Jak to jest z radarami?

Data: 2014-07-04 08:58:27
Autor: mz
Jak to jest z radarami?

Użytkownik "Ilkenau"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q0jcr91d29a4l9sh59t0cqnb2nil65al62@4ax.com...

http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Tyko-zolte-fotoradary-moga-robic-zdjecia,wid,16721822,wiadomosc.html

Czy to jest wiarygodna informacja? Na trasie Kraków-Olkusz jest tylko
jeden "żółty" radar, a kierowcy w większości przypadków zwalniają
przed wszystkimi.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Bo kieowcy (nie mylić z kierowcy) jak widzą fotoradar to zwalniają do 50 km/h albo jeszcze wolniej i nie ważne jakie jest ograniczenie.
Mam przykład u siebie na wjeździe do Koszalina na DK6 (okolice Starych Bielic) obowiązuje 70km/h a jak ktoś z "obcą" rejestracją jedzie i zauważy znak pomiaru prędkości lub sam fotoradar od razy z 80-90 km/h zwalnia do 50 - 40 km/h. Po co i na co ? Z tyłu wszyscy odrazy cisną hamulce i powstaje korek o stłuczkach nie wspominając. Najgorzej  teraz w wakacje, gdy ruch duży bo morze niedaleko. Wrrr ;)

Data: 2014-07-04 12:58:10
Autor: tᴏ
Jak to jest z radarami?
mz wrote:

Po co i na co ?

Naprawdę tego nie ogarniasz?

W Polsce w dowolnym miejscu może być najbardziej nawet kretyńskie ograniczenie, więc skoro ktoś widzi fotoradar, to na wszelki wypadek zwalnia do 50, jak nie zna trasy, myśląc, że nie zauważył kretyńskiego znaku. Bardzo rozsądna strategia.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-07-04 22:41:59
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Jak to jest z radarami?
W dniu 2014-07-04 14:58, tᴏ pisze:
mz wrote:

[...]

Kierowca powinien jechać bezpieczne zgodnie z ograniczeniem 50 km/h przez wioskę na obszarze zabudowanym i obserwować pieszych czy inne pojazdy. Niestety oprócz obserwacji otoczenia szuka wzrokiem ewentualnego ograniczenia do 40 i fotoradaru. To z cała pewnością poprawia bezpieczeństwo... Znacznie...

Data: 2014-07-04 23:52:28
Autor: anacron
Jak to jest z radarami?
W dniu 04.07.2014 22:41, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Kierowca powinien jechać bezpieczne zgodnie z ograniczeniem 50 km/h
przez wioskę na obszarze zabudowanym i obserwować pieszych czy inne
pojazdy.

Naprawdę? A nie 30? Za chwilę będzie 30. Potem to już tylko pchać. :P

--
anacron

Data: 2014-07-04 17:50:00
Autor: Shrek
Jak to jest z radarami?
On 2014-07-04 08:58, mz wrote:

Bo kieowcy (nie mylić z kierowcy) jak widzą fotoradar to zwalniają do 50
km/h albo jeszcze wolniej i nie ważne jakie jest ograniczenie.

Bo zwykle HGW jakie jest ograniczenie, więc zamiejscowi zwalniają do 50. W końcu może być teren leśny, zabudowany. Ja tylko raz zapłaciłem mandat 72@50 - wiozłem matkę (z tyłu) - raczej nastawioną antymotoryzacyjnie i ogólnie "bo kierowcy to szaleją i robią wypadki". Jak się wujek zapytał gdzie mnie wysuszyli, to matka odpowiedziała "w lesie".

Także sorry - jak nie jestem pewny (a zwykle nie jestem) to 50 i dupie mam twoje narzekania - miej pretensję do zarządcy dróg - naprawdę da się czytelnie zrobić i na przykład powtórzyć ograniczenia przed fotoradarem. Można też zrobić zgodnie z przepisami a zupełnie nieczytelnie - na przykład 3 metry za fotoradarem ustawionym na 50 postawić 70. No to po takiej tresurze to nie miej pretensji do kierowców, że jadą jak debile, tylko do tych co ich takich debilnych zachowań uczą.

Żeby nie było - nie jestem przeciwnikiem fotoradarów jako takich.

Shrek.

Data: 2014-07-04 11:39:40
Autor: Pszemol
Jak to jest z radarami?
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:lp6if3$i6r$1node1.news.atman.pl...
Także sorry - jak nie jestem pewny (a zwykle nie jestem) to 50 i dupie mam twoje narzekania - miej pretensję do zarządcy dróg - naprawdę da się czytelnie zrobić i na przykład powtórzyć ograniczenia przed fotoradarem.

