Jak to jest z tym GPS ?

Data: 2009-08-02 21:03:25
Autor: DarkDaro
Jak to jest z tym GPS ?
Mam  Nokię 5800. Wyłączyłem sobie wspomaganie GPS aby nie bulić za dodatkowe kilobajty. GPS ma wtedy ogromne trudności z odczytaniem satelitów. Na zewnatrz w pogodny dzień nie powinno być chyba takich problemów? Problem ustępuje od razu jak włączę wspomaganie GPS. Czy Wy też tak macie ? Może ja coś źle skonfigurowałem ? Bardzo proszę o pomoc.

--
PZDR
DarkDaro

Data: 2009-08-02 20:50:31
Autor: Waldek Godel
Jak to jest z tym GPS ?
Dnia Sun, 2 Aug 2009 21:03:25 +0200, DarkDaro napisał(a):

[...]

Normalny chipset startuje dosyć szybko w optymalnych warunkach - 42 sekundy
dla Sirf III. Problem w tym, że producenci telefonów idą na łatwiznę i
montują gorsze chipsety bazując na wspomaganiu. W windows mobile ma się kontrolę kiedy system ściąga sobie bazkę efemerydów
i można to robić np. w zasięgu WLAN. Nokia niestety, jest za blisko
związana z operatorami GSM, więc zadbała, żeby się tak kontrolować nie
dało.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-02 21:19:23
Autor: Atlantis
Jak to jest z tym GPS ?
DarkDaro pisze:

[...]

To najzupełniej normalne. Zauważ, że problem dotyczy znalezienia
pierwszego fixa, potem powinno być już ok. Jeśli nie włączałeś nawigacji
przez jakiś czas albo od jej ostatniego włączenia znacząco się
przemieściłeś pozycje satelitów na niebie będą zupełnie inne. GPS musi
sobie zwyczajnie wówczas pewne parametry ustalić. Włączając wspomaganie
część potrzebnych danych pobierasz z "Internetu" i wtedy złapanie fixa
zajmuje dosłownie moment.

W skrajnych przypadkach u mnie po dłuższym nieużywaniu GPSa (SirfStar
III) musiałem czekać nawet kilka minut, chociaż potem zarówno ilość
widzianych satelitów jaki poziomy sygnałów utrzymywały się na wysokim
poziomie i nie było najmniejszych problemów z ustalaniem pozycji (poza
tunelami i wiaduktami rzecz jasna :P).

Data: 2009-08-02 21:22:01
Autor: qwerty
Jak to jest z tym GPS ?
Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h54otn$eou$1@atlantis.news.neostrada.pl...
W skrajnych przypadkach u mnie po dłuższym nieużywaniu GPSa (SirfStar
III) musiałem czekać nawet kilka minut,

U mnie po 2 miesiącach nie używania sirf szukał z 3-4 minuty.

chociaż potem zarówno ilość
widzianych satelitów jaki poziomy sygnałów utrzymywały się na wysokim
poziomie i nie było najmniejszych problemów z ustalaniem pozycji (poza
tunelami i wiaduktami rzecz jasna :P).

Jak szybko przejedziesz przez wiadukt nie utraci sygnału. :)

Data: 2009-08-02 21:20:56
Autor: qwerty
Jak to jest z tym GPS ?
Użytkownik "DarkDaro" <d-j1@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h54ntl$nq8$1@inews.gazeta.pl...
Mam  Nokię 5800. Wyłączyłem sobie wspomaganie GPS aby nie bulić za dodatkowe kilobajty.

Jakie bulić? Przecież to grosze.

GPS ma wtedy ogromne trudności z odczytaniem satelitów.

standard

Na
zewnatrz w pogodny dzień nie powinno być chyba takich problemów?

Mogą być

Problem
ustępuje od razu jak włączę wspomaganie GPS. Czy Wy też tak macie ?

tak

Może ja
coś źle skonfigurowałem ? Bardzo proszę o pomoc.

Źle skonfigurowałeś ( a właściwie w ogóle ) czytnik.

Data: 2009-08-02 20:36:54
Autor: Waldek Godel
Jak to jest z tym GPS ?
Dnia Sun, 2 Aug 2009 21:20:56 +0200, qwerty napisał(a):

GPS ma wtedy ogromne trudności z odczytaniem satelitów.

standard

Jak się czyta satelity? tak jak książke?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-02 21:42:59
Autor: DarkDaro
Jak to jest z tym GPS ?

