Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )

Data: 2010-01-03 15:22:02
Autor: Robert Tomasik
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )

U偶ytkownik "Tomaszek" <tomaszek1983@onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:hhpfor$pco$1news.onet.pl...

Po pierwsze na podstawie IP mo偶na jedynie zidentyfikowa膰 艂膮cze. Czasem na jednym IP jest wiele komputer贸w. A nawet jak jest jeden, to trzeba udowodni膰, kto udost臋pnia. A to jest bardzo skomplikowane w praktyce. Uzyskanie tych danych jest o tyle proste, 偶e udost臋pnianie stanowi przest臋pstwo, wi臋c pokrzywdzony sk艂ada wniosek o 艣ciganie i reszt臋 za艂atwi Policja. No i pozostaje pewien problem z wyk艂adni膮 przepis贸w. Przepis karny m贸wi o "udost臋pnianiu w celu uzyskania korzy艣ci maj膮tkowej". Nie chce mi si臋 wszczyna膰 kolejnego flejma na ten temat, ale ta korzy艣膰 maj膮tkowa ze strony osoby fizycznej udost臋pniaj膮cej jaki艣 tam fragment pliku w czasie jego pobierania w ka偶dym razie nie jest oczywista. W chwili obecnej dok艂adnie, to nie wiadomo, jak to jest. By艂o kilka r贸偶nych wyrok贸w s膮d贸w w tej sprawie i nie wszystkie s膮 korzystne dla w艂a艣cicieli praw autorskich. Mog艂oby si臋 okaza膰, 偶e kto艣 by dowi贸d艂, 偶e nie jest to korzy艣膰. W贸wczas wybito by z r臋ki organizacji zarz膮dzaj膮cych prawami autorskimi do艣膰 silny argument. Ostatecznie temat jest delikatny i niech臋tnie poruszany w praktyce. No i nie zapomianajcie, 偶e pokrzywdzony musia艂by dowie艣膰 wysoko艣ci poniesionych przez siebie strat, co wbrew pozorom bywa najtrudniejsze.

Data: 2010-01-03 16:32:33
Autor: 艁ukasz B膮k
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
Robert Tomasik pisze:

Bedzie flejm bo jakie艣 czary mi tu wychodz膮...

Po pierwsze na podstawie IP mo偶na jedynie zidentyfikowa膰 艂膮cze.

IP przydzielone jest przez providera na sta艂e lub dynamicznie na
podstawie umowy jak膮 u偶yszkodnik zawar艂 z providerem. W przypadku
TPSA jest wskazanie lokalu i poza ten lokal generalnie nic nie wychodzi.
Umowa zawierana jest z cz艂owiekiem wi臋c... identyfikuje cz艂owieka.

Czasem na jednym IP jest wiele komputer贸w.

I jest serwer kt贸ry ustala wewn臋trzny rooting. W zakresie lokalu
odpowiada w艂a艣ciciel je艣li wychodzi sie膰 poza - odbiorca zewn臋trzny.
Tylko w tym momencie w艂a艣ciciel przy艂膮cza staje si臋... providerem.
Legalnie czy nie to inna para but贸w. Je艣li legalnie - s膮 umowy s膮 nazwiska. Je艣li nielegalnie to "prowajder" ma k艂opot bo odpowiada
za ca艂膮 sie膰.

Temat reguluj膮 regulaminy provider贸w nie konstytucja (to dla
malkontent贸w).

A nawet jak jest jeden, to trzeba udowodni膰, kto udost臋pnia. A to jest bardzo skomplikowane w praktyce.

Jest o tyle 艂atwe ile informacji mo偶na uzyska膰. Zeznania przesta艂y by膰
dowodem czy jak? "To Krzy艣 i jego torrent..."

[...]

Manipulacja. Ja mam ciekawsze zakl臋cie: kole艣 艣ci膮gn膮艂 mp3, dla siebie
ale tym samym nie poszed艂 kupi膰 p艂yty. Czyli osi膮gn膮艂 korzy艣膰 maj膮tkow膮
nie wydaj膮c pieni臋dzy. G艂upie nie? Ale typowe dla p.s.p ;)

To pofragmentowanie plik贸w to jeden z ratunk贸w p2p ale bardziej
autor贸w oprogramowania aby przez przypadek nie wkr臋cili si臋
do tysi臋cy wyrok贸w na 艣wiecie.

[...]

Dlatego wi臋kszo艣膰 "艣ci膮gaczy" dalej 艣ci膮ga i nie siedzi. Na wokand臋
trafiaj膮 sprawy szczeg贸lne i jak praktyka pokazuje... przypadkowe.
Znam osobi艣cie jedno zas膮dzenie "pirata" spowodowane tym, 偶e
wymiga艂 si臋 tematu g艂贸wnego 艣ledztwa to si臋 starym zwyczajem prokuratura
dobra艂a z innej strony. Nie mo偶na tak? Hm... 500 p艂yt i 6 miesi臋cy na 3 lata. Jak mi si臋 uda zdoby膰 wyrok to podrzuc臋. No nie mo偶na...

Ostatecznie temat jest delikatny i niech臋tnie poruszany w praktyce.

Hahaha.

No i nie zapomianajcie, 偶e pokrzywdzony musia艂by dowie艣膰 wysoko艣ci poniesionych przez siebie strat, co wbrew pozorom bywa najtrudniejsze.

Wszyscy pami臋taj膮. Wszystko ma cen臋 i jest policzalne. Trudno艣膰 to chyba
znajomo艣膰 matematyki.

--
艁ukasz B膮k

Data: 2010-01-03 08:24:24
Autor: SzalonyKapelusznik
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
On 3 Sty, 16:32, kasz B眐 <nos...@nomail.pl> wrote:

Manipulacja. Ja mam ciekawsze zakl阠ie: kole 禼i眊n背 mp3, dla siebie
ale tym samym nie poszed kupi p硑ty. Czyli osi眊n背 korzy舵 maj眛kow
nie wydaj眂 pieni阣zy. G硊pie nie? Ale typowe dla p.s.p ;)

Nie. W polsce nie sciga sie "sciagania" a "udostepnianie".

> No i nie
> zapomianajcie, 縠 pokrzywdzony musia砨y dowie舵 wysoko禼i poniesionych
> przez siebie strat, co wbrew pozorom bywa najtrudniejsze.

Wszyscy pami阾aj. Wszystko ma cen i jest policzalne. Trudno舵 to chyba
znajomo舵 matematyki.

--
kasz B眐

Trudno udowodnic ile firma stracila ze Krzys i jego torrent
udostepnili pliki. Bo liczyc za tych co sciagneli od Krzysia? czy moze
od tych co sciagneli od tych co sciagneli od krzysia. Nawet jak
zatrzymasz sie na pierwszym etapie to musisz udowodnic ze ktos
sciagnal. A kto posiada dane na temat tego kto co sciagal i komu moze
udostepnic.

Liczyc od ceny plyty w sklepie? A moze tylko kwota tantiemu dla
artysty? Czy doliczac do tego prowizje dla np. Zaiksu? Ale wedlug
czego? ilosci dotworzen czy sciagniec?

Data: 2010-01-03 18:13:42
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-01-03 17:24, SzalonyKapelusznik pisze:
Nie. W polsce nie sciga sie "sciagania" a "udostepnianie".

A kto z zagranicy mo縠 wys砤 pozew? Nasze prawo na to pozwala. Jak to b阣zie traktowane? Jako przest阷stwo mi阣zynarodowe? ;)

[...]

No tak, przecie to, 縠 禼i眊am fragment pliku wcale nie oznacza, 縠 posiadam go w ca硂禼i;) A bez ca硂禼i to tylko dane-秏iecie;) Jak rozumiem na podstawie nazwy pliku nic udowodni nie mog. W ko馽u pod nazw pliku mo縠 si kry zupe硁ie inna tre舵...

Liczyc od ceny plyty w sklepie? A moze tylko kwota tantiemu dla
artysty? Czy doliczac do tego prowizje dla np. Zaiksu? Ale wedlug
czego? ilosci dotworzen czy sciagniec?

Pobra砮m ca潮 p硑t = p砤c jak za ca潮 p硑t. Nast阷nie podzieli砮m si z ni z tysi眂em znajomych;) Ale skoro 禼i眊anie nie jest w Polsce 禼igane....

Jeszcze jedno pytanie: czy w momencie przeszukania ( bo jak rozumiem policja przychodzi i przeszukuje komputer ) i nie znajduje u mnie plik體, o kt髍e jestem podejrzewany, 縠 udost阷nia砮m to co wtedy? Sprawa cichnie, a organizacja 砤dnie przeprasza, czy wystarczy fakt, 縠 kiedy tam te pliki udost阷nia砮m i maj 秎ady w logach. No w砤秐ie, logi to marny dow骴.....

Ju prawie wszystko rozumiem i rozumiem te furi wielkich wytw髍ni;) Jak kto ma 10 TB film體 i muzyki i pozwala to 禼i眊a innym to straty s ogromne. Wr阠z niemierzalne.
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz si z ni zgadza.   |
|              Nie nale筷 do 縜dnej partii politycznej               |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2010-01-03 18:58:38
Autor: JaromirD
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
Tomaszek wrote:

Ju偶 prawie wszystko rozumiem i rozumiem te偶 furi臋 wielkich wytw贸rni;)
Jak kto艣 ma 10 TB film贸w i muzyki i pozwala to 艣ci膮ga膰 innym to straty
s膮 ogromne. Wr臋cz niemierzalne.

