 50 zł. Przegadałem około 600 minut, głównie na stacjonarne. Gdybym to zrobił za pomocą polskiej komórki mój rachunek wyniósłby około 5.000 zł. Dodatkowo miałem non stop dostęp do poczty, stron www itd.

Po powrocie, karta vodafona poszła na allegro za 60 zł ;) choć nie było na niej ani piastra. Komuś zależało widać, by mieć egipski numer, na który mogliby dzwonić kontrahenci itd. W efekcie na całości byłem lekko do przodu.

Data: 2013-01-12 11:51:42
Autor: Kriss
[OT] Jak tanio dzwonić z EGIPTU do Polski - można!!!
http://www.vodafone.com.eg/vodafoneportalWeb/en/P11401215901311588540620 Tu pełna informacja o kodach i cenach. Kod który podałem jest błędny i tyczy się 100 mega / miesiąc co nie wystarczy na 7 dni intensywnego voip'owania :)

Poprawny kod to *2000*50#

Przed samym wylotem warto wyłączyć usługę kodem *2000#

Data: 2013-01-12 15:03:45
Autor: Titus Atomicus
[OT] Jak tanio dzwonić z EGIPTU do Po lski - można!!!
In article <kcret1$qum$1@node2.news.atman.pl>,
 "Kriss" <krissbezmaila@org.pl> wrote:

1)Będąc w Polsce musimy sobie założyć konto u operatora VOIP. Polecam Freeconet, za niecałe 2 zł miesięcznie mamy numer telefonu. Zasilamy sobie konto np na 20 zł.

A latwo sie od nich wypisac?

2) Potrzebny jest smartfon (realizujący transmisję danych HSDPA) lub iphone - bez simlocka. Bierzemy go na wycieczkę.

No, iphone to tez smartfon.

[...]

A czy zostaja jakies minuty na zwykle rozmowy, lokalne?

I czy sa jakies godne uwagi programy VoIP pod zwykla Jave? Zeby dzialalo na zwyklym, nie-cwanym telefonie?
--
TA

Data: 2013-01-12 19:48:41
Autor: news.neostrada.pl

http://www.talkonaut.com/

--
XYZ

Data: 2013-01-12 21:06:32
Autor: kakmar
Dnia 12.01.2013 Kriss <krissbezmaila@org.pl> napisał/a:
[...]

Ja tylko kolka uwag, wszyscy znani mi operatorzy w Egipcie mają ofertę ~500MB
za 50LE. Nie tylko Vodafone, warto sprawdzić kto ma lepszy zasięg w danym rejonie. Startery kupuje się bez rejestracji i innych kombinacji, w przydrożnym straganie.
Warto tylko skopiować sobie przed wyjazdem jak się dane oferty aktywuje.
Konfiguracja dostępu działa się w moim wypadku automagicznie.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2013-01-12 22:43:02
Autor: K
W dniu 12.01.2013 11:46, Kriss pisze:
1)Będąc w Polsce musimy sobie założyć konto u operatora VOIP. Polecam
Freeconet, za niecałe 2 zł miesięcznie mamy numer telefonu. Zasilamy
sobie konto np na 20 zł.

nie wiem jak ty, ale jadac (na tydzien) do egiptu jade zeby tam odpoczac a nie spuszczac sie codziennie do telefonu jak tu fajnie i "dzwoncie do mnie na stacjonarny bo jestem w egipcie"

Data: 2013-01-12 23:21:05
Autor: Titus Atomicus
In article <kcsld5$gep$1@portraits.wsisiz.edu.pl>, K <a@b.c> wrote:

> [...]

nie wiem jak ty, ale jadac (na tydzien) do egiptu jade zeby tam odpoczac a nie spuszczac sie codziennie do telefonu jak tu fajnie i "dzwoncie do mnie na stacjonarny bo jestem w egipcie"

A co kogo obchodzi po co ty jezdzisz do Egiptu?
Jesli tak podkreslasz swoja niechec do telefonu, nie musisz tam jechac, zeby go odstawic.
Kolega podzielil sie tutaj przydatna informacja, do tego zgodna z tematyka wszystkich grup na ktore puscil crossy.
Dla mnie to akurat cenna porada.
A twoja wypowiedz niczego nie wnosi, za to jest po prostu chamska odzywka.
--
TA

Data: 2013-01-18 09:31:18
Autor: Kriss

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-
[...]

Bez przesady, koleś ma prawo nie rozumieć jak można na urlop jechać uwiązanym do komórki. Sam tego też kiedyś nie rozumiałem do chwili mojej aktualnej pracy.

Data: 2013-01-13 11:22:38
Autor: ToMasz
W dniu 12.01.2013 22:43, K pisze:
W dniu 12.01.2013 11:46, Kriss pisze:
1)Będąc w Polsce musimy sobie założyć konto u operatora VOIP. Polecam
Freeconet, za niecałe 2 zł miesięcznie mamy numer telefonu. Zasilamy
sobie konto np na 20 zł.