Źle skonfigurowałeś ( a właściwie w ogóle ) czytnik.
mam Europa Środkowa ISO i zawsze tak miałem więc napisz jak mam ustawić ?
Dzięki wszystkim za pomoc z GPS :-)
--
PZDR
DarkDaro

Data: 2009-08-03 09:45:16
Autor: qwerty
Jak to jest z tym GPS ?
Użytkownik "DarkDaro" <d-j1@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h54q7s$482$1@inews.gazeta.pl...

Źle skonfigurowałeś ( a właściwie w ogóle ) czytnik.
mam Europa Środkowa ISO i zawsze tak miałem więc napisz jak mam ustawić ?

Nie zawsze. W pierwszym poście brakuje:

Data: 2009-08-02 22:09:03
Autor: kranu
Jak to jest z tym GPS ?
qwerty pisze:
[...]

Zależy gdzie - np. w TT bez żadnych pakietów rozpoczęcie sesji to 1.40zł

Data: 2009-08-03 09:49:02
Autor: qwerty
Jak to jest z tym GPS ?
Użytkownik "kranu" <kranu@lewymail.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h54se9$g8s$1@mx1.internetia.pl...
Zależy gdzie - np. w TT bez żadnych pakietów rozpoczęcie sesji to 1.40zł

Fakt - w play 12 groszy.

Data: 2009-08-10 08:36:25
Autor: pikraj
Jak to jest z tym GPS ?
Zależy gdzie - np. w TT bez żadnych pakietów rozpoczęcie sesji to 1.40zł

W TakTak moze taniej wyjdzie zakup pakietu internetowego :

http://www.era.pl/repositories/era_pl_repo1/documents/ind/War_Prom_GPRS_Happy.pdf

Data: 2009-08-02 22:10:34
Autor: kranu
Jak to jest z tym GPS ?
DarkDaro pisze:
[...]

Też tak mam w Nokii 5800 z wyłączonym wspomaganiem - również w pogodny dzień na zewnątrz trzeba poczekać kilka minut. A w budynku to się już można wcale nie doczekać.

Data: 2009-08-03 00:51:13
Autor: cpt. Nemo
Jak to jest z tym GPS ?

Też tak mam w Nokii 5800 z wyłączonym wspomaganiem - również w pogodny
dzień na zewnątrz trzeba poczekać kilka minut.

Dla Nokii to normalne, coz od niej wymagac...

pozdrawiam,

Data: 2009-08-03 10:18:56
Autor: Romek
Jak to jest z tym GPS ?
cpt. Nemo pisze:
Dla Nokii to normalne, coz od niej wymagac...

pozdrawiam,

wiemy już wszyscy że masz obsesję na punkcie Noki, może już sobie daruj te ciągłe uwagi, innych nie przekonasz do siebie :)
r.

Data: 2009-08-24 10:53:11
Autor: cpt. Nemo
Jak to jest z tym GPS ?

Użytkownik "Romek" <romek245@lib.pl> napisał w wiadomości

cpt. Nemo pisze:
> Dla Nokii to normalne, coz od niej wymagac...

wiemy już wszyscy że masz obsesję na punkcie Noki, może już sobie
daruj
te ciągłe uwagi, innych nie przekonasz do siebie :)

Alez czy ja chce do siebie kogokolwiek przekonywac ?
Ja chce zeby sie ludzie bardzo zastanawiali zanim wyrzuca pieniadze na
marny przereklamowany produkt :)

Pozdrawiam Leszek

Data: 2009-08-03 12:58:15
Autor: Seba
Jak to jest z tym GPS ?
Dnia Sun, 02 Aug 2009 22:10:34 +0200, kranu napisał(a):

DarkDaro pisze:
[...]

E71 - ze złapaniem sygnału bywa różnie. Zwłoka jest zauważalnie większa
aniżeli w Pda Asusa - ale jak już złapie sygnał, to spokojnie mogę go
włożyć do kieszeni wewnętrznej w kurtce i dziala jak trzeba (uzywam tego
bardzo czasami jeżdżąc na moto).

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-08-03 19:17:22
Autor: Benek
Jak to jest z tym GPS ?

Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:5yrxy9nda9hk$.khub39a5ua9w$.dlg40tude.net...
[...]

