Jak to jest że człowiek jeszcze nie skazan y a już nazywają go mordercą?

Data: 2013-03-12 12:23:03
Autor: hisjusz
Jak to jest że człowiek jeszcze nie skazan y a już nazywają go mordercą?
Jak to jest że człowiek jeszcze nie został skazany a już nazywają go mordercą?

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/wroclaw/dyrektorka-filharmonii-o-mordercy-to-byl-spokojny-,1,5442223,region-wiadomosc.html

Czy takie postępowanie nie jest karalne?

Data: 2013-03-12 12:35:02
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 12.03.2013 12:23, hisjusz pisze:
Jak to jest że człowiek jeszcze nie został skazany a już nazywają go
mordercÄ…?

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/wroclaw/dyrektorka-filharmonii-o-mordercy-to-byl-spokojny-,1,5442223,region-wiadomosc.html

Czy takie postępowanie nie jest karalne?

To zależy - jeśli potem okaże się, że faktycznie ten czyn popełnił to nie.

Jeśli jednak wina nie zostanie mu udowodniona, to może redakcję skarżyć.

Data: 2013-03-12 12:43:14
Autor: ikarek
Użytkownik "hisjusz" <hisjusz@wp.pl> napisał w wiadomości
Jak to jest że człowiek jeszcze nie został skazany a już nazywają go
mordercÄ…?

<http://teatrnowy.com.pl/spectacle/index/id/134/Media+o+Macabra+Dolorosa.html>

""Macabra Dolorosa albo rewia DADA w 14 z monologami" (...) będzie
muzycznym widowiskiem (...) podróżą przez bardzo różne postaci,
które łączy jedno - dzieciobójstwo - zdradza Paweł Szarek. - Nie jest to
spektakl wyłącznie o Katarzynie W".

Hłe hłe hłe :)

Data: 2013-03-12 12:44:19
Autor: Mr. Misio
Użytkownik hisjusz napisał:
[...]

Skoro sam minister (byly) sprawiedliwosci propagowal takie podejscie we wszystkich mediach, przy sprawie z pewnym doktorem to trudno sie dziwic, ze teraz czasopisma, portale, gazety stosuja dokladnie taki sposob prezentacji "rzeczywistosci". Przyklad poszedl przeciez od samej gory. Nie od ministra lesnictwa czy rybolostwa. Ale od ministra sprawiedliwosci. Wiec wydaje sie, ze takie "szkalowanie" jest "sprawiedliwe". Tak jak bylo prawe i sprawiedliwe wtedy.

czyz nie?

(dla niekumatych - uwazajcie na irronnie ;)

Ryba psuje sie od glowy. To ze media osadzaja przed procesem to efekt tego, ze glowa juz dawno sie zepsula. A choroba czy raczej rozklad postepuje dalej. Wzorce z gory zadomowily sie bezkarnie w nizszych warstwach. Bo w najgorszym wypadku beda miec latami trwajacy proces (ale jaka popularnosc!) w wyniku ktorego przeprosza i zaplaca jakas mala grzywne na sierotki.

Data: 2013-03-12 12:56:29
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-03-12 12:44, Mr. Misio pisze:
To ze media osadzaja przed procesem to efekt tego, ze glowa juz dawno
sie zepsula.

Nie wydaje mi się. To raczej efekt tego, że procesy trwają latami, zamiast tygodniami. Gdyby nazywać mordercą tylko tego, kto został prawomocnie skazany, to okazałoby się, że słowo wypadłoby ze słownika, byłoby bowiem używane (nieużywane) głównie w zapomnianych przez wszystkich sprawach sprzed lat.

A tak w ogóle mordercą jest ten, co zabija, a nie ten, co zostaje skazany za zabicie. Mam wrażenie, że w myśl niektórych grupowiczów, największy morderca XX wieku - Józef Stalin - wcale nie może być uznawany za mordercę...

--
Liwiusz

Data: 2013-03-12 13:57:50
Autor: z
Jak to jest ¿e cz³owiek jeszcze nie skazany a ju¿ nazywaj± go morderc±?
W dniu 2013-03-12 12:56, Liwiusz pisze:

A tak w ogóle morderc± jest ten, co zabija, a nie ten, co zostaje
skazany za zabicie.