NIE! Straty s膮 ma艂e lub wr臋cz znikome. Por贸wnaj dwie sytuacje:
- nie ma tego kogo艣 z 10 TiB film贸w i muzyki wi臋c powiedzmy 1000 potencjalnych 艣ci膮gaczy nie 艣ci膮ga - bo nie ma od kogo - ALE nie kupuje te偶 tych film贸w lub muzyki. Ile wynosz膮 straty wytw贸rni? Tyle samo ile wynosz膮 straty spowodowane przez mieszka艅c贸w Amazonii lub afryka艅skiego buszu: ZERO.
- te 1000 os贸b 艣ci膮ga od osoby udost臋pniaj膮cej filmy i muzyk臋 i te偶 nie kupuje p艂yt. Ile teraz straci艂y wytw贸rnie?

Ca艂a rzecz bierze si臋 z pokr臋tnej "matematyki" ekonomist贸w, kt贸rzy licz膮 jako strat臋 co艣, czego nigdy nie mieli (potencjalny zysk). Tylko jak mo偶na straci膰 co艣, czego si臋 nie mia艂o.

JaromirD

Data: 2010-01-03 19:09:22
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-01-03 18:58, JaromirD pisze:
Ca艂a rzecz bierze si臋 z pokr臋tnej "matematyki" ekonomist贸w, kt贸rzy licz膮
jako strat臋 co艣, czego nigdy nie mieli (potencjalny zysk). Tylko jak mo偶na
straci膰 co艣, czego si臋 nie mia艂o.

Tak ja to rozumiem. Tylko wytw贸rnie licz膮 sobie tak, 偶e skoro 艣ci膮gn膮艂em to ju偶 nie kupi臋 p艂yty. Oni licz膮 to tak: 100 艣ci膮gni臋tych p艂yt = 100 niekupionych p艂yt, a wi臋c 100 potencjalnych klient贸w w plecy. Oczywi艣cie bzdur膮 jest twierdzenie, 偶e na pewno kupi艂bym film, kt贸ry 艣ci膮gn膮艂em. 90% film贸w, kt贸re si臋 艣ci膮ga, ogl膮da si臋 raz i l膮duj膮 w koszu. Gdybym mia艂 zap艂aci膰 za ten film chocia偶by 5 z艂 to bym tego nie zrobi艂 - natomiast kultowy film kupi臋 i tak i tak;) Chocia偶by dla wersji re偶yserskiej;)
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz si臋 z ni膮 zgadza膰.   |
|              Nie nale偶臋 do 偶adnej partii politycznej               |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2010-01-03 10:28:25
Autor: SzalonyKapelusznik
On 3 Sty, 19:09, Tomaszek <tomaszek1...@onet.pl> wrote:
W dniu 2010-01-03 18:58, JaromirD pisze:

> Ca砤 rzecz bierze si z pokr阾nej "matematyki" ekonomist體, kt髍zy licz
> jako strat co, czego nigdy nie mieli (potencjalny zysk). Tylko jak mo縩a
> straci co, czego si nie mia硂.

Tak ja to rozumiem. Tylko wytw髍nie licz sobie tak, 縠 skoro 禼i眊n背em
to ju nie kupi p硑ty. Oni licz to tak: 100 禼i眊ni阾ych p硑t = 100
niekupionych p硑t, a wi阠 100 potencjalnych klient體 w plecy. Oczywi禼ie
bzdur jest twierdzenie, 縠 na pewno kupi砨ym film, kt髍y 禼i眊n背em.
90% film體, kt髍e si 禼i眊a, ogl眃a si raz i l眃uj w koszu. Gdybym
mia zap砤ci za ten film chocia縝y 5 z to bym tego nie zrobi -
natomiast kultowy film kupi i tak i tak;) Chocia縝y dla wersji
re縴serskiej;)

ALe zaraz. jaka cena plyty? ty nie masz plyty. Masz utwor. wiec nie
mozesz placic ceny jaka plyta ma w sklepie. Ani nawet jaka ma
dystrybutor. Nie moga cie liczyc za wartosc fizycznego nosnika i
obslugi jego sprzedazy. Jestes internetowy.

I tutaj jest pytanie. Jaka kwote podac. Kwote jaka zaiks wyplaca
artystom? A moze procentowa wartosc kontraktu jaka wytwornia podpisala
z wykonawca przy zakladanej sprzedazy 100 tysiecy plyt? ale...
i tak dalej i tak dalej.

Dlatego w stanach to np. Metallica pozwala napstera a nie BMG, sony
czy virgin. Bo im latwiej bylo, wtedy, pokazac strate.

Data: 2010-01-03 19:23:21
Autor: spp
W dniu 2010-01-03 19:09, Tomaszek pisze:

Gdybym
mia艂 zap艂aci膰 za ten film chocia偶by 5 z艂 to bym tego nie zrobi艂 -

Acha - czyli na jeden przystanek nie kupujemy biletu?

--
spp

Data: 2010-01-03 19:30:52
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-01-03 19:23, spp pisze:
Acha - czyli na jeden przystanek nie kupujemy biletu?

Kupujemy, mamy miesi臋czny;) A wiem do czego pijesz: jak nie kupuj臋 biletu to jestem z艂odziej i okradam wsp贸艂pasa偶er贸w. Podobaj膮 mi si臋 te gadki, zw艂aszcza, 偶e wychodz膮 one od ludzi, kt贸rzy te pieni膮dze, kt贸re ja wydaje na bilet, trwoni膮. ( zarz膮d ZTM w Warszawie w moim przypadku )

Co艣 Ci napisz臋: w chorym kraju, takim jak ten, ja uczciwie kupuj臋 bilet ( to akurat robi臋 uczciwie ) czuj臋 si臋 jak frajer. Ale nie mam pretensji to wsp贸艂pasa偶era, kt贸ry okrada przewo藕nika ( w jakim艣 niewielkim promilu r贸wnie偶 mnie )  Ot, taki jego spos贸b na or偶ni臋cie systemu. Brawo mu bij臋, jak uda mu si臋 wykiwa膰 kanara.

Nie widz臋 innej mo偶liwo艣ci odebrania pieni臋dzy za nienale偶ycie wykonan膮 us艂ug臋 jak kradzie偶 na bilecie.

Data: 2010-01-03 19:49:09
Autor: PlaMa
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
W dniu 2010-01-03 19:23, spp pisze:

Acha - czyli na jeden przystanek nie kupujemy biletu?

/OT/
Nie, kupujemy bilet a przewo糿ik uwa縜 go sobie za niewa縩y. Bo zmieni sobie w mi阣zyczasie ceny bilet體 i wed硊g niego nie musi wykonywa ju z g髍y op砤conej us硊gi.
/koniec OT/

Twierdzenie, 縠 jak kto 禼i眊nie mp3k to tak jakby ukrad wytw髍ni (to trzeba podkre秎i) p硑t CD jest r體nie sensowne jak kaza p砤ci fryzjerom tantiemy za muzyk z radia albo cd lec眂 podczas strzy縠nia.

pozdrawiam.
PlaMa

Data: 2010-01-03 19:56:05
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-01-03 19:49, PlaMa pisze:
Twierdzenie, 縠 jak kto 禼i眊nie mp3k to tak jakby ukrad wytw髍ni (to
trzeba podkre秎i) p硑t CD jest r體nie sensowne jak kaza p砤ci
fryzjerom tantiemy za muzyk z radia albo cd lec眂 podczas strzy縠nia.

A ZAIKS ju przecie uskutecznia takie pomys硑;)

Data: 2010-01-03 20:05:40
Autor: PlaMa
W dniu 2010-01-03 19:56, Tomaszek pisze:

[...]

Ja to wiem, wskazuj tylko poziom skretynienia i z硂dziejstwa owych instytucji. St眃 te bawi mnie mocno moralne wywody o okradaniu biednych wytw髍ni :)

Data: 2010-01-03 20:05:37
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-01-03 20:05, PlaMa pisze:
Ja to wiem, wskazuj tylko poziom skretynienia i z硂dziejstwa owych
instytucji. St眃 te bawi mnie mocno moralne wywody o okradaniu
biednych wytw髍ni :)

Kiedy te wytw髍nie by硑 biedne ja si pytam wielce szanownych RIAA, MPAA i innych straszycieli ;)

Data: 2010-01-04 00:07:12
Autor: tg

http://www.canada.com/entertainment/Canadian+recording+giants+face+potential+billion+copyright+infringement+lawsuit/2317756/story.html

Data: 2010-01-04 07:39:04
Autor: kasz B眐
PlaMa pisze:
[...]

No przeca jak bogatemu ukradn to to nie mo縠 by przest阷stwo.
To po harnasiowemu winc sy鎘o w pozondecku. :D

Przepraszam, nie wytrzyma砮m. :)

--
kasz B眐

Data: 2010-01-03 19:56:17
Autor: spp
[...]

