Jak tanio wysłać na konto do Niemiec 120 Euro ?

Data: 2009-08-08 10:52:54
Autor: ...
Jak tanio wysłać na konto do Niemiec 120 Euro ?
Jak lub w jakim Banku wysłać 120 Euro na konto osoby pryw. w "D" ?
i ile taki przelew kosztować może ?

pozdr.

Data: 2009-08-08 03:22:41
Autor: Tomasz [Bubon]
Jak tanio wysłać na konto do Niemiec 120 Euro ?
Przelew Sepa -ing 5zl, lub inne banki obslugujaca przelew Sepa
(mbank). Ewentualnie paypal

Data: 2009-08-08 17:01:42
Autor: leh
Jak tanio wyslac na konto do Niemiec 120 Euro ?

Uzytkownik "Tomasz [Bubon]" <tompod@gmail.com> napisal w wiadomosci news:90c562b1-7321-4252-bb54-e4219706cf71n2g2000vba.googlegroups.com...
Przelew Sepa -ing 5zl, lub inne banki obslugujaca przelew Sepa
(mbank). Ewentualnie paypal

A jak to sie robi przez PAYPAL i ile kosztuje ?
Czy aby na pewno da sie zrobic przelew na konto Banku niemieckiego danej osoby ?

Data: 2009-08-08 18:38:06
Autor: zlotowinfo
Jak tanio wyslac na konto do Niemiec 120 Euro ?
Uzytkownik "leh" <i7i@@onet.pl> napisal w wiadomosci news:h5k412$tll$1news.onet.pl...

[...]

1 euro
paypal masspay - poczytac

Czy aby na pewno da sie zrobic przelew na konto Banku niemieckiego danej osoby ?

nie, da sie tylko na jej konto paypal

--
http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

Data: 2009-08-08 12:08:09
Autor: Pete
W dniu 08.08.09 10:52, ... pisze:
Jak lub w jakim Banku wysłać 120 Euro na konto osoby pryw. w "D" ?
i ile taki przelew kosztować może ?

pozdr.

Jeśli nie masz konta w żadnym banku, to najprościej będzie Ci wysłać list wartościowy za pomocą poczty z trąbką:
http://www.cennik.poczta.lublin.pl/zagranica/formularze/z_warto.php

Priorytet będzie w ciągu 2 dni roboczych, cena ok 18 PLN

--
Pete

Data: 2009-08-08 13:33:24
Autor: Valdi.Pavlack
Jak tanio wysłać na konto do Niemiec 120 Euro ?
"Pete" news:h5jipc$1b9$1news.dialog.net.pl

Bez komentarza.

Data: 2009-08-08 04:59:22
Autor: Bungiel
Jak tanio wysłać na konto do Niemiec 120 Euro ?
On Aug 8, 1:33 pm, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl>
wrote:
> [...]

>http://www.cennik.poczta.lublin.pl/zagranica/formularze/z_warto.php
> Priorytet będzie w ciągu 2 dni roboczych, cena ok 18 PLN

No może teraz to trochę oldskulowe, ale zanim paypal umożliwił
płacenie polską kartą deb/kred, wysyłanie kasy w kopercie było jedynym
sensownym rozwiązaniem. I wbrew pozorom dosyć skutecznym, o ile ktoś
wiedział jak to zapakować. Pamiętam, jak kiedyś jakiś nierozgarnięty
Niemiec wysłał mi kasę w kopercie. Wrzucił monety luzem do
koperty...Monety odbiły na białej kopercie takie szare
charaktertystyczne znaczki :) Jakimś cudem, dotarła do mnie całość.
Teraz pewnie by mi się nie chciało bawić w coś takiego - mamy paypal,
sepa itd.

Data: 2009-08-08 14:05:02
Autor: Bogusław Faja

wrote:
[...]

Fajnym rozwiązaniem jest np. owijanie banknotów w folię z czekolady. Aczkolwiek samo wysyłanie $$$ kopertą też uważam za szaleństwo. Może
Western Union?

pozdrawiam,

Data: 2009-08-09 11:16:42
Autor: bradley.st
On 8 Sie, 07:59, Bungiel <dochto...@gmail.com> wrote:

[...]

Sie europeizujemy, no no! :p

Jak nie lubie czekow i staram sie ich unikac, to jednak czasami sa
przydatne -- jako alternatywa gotowki w kopercie, na przyklad...

Data: 2009-08-09 21:20:49
Autor: Valdi.Pavlack
Jak tanio wysłać na konto do Niemiec 120 Euro ?
"bradley.st"

Jak nie lubie czekow i staram sie ich unikac, to jednak czasami sa
przydatne -- jako alternatywa gotowki w kopercie, na przyklad...

Ehh już miałem to komentować ale - wolę się napić soczku pomarańczowego.
Wyjdzie mi to na zdrowie (chyba).

Pozdrawiam (szczerze) kolegę zza wielkiej wody :)

Data: 2009-08-09 12:45:45
Autor: bradley.st
On 9 Sie, 15:20, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:
> [...]

Wyjdzie mi to na zdrowie (chyba).

Pozdrawiam (szczerze) kolegę zza wielkiej wody :)

Masz czas reakcji na obelge: 1h 04m Niezle, jak na niedziele. :)

Wracajac do czekow: jeszcze calkiem niedawno byly w Europie
'euroczeki'. Chyba troche za wczesnie je wycofano? -- Bo SEPA nadal
jednak raczkuje.

Pozdrawiam

Data: 2009-08-09 22:03:20
Autor: Valdi.Pavlack

Masz czas reakcji na obelge: 1h 04m Niezle, jak na niedziele. :)

Czemu od razu obelgę? - nie będę ukrywał, że poczułem się dotknięty, ale to
chyba takie typowo hamerykańskie. Pokazać zwykłemu Europejczykowi swoje
hamerykańskie ego - LOL :)

Wracajac do czekow: jeszcze calkiem niedawno byly w Europie
'euroczeki'. Chyba troche za wczesnie je wycofano? -- Bo SEPA nadal
jednak raczkuje.

Wracając do czeków i poważnej rozmowy. Nie wiem jak to jest teraz, ale
pamiętam jak ze kilka lat temu znajoma otrzymała czek dolarowy pocztą. Były
takie problemy z realizacją tego ustrojstwa że aż żal komentować. W końcu
któryś tam oddział żubra owy czek zrealizował z fajnym bonusem w postaci
oczekiwania z kilka dobrych dni na kasę...
Może się coś zmieniło - nie wiem. Z drugiej jednak strony czy w dobie
wszelakiej maści WesterUnion'ów, transferów pieniężnych Ria, PayPal'ów itp.
jest sens bawić się w czeki? Odpowiedź pozostawiam zainteresowanym.

Pozdrawiam

Data: 2009-08-10 09:28:23
Autor: bradley.st
On 9 Sie, 16:03, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:
> [...]

któryś tam oddział żubra owy czek zrealizował z fajnym bonusem w postaci
oczekiwania z kilka dobrych dni na kasę...

Nie, no, ja tez sie nie spodziewam, ze jezeli sprobuje zrealizowac
francuski / brytyjski / irlandzki czek w Stanach to to pojdzie jak z
platka i od razu.

'Euroczeki' byly o tyle fajne, ze byly 'paneuropejskie', i czek
wystawiony np. w Niemczech mozna bylo zrealizowac np. w Polsce i na
odwrot. Jestem pewien, ze byly dawno temu wydawane do eurokonta w
Pekao. Bardzo pozyteczne zamiast gotowki w kopercie.

Może się coś zmieniło - nie wiem. Z drugiej jednak strony czy w dobie
wszelakiej maści WesterUnion'ów, transferów pieniężnych Ria, PayPal'ów itp.
jest sens bawić się w czeki? Odpowiedź pozostawiam zainteresowanym.

Wydaje mi sie, ze te czeki byly tansze w eksploatacji niz WE (a
propos: czy cos jest drozsze niz WE?) Nie wiem jak wypadlyby w
porownaniu z PayPal. A dla jednostek niezaawansowanych technologicznie
i stroniacych od komputera - bylyby jak znalazl. Ale rozumiem, postep
i te rzeczy... :)

Data: 2009-08-10 23:31:11
Autor: ąćęłńóśźż
Jak tanio wysłać na konto do Niemiec 120 Euro ?
Nigdy nie wiedziałeś, ile odbiorca czeku dostanie w swojej walucie.
JaC

-- -- -

Data: 2009-08-10 15:05:14
Autor: bradley.st
On 10 Sie, 17:31, ąćęłńóśźż <usun...@wp.eu> wrote:
Nigdy nie wiedziałeś, ile odbiorca czeku dostanie w swojej walucie.
JaC

Jezeli dobrze pamietam, to wystawca czeku wpisywal na nim kwote oraz
symbol waluty.

Google potwierdzaja:
http://members.fortunecity.com/geld3lso/betaalmiddel_clip_image022.jpg

Rownie dobrze mogla to byc waluta odbiorcy jak i wystawcy.

Data: 2009-08-09 11:22:52
Autor: ąćęłńóśźż
Jak tanio wysłać na konto do Niemiec 120 Euro ?
Bardzo pewna metoda, płaciłem tak przez lata.
Przy nadawaniu listu wartościowego na poczcie spisują liczbe i rodzaj banknotów.
Zwykle wkładałem do mniejszej koperty, i później całość do większej koperty - wszystko przy panience z okienka.
Przy nadawaniu wymagany dokument tozsamości.
Ubezpieczenie 1 zł za kazde 50 zł podanej wartości + opłata za opieczetowanie + opłata jak za list polecony.
Ale europrzelewy czy paypal wychodza taniej, w ododatku paypal zapewnia ochrone kupującego na aukcji - sprowadziłem raz felernego niestety laptopa niezgodnego z opisem i po odesłaniu Niemiec się pienił, ale dostałem zwrot kasy z paypal.
JaC

-- -- -

Data: 2009-08-09 07:07:15
Autor: Bungiel
On Aug 9, 11:22 am, ąćęłńóśźż <usun...@wp.eu> wrote:
Bardzo pewna metoda, płaciłem tak przez lata.
Przy nadawaniu listu wartościowego na poczcie spisują liczbe i rodzaj banknotów.

Ja nigdy nie nadawałem tego jako list wartościowy, tylko priorytet
polecony. Metoda była prosta - 2 zadrukowane kartki A4 złożone na 3
części, banknoty w środek - czasem delikatnie przyklejone z brzegu
taśmą, żeby nie latały w kopercie. Rzadko kiedy, ale wysyłałem też
monety - wtedy wkładałem je w kartonik albo pudełko CD slim.Wysyłałem
tak latami, chyba na wszystkie kontynenty. Kwoty do 200 euro, nigdy
nic nie zginęło. Może dlatego nie bawiłem się w listy wartościowie.
Oczywiście tutaj potrzeba też uczciwości drugiej strony. Widać nie
jest z tym tak źle, albo miałem niebywałe szczęście.

Data: 2009-08-09 22:04:49
Autor: wromek
Jak tanio wysłać na konto do Niemiec 120 Euro ?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Użytkownik "ąćęłńóśźż" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomości news:h5m4gr$e1d$1news.wp.pl...
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
wysylanie pieniedzy listem jakimkolwiek jest nieubezpieczone, gdyby list zginal i żadalbys zwrotu kasy, ktora byla w srodku to nic bys nie dostal...

Data: 2009-08-09 22:36:40
Autor: ąćęłńóśźż
Jak tanio wysłać na konto do Niemiec 120 Euro ?
P.......sz, ale to twój problem.
JaC

-- -- -

Data: 2009-08-10 14:32:58
Autor: wromek
Jak tanio wysłać na konto do Niemiec 120 Euro ?

Użytkownik "ąćęłńóśźż" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomości news:h5nc0d$5mg$1news.wp.pl...
P.......sz, ale to twój problem.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
przepraszam-pomylka: "W przesyłkach listowych z zadeklarowaną wartością można wysyłać, o ile zezwala na to kraj przeznaczenia, również wartości dewizowe lub krajowe środki płatnicze. Przesyłki zawierające wartości dewizowe lub krajowe środki płatnicze nie powinny być zamykane przed nadaniem."

