Jak to jest z chłodzeniem w tych nowych kom puterach

Data: 2012-08-21 18:08:05
Autor: Atlantis
Jak to jest z chłodzeniem w tych nowych kom puterach
Wymieniłem ostatnio poczciwego desktopa z Sempronem 2500+ na komputer z Dual Core. Początkowo moją uwagę przykuła niezwykle cicha praca urządzenia - wydobywał się z niego jedynie cichy szum, nieporównywalnie mniej uciążliwy od tego, co reprezentował stary pecet. Tak było przez jakiś pierwszy miesiąc. Kilka dni temu po raz pierwszy zetknąłem się z przypadkiem "włączenia" czegoś głośniejszego wewnątrz obudowy. Od tego czasu włącza się coraz częściej - niekiedy komputer pracuje już od startu z tym odgłosem. Terkot jest denerwujący...

Obudowa to Modecom Harry. Ktoś się orientuje o co może chodzić? Co jest źródłem tego odgłosu?

Data: 2012-08-21 10:20:18
Autor: boxfish
Jak to jest z chodzeniem w tych nowych komputerach
W dniu wtorek, 21 sierpnia 2012 18:08:05 UTC+2 uytkownik Atlantis napisa:

Kilka dni temu po raz pierwszy zetknem si z przypadkiem "wczenia" czego goniejszego wewntrz obudowy.. Od tego czasu wcza si coraz czciej - niekiedy komputer pracuje ju od startu z tym odgosem. Terkot jest denerwujcy...

Pad wentylator ?

Data: 2012-08-21 19:47:11
Autor: Atlantis
Jak to jest z chodzeniem w tych nowych komputerach
W dniu 2012-08-21 19:20, boxfish pisze:

Pad wentylator ?

Hmm... Przez chwil sdziem, e moe w nowszych desktopach dziaa to podobnie jak w laptopach (wentylator wcza si na pene obroty w okrelonych sytuacjach). Ale chyba masz racj - brzytwa Ockhama si sprawdza po raz kolejny.
Obydwa wentylatory si krc, ale ktry haasuje. Ten w zasilaczu zapewne...

Data: 2012-08-21 20:06:30
Autor: RadoslawF
Jak to jest z chodzeniem w tych nowych komputerach
Dnia 2012-08-21 19:20, Uytkownik boxfish napisa:
[...]

Jeszcze nie, grzecznie daje do zrozumienia e niedugo padnie.

Pozdrawiam

Data: 2012-08-21 19:41:45
Autor: Andy Niwinski

"Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:k10bpb$472$1inews.gazeta.pl...
[...]

A tak trudno otworzyc obudowę i sprawdzic który wentylatorek hałasuje? Jak się boisz palcem, to zwiń husteczkę higeniczną i nią zatrzymuj wentylatory. I sprawdź czy nie jest zabity kurzem któryś z radiatorów.

Bo nam tutaj kryształowe kule się już wszystkie popsuły - z przegrzania....

Data: 2012-08-21 20:36:59
Autor: Atlantis
W dniu 2012-08-21 19:41, Andy Niwinski pisze:

A tak trudno otworzyc obudowę i sprawdzic który wentylatorek hałasuje?
Jak się boisz palcem, to zwiń husteczkę higeniczną i nią zatrzymuj
wentylatory.

Chwilowe zatrzymanie wentylatora CPU podczas pracy komputera nie stwarza zagrożenia dla komputera?

I sprawdź czy nie jest zabity kurzem któryś z radiatorów.

Odpada... Zbyt krótko pracują, żeby miały czas się pobrudzić...

Data: 2012-08-21 21:09:22
Autor: qwerty
Użytkownik "Atlantis"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k10kgd$8p1$1@inews.gazeta.pl...
Chwilowe zatrzymanie wentylatora CPU podczas pracy komputera nie stwarza zagrożenia dla komputera?

Niby czemu? Nawet p4 potrafi pracować bez radiatora. Od tego są zabezpieczenia. A ty chcesz zatrzymać wentylator na 3 sekundy...

Data: 2012-08-21 21:38:15
Autor: Andy Niwinski

"Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:k10kgd$8p1$1inews.gazeta.pl...
[...]

Absolutnie żadnego. Takoż zatrzymanie wiatraka w zasilaczu, karcie graficznej i każdego innego. Terkotanie najczęściej wydają z siebie wentylatory karty graficznej.

I sprawdź czy nie jest zabity kurzem któryś z radiatorów.

Odpada... Zbyt krótko pracują, żeby miały czas się pobrudzić...

A żebyś się nie zdziwił. Komputer potrafi się zassać jak odkurzacz.

Data: 2012-08-22 06:23:52
Autor: Atlantis
W dniu 2012-08-21 21:38, Andy Niwinski pisze:

Absolutnie żadnego. Takoż zatrzymanie wiatraka w zasilaczu, karcie
graficznej i każdego innego. Terkotanie najczęściej wydają z siebie
wentylatory karty graficznej.

Karty graficznej w tej chwili nie mam (zintegrowana). Ponieważ do grania mam konsolę, nie odczuwałem potrzeby wyposażania nowego komputera w potężne GPU. :)
W każdym razie zatrzymałem na moment wentylator procesora. Przez chwilę się przestraszyłem, bo sam z siebie nie chciał ruszyć. Jednak szybkie ponowne uruchomienie komputera pomogło. W trakcie próby terkot nie ustał, także wiem już, że winny jest duży wiatrak w zasilaczu.

A żebyś się nie zdziwił. Komputer potrafi się zassać jak odkurzacz.

We wnętrzu komputera śladów kurzu nie dostrzegam.

Data: 2012-08-22 21:23:05
Autor: Andy Niwinski

"Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:k11mss$qvo$1inews.gazeta.pl...
[...]

A wystarczyło pchnąć palcem...

Jednak szybkie ponowne uruchomienie komputera pomogło. W trakcie próby terkot nie ustał, także wiem już, że winny jest duży wiatrak w zasilaczu.

Ja Ciebie nie rozumiem, czemu nie zatrzymasz tego wiatraka w zasilaczu, tylko uskuteczniasz jasnowidztwo?

Data: 2012-08-22 21:52:07
Autor: Przemysaw Ryk
Jak to jest z chodzeniem w tych nowych komputerach
Dnia Wed, 22 Aug 2012 21:23:05 +0200, Andy Niwinski napisał(a):

(ciach…)
[...]

Nowe wcielenie neo?

[ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie.  ]
[                                                    (Tadeusz Kochanowicz) ]

Data: 2012-08-21 23:04:05
Autor: JoteR
"Atlantis" napisał:

[...]

Łopatki wentylatora zahaczają o jakiś kabelek?

Obydwa wentylatory się kręcą, ale któryś hałasuje.
Ten w zasilaczu zapewne...

Zatrzymaj jeden z nich i sprawdź, azaliż zaprawdę on.
Swoją drogą wątpliwe, aby tak szybko zaczął padać nowy wentylator na nowym procesorze. Chyba, że nowy to on był jedynie w zapewnieniach handlarza z (za przeproszeniem) Allegro. Zatem standardowo - wymień zasilacz ;->

JoteR

Data: 2012-08-21 17:27:22
Autor: rs
On Tue, 21 Aug 2012 23:04:05 +0200, "JoteR" <joter@pf.pl> wrote:

[...]

Obudowa to Modecom Harry. Kto si orientuje o co moe chodzi?
Co jest rdem tego odgosu?

opatki wentylatora zahaczaj o jaki kabelek?

albo lozysko. <rs>

Data: 2012-08-22 01:57:07
Autor: Rysiek
W dniu 2012-08-21 23:27, rs pisze:
[...]

jest cieplej ni miesic temu?

Data: 2012-08-22 06:26:56
Autor: Atlantis
W dniu 2012-08-21 23:04, JoteR pisze:

Zatrzymaj jeden z nich i sprawdź, azaliż zaprawdę on.

Po zatrzymaniu wiatraka CPU terkot nie ustał, tak więc zasilacz....

[...]

komputer był kupowany na Allegro, a w lokalnym sklepie, mającym raczej dobrą opinię...

Data: 2012-08-24 23:59:48
Autor: Feromon

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości news:k10bpb$472$1inews.gazeta.pl...
[...]

Regulacja temperatury w BIOS reaguje na UPAŁY!!!

Feromon

Jak to jest z chłodzeniem w tych nowych kom puterach