Umow z przewo糿ikiem najcz甓ciej zawiera si przez zaj阠ie miejsca w 秗odku transportu, nie przez samo kupno biletu.

Twierdzenie, 縠 jak kto 禼i眊nie mp3k to tak jakby ukrad wytw髍ni (to
trzeba podkre秎i) p硑t CD jest r體nie sensowne jak kaza p砤ci
fryzjerom tantiemy za muzyk z radia albo cd lec眂 podczas strzy縠nia.

Fryzjerzy p砤c.

--
spp

Data: 2010-01-04 00:10:19
Autor: tg
"spp" <spp@op.pl> wrote in message news:hhqp8h$pu8$1news.onet.pl...
[...]

ale jezeli kupuje teraz bilet za 2 pln to powinienem moc go wykorzystac
nawet jezeli cena tego samego biletu za jakis czas bedzie wynosila 2,5

w koncu od momentu zakupu maja moja kase i moga z nia robic co chca

opcja jest umieszczenie daty waznosci na bilecie a nie wolna amerykanka
w stylu "a od teraz placicie wiecej bo tak, stare bilety sa niewazne,
bo tak"

Data: 2010-01-03 19:57:11
Autor: JaromirD
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
PlaMa wrote:

Twierdzenie, 偶e jak kto艣 艣ci膮gnie mp3k臋 to tak jakby ukrad艂 wytw贸rni (to
trzeba podkre艣li膰) p艂yt臋 CD jest r贸wnie sensowne jak kaza膰 p艂aci膰
fryzjerom tantiemy za muzyk臋 z radia albo cd lec膮c膮 podczas strzy偶enia.

Uspok贸j si臋, nikt tu tego nie napisa艂. Przeczytaj jeszcze raz.

JaromirD

Data: 2010-01-03 23:24:39
Autor: Eli
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
U縴tkownik "PlaMa" <mariush.p_usunto_@wp.pl> napisa w wiadomo禼i news:hhqorf$5df$1inews.gazeta.pl...

Twierdzenie, 縠 jak kto 禼i眊nie mp3k to tak jakby ukrad wytw髍ni (to trzeba podkre秎i) p硑t CD jest r體nie sensowne jak kaza p砤ci fryzjerom tantiemy za muzyk z radia albo cd lec眂 podczas strzy縠nia.

Sami muzycy poradz sobie i bez walki ze "禼i眊aczami", bo ich g丑wnym 紃骴砮m utrzymania s dochody z koncert體, na koncerty chodz ludzie kt髍zy wiedz co tam b阣zie grane, a wiedz bo s硑szeli 禼i眊ni阾e MP3... A wytw髍ni... c罂... nikomu nie b阣zie 縜l. :)

To tak jak z Windowsem - zawsze 砤two dawa si skopiowa, zdoby popularno舵, a teraz Microsoft trzepie kas na firmach, kt髍e chcia nie chcia musz by legalne. Gdyby z 15 lat temu nie by硂 pirat體 Win 95 to kto wie jak dalej rozwin瓿aby si sytuacja.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-01-04 14:11:29
Autor: op23
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )

U縴tkownik "Eli" <elizeo43_okantdupypotlucspam_@wp.pl>

[...]

No ale ... te programy te maj koncertowa czy o co chodzi ?

Data: 2010-01-04 14:59:16
Autor: Eli
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
U縴tkownik "op23" <op23@rt.pl> napisa w wiadomo禼i news:hhsr0d$r6u$11achot.icm.edu.pl...

No ale ... te programy te maj koncertowa czy o co chodzi ?

O to, 縠 bez pirackich kopii czegokolwiek, ludzie cz阺to g阺to nie dowiedzieliby si nawet o istnieniu tego.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-01-04 18:35:20
Autor: op23
[...]

No ale co dla autora wyniknie z tego, 縠 si dowiesz o istnieniu programu jak go sobie we糾iesz ?!

Data: 2010-01-04 18:57:11
Autor: Eli
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
U縴tkownik "op23" <op23@rt.pl> napisa w wiadomo禼i news:hht8ss$ack$1achot.icm.edu.pl...

No ale co dla autora wyniknie z tego, 縠 si dowiesz o istnieniu programu jak go sobie we糾iesz ?!

No pomy秎 co dobrego wynik硂 dla Microsoftu z tego 縠 kiedy ludzie zacz阬i piraci Wind...

--
pzdr, Eli

Data: 2010-01-04 18:59:31
Autor: op23
[...]

Na pewno nie to, 縠 zacz阬i do nich ludzie chodzi na koncerty

Data: 2010-01-04 21:42:46
Autor: Eli
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
U縴tkownik "op23" <op23@rt.pl> napisa w wiadomo禼i news:hhtaad$cgh$1achot.icm.edu.pl...

Na pewno nie to, 縠 zacz阬i do nich ludzie chodzi na koncerty

Zgroza... Udajesz t阷ego czy jeste naprawd? Microsoft zyska na piractwie, bo upraszczaj眂 spraw wi阫szo舵 program體 jest pod Windowsa i firmy go legalnie kupuj (bo firmy musz mie legalne programy i da si to wyegzekwowa, w przeciwie駍twie do Kowalskiego). I muzyk te mo縠 zyska na rozpowszechnieniu jego tw髍czo禼i - 禼i眊ane MP3 to dzi co w rodzaju dawnego radia.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-01-05 13:10:29
Autor: kasz B眐
Eli pisze:
I muzyk te mo縠 zyska na rozpowszechnieniu jego tw髍czo禼i - 禼i眊ane MP3 to dzi co w rodzaju dawnego radia.

Nie 縠bym wtr眂a si wsz阣zie gdzie powiesz wyraz muzyk. ;) Wybacz, ale
por體nanie wydaje mi si nietrafione. Radio funkcjonuje lepiej ni
kiedy. Internet umo縧iwi sporo w tym temacie. To raz. Dwa - mp3 to
bardziej dawna kaseta z ta秏 magnetyczn w 秗odku.

Rozg硂s takim sposobem promowania zyskuje si najcz甓ciej w do舵
w眘kich kr阦ach. Uzysk z tego jest niewielki. Jako ciekawostk polecam
przyjrze si promocji p硑ty "in rainbow" brytyjskiego zespo硊
Radiohead. P硑ta po nagraniu by砤 mo縧iwa do 禼i眊ni阠ia w mp3 za
darmo. Wzgl阣nie by砤 notka aby "co 砤ska" wrzuci na konto. Na dzie
dzisiejszy p硑ta jest dost阷na tylko na p蟪ce. Marketingowa pora縦a.
Pieni眃ze zacz瓿y sie pojawia po tym jak p硑ta by砤 ju w sklepie.
Okres promocyjny cz甓ciowo wi眤a sie z tras koncertow wi阠 pozornie
zysk by. (紃骴硂 - zas硑szany wywiad z muzykami, wi阠 nie wiem
czy wymierne zdanie maj眂 na uwadze kto zarabia na marketingu ;) )

--
kasz B眐

Data: 2010-01-05 15:29:07
Autor: Eli
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
U縴tkownik "kasz B眐" <nospam@nomail.pl> napisa w wiadomo禼i news:hhvask$t05$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

W砤秐ie o to chodzi. W internecie masz taki wyb髍 stacji radiowych, 縠 w zasadzie s硊chasz czego chcesz. W serwisach typu wrzuta czy youtube te znajdziesz sporo muzyki. W zasadzie ka縟y kto ma dost阷 do internetu mo縠 s硊cha ca硑mi dniami tego co lubi bez 禼i眊ania tych mp3. A jak nie ma dost阷u to sobie przyniesie mp3 na pendraczku od kolegi i co mu zrobisz? Dlatego uwa縜m, 縠 skuteczne ganianie g體niarzy za 禼i眊anie mp3 jest dzisiaj, w Polsce i za rozs眃n cen niemo縧iwe i pozbawione wi阫szego sensu. Chyba 縠by ka縟y mia kamer w domu i zatrudni po硂w Polak體 do obserwacji drugiej po硂wy i na odwr髏.

My秎, 縠 ca硑 internet zast阷uje dawne radio, zar體no internetowe stacje radiowe, jak te youtube i mp3. A p硑ta CD to taki gad縠t dla kolekcjoner體, niczym p硑ta winylowa. ;)

[...]

To dla r體nowagi podaj te przyk砤dy zespo丑w or縩i阾ych przez wytw髍nie, kt髍e zap砤ci硑 im grosze albo nic mimo sprzedania du縠j ilo禼i p硑t... Nieraz fani wydaj kup forsy, bo ceny p硑t s z kosmosu, a niewiele z tej forsy idzie tak naprawd do autora muzyki.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-01-05 19:31:41
Autor: RadoslawF
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
Dnia 2010-01-05 15:29, U縴tkownik Eli napisa:

[...]

W kwestii technicznej.
Tw骿 komputer nie odtworzy MP3 czy innego formatu bez 禼i眊ni阠ia
go do siebie.

Pozdrawiam

Data: 2010-01-05 21:43:48
Autor: Animka
RadoslawF pisze:
[...]