Do E71 da się dokupić legalną mapę np Garmin ?
czytałem że są problemy z polskimi znakami tzn ich nie ma a oprogramowanie Garmina ma trudności z prawidłowym znajdywaniem niektórych nazw miejscowości z polskimi znaczkami.

Data: 2009-08-03 21:13:13
Autor: qwerty
Jak to jest z tym GPS ?
Użytkownik "Benek" <aspamojsedowoli_@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h5764k$scp$1@inews.gazeta.pl...
[...]

To chyba zależy jaka jest mapa (gpmapa widzi nazwy z polskimi i bez polskich znaków).

Data: 2009-08-04 09:01:34
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Jak to jest z tym GPS ?
On Mon, 3 Aug 2009 19:17:22 +0200, "Benek"
<aspamojsedowoli_@gazeta.pl> wrote:

[...]

E71 ma slot na kerte SD? W E61 wykorzytywałem TomTom-a właśneina
karice miniSD.

Zdrówko

Data: 2009-08-03 02:07:46
Autor: Janeo
Jak to jest z tym GPS ?
On 2 Sie, 21:03, "DarkDaro" <d...@gazeta.pl> wrote:
[...]

To typowe.
O kosztach związanych z GPS (AGPS) poczytaj na mojej stronie:
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702_gps.htm
Tam co prawda jest o GPS na Javę czyli również o mapkach  ściąganych
przez internet (co Ciebie nie dotyczy), ale skup się na pozostałych
informacjach (tj. AGPS, efemerydzie i jak długo jest ważna oraz
metodach podtrzymania sesji gprs - o ile Cię interesuje GPS w ciągłej
gotowości/24h).
Pozdr. - J
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-08-03 16:53:48
Autor: Leszek Kowalski
Jak to jest z tym GPS ?

Użytkownik "DarkDaro" <d-j1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h54ntl$nq8$1inews.gazeta.pl...
[...]

Podstawa to łapać fixa na postoju. Zimny start trwa nie dłużej niż minutę.
Pamiętam jak raz jechałem z kumplem samochodem, ja złapałem fixa na posotju i cały czas podczas jazdy miałem widocznych kilka satelitów i bardzo dobry sygnał. Kolega zaczął łapać fixa podczas jazdy - udało mu się po 30km dopiero (fakt że siedział z tyłu, ale mimo wszystko udało się to dopiero gdy zwolniłem do 40km/h w terenie zabudowanym).

Spróbój złapać fixa w samolocie - nie ma szans. Jednak jeżeli złapiesz na ziemi na lotnisku to się on utrzyma i będzie wszystko ładnie pokazywał. Po złapaniu fixa mój GPS bez problemu radzi sobie w schowku i gdzieś głęboko zakopany w kieszeni.

Leszek Kowalski

Data: 2009-08-03 17:13:55
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Jak to jest z tym GPS ?
On Mon, 3 Aug 2009 16:53:48 +0200, "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl>
wrote:

Spróbój złapać fixa w samolocie - nie ma szans. Jednak jeżeli złapiesz na ziemi na lotnisku to się on utrzyma i będzie wszystko ładnie pokazywał.

Piramidalna bzdura z tym że nia złapiesz fixa podczas lotu. Jakiś
miesiąc temu wracając z Rzymu do Warszawy postanowiłem zweryfikować
jak to właściwie jest. Stewardessa nie miała nic przeciwko temu byle
telefon był wyłączony w trakcie startu i lądowania. Zarówno Nokia N95
8GB jak i HTC TouchPro włączone podczas lotu w trybie samolotowym bez
problemu złapały fixa i ładnie wskazywały prędkości rzędu 850-900kmh.

Zdrówko

Data: 2009-08-03 17:23:38
Autor: qwerty
Jak to jest z tym GPS ?
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r6vd75lea3krm030olu1m6eo4107vnnhi8@4ax.com...
[...]

Trzeba było od razu sprawdzić wysokość. :)

Data: 2009-08-03 20:20:38
Autor: Piotr M
Jak to jest z tym GPS ?
qwerty pisze:

ładnie wskazywały prędkości rzędu 850-900kmh.

Trzeba było od razu sprawdzić wysokość. :)

Kurde, dobra rzecz, gdyby zegary nawaliły kabinie pilotów, to jak znalazł..

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
  - Szukałem, ale nie znalazłem."