Jak to było z pękającymi w CPU AMD?

Data: 2017-07-20 10:07:43
Autor: zhbick
Jak to było z pękającymi w CPU AMD?
Użytkownik "Atlantis"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59705a14$0$659$65785112@news.neostrada.pl...

Ktoś z Was pamięta jak to było z tymi ukruszeniami tych CPU?

W czasach procesorów bez czapki zdarzały się ukruszone egzemplarze oferowane na rynku wtórnym w niższej cenie z zapewnieniem, że działają ok ale nie wiem, czy przypadkiem taki ubytek nie skutkował problemami w specyficznych wypadkach. Mi komputer na ukruszonym Duronie 800 MHz działał stabilnie, ale to był zwykły desktop "do nauki i internetu" czyli do Max Payne i DivX.

Data: 2017-07-20 12:12:05
Autor: Atlantis
On 20.07.2017 10:07, zhbick wrote:

[...]

Z tego doskonale zdaję sobie sprawę, jeszcze pamiętam tamte czasy.
Wiem, że nieraz procesor z całkiem sporym uszczerbieniem potrafił
działać, innym razem działał niestabilnie, ale niekiedy komputer nie
wstawał wcale.
Mi chodzi o coś innego - gdzie w tym rdzeniu "zaczyna się" faktyczna
struktura krzemowa, zawierająca właściwy mikroprocesor? Czy na zewnątrz
jest choćby minimalna warstwa ochronna z innego tworzywa?

Pytam, bo zaobserwowane uszkodzenia mają naprawdę niewielkie wymiary -
żeby zorientować się co do ich natury było potrzebne dość mocne szkło
powiększające. Rozmiar pewnie liczony w dziesiątych częściach milimetra.
Już w takiej sytuacji istnieje możliwość, że dosięgło logiki?

Jak to było z pękającymi w CPU AMD?