Data: 2009-08-10 05:36:54
Autor: BK
Jak tanio wysłać na konto do Niemiec 120 Euro ?
Ej ale nie robcie sobie jaj z takimi formami przesylki kasy jak
listem.

SEPA nie jest w stadium raczkowania tylko w wielu bankach w Polsce
jest normalnie obslugiwana - Alior, ING, Citi, BRE [zapewne kilka
innych tez aczkolwiek sie nie orientowalem]. Przelew taki kosztuje do
5 zl, a wszystkie banki strefy euro go obsluza jako przychodzacy.

Po co kolmbinowac z WU, poczta czy nawet PayPall? Jak ktos ma potrzebe
bezpiecznego wysylania przelewow w EURO do strefy EURO to nie ma
lepszego rozwiazania jak zalozenie konta w banku, ktory oferuje
przelewy europejskie.

Data: 2009-08-10 14:41:56
Autor: zlotowinfo
Jak tanio wyslac na konto do Niemiec 120 Euro ?
Uzytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:29f472d3-5371-46a6-8884-167cb947c40bm20g2000vbp.googlegroups.com...
[...]

- paypal jest tanszy 1euro za 1 lub wiecej przelewów w jednej paczce
- mozliwe ze szybszy gdy juz obie strony maja konta zweryfikowane
- najszybszy gdy strona która wysyla ma kase na saldzie paypal a ta która ma otrzymac lubi placic paypalem

--
http://zvoip.prv.pl - tanie voipowanie

Data: 2009-08-10 05:53:26
Autor: BK
On Aug 10, 2:41 pm, "zlotowinfo" <usuntou...@go2.pl> wrote:
Uzytkownik "BK" <bkapuscin...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:29f472d3-5371-46a6-8884-167cb947c40bm20g2000vbp.googlegroups.com...

> [...]

- mozliwe ze szybszy gdy juz obie strony maja konta zweryfikowane
- najszybszy gdy strona która wysyla ma kase na saldzie paypal a ta która ma

-- http://zbanki.prv.pl- darmowe bankowaniehttp://zlokaty.prv.pl- kalkulator lokathttp://zvoip.prv.pl- tanie voipowanie

Nie wiem czy jest tanszy biorac pod uwage, ze sa w Polsce konta gdzie
przelewy SEPA sa... darmowe.

Biorac pod  uwage, ze paypall to jednak dodatkowy "wysilek" bo raz, ze
musisz miec konto w tym systemie to dwa, ze odbiorca tez musi takie
konto miec.

A rachunki bankowe sa jednak powszechniejsze wiec wiedzac, ze chce sie
robic takie przelewy wystarczy zalozyc odpowiedni rachunek i juz. :)

Data: 2009-08-10 09:32:35
Autor: bradley.st
On 10 Sie, 08:53, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

Nie wiem czy jest tanszy biorac pod uwage, ze sa w Polsce konta gdzie
przelewy SEPA sa... darmowe.

Mozna wiedziec w jakim banku? I czy "dla ludzi", czy "prestizowe" z
odpowiednia oplata miesieczna?

Data: 2009-08-10 09:47:19
Autor: BK
On 10 Sie, 18:32, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> przelewy SEPA sa... darmowe.

Mozna wiedziec w jakim banku? I czy "dla ludzi", czy "prestizowe" z

W Citi. Rachunek [prawie:)] dla ludzi, przelewy SEPA online za darmo.
Sam nie korzystam ale mam kolege aktywnie wspolpracujacego z strefa
euro i tam robi takie przelewy :)

Data: 2009-08-10 16:31:39
Autor: zlotowinfo
Jak tanio wyslac na konto do Niemiec 120 Euro ?
Uzytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:0faa27b1-2f15-421e-9e46-020e9d482616d21g2000vbm.googlegroups.com...