A np. to? http://sam-brown-stop-mp3-download.kohit.net/_/890176
Kliknij 2 razy.
Mo縠sz s硊cha bez 禼i眊ania.

--
animka

Data: 2010-01-04 17:19:14
Autor: kasz B眐
Eli pisze:
[...]

Nie wygl眃a to tak kolorowo niestety... Bez tej cholernej medialnej
maszyny muzyk nie poradzi sobie jak na co dzie nie ma innej pracy.
Tak jest w moim przypadku. Jak pracujesz, nie masz czasu na koncerty
a bez zaplecza medialnego, p硑t i tej wytw髍ni nie wyrobisz finansowo
aby zaj辨 si jedynie koncertowaniem.

A jak si zarabia na koncertach? 1000 PLN dla ca砮go zespo硊 (5 os骲)
za jeden dwu godzinny koncert. 100 os骲 pod scen, cena biletu 20 PLN
Wi阠 2000PLN z bilet體, po硂wa dla zespo硊 a to nie koniec koszt體 jakie
koncert produkuje. Organizator nie mo縠 sobie pozwoli na dop砤cenie
do tego interesu, zesp蟪 aby wyj舵 na scen te ma wydatki (transport,
amortyzacja koszt體 sprz阾u, instrument體 etc). Tak pracuj zespo硑
kt髍e nie polaz硑 do wytw髍ni bo ta nas ma w dupie i nie zainwestuje
bo nie notuje wystarczaj眂ego zysku aby promowa. Ile musieliby秏y
zrobi koncert體 aby wypracowa zysk na nagranie p硑ty?
Sk眃 mp3 u fan體? Koncert體ka z dyktafonu?

Piractwo nie boli du縴ch tylko ma硑ch a ich g硂s jest zadeptany.

Skoro twierdzisz, 縠 mamy sobie poradzi sami to kolega z zespo硊
z checi wypier...li Tobie z dyni ju nie tyle za 禼i眊anie co
za idiotyczn teori.

Poradzimy sobie? Poradzimy! :) Ech...

--
kasz B眐

Data: 2010-01-04 18:50:28
Autor: Tomaszek
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
W dniu 2010-01-04 17:19, 艁ukasz B膮k pisze:
Skoro twierdzisz, 偶e mamy sobie poradzi膰 sami to kolega z zespo艂u
z checi膮 wypier...li Tobie z dyni ju偶 nie tyle za 艣ci膮ganie co
za idiotyczn膮 teori臋.

Poradzimy sobie? Poradzimy! :) Ech...

Napisz co to za zesp贸艂? Jakie艣 www?

Data: 2010-01-04 20:07:59
Autor: 艁ukasz B膮k
Tomaszek pisze:
[...]

Kurcze, gdzie艣 si臋 tu mi popolemizowa艂o na temat
anonimowo艣ci w sieci. Pono膰 to nie choroba wi臋c b臋d臋
zdrowo milcza艂. ;)

--
艁ukasz B膮k

Data: 2010-01-07 10:17:34
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-01-04 20:07, 艁ukasz B膮k pisze:
Napisz co to za zesp贸艂? Jakie艣 www?

Kurcze, gdzie艣 si臋 tu mi popolemizowa艂o na temat
anonimowo艣ci w sieci. Pono膰 to nie choroba wi臋c b臋d臋
zdrowo milcza艂. ;)

Ja Ci臋 nie pytam, gdzie Ty mieszkasz, tylko jak si臋 Tw贸j zesp贸艂 nazywa;) Ka偶demu arty艣cie chyba powinno zale偶e膰 na promowaniu zespo艂u, nieprawda偶? :)

Data: 2010-01-04 18:55:38
Autor: Eli
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
U縴tkownik "kasz B眐" <nospam@nomail.pl> napisa w wiadomo禼i news:hht52v$gvs$1nemesis.news.neostrada.pl...

z checi wypier...li Tobie z dyni

I kto tu powinien i舵 do pierdla? :P

--
pzdr, Eli

Data: 2010-01-04 19:02:08
Autor: Tomaszek
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
W dniu 2010-01-04 18:55, Eli pisze:
I kto tu powinien i艣膰 do pierdla? :P

To tak jakby "gro藕by karalne" ;)

Data: 2010-01-04 20:05:20
Autor: 艁ukasz B膮k
Tomaszek pisze:
W dniu 2010-01-04 18:55, Eli pisze:
I kto tu powinien i艣膰 do pierdla? :P

To tak jakby "gro藕by karalne" ;)

Niedawno pewien raper powiedzia艂 "na m贸j koszt".
Karalne. Ale promo posz艂o...

Na dobry pocz膮tek.

--
艁ukasz B膮k

Data: 2010-01-04 21:46:04
Autor: Eli
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
U偶ytkownik "艁ukasz B膮k" <nospam@nomail.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:hhteqf$noe$1nemesis.news.neostrada.pl...

Niedawno pewien raper powiedzia艂 "na m贸j koszt".
Karalne. Ale promo posz艂o...

Na dobry pocz膮tek.

Ale w艂a艣ciwie to podoba mi si臋 spos贸b, w jaki za艂atwiasz spraw臋. Jak chcesz broni膰 swojej tw贸rczo艣ci, to wynajmij sobie kark贸w 偶eby obili "艣ci膮gacza". Bo wymagaj膮c od policji i s膮d贸w obrony Twoich urojonych zysk贸w (co i tak jest niemo偶liwe bo musieliby wchodzi膰 po kolei do wszystkich dom贸w w Polsce i u wi臋kszo艣ci pewnie co艣 by si臋 znalaz艂o), marnujesz prawdziwe pieni膮dze pozosta艂ych ludzi. I odci膮gasz ich od wa偶niejszej roboty.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-01-05 12:53:46
Autor: 艁ukasz B膮k
Eli pisze:
[...]

Cholera, tylko nie przeno艣my tego na inne platformy prawa i
sprawiedliwo艣ci mimo i偶 wielu by chcia艂o tak rozwi膮zywa膰 problemy.
Raczej powiedzia艂 bym, 偶e ten pomys艂 to produkt "wy艂膮cznie do cel贸w
kolekcjonerskich". ;)

Takich ekonomicznych powi膮za艅 jest w przyrodzie sporo i postrzegane
s膮 bardzo relatywnie. Ju偶 offtopuj膮c nieco to jest rozwi膮zanie
ale nie na dzisiaj. Z bran偶y musia艂 by wylecie膰 wyraz - korporacja.

A co jest urojone czy nie urojone? No nie wiem. Spr贸buj 偶y膰 z tego
co wytworzysz wy艂膮cznie prac膮 swoich r膮k to zobaczysz jak wiele
cyferek staje si臋 prawdziwych.

--
艁ukasz B膮k

Data: 2010-01-05 15:31:44
Autor: Eli
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
U偶ytkownik "艁ukasz B膮k" <nospam@nomail.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:hhv9d5$blg$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

C贸偶, powiem mo偶e do艣膰 brutalnie. Da rad臋 偶y膰 z tego co wytworzy si臋 prac膮 swoich r膮k. Je偶eli budujesz domy, pieczesz chleb, robisz meble albo samochody, to da. A muzyka to taki tw贸r do艣膰 ulotny jak wida膰. Pewnie 偶e ci臋偶ko si臋 przebi膰, pewnie wielu zdolnych tw贸c贸w nie s艂yszeli艣my i nie us艂yszymy bo nie uda艂o im si臋 wypromowa膰.

I wcale nie namawiam tutaj nikogo do 艣ci膮gania ani do udost臋pniania, p贸ki nie jest to legalne to nie wolno i ju偶. Natomiast uwa偶am, 偶e walka z tym procederem nie przyniesie dobrych efekt贸w.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-01-05 16:44:49
Autor: 艁ukasz B膮k
Eli pisze:

[...]

W艂a艣nie tu mia艂em na my艣li 偶ycie z tzw. sztuki, tak w艂asnymi r臋koma. ;)

I wcale nie namawiam tutaj nikogo do 艣ci膮gania ani do udost臋pniania, p贸ki nie jest to legalne to nie wolno i ju偶. Natomiast uwa偶am, 偶e walka z tym procederem nie przyniesie dobrych efekt贸w.

Nie o walk臋 tu chodzi. Trzeba by dostosowa膰 si臋 do czas贸w. Wytw贸rnie
jak z lat pi臋dziesi膮tych. Biznes jest po prostu ze skansenu do tego
po艂膮czy艂 si臋 w molochy i robi ju偶 teraz co chce.

Przyznam w pe艂ni racj臋 co do stanu obecnego - nie wolno i ju偶. Przy tej
konstrukcji piractwo os艂abia rynek, rozw贸j i inne wielkie has艂a jakie
kampanie antypirackie wieszaj膮 na transparentach. Teraz maj膮 racj臋.
Jednak jak uda艂o by si臋 sp臋ta膰 swoisty "czarny rynek" filmu, muzyki
i kompletnie zlikwidowa膰 to zamiast pieni臋dzy dla najs艂abszych po prostu
wszyscy s艂uchaliby艣my tego samego g贸wna co pan prezes. Totalitaryzm
mamony.

Mo偶e rozwi膮zania GNU czy jakiego艣 innego stwora? Tu ju偶 mo偶na fantazjowa膰.

-- pzdr, Eli

Data: 2010-01-05 18:53:32
Autor: Eli
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
U偶ytkownik "艁ukasz B膮k" <nospam@nomail.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:hhvnef$883$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

W艂a艣nie, ten kto chce robi膰 muzyk臋 musi na dzie艅 dobry pogodzi膰 si臋 z tym, 偶e ludzie 艣ci膮gaj膮 z neta mp3 i na dzie艅 dzisiejszy nie da si臋 tego powstrzyma膰. A potem wymy艣li膰 inny spos贸b zarabiania na tej偶e muzyce... Pewnie nie zarobi tyle, ile dawno dawno temu na p艂ytach, ale lepsze to ni偶 nic... Tak czy siak, wytw贸rnie i ich p艂yty s膮 jak mamuty, albo dinozaury.

[...]

Zlikwidowa膰... :) Policja musia艂aby puka膰 po kolei do drzwi wszystkich ludzi, a nast臋pnie Polska sta艂aby si臋 jednym wielkim pierdlem.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-01-05 20:42:57
Autor: 艁ukasz B膮k
Eli pisze:

Zlikwidowa膰... :) Policja musia艂aby puka膰 po kolei do drzwi wszystkich ludzi, a nast臋pnie Polska sta艂aby si臋 jednym wielkim pierdlem.

Nigdzie nie powiedzia艂em, 偶e to jest mo偶liwe do zrobienia, czy ma
by膰 zrobione, czy, 偶e to fajne, dobre i ja bym tak chcia艂.

Prosz臋 sobie tylko wyobrazi膰 jak by to mia艂o wygl膮da膰 w sytuacji
"idealnej" dla obecnego stanu prawnego - czyli bez piractwa.
Mnie to jako艣 nie 艣mieszy.

--
艁ukasz B膮k

Data: 2010-01-05 22:04:24
Autor: Eli
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
U偶ytkownik "艁ukasz B膮k" <nospam@nomail.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:hi05cv$gr6$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

A ja prosz臋 sobie w艂a艣nie nie wyobra偶a膰, bo jedynym skutkiem takiego wyobra偶ania mo偶e by膰 frustracja, bezsenno艣膰, czy w efekcie nawet zawa艂 serca. Trzeba przyj膮膰 do wiadomo艣ci to co jest, zamiast marzy膰 o sytuacji idealnej...

BTW, je藕dzisz czasami autem? Ilu kierowc贸w jedzie przepisowe 90 km/h i zwalnia do 50 km/h w zabudowanym? :)

--
pzdr, Eli

Data: 2010-01-05 22:41:52
Autor: 艁ukasz B膮k
Eli pisze:
[...]

Co si臋 pienisz jakby艣my si臋 zdaniem r贸偶nili. Problemy z kontekstem.

--
艁ukasz Bak

Data: 2010-01-06 15:07:39
Autor: Eli
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
U偶ytkownik "艁ukasz B膮k" <nospam@nomail.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:hi0brq$190$1atlantis.news.neostrada.pl...

Co si臋 pienisz jakby艣my si臋 zdaniem r贸偶nili. Problemy z kontekstem.

Oj wcale si臋 nie pieni臋. :)

--
pzdr, Eli

Data: 2010-01-06 09:40:33
Autor: Henry(k)
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
Dnia Tue, 05 Jan 2010 20:42:57 +0100, kasz B眐 napisa(a):

Nigdzie nie powiedzia砮m, 縠 to jest mo縧iwe do zrobienia, czy ma
by zrobione, czy, 縠 to fajne, dobre i ja bym tak chcia.

Akurat w przypadku muzyki ja bym chcia 縠by by硂 dozwolone jej kopiowanie bez ogranicze. Jest jej do舵 do s硊chania wi阠
nie potrzeba tworzy nowej, a to co si tworzy jest tak ma硂 warto禼iowe 縠 nie warto generowa koszt體 dla pa駍twa 縠by
to chroni. Niech ka縟y muzyk pilnuje jej na w砤sn r阫.

Pozdrawiam,
                  Henry

Data: 2010-01-03 19:26:28
Autor: JaromirD
Tomaszek wrote:

[...]

A co to jest kultowy film i sk膮d wiesz, 偶e jest kultowy i dla kogo? Chcesz obejrze膰 - p艂a膰 (cho膰by wypo偶yczalni). Daleki jestem od bronienia wytw贸rni i ich wymy艣lonych praw autorskich ale 艣ci膮ganie filmu tylko dlatego, 偶e nie ma si臋 nic innego do roboty (no bo z czego bierze si臋 ch臋膰 obejrzenia wszystkiego, co da si臋 艣ci膮gn膮膰), to zwyk艂e paso偶ytnictwo.

JaromirD

Data: 2010-01-03 19:37:51
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-01-03 19:26, JaromirD pisze:
A co to jest kultowy film i sk膮d wiesz, 偶e jest kultowy i dla kogo?

Ano to ju偶 kwestia gustu, ale widz臋, 偶e jest par臋 film贸w ponadczasowych, kt贸re przeros艂y swoje pokolenia. Oczywi艣cie ich w sprzeda偶y nie ma ( nie spotka艂em w Polsce, na Allegro, w sklepach internetowych ) Ja bym z wielk膮 przyjemno艣ci膮 zap艂aci艂 tw贸rcy filmu dla mnie kultowego, tylko nie mam takiej mo偶liwo艣ci.

  Chcesz
obejrze膰 - p艂a膰 (cho膰by wypo偶yczalni).

Czasami tak robi臋, ale oferta wypo偶yczalni jest mizerna. Tylko kino USA i to nowe. Starszych produkcji nie u艣wiadczysz. Przynajmniej tam gdzie ja jestem zapisany ( osiedlowa wypo偶yczalnia )

[...]

Daleki jestem od 艣ci膮gania wszystkich film贸w czyli jak to si臋 m贸wi, robienia kopii zapasowej internetu. Jednak po obejrzeniu nie ka偶dy film okazuje si臋 wart jego zachowania "na potem" mimo, 偶e z opisu u recenzji wynika艂oby co innego. Ale tego nie b臋d臋 wiedzia艂 na pewno zanim nie 艣ci膮gn臋 i nie zobacz臋.

Data: 2010-01-03 19:55:27
Autor: JaromirD
Tomaszek wrote:

[...]

Nie ka偶da ksi膮偶ka, film w kinie, obiad w restauracji, ciastko w cukierni czy  poznana osoba okazuj膮 si臋 warte wydanych na nie pieni臋dzy czy po艣wi臋conego im czasu. Jednak nikt nie uzasadnia tym kradzie偶y ksi膮偶ki z ksi臋garni, wej艣cia do kina na krzywy ryj, niep艂acenia za obiad lub ciastko, czy te偶 unikania kontakt贸w z lud藕mi. Takie jest 偶ycie. Raz si臋 trafia, a raz nie.

Jak dla mnie problem bierze si臋 po prostu z braku umiej臋tno艣ci wyboru, kt贸rego wi臋kszo艣膰 z nas musi dokonywa膰 z powodu ograniczonych 艣rodk贸w finansowych. Oferta jest ogromna, ka偶da kusi, a kasiorki nie starczy na wszystko. W dzisiejszej wersji wiersza "Osio艂kowi w 偶艂oby dano" osio艂 nie zdech艂by z g艂ody lecz z prze偶arcia, bo postanowi艂by ze偶re膰 ile tylko si臋 da i siana, i owsa.

JaromirD

Data: 2010-01-03 20:02:15
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-01-03 19:55, JaromirD pisze:
[...]

Potrzeby s膮 faktycznie wi臋ksze, ale chyba troch臋 przesadzasz. Wyb贸r faktycznie jest trudny, ale chyba nie z tego powodu, 偶e jest du偶o, ale z tego powodu,偶e wszystko jest do siebie podobne i cz艂owiek zaczyna szuka膰 czego艣 oryginalnego. A 偶eby to znale藕膰, trzeba du偶o przewali膰 stert 艣mieci.

Ja i tak ograniczy艂em si臋 do grzebania w starych stertach, bo po nowym niewiele dobrego si臋 spodziewam. Same odtw贸rstwo i wt贸rno艣膰. Czasami jednak zdarzaj膮 si臋 wyj膮tki.

Ta rozmowa zaczyna si臋 robi膰 OT:)

Data: 2010-01-03 20:07:05
Autor: PlaMa
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
W dniu 2010-01-03 19:55, JaromirD pisze:

Nie ka縟a ksi笨ka, film w kinie, obiad w restauracji, ciastko w cukierni czy
poznana osoba okazuj si warte wydanych na nie pieni阣zy czy po秝i阠onego
im czasu. Jednak nikt nie uzasadnia tym kradzie縴 ksi笨ki z ksi阦arni,
wej禼ia do kina na krzywy ryj, niep砤cenia za obiad lub ciastko, czy te
unikania kontakt體 z lud糾i. Takie jest 縴cie. Raz si trafia, a raz nie.

Dok砤dnie! i眊n辨 mp3 to jak zabi g硂dne dziecko w Afryce! Wstyd糲ie si!

