Jak to jest z Tamronami?

Data: 2012-04-10 19:59:49
Autor: Marek
Jak to jest z Tamronami?
Witam,

Mam pytanie odnośnie obiektywów Tamron. Otóż serwis bezpłatnie kalibruje je
z body aparatu. Czy ktoś z Was robił coś takiego? Czy po takiej operacji
udało się uzyskać ostry jak brzytwa obraz? Pomińmy inne aspekty typu
jasność czy AF. Chodzi mi tylko o wyraźny obraz.

Konkretnie rozmyślam zakup teleobiektywu:
http://tamron.pl/?/content/czytaj/tamron_70-300usd

Wydaje się być niedrogim i całkiem atrakcyjnym rozwiązaniem dla długich
ogniskowych.

Data: 2012-04-10 23:44:06
Autor: cef
Jak to jest z Tamronami?
Marek wrote:

Konkretnie rozmyślam zakup teleobiektywu:
http://tamron.pl/?/content/czytaj/tamron_70-300usd

Wydaje się być niedrogim i całkiem atrakcyjnym rozwiązaniem dla
długich ogniskowych.

Ciemnica.
Niedrogie może i tak, ale czy atrakcyjne?
Mam taką Sigmę - prawie jej nie używam.

Data: 2012-04-11 00:40:31
Autor: Marek
Jak to jest z Tamronami?
Dnia Tue, 10 Apr 2012 23:44:06 +0200, cef napisał(a):

Ciemnica.
Niedrogie może i tak, ale czy atrakcyjne?
Mam taką Sigmę - prawie jej nie używam.

Chyba przeciętna ciemnica :-) Wydaje mi się, że przy zdjęciach
nie-sportowych obiektyw byłby wystarczający. Bedę wdzięczny za komentarz.

Biorę też pod uwagę dość drogiego Tamrona 70-200/2.8. Ostrość w testach
daje jak żyleta, jasność super ale AF praktycznie do bani.

http://www.optyczne.pl/128.11-Test_obiektywu-Tamron_SP_AF_70-200_mm_f_2.8_Di_LD_(IF)_MACRO_Podsumowanie.html

Zastanawiam się czy ten wcześniejszy nie jest tak ostry w testach

http://www.optyczne.pl/217.11-Test_obiektywu-Tamron_SP_70-300_mm_f_4-5.6_Di_VC_USD_Podsumowanie.html

dlatego, że był nieskalibrowany czy dlatego, że nie da się zrobić lepiej.
Zauważ, że każda fotka jest nieostra.

Jak to jest z Tamronami?