Stare i dziwię się że ktoś o tym nie wie, ale skoro niewie, to dobrze że napisałeś.
Idąc dalej tym tropem. ja mam przekierowanie ze playa na freeconect. Play mi "dał" rozmowy za darmo, ale korzystnego pakietu internetowego nie. więc jak wkładam w telefon kartę aero2, to włączam również freeconet. dzwoniący do mnie na playa nic o zamianie nie wiedzą, a ja się "kapuje" że coś jest nie teges dopiero jak sam próbuje zadzwonić.
nie wiem jak ty, ale jadac (na tydzien) do egiptu jade zeby tam odpoczac
a nie spuszczac sie codziennie do telefonu jak tu fajnie i "dzwoncie do
mnie na stacjonarny bo jestem w egipcie"
No właśnie nie musi, bo może mieć przekierowanie. Nie będę opisywał sytuacji, ale w zeszłym tygodniu chciałem sfinalizować pewną umowę z kontrahentem. niestety szef wyjechał do inndi, i mimo że ustalenia zostały poczynione, nie może pracownikom powiedzieć: "tak" bo nie wie co od niego chcą i jak długo potrwa rozmowa. Nie wpadł na pomysł z voipem, a może w indiach niema internetu?
ToMasz

Data: 2013-01-18 09:28:44
Autor: Kriss

Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:50f28aee$0$1214$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 12.01.2013 22:43, K pisze:
[...]

No widzisz, potrzeba bywa matką wynalazku :) Z pewnością w większości krajów bardziej "ucywilizowanych" jest conajmniej 3G i to w zasadzie wystarczy na voipa. Też mamy w firmie play'a z bezpłatnymi rozmowami w sieci i na stacjonarne - pomysł z przekierowaniem jest dobry, jest tylko jedno "ale". Nie możesz się broń Boże zalogować tym playem poza Polską, bo wtedy bulisz podwójnie koszty rozmowy przychodzącej i wychodzącej. Dlatego ja swój nr wogóle wyłączam i kartę zostawiam na biurku do powrotu.

Data: 2013-01-12 23:18:42
Autor: Leszek

Użytkownik "Kriss" <krissbezmaila@org.pl> napisał w wiadomości news:kcret1$qum$1node2.news.atman.pl...
1)Będąc w Polsce musimy sobie założyć konto u operatora VOIP. Polecam Freeconet, za niecałe 2 zł miesięcznie mamy numer telefonu. Zasilamy sobie konto np na 20 zł.

Wielki dzięki za konkretny, szczegółowy opis.
Przed każdym wyjazdem szukam takich wskazówek.
W czasie wakacji wszystko może się zdarzyć i lepiej
mieć tani telefon do Polski niż dorzucić bezsensownie kilka tys za rozmowy

Pozdrawiam

Leszek

Data: 2013-01-13 15:14:36
Autor: Ktos
[OT] Jak tanio dzwonić z EGIPTU do Polski - można!!!
Też w tym roku kupiłem startet Vodafone do transmisji danych i korzystałem z VOIPa (akurat Happycall).
Dało się z tego korzystać, ale mam kilka uwag do tych 'hurra-optymistycznych' obserwacji:

-z jakością połączenia bywa różnie.Często, szczególnie w stronę 'do Polski' tak cięło, że trudno było swobodnie porozmawiać. VIOPa testowałem zarówno na telefonie z Symbianem (założone konto SIP) jak i na komputerze, z aplikacją operatora VOIP. W obu przypadkach- te same problemy.
-ceny doładowań Vodafone są w większości punktów (kiosków, sklepów spożywczych, itp. 'umowne' -przeważnie okołop 60-70 funtów za zdrapkę 50.Tylko w dużych marketach mają ceny nominalne.
-nie wszędzie był sygnał UMTS na tyle dobry, aby dało się z niego korzystać. Mnie uratowała antenka na okno, zabrana przezornie z modemem i komputerem.
-masz szczęście ze sprzedażą startera na Allegro,ja za swój dostałem ledwo 10 złotych :-(
-nie udało mi się obsługiwać na koncie SIP rozmów przychodzących, tylko wychodzące.

Mimo tych uwag, faktycznie jest to najtańszy sposób na dzwonienie do Polski, szczególnie na stacjonarki.
No i oczywiście, mamy, niejako 'przy okazji' internet czyli np. możliwość posłuchania polskich stacji radiowych- to dla tych, którzy tęsknili za kłótniami między politykami w czasie urlopu :-)

Data: 2013-01-14 20:42:26
Autor: adam
[OT] Jak tanio dzwonić z EGIPTU do Polski - można!!!
A może ktoś ma taką samą receptę na Tunezję?

Adam

Data: 2013-02-15 14:37:47
Autor: Marek Chmielewski
W dniu 2013-01-14 20:42, adam pisze:
A może ktoś ma taką samą receptę na Tunezję?

Adam

Dokładnie taki sam patent jak dla Egiptu tylko zamiast Egipskiego Vodafone używasz Tunezyjskiego Vodafone/innego operatora.

Data: 2013-01-16 12:38:52
Autor: Leszek
[...]

500MB wystarczy na tyle gadania?
L.

Data: 2013-01-18 09:22:56
Autor: Kriss

Użytkownik "Leszek" <leszbox@wupe.peel> napisał w wiadomości news:kd63gb$gn$1news.task.gda.pl...

[...]

30-40 minut wychodziło jakieś 40 mb. Przyjmij że minuta = 1 MB.

Data: 2013-02-15 14:36:48
Autor: Marek Chmielewski
W dniu 2013-01-16 12:38, Leszek pisze:

[...]

500MB przy kodowaniu h729 powinno teoretycznie wystarczyć na ~8738 minut rozmowy :)

[OT] Jak tanio dzwonić z EGIPTU do Polski - można!!!