Dla mniej kumatych to by sarkazm :)

Data: 2010-01-03 20:37:54
Autor: Henry(k)
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
Dnia Sun, 03 Jan 2010 19:37:51 +0100, Tomaszek napisa(a):

Ano to ju kwestia gustu, ale widz, 縠 jest par film體 ponadczasowych, kt髍e przeros硑 swoje pokolenia. Oczywi禼ie ich w sprzeda縴 nie ma ( nie spotka砮m w Polsce, na Allegro, w sklepach internetowych ) Ja bym z wielk przyjemno禼i zap砤ci tw髍cy filmu dla mnie kultowego, tylko nie mam takiej mo縧iwo禼i.

No to wida w砤禼icielowi praw nie zale縴 na tym 縠by go sobie obejrza.
Mo縠 akurat negocjuje z jak倍 sieci tv jego emisj i dost阷no舵 na rynku
pogorszy砤 by warunki umowy. A mo縠 po prostu nie chce. Jego film, mo縠
robi i nie robi z nim co chce.

Henry

Data: 2010-01-03 20:53:39
Autor: JaromirD
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
Henry(k) wrote:

Dnia Sun, 03 Jan 2010 19:37:51 +0100, Tomaszek napisa艂(a):

[...]

No to wida膰 w艂a艣cicielowi praw nie zale偶y na tym 偶eby艣 go sobie obejrza艂.
Mo偶e akurat negocjuje z jak膮艣 sieci膮 tv jego emisj臋 i dost臋pno艣膰 na rynku
pogorszy艂a by warunki umowy. A mo偶e po prostu nie chce.

Tu masz racj臋 cho膰 powody tego s膮 akurat inne. Stary film, ksi膮偶ka czy muzyka stanow膮 konkurencj臋 dla nowych gniot贸w wi臋c lepiej 偶eby nie by艂y dost臋pne.

Jego film, mo偶e robi膰 i nie robi膰 z nim co chce.

Niestety.

JromirD

Data: 2010-01-04 14:20:24
Autor: op23
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )

U縴tkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

[...]

Mo縠, ale to nie zobowi眤uje mnie do powstrzymania od ogl眃ania jego dzie砤 jak ju je udost阷ni publicznie. Dozwolony u縴tek pozwala ogl眃n辨 je u kolegi cho鎎y na drugim ko馽u 秝iata i niezale縩ie od tego czy autor/producent tego chce czy nie chce.

Data: 2010-01-03 19:45:15
Autor: RadoslawF
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
Dnia 2010-01-03 19:26, U縴tkownik JaromirD napisa:

A co to jest kultowy film i sk眃 wiesz, 縠 jest kultowy i dla kogo? Chcesz obejrze - p砤 (cho鎎y wypo縴czalni). Daleki jestem od bronienia wytw髍ni i

S ludzie kt髍zy potrafi w usenecie napisa co ciekawego jak np.
recenzj niedawno ogl眃anego filmu a nie tak jak ty powtarza
frazesy wymy秎one przez przedstawicieli przemys硊 filmowego i
muzycznego.

Pozdrawiam

Data: 2010-01-04 14:12:48
Autor: op23
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )

U偶ytkownik "JaromirD" <rydberg@q2.pl>

[...]

Tak jak paso偶ytnictwo na artyku艂ach niusowych ?

Data: 2010-01-08 23:45:45
Autor: op23
[...]

Czym w kontek艣cie paso偶ytnictwa r贸偶ni si臋 艣ci膮ganie i czytanie artyku艂贸w niusowych od 艣ci膮gania i ogl膮dania filmu ?!

Data: 2010-01-03 20:43:41
Autor: Henry(k)
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
Dnia Sun, 03 Jan 2010 19:09:22 +0100, Tomaszek napisa(a):

Oczywi禼ie bzdur jest twierdzenie, 縠 na pewno kupi砨ym film, kt髍y 禼i眊n背em.

To po co go 禼i眊a砮? Wida jak倍 warto舵 dla Ciebie mia. Ale skoro
w砤禼iciel ustali 縠 albo ogl眃asz za xx $ albo w og髄e, to nie
mo縠sz sobie sam ustali 縠 dla Ciebie ten film by wart 1 grosz.
i眊n背e - masz zap砤ci tyle ile chcia w砤禼iciel.
90% film體, kt髍e si 禼i眊a, ogl眃a si raz i l眃uj w koszu.

90% tego co ogl眃am w kinach ogl眃am raz i zapominam. Mog nie p砤ci
za wst阷?

Henry

Data: 2010-01-03 21:03:24
Autor: spp
W dniu 2010-01-03 20:43, Henry(k) pisze:

90% tego co ogl眃am w kinach ogl眃am raz i zapominam. Mog nie p砤ci
za wst阷?

W砤秐ie dlatego podawa砮m przyk砤d 縠 'za jeden przystanek si nie p砤ci'. :)
Taka sama ranga t硊maczenia, taka sami dorabiana ideologia. :(

--
spp

Data: 2010-01-03 21:20:52
Autor: Robert Tomasik
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )

U縴tkownik "spp" <spp@op.pl> napisa w wiadomo禼i news:hhqt6c$5o4$1news.onet.pl...

Taka sama ranga t硊maczenia, taka sami dorabiana ideologia. :(

W tym ca硑m zamieszaniu zapominacie, 縠 odpowidzialno舵 karna i cywilna, to s dwie niekoniecznie id眂e w parze rzeczy. Przepis karny m體i o kopiowaniu utwor體 w celu osi眊ni阠ia korzy禼i maj眛kowej. W wypadku kopiowania w innym celu pozostaje ewentualnie odpowiedzialno舵 cywilna na tzw. og髄nych zasadach. Organizacje zbiorowego zarz眃zania utrzymuj, 縠 ka縟e kopiowanie (nielegalne) ma na celu osi眊ni阠ie korzy禼i maj眛kowej. Udaje im si to niekiedy nawet przeforsowa w s眃ach. No ale, je秎i za硂縴, 縠 ka縟e kopiowanie skutkuje korzy禼i, to po c罂by taki warunek ustawodawca umieszcza w przepisie? Czy nie wystarczy砨y sam zapis o bezprawnym kopiowaniu? A ma to bardzo istotne znaczenie w zakresie wysoko禼i ewentualnych roszcze odszkodowawczych..

Bo je縧i za硂縴, 縠 sprawca skopiowania sobie z Internetu filmu nie pope硁ia przest阷stwa, to moim zdaniem oczywi禼ie roszczenie cywilne autor ma, ale tylko do wysoko禼i osi眊ni阾ej szkody. A t nale縴 przed s眃em wykaza. Nie jest to na pewno korzy舵, jak眀y wydawca odni髎 w wypadku sprzeda縴 legalnej kopii, bo do sprzeda縴 legalnej kopii nie dosz硂. A ju na pewno tak, jak to obecnie si liczy wg cen brutto w sklepie detalicznym. Nie zap砤cono podatk體, nie zap砤cono dystrybutorom. Nagle by si okaza硂, 縠 taki film nielegalnie skopiowany spowodowa straty nie kilkadziesi眛 z硂tych, a pewnie kilka. Nawet obecnie nie mam pomys硊 jak to policzy. A w wypadku MP3, to pewnie kilka groszy. Zauwa縞ie, 縠 autorowi bardziej si op砤ci da sobie ukra舵 utw髍 i z砤pa sprawc. De facto nie ponosi koszt體 wprowadzenia do obrotu danej kopii filmu, a dostaje jako odszkodowanie cen detaliczn. Odszkodowanie nawet nie jest obci笨one podatkiem dochodowym.

I tu tkwi moim zdaniem problem, a nie w dyskusjach, czy kopiowa wolno, czy nie bo odpowied jest oczywista - jest to naruszenie praw autorskich.

Data: 2010-01-03 21:38:24
Autor: spp
W dniu 2010-01-03 21:20, Robert Tomasik pisze:

I tu tkwi moim zdaniem problem, a nie w dyskusjach, czy kopiowa wolno,
czy nie bo odpowied jest oczywista - jest to naruszenie praw autorskich.

Dok砤dnie tak.
Kopiowanie (z wyj眛kami dopuszczonymi przez przepisy) jest kradzie勘 a kwesti dyskusyjn jest jedynie ile si ukrad硂.

--
spp

Data: 2010-01-03 21:52:49
Autor: Robert Tomasik
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )

U縴tkownik "spp" <spp@op.pl> napisa w wiadomo禼i news:hhqv80$bud$1news.onet.pl...
[...]

By砨ym ostro縩y z u縴ciem s硂wa "kradzie", bo to termin prawny zwi眤any z przest阷stwem.

Data: 2010-01-03 21:59:09
Autor: JaromirD
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
Robert Tomasik wrote:

Zauwa偶cie, 偶e autorowi bardziej si臋
op艂aci da膰 sobie ukra艣膰 utw贸r i z艂apa膰 sprawc臋. De facto nie ponosi
koszt贸w wprowadzenia do obrotu danej kopii filmu, a dostaje jako
odszkodowanie cen臋 detaliczn膮. Odszkodowanie nawet nie jest obci膮偶one
podatkiem dochodowym.