Nie wiem czy jest tanszy biorac pod uwage, ze sa w Polsce konta gdzie
przelewy SEPA sa... darmowe.
zakladam ze konto z bezplatnym SEPA jest takze bezplatne bo w przeciwnym razie mozna by to traktowac jak ryczalt

Biorac pod  uwage, ze paypall to jednak dodatkowy "wysilek" bo raz, ze
musisz miec konto w tym systemie to dwa, ze odbiorca tez musi takie
konto miec.
to fakt

A rachunki bankowe sa jednak powszechniejsze wiec wiedzac, ze chce sie
robic takie przelewy wystarczy zalozyc odpowiedni rachunek i juz. :)
w niemczech paypal jest popularny, byloby w sekunde
mozliwe ze odbiorcy byloby to na reke, ale nie znam odbiorcy

Data: 2009-08-10 15:23:45
Autor: acelnószz
Jak tanio wyslac na konto do Niemiec 120 Euro ?
Bo sprzedawca sie moze wkurzyc, jak akurat jemu jego bank potraci kilka euro.
I bedziesz sie bujal, zanim Ci wysle towar.
JaC

-- -- -

Po co kolmbinowac

Data: 2009-08-10 06:40:12
Autor: BK
On Aug 10, 3:23 pm, acelnószz <usun...@wp.eu> wrote:
Bo sprzedawca sie moze wkurzyc, jak akurat jemu jego bank potraci kilka euro.
I bedziesz sie bujal, zanim Ci wysle towar.
> [...]

Banki w strefie euro obsluguja przelewy SEPA jak zwykle przelewy co
sie zasadniczo nie wiaze z jakimis dodatkowymi i niespodziewanymi
oplatami. Chyba, ze ma ktos taka taryfe w soim banku, ze placi np. 0.1
euro za kazdy przelew przychodzacy ale to jest normalny punkt w jego
TOIP i nie ma na to wplywu czy Ty wyslales przelew z Polski czy z
innego banku z Niemiec.

SEPA jest jakby odpowiednikiem naszego ELIXIR'a - nie ma kosztow
bankow korespondentow czy jakis niespodziewanych prowizji, o ktorych
sprzedawca nie wie. Jesli udostepnia numer swojego rachunku do
przelewow w euro to znaczy, ze wie co robi - bo dla niego bez
znaczenia kto ten przelew wysyla jesli to jest SEPA [podobnie jak
Polakowi jest wszystko jedno kto i skad mu przesyla przelew jesli
idzie on ELIXIREM].

Data: 2009-08-13 22:05:21
Autor: Arek
BK napisał(a) w wiadomoœci: ...
[...]

Czy jest w Polsce bank, który pobiera oplate za przelew w obowiazujacej
walucie czyli PLN, przychodzacy Elixirem na konto niefirmowe?
Czyzby w strefie Euro brali za cos analogicznego  oplaty?
Arek

Data: 2009-08-13 23:04:11
Autor: acelnószz
Jak tanio wyslac na konto do Niemiec 120 Euro ?
Zdarza sie.
JaC

-- -- -

Czyzby w strefie Euro brali za cos analogicznego  oplaty?

Data: 2009-08-09 12:20:23
Autor: Pete
W dniu 08.08.09 13:33, Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Mógłbyś rozwinąć tę głęboką myśl, bo ze względu na zbyt małą ilośc informacji w niej zawartą, nie rozumiem.

--
Pete

Data: 2009-08-09 12:58:12
Autor: ąćęłńóśźż
Jak tanio wysłać na konto do Niemiec 120 Euro ?
W ciągu 2 dni nie dojdzie, nie ma bata ;-))
JaC

-- -- -

Mógłbyś rozwinąć tę głęboką myśl, bo ze względu na zbyt małą ilośc informacji w niej zawartą, nie rozumiem.

Data: 2009-08-09 15:39:57
Autor: Pete
W dniu 09.08.09 12:58, ąćęłńóśźż pisze:
W ciągu 2 dni nie dojdzie, nie ma bata ;-))
JaC

Priorytety nierejestrowane dochodzą. :)

--
Pete

Data: 2009-08-09 22:05:23
Autor: wromek

Użytkownik "ąćęłńóśźż" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomości news:h5ma3i$guq$1news.wp.pl...
W ciągu 2 dni nie dojdzie, nie ma bata ;-))
JaC
bywalo, ze dochodzily...

Jak tanio wysłać na konto do Niemiec 120 Euro ?