Im wiêcej dowiadujê siê o prawie :-) tym mam wiêksze wra¿enie ¿e oddala siê ono od polskiego jêzyka i logiki.
Czy to ju¿ g³upota albo brak profesjonalizmu kasty ;-) czy tylko celowe dzia³anie w celu... :-)

Data: 2013-03-12 15:10:17
Autor: Marek Dyjor
hisjusz wrote:
[...]

a co napisałi go z imienia i nazwiska?

mogę sobei do woli pisać że pan waldek T w i pan czesław K są mordercami i złodziejami...
te dane nie opisują konkretnej osoby tylko olbrzymi zbiór nie okrełśonych ludzi.

Data: 2013-03-12 15:44:12
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 12.03.2013 15:10, Marek Dyjor pisze:
> [...]
i złodziejami...
> te dane nie opisują konkretnej osoby tylko olbrzymi zbiór nie okrełśonych ludzi.

A ilu pochodzących z Wrocławia Michałów M. pracuje obecnie w Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze od trzech lat na stanowisku technicznym zajmując się między innymi kasowaniem biletów i noszeniem instrumentów?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-03-12 15:54:37
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Ja nie wiem. Ty wiesz? ;)

Data: 2013-03-12 15:58:47
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 12.03.2013 15:54, Andrzej Lawa pisze:

[...]

Wydaje się, że nie jest ich ,,olbrzymi zbiór nie okrełśonych ludzi. ''. Podobnie jak Jarosławów K. braci prezydenta Polski Lecha Kaczyńskiego.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-03-12 16:30:55
Autor: Mr. Misio
Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:
[...]

Dlatego durnota jest zakaz podawania nazwisk oskarzonych.

Data: 2013-03-12 16:04:56
Autor: Maruda
> [...]
i złodziejami...
 > te dane nie opisujÄ… konkretnej osoby tylko olbrzymi zbiór nie
okrełśonych ludzi.

A ilu pochodzących z Wrocławia Michałów M. pracuje obecnie w Filharmonii
Dolnośląskiej w Jeleniej Górze od trzech lat na stanowisku technicznym
zajmując się między innymi kasowaniem biletów i noszeniem instrumentów?

Daj spokój... "Przemysław W., syn byłego prezydenta RP".

To polskie "prawo" jest żałosną kpiną. Król jest nagi.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-03-12 16:12:21
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 12.03.2013 16:04, Maruda pisze:
> [...]

zajmując się między innymi kasowaniem biletów i noszeniem instrumentów?

Daj spokój... "Przemysław W., syn byłego prezydenta RP".

  [...] jak mówi mąż oskarżonej Katarzyny W. BartÅ‚omiej Wasiewski [...]

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-03-12 18:26:52
Autor: Krzysztof Jod³owski
Jak to jest ¿e cz³owiek jeszcze nie skazany a ju¿ nazywaj± go morderc±?
Daj spokój... "Przemys³aw W., syn by³ego prezydenta RP".

Jeszcze by³ Miros³aw H. syn polskiego kosmonauty.

Data: 2013-03-12 13:04:20
Autor: witek
Krzysztof Jod³owski wrote:
Daj spokój... "Przemys³aw W., syn by³ego prezydenta RP".

Jeszcze by³ Miros³aw H. syn polskiego kosmonauty.

e tam,

Janina D., zona ministra Drzewieckiego.

Data: 2013-03-12 11:14:32
Autor: ciekaw1
Jak to jest ¿e cz³owiek jeszcze nie skazany a ju¿ nazywaj± go morderc±?
Mechanizm niszczenia niewinnym ludziom zycia przez brukowce, przedstawiono w ksiazce i filmie: ''Utracona cze¶æ Katarzyny Blum'' (1975)

Autor Heinrich Boll sam byl gnojony, dlatego z zemsty napisal ta ksiazke i dodal zlosliwy dopisek:
'' Osoby i akcja niniejszego opowiadania s± calkowicie zmyslone. Jesliby natomiast przedstawione w nim pewne praktyki dziennikarskie przypominaly praktyki gazety Bild, nie jest to ani zamierzone, ani przypadkowe, lecz nieuniknione. ''

To zas informacja dla tych co niczego nie slyszeli o tej ksiazce:
pl.shvoong.com/books/classic-literature/81659-utracona-czê¶æ-katarzyny-blum/

WM

Data: 2013-03-12 21:26:29
Autor: hisjusz
W dniu 2013-03-12 15:10, Marek Dyjor pisze:
hisjusz wrote:
[...]

Ale są jego zdjęcia, sylwetka, strój. Przecież wielu ludzi go rozpozna i zakoduje "morderca"

Jak to jest że człowiek jeszcze nie skazan y a już nazywają go mordercą?