Dow贸d, 偶e tak jest naprawd臋:
http://www.ftb.pl/news/70502_0_1/posiadacze-praw-autorskich-zarabiaja-na-
piractwie.htm

JaromirD

Data: 2010-01-03 22:11:59
Autor: Robert Tomasik
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )

U偶ytkownik "JaromirD" <rydberg@q2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:hhr0f8$fvt$1news.onet.pl...
Robert Tomasik wrote:

[...]

To generalnie chyba jednak do艣膰 oczywiste. Nie trudno samemu doj艣膰 do tego wniosku przy minimum wiedzy prawnej. Moim zdaniem jest to nieprawid艂owo艣膰. Powinni dostawa膰 owe wymienione w artykule 0,6 EURO.

Data: 2010-01-04 15:07:09
Autor: Liwiusz
Robert Tomasik pisze:

[...]

   Nale縴 r體nie rozr罂ni karalno舵 piracenia muzyki i film體 (karalne tylko udost阷nianie, a nie kupowanie pirata lub 禼i眊anie), od piracenia program體 komputerowych (karalne nabywanie z nielegalnych 紃骴e).

--
Liwiusz

Data: 2010-01-04 14:26:32
Autor: op23
[...]

Wr阠z przeciwnie. Ceny towaru kszta硉uj klienci. Je秎i producent 縴czy sobie za towar wi阠ej ni klient sk硂nny jest zap砤ci to producent po prostu nie zarobi. Nie mo縩a tylko zmusi producenta by sprzedawa produkt po takiej a nie innej cenie.

90% film體, kt髍e si 禼i眊a, ogl眃a si raz i l眃uj w koszu.

90% tego co ogl眃am w kinach ogl眃am raz i zapominam. Mog nie p砤ci
za wst阷?

Je秎i znajdziesz kogo, kto Ci to umo縧iwi (koleg np) to oczywi禼ie mo縠sz

Data: 2010-01-03 20:30:38
Autor: Piotr [trzykoty]
Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
"JaromirD" <rydberg@q2.pl> wrote
Ca艂a rzecz bierze si臋 z pokr臋tnej "matematyki" ekonomist贸w, kt贸rzy licz膮
jako strat臋 co艣, czego nigdy nie mieli (potencjalny zysk).

Akurat raczej prawnicy dowodz眂y straty klienta, a nie ekonomi禼i;)

Data: 2010-01-05 23:18:41
Autor: JaromirD
Piotr [trzykoty] wrote:

"JaromirD" <rydberg@q2.pl> wrote
Ca艂a rzecz bierze si臋 z pokr臋tnej "matematyki" ekonomist贸w, kt贸rzy
licz膮
jako strat臋 co艣, czego nigdy nie mieli (potencjalny zysk).

Akurat raczej prawnicy dowodz锟絚y straty klienta, a nie ekonomi锟絚i;)

Racja. Ale jedni i drudzy z tego korzystaj膮.

Data: 2010-01-03 18:49:16
Autor: JaromirD
艁ukasz B膮k wrote:

Robert Tomasik pisze:

[...]

Podpisa艂em umow臋. Mam router, kt贸ry dzieli 艂膮cze na 4 komputery: moje 2, 偶ony i c贸rki. Na wszystkich jest ten taki sam system operacyjny wi臋c odpada np. "zliczanie" komputer贸w to warto艣ciach TTL. Cz臋sto jednocze艣nie na jednym komputerze jest zalogowanych kilku u偶ytkownik贸w i cho膰 w danej chwili przed monitorem siedzi jeden, to programy uruchomione na pozosta艂ych kontach dalej dzia艂aj膮 i mo偶e by膰 aktywnych na raz np. kilka komunikator贸w. Czyj komputer "namierz膮"?

Czasem na jednym IP jest wiele komputer贸w.

I jest serwer kt贸ry ustala wewn臋trzny rooting. W zakresie lokalu
odpowiada w艂a艣ciciel

Jak napisa艂em mam router wi臋c nie ma log贸w (w przeciwie艅stwie do serwera). Za udost臋pnianie plik贸w przez c贸rk臋 odpowiadam ja? A jak udost臋pnia 偶ona to te偶?

Manipulacja. Ja mam ciekawsze zakl臋cie: kole艣 艣ci膮gn膮艂 mp3, dla siebie
ale tym samym nie poszed艂 kupi膰 p艂yty. Czyli osi膮gn膮艂 korzy艣膰 maj膮tkow膮
nie wydaj膮c pieni臋dzy. G艂upie nie? Ale typowe dla p.s.p ;)

Ale to wcale nie znaczy, 偶e kto艣 jednocze艣nie poni贸s艂 z tego tytu艂u straty.

JaromirD

Data: 2010-01-04 06:57:32
Autor: 艁ukasz B膮k
JaromirD pisze:
[...]

Namierz膮... no takie stwierdzenia to ja bym tu nie u偶ywa艂 bo pusta
polemika b臋dzie wychodzi膰. Ju偶 mi kto艣 posta podklepa艂, 偶e niby u nas
si臋 nie 艣ci膮ga tylko udost臋pnia. W tym wypadku nadal w艂a艣cicielem
艂膮cza jeste艣 Ty. To Ty tworzysz w domu LAN, wewn臋trzn膮 sie膰. Dalej Ciebie
i Twoj膮 sie膰 reprezentuje na zewn膮trz jeden nr IP. I wi膮偶膮ca umowa od
providera. Z tym, 偶e to namierzanie to tak jak wspomnia艂em taka troch臋
utopia ale mo偶e wynika膰 jaka艣 potrzeba skontrolowania w艂a艣ciciela IP
i w wielu przypadkach jest to mo偶liwe do ustalenia.

[...]

Patrz wy偶ej.

[...]

Tak. Demagogia, ot co.

--
艁ukasz B膮k

Data: 2010-01-05 23:17:51
Autor: JaromirD
艁ukasz B膮k wrote:

JaromirD pisze:
[...]

Ja podpisa艂em umow臋. Ale to nie jest karalne. Jak sam piszesz karalne jest udost臋pnianie. Dane z umowy umo偶liwi膮 jedynie stwierdzenie, gdzie szuka膰, a nie - kto jest winny. Win臋 trzeba udowodni膰.

[...]

Ale na co? Nie napisa艂e艣 nic, co by艂oby odpowiedzi膮 na moje pytania.

呕eby jeszcze zagmatwa膰 spraw臋 to we藕my umow臋 "zbiorow膮" (cz臋sty przypadek ze wzgl臋du na ulg臋 internetow膮), kt贸rej stron膮 b臋d膮 pe艂noletni, nieubezw艂asnowolnieni lokatorzy mieszkania (偶eby nie by艂o, 偶e kto艣 za kogo艣 odpowiada), ka偶dy ze swoim komputerem a wszystkie komputery s膮 pod艂膮czone przez router. Czy偶by zachodzi艂a wtedy odpowiedzialno艣膰 zbiorowa?

JaromirD

Data: 2010-01-06 19:18:00
Autor: 艁ukasz B膮k
JaromirD pisze:
Dane z umowy umo偶liwi膮 jedynie stwierdzenie, gdzie szuka膰, a nie - kto jest winny. Win臋 trzeba udowodni膰.

Zgadzam si臋 w pe艂ni. Ca艂e te dywagacje z adresami IP jedynie
zaw臋偶aj膮 kr膮g a nie prowadz膮 do wskazania winnego.

[...]

Umowa zbiorowa z providerem? Kt贸ry z naszych krajowych ma takie co艣?

--
艁ukasz B膮k

Data: 2010-01-06 19:35:11
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-01-06 19:18, kasz B眐 wrote:

痚by jeszcze zagmatwa spraw to we糾y umow "zbiorow" (cz阺ty
przypadek ze wzgl阣u na ulg internetow), kt髍ej stron b阣
pe硁oletni, nieubezw砤snowolnieni lokatorzy mieszkania (縠by nie by硂,
縠 kto za kogo odpowiada), ka縟y ze swoim komputerem a wszystkie
komputery s pod潮czone przez router. Czy縝y zachodzi砤 wtedy
odpowiedzialno舵 zbiorowa?

Umowa zbiorowa z providerem? Kt髍y z naszych krajowych ma takie co?

Ma晨e駍k praktycznie ka縟y, a w innych przypadkach trzeba si w najgorszym przypadku wyk丑ci.

Data: 2010-01-06 19:38:48
Autor: JaromirD
艁ukasz B膮k wrote:

Umowa zbiorowa z providerem? Kt贸ry z naszych krajowych ma takie co艣?

http://www.pit.pl/ulga-internet/index.php

Pierwszy akapit w "Fachowe rozmno偶enie ulgi na Internet". Sam tak膮 widzia艂em - s膮 wpisani oboje ma艂偶onkowie.

JaromirD

Data: 2010-01-08 23:47:29
Autor: op23
[...]

