Jak to jest z gwarancją dla Acerów?

Data: 2010-09-30 13:47:08
Autor: maxknowledge
Jak to jest z gwarancją dla Acerów?
Dobry wieczór,

zamówiłem laptopa ostatniego laptopa: Acer Aspire 7540G-504G32Mn
LX.PPP0C.001 ze sklepu internetowego morele.net

dzwonił do mnie przedstawiciel handlowy i policzył mi 8zł za logistykę
i 16zł za ochronę reklamacyjną i do zapłaty doliczyli jeszcze 23 zł.
Ochrona reklamacyjna pozwala w ciągu 10 dni wymienić laptop na nowy w
przypadku fabrycznych lub mechanicznych uszkodzeń (tych zaistniałych
także podczas wysyłki do net punktu do Wrocławia z Krakowa).

Czy zrezygnować z tej narzuconej ochrony konsumenckiej? Przecież
kupuję towar z założenia sprawny i mam prawo zwrócić go w przypadku
stwierdzenia, ze jest niezgodny z umową z powrotem w miejsce zakupu.

Posiadam acera i gwarancja polega na zarejestrowaniu produktu w
Internecie więc oni mają gówno do tego? Czy lepiej zapłacić? Czy oni
jako końcowy sprzedawca odbierają ode mnie zepsuty sprzęt w przypadku
awarii?

Wolałbym przy nich rozpakować sprzęt i go sprawdzić, jest na linuxie...

Data: 2010-10-01 09:36:12
Autor: boxfish
W dniu 2010-09-30 22:47, maxknowledge pisze:
[...]

Bzdura, to ich problem, powinni mieć ubezpieczenie - pytanie czy możesz sie nie zgodzić ?

Czy zrezygnować z tej narzuconej ochrony konsumenckiej? Przecież
kupuję towar z założenia sprawny i mam prawo zwrócić go w przypadku
stwierdzenia, ze jest niezgodny z umową z powrotem w miejsce zakupu.

Czyli jak nie zapłacisz a sprzęt będzie niesprawny to ci nie pozwolą reklamować ? wymysły

Posiadam acera i gwarancja polega na zarejestrowaniu produktu w
Internecie więc oni mają gówno do tego?

Gwarancja jest acera ale to gwarancja, a ty ew. chcesz reklamowac na niezgodność z umową a to chyba się rękojmia nazywa i tu kierujesz się do sprzedawcy

Data: 2010-10-02 18:49:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak to jest z gwarancją dla Acerów?

"boxfish" i8431h$cf0$1@inews.gazeta.pl

Gwarancja jest acera ale to gwarancja, a ty ew. chcesz reklamowac na niezgodność z umową a to chyba się rękojmia nazywa i tu kierujesz się do sprzedawcy

Chyba nie nazywa się tak. I ja bym na tę ustawową ochronę nie liczył. :)

Ustawa (na mocy której klient może żądać wymiany albo naprawy) chroni
urzędników -- dając im zatrudnienie. Drobny sprzedawca butów może się
przestraszyć, ale wielki sprzedawca wie o tym, że w razie konfliktu
sklep kontra klient -- ustawa jest bezwartościowa.

Urzędnik jest utrzymywany ze społecznych pieniędzy (inspekcja z państwowych,
rzecznik z lokalnych) i powinien dbać o tego, kto mu płaci, czyli o klienta
sklepu (na dodatek każdy :) z nas jest klientem -- sprzedawca też, gdyż też
coś kupuje -- i to, co właśnie sprzedaje, i wiele innych dóbr) ale niestety
uważa, że pracuje za darmo (pensji nie liczy -- bo i dlaczego miałby liczyć
pensję do zarobków) i musi dbać (jak już wyżej napisałem) o tego kogoś, kto
mu płaci...

Nawet banalny problem, łatwy do rozwiązania bez ruszania się z miejsca
(drwiący stosunek sklepu do klienta okazany na odpowiedzi sklepu) jest
trudny do rozwiązania. :) Urzędnik przyznaje mi rację, lecz proponuje,
abym zostawił sklep w spokoju. :)

Czyli:

 -- Urzędnik pilnujący tej ustawy etat chce mieć, pensję chcę brać,
    ale pracować nie chce. :)

Ustawa chroni kupującego, ale rykoszetem także chroni sprzedawcę.
A jeśli chroni i kupującego, i sprzedawcę, kogoś nie chroni. Kogo?
Nie chroni producenta bubli! Nie chroni nieuczciwości!

W zamiarze swym rzecz jasna, bo w praktyce chroni zarobków
urzędników zajmujących się tą ustawą. :)

Policjant wie o tym, ż ma chronić ludzi. Wie, że dostaje pieniądze za to
chronienie. A urzędnik -- nie wie tego, co jest jego obowiązkiem, i nie
wie tego, ze dostaje zapłatę. :)

Ale chyba nie warto mi wierzyć na słowo. Warto samemu przekonać się. :)
Warto zajść do urzędnika i zapytać o koszt udzielenia pomocy prawnej.
Urzędnik nie odpowiada: ,,płaci pani/pan podatkami'', ale: ,,za moją
pracę pani/pan nie płaci -- ja pracuję za darmo''. :) I taka nauka
(o rzekomo bezpłatnej pracy) niewiele kosztuje -- płaci się straconym
czasem, zyskując wiedzę dotyczącą funkcjonowania polskiego państwa.
Można jednak pójść dalej i spróbować zażądać wymiany wadliwego urządzenia...
I wówczas okazuje się, że ustawa chroni bublarzy, krzywdząc uczciwych ludzi.

--
 ^  750        .               .  nw  25  27     . 749   ^c 440        440

Data: 2010-10-03 13:52:37
Autor: MarekKasia
On 1 Paź, 09:36, boxfish <cic...@gazeta.pl> wrote:

Gwarancja jest acera ale to gwarancja, a ty ew. chcesz reklamowac na
niezgodność z umową a to chyba się rękojmia nazywa i tu kierujesz się do
sprzedawcy

Oddaję sprzęt do reklamacji za niezgodność z umową. Okazało się, że
kości pamięci są na ddr2. Zamówiłem przez Internet laptopa, więc umowa
nie została dotrzymana na mocy tego, co jest napisane na stronie jasno
i wyraźnie.

http://www.morele.net/laptop-acer-aspire-7540g-504g32mn-lx-ppp0c-001-323235/

Jakby ktoś mógł zrobić profesjonalną kopię tej strony byłbym
wdzięczny, przyda mi się, abym mógł wyjść na prostą w razie WU.

Pozdrawiam

Data: 2010-10-03 23:37:13
Autor: JoteR
"MarekKasia" napisali:

[...]

"Niestety, nie możemy zagwarantować, że podane dane nie zawierają pomyłek i błędów które jednak nie mogą być podstawą do ewentualnych roszczeń."

Nie wiem, na ile taki dupochron jest skuteczny prawnie, ale na pewno będzie podstawą do wielomiesięcznych przepychanek. Dlatego IMHO zamiast przed nierychliwymi sądami dowodzić owej niezgodności z umową, lepiej oddać z powodu "bo misię odwidziało" przed upływem ustawowych 10 dni.

A tak na marginesie - ten Turion to w ogóle "umie" DDR3?

JoteR

Data: 2010-10-04 01:59:07
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-10-03 23:37, JoteR wrote:
"MarekKasia" napisali:

Oddaję sprzęt do reklamacji za niezgodność z umową. Okazało się,
że kości pamięci są na ddr2.
Zamówiłem przez Internet laptopa, więc umowa nie została dotrzymana
na mocy tego, co jest napisane na stronie jasno i wyraĹşnie.

[...]

Nie oglądałem strony - de facto przed samym zakupem potwierdz konkretną charakterystyke sprzętu z handlowcem. Jezeli po zakupie nie bedzie sie zgadzac, nie tylko masz wymiane za friko (oddanie), ale moze nawet jakis gratis sie trafi.

[...]

Bardzo wiele firm importuje opisy wprost z hurtowni, de facto nie maja pojecia co sprzedaja... i tak to sie kreci... gdzies na poczatku tej linii opisy tworzone sa przez czlowieka... nie ma szans by nie popelnil bledu ;)

pozdr

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-05 04:27:11
Autor: MarekKasia
On 4 Paź, 01:59, Rafał Łukawski <rafal...@lukawski.pl> wrote:

[...]

Abstrahując od kupna, czy to normalne, że zasilacz od acera aspire
7540g pracuje tak głośno?

Data: 2010-10-05 04:29:19
Autor: MarekKasia
On 3 Paź, 23:37, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:
"MarekKasia" napisali:

> [...]

nierychliwymi sądami dowodzić owej niezgodności z umową, lepiej oddać z
powodu "bo misię odwidziało" przed upływem ustawowych 10 dni.

W takim razie oddam go, ponieważ nie podoba mi się jego praca i
wydajność i tyle.

A tak na marginesie - ten Turion to w ogóle "umie" DDR3?

Pracuje na szynie 1800, to chyba tak?

Data: 2010-10-21 23:36:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 1 Oct 2010, boxfish wrote:

[...]

Bzdura, to ich problem,

....znaczy w umowie jest zastrzeżenie, że to ich problem?
  Nawiązuję do sławnego problemu art.544 Kodeksu Cywilnego.
  Dla nie kojarzących a leniwych link:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html

[...]

  Nie "niesprawny" w rozumieniu takim, że nie da się udowodnić jaka
jest przyczyna niesprawności, a *uszkodzony w transporcie*, w sposób
ewidentny (i przyjmijmy dla uproszczenia rozważań - w sposób powodujący
szkodę wielokrotnie przewyższającą ryczałtowe odszkodowanie np. poczty)

pzdr, Gotfryd

Jak to jest z gwarancją dla Acerów?