Ale dlaczego ma mieć pretensje do kogoś innego za to,
że to TY nie uważasz podczas jazdy?

takiej tresurze to nie miej pretensji do kierowców, że jadą jak debile, tylko do tych co ich takich debilnych zachowań uczą.

Pretensje mamy do kierowców którzy nie uważają podczas jazdy
i nie wiedzą jakie znaki po drodze mijają bo są zajęci wszystkim
innym tylko nie jazdą i obserwacją drogi.

Data: 2014-07-04 18:48:15
Autor: Shrek
Jak to jest z radarami?
On 2014-07-04 18:39, Pszemol wrote:
[...]

No to cwaniaczku powiedz jakie jest tu ograniczenie?
http://tiny.pl/q82fx

Drugi stał na ekspresówce kompletnie od czapy - Artur Maśląg dowodził, że ślady gum na lewym pasie znacząco podnoszą bezpieczeństwo, a każdy powinien wiedzieć jakie tam jest ograniczenie, co wybitnie ułatwiają znaki występujące jedynie po lewej jezdni (i nie obowiązujące)... bo będące powtórzeniami dla jezdni "serwisowej".

Bite me - ja już wiem, że nawet jak patrze na znaki, to niekoniecznie muszą one oznaczać to co się wydaje. Więc sorry - nie zakazu jazdy 50@70 - podobnie jak w zasadzie "nie widzę nie jadę", tak tu nie jestem pewny jadę 50.

Shrek.

Data: 2014-07-04 22:30:55
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Jak to jest z radarami?
W dniu 2014-07-04 18:48, Shrek pisze:
On 2014-07-04 18:39, Pszemol wrote:
[...]

Tez mi się to "podobało", ciekawe ilu kierowców ustrzelili za
jazdę np 80/50.

Ale nie wiem czy zauważyłeś, że znak 70 przestawili dalej za fotoradar.

Przynajmniej mi się tak wydawało jak tam byłem ze 3 tyg temu.

Seco

Data: 2014-07-05 06:55:34
Autor: Shrek
Jak to jest z radarami?
On 2014-07-04 22:30, Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:

[...]

Zauważyłem, ale dalej to wygląda jakby było 70 na pierwszy rzut oka.

Shrek.

Data: 2014-07-04 22:34:21
Autor: anacron
Jak to jest z radarami?
W dniu 04.07.2014 18:48, Shrek pisze:
No to cwaniaczku powiedz jakie jest tu ograniczenie?
http://tiny.pl/q82fx

Ewidentnie mierzy przed 70. Zgaduję 50? :)

--
anacron

Data: 2014-07-05 06:58:01
Autor: Shrek
Jak to jest z radarami?
On 2014-07-04 22:34, anacron wrote:
W dniu 04.07.2014 18:48, Shrek pisze:
No to cwaniaczku powiedz jakie jest tu ograniczenie?
http://tiny.pl/q82fx

Ewidentnie mierzy przed 70. Zgaduję 50? :)

No właśnie przecież to takie oczywiste. I jak tu się dziwić, że ludzie zwalniają do 50, skoro nawet jak jest 70 to należy jechać 50:P

Shrek.

Data: 2014-07-05 13:06:38
Autor: Pszemol
Jak to jest z radarami?
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:lp6lsa$sk7$1node2.news.atman.pl...
No to cwaniaczku powiedz jakie jest tu ograniczenie?
http://tiny.pl/q82fx

Skąd mam wiedzieć jakie, skoro nie ma dla mnie znaku na obrazku...

[...]

Ale co kogo obchodzi co jeden Artur ma do powiedzenia?
Bogiem jakimś jest? Wyrocznią świętą?

[...]

Nie dziw się jednak, że skoro jedziesz jak skończona ciota to
będą do Ciebie a nie do nikogo innego mieć pretensje za
jazdę jak skończona ciota 50 na 70.

Data: 2014-07-05 20:57:51
Autor: Shrek
Jak to jest z radarami?
On 2014-07-05 20:06, Pszemol wrote:
[...]

Jak nie ma, jak jest? :P

[...]

A to już jego pytaj - on chyba uważa, że tak. Nieważne - jest sobie droga ekspresowa - po prawej co jakiś czas dojazdy i zjazdy, od czasu do czasu _jakaś_70_. I fotoradar - ile można? Była dyskusja na ten temat na chyba grupie warszawskiej. Jedni pisali z pamięci, inni specjalnie zwrócili uwagę jak jechali - głosy wcale nie były jednomyślne. Skoro miejscowi nie wiedzieli, mimo że specjalnie się rozglądali, to jak przyjedny ma to ogarnąć (a na tranzytowej ekspresówce przyjeznych będzie sporo)? Kto normalny widząc znak po swojej prawej sprawdza czy jest też po lewej, bo może to nie jego ograniczenie, a jezdni obok - tylko dorgowcy tak postawili, że nie ma różnicy???

Dyskusja była o tyle bezprzedmiotowa, że radar pusty - wiesz skąd się wziął? Wykonawca przy budowie ekspresówki odtworzył radar w starym miejscu sprzed czasów S8;) I nie powodowało to jazdy jak pizda, tylko realne zagrożenie, o czym świadczyły ślady gum. I możesz sobie do woli klarować, że kierowcy pizdy, a jednak faktem jest, że ci sami kierowcy nie zostawiali gum na asfalcie, ani wcześniej ani potem - tylko właśnie tam. Wiec debil co tam postawił fotoradar nie tylko miał na sumieniu "pizdowatą jazdę" kierowców - on spowodował realne zagrożenie. A po co o tym piszę - ano po to, że oznakowanie stawia się w pewnych celach - żeby je osiągnąć musi być czytelne - skoro dla znacznego procenta kierowców jest ono nieczytelne, to znaczy, że coś jest nie tak. A wystarczyłoby postawić powtórzenie ograniczenia przed fotoradarem... Albo lepiej nie... http://tiny.pl/q82fx To jest czytelne oznakowanie???? Naprawdę nie da się tego zrobić lepiej??? Przecież to ewidentne wprowadzanie ludzi w błąd - i potem się dziwisz, że tak wytresowani zwalniają do 50 zawsze?

Także sorry, ale nie podzielam twoich poglądów, że oznakowanie jest ok, ale kierowcy pizdy. Kierowcy doskonale wiedzą, że raz oznakowanie może być zrobione przez jakiego złośliwego idiotę, dwa że istnieją ograniczenia precepcji i może z 10 ostatnich znaków zapamiętasz, ale gdzie one stały i czy akurat na były dla ciebie, czy ostatnie "skrzyżowanie" to była droga gruntowa, parking, czy może droga wewnętrzna - (skąd jadący główną ma wiedzieć czy droga którą mija to wewnętrzna, czy nie i odwołuje zakazy), to już nie koniecznie.

A niech mają. Po tym co ci pokazałem http://tiny.pl/q82fx wiem, że nawet jak jest 70 to równie dobrze może być 50. Więc jadę 50 jak nie jestem pewny. Jak są kozacy, to niech jadą 70, gdzie jest napisane 70:P

Shrek.

Data: 2014-07-04 18:51:58
Autor: Shrek
Jak to jest z radarami?
On 2014-07-04 18:39, Pszemol wrote:

> Ale dlaczego ma mieć pretensje do kogoś innego za to,
> że to TY nie uważasz podczas jazdy?

No to cwaniaczku powiedz jakie jest tu ograniczenie?
http://tiny.pl/q82fx

Drugi stał na ekspresówce kompletnie od czapy - Artur Maśląg dowodził, że ślady gum na lewym pasie znacząco podnoszą bezpieczeństwo, a każdy powinien wiedzieć jakie tam jest ograniczenie, co wybitnie ułatwiają znaki występujące jedynie po prawej jezdni (i nie obowiązujące)... bo będące "lewymi" powtórzeniami dla jezdni "serwisowej".

Data: 2014-07-04 18:57:46
Autor: Shrek
Jak to jest z radarami?
On 2014-07-04 18:51, Shrek wrote:
On 2014-07-04 18:39, Pszemol wrote:
> [...]

Bite me - ja już wiem, że nawet jak patrze na znaki, to niekoniecznie
muszą one oznaczać to, co się wydaje. Więc sorry - nie zakazu jazdy

A tu dla odmiany masz 100.
http://tiny.pl/q82fd

Shrek.

Data: 2014-07-04 23:00:37
Autor: Budzik
Jak to jest z radarami?
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

[...]

Podawałem juz przykład drogi, gdzie znaki stoja po lewej stronie a Policja i tak suszy i dodatkowo nie reaguje na zgłoszenia tegoż wiec...

Data: 2014-07-05 13:08:47
Autor: Pszemol
Jak to jest z radarami?
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA361356D3825budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Nie płaci się mandatu, robi się zdjęcia i idzie z tym do sądu.

Data: 2014-07-05 21:00:35
Autor: Budzik
Jak to jest z radarami?
[...]

Pisałem juz o tym tyle razy, że nie chce mi się powtarzać...

Data: 2014-07-08 12:20:48
Autor: Pszemol
Jak to jest z radarami?
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA361E441177B6budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Nie należę do Twoich fanów, nie czytam wszystkiego co napiszesz.

Data: 2014-07-08 18:23:44
Autor: Budzik
Jak to jest z radarami?
[...]

W duzym skrócie - kiedy sam zapłaciłem tam mandat - byłem jeszcze naiwny i wierzyłem ze jak policja coś mówi to ma rację.

Jak to jest z radarami?