Jak to jest z ta "druga Bawaria"?

Data: 2017-10-29 15:28:41
Autor: silvio balconetti
Jak to jest z ta "druga Bawaria"?
Przed dwoma laty Capo di tutti i capi obiecywal suwerenowi "druga Bawarie" na Ślasku, na Podkarpaciu, w calej Polsce. Nie jestem na miejscu, wiec nie wiem, co zrealizowal?

>W ostatnich tygodniach prezes Jarosław Kaczyński powtarza słowa rozwój, nowoczesność i innowacje niemal tak samo często jak Polska, Smoleńsk i polityka historyczna. W czasie kampanii prezes PiS rzucił kwotę biliona złotych, którą rząd przeznaczy na inwestycje, gdy jego partia wygra wybory. Kilka dni później powiększył tę sumę o 400 mld.

W nowym ciele stary duch

Rozwój ma być oparty na polskich źródłach, polskiej myśli i polskich fachowcach, a dochody z niego - zapewnia Jarosław Kaczyński - będą służyć wszystkim Polakom. Narodowość ma w tym wypadku znaczenie, bo projekt PiS jest ściśle narodowy - powinien doprowadzić do wzrostu populacji Polaków i umocnienia narodu polskiego, wypełnionego polskim - narodowo-katolickim - duchem.
Jeszcze przed wyborami w 2005 r. Jarosław Kaczyński odwołał się do przykładu rządzonej od dziesięcioleci przez chadeków Bawarii, którą prawica postrzega jako nowoczesną w formie (BMW, Audi, Airbus, Siemens) i tradycyjną w treści (,,Katolicka zapora przed islamem" - to tytuł z ,,Gazety Polskiej Codziennie").
Po utracie władzy w 2007 r. prezes PiS wielokrotnie nawoływał do budowy ,,drugiej Bawarii" - zarówno w skali Polski, jak i poszczególnych regionów. W 2009 r. zaszokował słuchaczy Radia Kielce deklaracją: ,,Jesteśmy zdecydowanie najnowocześniejszą partią w Polsce". Zaraz potem wyjaśnił, że nowoczesność ma polegać na naśladowaniu Bawarii: ,,Katolicki kraj, który był najbiedniejszy w zachodniej części Niemiec, a dzisiaj jest najbogatszy. To jest ten sukces, do którego się odwołujemy. Oni ze swojej tradycji nie zrezygnowali. I my też chcemy, żeby Polacy nie zrezygnowali ze swojego poczucia odrębności".
Przed wyborami prezydenckimi w 2010 r. Jarosław Kaczyński mówił w Zabrzu: ,,Ten nowoczesny Śląsk, w którym buduje się sztuczne serce, który opanowuje czyste technologie przetwarzania węgla, wytwarzania gazu pod ziemią. To jest Śląsk dobrego połączenia - mocnej rodziny, śląskiej pracowitości, umiejętności zbiorowego działania, z tym wszystkim, co niesie współczesność, a co określamy nowoczesnością". Trzy lata później prezes namawiał do budowy Bawarii na Podkarpaciu: ,,Połączenie tradycji z nowoczesnością, tego nam potrzeba". Rok temu, w Jarosławiu, rozwinął tę myśl: ,,Podkarpacie czy szeroko rozumiana Małopolska mogłaby być polską Bawarią - bo to jest ta część Polski, gdzie najmocniejsze są tradycyjne wartości i gdzie są możliwości rozwojowe".
Przemawiając 11 listopada w Krakowie, Jarosław Kaczyński tak opisał bliską mu wizję kraju pod rządami PiS: ,,Polska musi być zmodernizowana, jeśli chodzi o organizację, technikę, usługi społeczne, ale nie będziemy modernizować polskiego ducha! To doprowadzi Polskę do wielkości, która nam, Polakom, się należy!".

  http://tinyurl.com/yavpmon8
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej