Jak to jest z klasyfikacj± DG?

Data: 2010-09-15 00:00:14
Autor: =Marcos=
Jak to jest z klasyfikacj± DG?
Nie mogę się dogooglać. Czy za stałe lub sporadyczne wykonywanie usług niezgłoszonych w PKD grozi jaka¶ kara? Na przykład mam warsztat samochodowy, trafia mi się szybka okazja hurtowego kupienia i hurtowego odsprzedania odzieży. Nie zamierzam tym handlować w przyszło¶ci. Muszę zgłaszać? Czy dla ¶więtego spokoju można sobie zaznaczyć wszystkie możliwe kategorie?

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2010-09-15 00:04:36
Autor: Liwiusz
Jak to jest z klasyfikacj± DG?
W dniu 2010-09-15 00:00, =Marcos= pisze:
[...]

   W kolejno¶ci: Nie grozi kara, można wszystkie (oprócz tych z koncesj± itp.).

--
Liwiusz

Data: 2010-09-15 06:19:23
Autor: jureq
Jak to jest z klasyfikacj± DG?
Dnia Wed, 15 Sep 2010 00:00:14 +0200, =Marcos= napisał(a):

Nie mogę się dogooglać. Czy za stałe lub sporadyczne wykonywanie usług
niezgłoszonych w PKD grozi jakaś kara? Na przykład mam warsztat
samochodowy, trafia mi siÄ™ szybka okazja hurtowego kupienia i hurtowego
odsprzedania odzieży. Nie zamierzam tym handlować w przyszłości. Muszę
zgłaszać? Czy dla świętego spokoju można sobie zaznaczyć wszystkie
moĹĽliwe kategorie?

Znam wypadek gdy nie zgłoszone wykonywane sporadycznie czynności US zakwalifikował jako działalność wykonywaną osobiście a nie DG. Z konsekwencjami w postaci wyrzucenia kosztów. Człowiek uznał, że kwoty są za małe aby iść do sądu i dopłacił różnicę podatku. Uznanie hurtu za działalność wykonywaną osobiście nie grozi.

Data: 2010-09-15 06:55:55
Autor: Olgierd
Jak to jest z klasyfikacj± DG?
Dnia Wed, 15 Sep 2010 06:19:23 +0000, jureq napisał(a):

Znam wypadek gdy nie zgłoszone wykonywane sporadycznie czynno¶ci US
zakwalifikował jako działalno¶ć wykonywan± osobi¶cie a nie DG. Z
konsekwencjami w postaci wyrzucenia kosztów.

Owszem, to wcale nie jest aż taka rzadka praktyka (o ile rzadk± praktyk± przyłapanie na imaniu się czego¶ bez PKD). W przypadku spółek prawa handlowego (bo o takich przypadkach słyszałem) nie trzeba nawet zaliczać tego do działalno¶ci wykonywanej osobi¶cie ;-) fiskus poleciał po kosztach i bodajże po vacie.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-09-15 09:04:54
Autor: Piotrek
Jak to jest z klasyfikacj± DG?
On 2010-09-15 08:55, Olgierd wrote:

[...]

Ale przychód pewnie zostawili. Zgaduję, że przez niedopatrzenie ;-)

Piotrek

Data: 2010-09-15 10:25:15
Autor: Liwiusz
Jak to jest z klasyfikacj± DG?
W dniu 2010-09-15 08:55, Olgierd pisze:
[...]

   Ja tu widzę raż±c± niekonsekwencję. Jak kto¶ ma DG, tylko nie zgłosi czego¶ do PKD, to wywala to mu się z działalno¶ci.

   A jak kto¶ nie ma DG, i tym samym nie ma żadnych PKD, to urzędnicy bardzo chętnie na siłę chc± kwalifikować co¶ jako (niezarejestrowana) działalno¶ć gospodarcza.

--
Liwiusz

Data: 2010-09-15 08:40:03
Autor: Olgierd
Jak to jest z klasyfikacj± DG?
Dnia Wed, 15 Sep 2010 10:25:15 +0200, Liwiusz napisał(a):

   Ja tu widzę raż±c± niekonsekwencję. Jak kto¶ ma DG, tylko nie zgłosi
czego¶ do PKD, to wywala to mu się z działalno¶ci.

Powiedzmy, że nie tyle wywala z działalno¶ci (w przypadku spółek), ile z kosztów ;-)
   A jak kto¶ nie ma DG, i tym samym nie ma żadnych PKD, to urzędnicy
bardzo chętnie na siłę chc± kwalifikować co¶ jako (niezarejestrowana)
działalno¶ć gospodarcza.

Kosztów i tak nie dostanie ;-)

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-09-15 11:49:50
Autor: Piotrek
Jak to jest z klasyfikacj± DG?
On 2010-09-15 10:40, Olgierd wrote:
    A jak kto¶ nie ma DG, i tym samym nie ma żadnych PKD, to urzędnicy
bardzo chętnie na siłę chc± kwalifikować co¶ jako (niezarejestrowana)
działalno¶ć gospodarcza.

Kosztów i tak nie dostanie ;-)

Czy aby na pewno?

W sumie ustawa (PDOF) nie uzależnia możliwo¶ci uwzględnienia KUP od prowadzenia lub nie DG.

A i "ciekawe" wyroki też były ;-)
Click -- > http://tinyurl.com/kup-bez-dowodow-ksiegowych

Piotrek

Data: 2010-09-15 12:16:03
Autor: Maddy
Jak to jest z klasyfikacjÄ… DG?
W dniu 15-09-2010 08:55, Olgierd pisze:
Dnia Wed, 15 Sep 2010 06:19:23 +0000, jureq napisał(a):

Znam wypadek gdy nie zgłoszone wykonywane sporadycznie czynności US
zakwalifikował jako działalność wykonywaną osobiście a nie DG. Z
konsekwencjami w postaci wyrzucenia kosztĂłw.

Owszem, to wcale nie jest aĹĽ taka rzadka praktyka (o ile rzadkÄ… praktykÄ…
przyłapanie na imaniu się czegoś bez PKD). W przypadku spółek prawa
handlowego (bo o takich przypadkach słyszałem) nie trzeba nawet zaliczać
tego do działalności wykonywanej osobiście ;-) fiskus poleciał po
kosztach i bodajĹĽe po vacie.

Czy jest jakiś przepis który uzależnia zaliczenie w koszty (odliczenie VAT) od związku z rodzajem działalności wpisanym w rejestrze/ewidencji?

Bo przecież główne kryterium zawarte jest w nazwie "koszt uzyskania przychodu".
Jeżeli koszt spełnia bardzo ogólne kryterium "przyniesienia" przychodu i nie jest wpisany w katalogu tego, co kosztem nie jest, to musi być gdzieś w ustawie specjalne wyłączenie kosztów związanych z rodzajem działalności niewpisanym do rejestru/ewidencji.

To samo tyczy się odliczenia VAT - wszystko związane ze sprzedażą opodatkowana, poza zamkniętym katalogiem wyłączeń.

Przeoczyłam?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-09-15 10:17:29
Autor: Olgierd
Jak to jest z klasyfikacj± DG?
Dnia Wed, 15 Sep 2010 12:16:03 +0200, Maddy napisał(a):

[...]

Czy jest jaki¶ przepis który uzależnia zaliczenie w koszty (odliczenie
VAT) od zwi±zku z rodzajem działalno¶ci wpisanym w rejestrze/ewidencji?

Nie wiem, mówię o tym, co mi księgowe mówiły -- ponoć z życia własnego.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-09-15 12:28:16
Autor: Maddy
W dniu 15-09-2010 12:17, Olgierd pisze:
Dnia Wed, 15 Sep 2010 12:16:03 +0200, Maddy napisał(a):

Owszem, to wcale nie jest aĹĽ taka rzadka praktyka (o ile rzadkÄ…
praktyką przyłapanie na imaniu się czegoś bez PKD). W przypadku
spółek prawa handlowego (bo o takich przypadkach słyszałem) nie
trzeba nawet zaliczać tego do działalności wykonywanej osobiście
;-) fiskus poleciał po kosztach i bodajże po vacie.

Czy jest jakiĹ› przepis ktĂłry uzaleĹĽnia zaliczenie w koszty
(odliczenie VAT) od związku z rodzajem działalności wpisanym w
rejestrze/ewidencji?

Nie wiem, mówię o tym, co mi księgowe mówiły -- ponoć z życia
własnego.

Znaczy urban legend albo księgowa łajza a i radca prawny d.. wołowa.

Z "życia własnego" to ja słyszałam, że można dostać mandat za to, że
szmata, którą obowiązkowo się wiesza na wystającym z samochodu ładunku nie była "dość czerwona, bardziej jakby różowa".
Koleś się zaklinał, że to prawda (ale mandat zgubił i nie mógł pokazać).

Ot, historie z życia wzięte.
Ile było tych księgowych?

Po Tobie to bym się spodziewała przynajmniej pobieżnego porównania
usłyszanych historyjek z przepisami.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-09-15 11:20:34
Autor: Olgierd
Jak to jest z klasyfikacj± DG?
Dnia Wed, 15 Sep 2010 12:28:16 +0200, Maddy napisał(a):

Nie wiem, mówię o tym, co mi księgowe mówiły -- ponoć z życia własnego.

Znaczy urban legend albo księgowa łajza a i radca prawny d.. wołowa.

Dodam, że zaprzyjaĽniony adwokat także radzi zachować ostrożno¶ć. Normy na to zwykle nie ma (bezpo¶redniej), jest natomiast oczywi¶cie możliwo¶ć wyinterpretowania -- jak zawsze.

Po Tobie to bym się spodziewała przynajmniej pobieżnego porównania
usłyszanych historyjek z przepisami.

Będę się starał. Na przyszło¶ć ;-)

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-09-15 12:09:27
Autor: Maddy
W dniu 15-09-2010 08:19, jureq pisze:
[...]

Zmyślasz albo źle słyszałeś.
Przy DWO można zamiast kosztów ryczałtowych uznać faktycznie poniesione.
Rzadko się to w praktyce zdarza (na tyle rzadko, że jedyny pit jaki komuś w życiu robiłam, w którym były koszty faktycznie poniesione a nie ryczałtowe wzbudził w US zdziwienie i wymagała pisemnego wyjaśnienia, ale na tym się skończyło), bo zwykle ryczałtowe opłacają się bardziej przy usługach. Ale można.

Człowiek uznał, że kwoty są
za małe aby iść do sądu i dopłacił różnicę podatku. Uznanie hurtu za
działalność wykonywaną osobiście nie grozi.

A coĹ› w ogĂłle grozi?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813