Mo偶na stowarzyszenie za艂o偶y膰 :-)

Data: 2010-01-04 00:03:03
Autor: tg
"艁ukasz B膮k" <nospam@nomail.pl> wrote in message news:hhqdfe$jmc$1atlantis.news.neostrada.pl...
IP przydzielone jest przez providera na sta艂e lub dynamicznie na
podstawie umowy jak膮 u偶yszkodnik zawar艂 z providerem. W przypadku
TPSA jest wskazanie lokalu i poza ten lokal generalnie nic nie wychodzi.

nieszyfrowane wifi wychodzi na przyklad

Umowa zawierana jest z cz艂owiekiem wi臋c... identyfikuje cz艂owieka.

umowa owszem, jak to bedzie umowa na wlasciciela ktory wynajmuje lokal?
rodzina 8 osobowa w ktorej wszyscy sa pelnoletni i maja kilka komputerow?

I jest serwer kt贸ry ustala wewn臋trzny rooting.

routing

W zakresie lokalu odpowiada w艂a艣ciciel

pupa prawda - odpowiada UDOSTEPNIAJACY

je艣li wychodzi sie膰 poza - odbiorca zewn臋trzny.
Tylko w tym momencie w艂a艣ciciel przy艂膮cza staje si臋... providerem.

niezbyt

Legalnie czy nie to inna para but贸w. Je艣li legalnie - s膮 umowy s膮 nazwiska. Je艣li nielegalnie to "prowajder" ma k艂opot bo odpowiada
za ca艂膮 sie膰.

nieprawda, na tej zasadzie tepsa odpowiada za uzytkownikow co jest
oczywistym absurdem, odpowiada osoba ktora popelnia czyn i da jej sie
to udowodnic

Jest o tyle 艂atwe ile informacji mo偶na uzyska膰. Zeznania przesta艂y by膰
dowodem czy jak? "To Krzy艣 i jego torrent..."

"ja sie na tym nie znam a to panie jest dysk zaszyfrowany truecryptem,
hasla nie pamietam"

Wszyscy pami臋taj膮. Wszystko ma cen臋 i jest policzalne. Trudno艣膰 to chyba
znajomo艣膰 matematyki.

tu panuje radosna tworczosc do tego stopnia ze rzeczoznawcy stwierdzali
ze 'GNU' stracilo nieokreslone sumy z powodu rozpowszechniania programow ;)

Data: 2010-01-04 07:13:42
Autor: 艁ukasz B膮k
tg pisze:
[...]

nc

Umowa zawierana jest z cz艂owiekiem wi臋c... identyfikuje cz艂owieka.

umowa owszem, jak to bedzie umowa na wlasciciela ktory wynajmuje lokal?
rodzina 8 osobowa w ktorej wszyscy sa pelnoletni i maja kilka komputerow?

Huh. Wynajem lokalu reguluje umowa pomi臋dzy wynajmuj膮cym a w艂a艣cicielem.
To nadal s膮 wskazywane osoby z imienia i nazwiska, peselu. Reszt臋
sobie pouk艂adaj sam bo za przeproszeniem mam k艂opot z zej艣ciem do
takiego poziomu demagogii i absurdu...

I jest serwer kt贸ry ustala wewn臋trzny rooting.

routing

Dzi臋kuj臋.

W zakresie lokalu odpowiada w艂a艣ciciel

pupa prawda - odpowiada UDOSTEPNIAJACY

K臋? Jaki udost臋pniaj膮cy? Co udost臋pniaj膮cy?

je艣li wychodzi sie膰 poza - odbiorca zewn臋trzny.
Tylko w tym momencie w艂a艣ciciel przy艂膮cza staje si臋... providerem.

niezbyt

Zbyt.

[...]

Uwielbiam wsp贸艂czesny usnet. Zauwa偶y艂e艣 cudzys艂贸w? Czy tepsa jest
w艂a艣nie takim szemranym udost臋pniaczem netu? Chyba dzia艂a legalnie
to jakby n/d, co?

[...]

Twardziel. Mia艂by艣 dobrze "pod cel膮". ;) Tam wielu takich. ;)

A du偶e litery to si臋 shift + litera pisze. Przyczepi艂em si臋 po Twojemu.

--
艁ukasz B膮k

Data: 2010-01-04 08:31:10
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-01-04 07:13, kasz B眐 wrote:

je秎i wychodzi sie poza - odbiorca zewn阾rzny.
Tylko w tym momencie w砤禼iciel przy潮cza staje si... providerem.

niezbyt

Zbyt.

W砤禼iciel kawiarni, w kt髍ej stoi otwarty hotspot dla klient體 te jest ISP? Ze wszystkimi obowi眤kami, np. wynikaj眂ymi z art. 179-182 PT? Urz眃 miasta/gminy z hotspotem na rynku?

Legalnie czy nie to inna para but體. Je秎i legalnie - s umowy s
nazwiska. Je秎i nielegalnie to "prowajder" ma k硂pot bo odpowiada
za ca潮 sie.

nieprawda, na tej zasadzie tepsa odpowiada za uzytkownikow co jest
oczywistym absurdem, odpowiada osoba ktora popelnia czyn i da jej sie
to udowodnic

Uwielbiam wsp蟪czesny usnet. Zauwa縴砮 cudzys丑w? Czy tepsa jest
w砤秐ie takim szemranym udost阷niaczem netu? Chyba dzia砤 legalnie
to jakby n/d, co?

Polskie prawo wskazuje kilka przedmiot體, o kt髍ych w砤禼iciel musi ca硑 czas wiedzie, w czyim s posiadaniu, 縠by m骳 w odpowiednim momencie donie舵 stosownym organom. S to m.in. samochody czy bro palna.
Jesli chodzi o us硊gi telekomunikacyjne, to ja takich nakaz體 nie znam. Mo縠sz 砤skawie wskaza, z przepis體 jakiej ustawy wynika ODPOWIEDZIALNOζ abonenta za 潮cze?

Data: 2010-01-04 10:10:32
Autor: kasz B眐
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
On 2010-01-04 07:13, kasz B眐 wrote:

[...]

W zasadzie spe硁ia takie same warunki jak inny provider. Gdzie w tym
w眛ku wspomnia砮m o braku precyzji w definicjach mo縠 dlatego, 縠
"prawo nie nad笨a" za stanem faktycznym. Je縠li bym wykorzystywa
takie 潮cza do "udost阷niania" to z pewno禼i 禼iganie mnie nie by硂 by
takie 砤twe ale... przypatrzy砮 sie kiedy jak s powycinane us硊gi
na takich urz阣owych hotspotach? W wielu miejscach mia砮m k硂poty
z ssh na 22 porcie.

[...]

To po co w tepsie choduj wszelkie logi przez lata? Do cel體 statystycznych?

Mo縠 i mnie ponios硂 z bezpo秗edni odpowiedzialno禼i ale czy
jest pozbawione logiki zawieranie umowy o us硊g telekomunikacyjn
kt髍a to reguluje r罂ne kwestie finansowe, lokalizacji oraz przenosi
odpowiedzialno舵 z efekt體 korzystania z us硊gi na abonenta?

--
kasz B眐

Data: 2010-01-04 11:12:15
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-01-04 07:13, kasz B眐 wrote:

[...]

Je秎i chcia砨y rzeczywi禼ie wykorzysta takie 潮cze do cel體 przest阷czych, to bez du縴ch problem體 m骻砨y. Nawet poprzez proxy, gdyby tylko ono dzia砤硂 :-)

[...]

Je縠li za硂縴my, 縠 tp jest abonentem... :-) K砤nia si PT, art. 179-182 nak砤daj眂e obowi眤ki na OPERATOR覹.

[...]

Mylisz umowy abonenckie i regulaminy 秝iadczenia us硊g z regulacjami prawnymi, szczeg髄nie w zakresie prawa karnego. A prawo cywilne, jak ju s硊sznie tu zauwa縪no, jest w zasadzie w takich przypadkach bezradne. Bez dok砤dnego wskazania strony sporu nikt palcem nie kiwnie. A oznaczenie "w砤禼iciel 潮cza z numerem IP..." jest ma硂 s眃owe.

Data: 2010-01-04 16:23:37
Autor: kasz B眐
[...]

Ci昕ko sie nie myli jak si usi硊je odbiera to pos硊guj眂 logik,
bo prawnik體 tu niewielu a filozof體 tysi眂e. I ja te si do tego
nurtu pod潮czy砮m. ;) Tym bardziej, 縠 ideologicznie jestem po
dw骳h stronach barykady - jako wykonawca, autor i jako "skrzywdzony
przez ca硑 秝iat" wielbiciel kultury za kt髍 jestem zmuszony
p砤ci a nie mog sobie popodziwia gratis. Efekt jest taki, 縠
jako autor w sumie z p2p nic nie mog zrobi a jako "u縴tkownika" ukara
jako te nie do ko馽a mnie mo縩a. Mniej s眃owe w tym wypadku jest
to, 縠 jak mnie okradaj to i ja kradn, ale tak w praktyce to wygl眃a.
痑硂sne no ale co pan zrobisz...

W tym momencie jest dla mnie kompletnie niezrozumia砮 po co regulowa
przy pomocy PT jak odpowiedzialnego za ruch w sieci nie ma, po co
regulowa prawa autorskie jak nie odnosz si do ochrony autora tylko
korporacji medialnych a prawo karne u縴wa jako regulamin
prawid硂wego post阷owania w zakresie w/w.

--
kasz B眐

Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )