Jak to jest z tym USB 3?

Data: 2012-10-20 09:05:58
Autor: wieslav
Jak to jest z tym USB 3?
Witam.
Mam płytę Gigabyte GA-H55M-UD2H i system XP. Czy mogę do niej założyć kontroler USB3 np coś takiego:
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Kontroler_USB_3.0_za_85_zl-28690.html
Jak wiadomo na płycie nie mam złacza PCI Express 2.0 x1 tylko te długie PCIEXx4 i x 16.
Zdania sprzedawców są podzielone. Jedni twierdzą, że bez problemu będzie chodził a inni każą szukać kontrolera pod PCI(czy coś takiego w ogóle jest?).
Przerabiał ktoś ten temat?
Pozdr
Wieslav

Data: 2012-10-20 08:27:59
Autor: DooMiniK
Jak to jest z tym USB 3?
On 20/10/2012 08:05, wieslav wrote:
Gigabyte GA-H55M-UD2H

Nie ogarniam, o co chodziło sprzedawcy? Będzie działać
na Twojej płycie bez problemu.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-10-20 10:07:43
Autor: BartekK
Jak to jest z tym USB 3?
W dniu 2012-10-20 09:05, wieslav pisze:
[...]
Prawdę mówią, bo każdą kartę PCIe x1 można wstawiać do slotów x2/x4/x8/x16 i musi działać.
Jedyny ewentualny problem przy wyborze karty z usb3.0 - szukaj takiej która będzie miała drivery dla XP (może się zdarzyć taka, do której nie dają, co prawda da się to przeważnie jakoś uruchomić znajdując drivery do danego czipa od innej karty, ale po co się gimnastykować)

a inni każą szukać kontrolera pod PCI(czy coś takiego w ogóle
jest?).
Takich należy omijać szeroko.

Data: 2012-10-20 11:09:20
Autor: wieslav
Jak to jest z tym USB 3?
Dzięki bardzo za odpowiedzi. Moje obawy były też spowodowane tym, że przecież moje sloty PCIE są o wiele dłuższe od tych które ma kontroler.
http://www.gigabyte.eu/products/product-page.aspx?pid=3503&dl=#ov
Mam teraz rozumieć, Ĺźe kontroler wykorzysta tylko część mojego slotu ale Ĺźadnego problemu nie będzie? I w ktĂłry slot lepiej włoĹźyć kontroler w x 4 czy x 16(nie mam w niej grafiki bo uĹźywam wbudowanej) tzn. czy bedzie szybciej w slocie x16 niĹź  w  x4?
Może macie jakieś sprawdzone i pewne kontrolery które możecie polecić?
http://www.morele.net/kontroler-transcend-pci-express-usb-3-0-x2-318706/
Ten np. ma kilka niezłych opinii ale czy można im wierzyć?

Pozdr
Wieslav

Data: 2012-10-20 11:46:41
Autor: Rafał
Jak to jest z tym USB 3?
Wszystkie 2 portowe kontrolery w zasadzie bazują na kości NEC’a
(sa jeszcze Asmedia, ale u nas jest ich mniej) , różnią się tylko innym
rozmieszczeniem elementów na płytce.
Jeśli jednak chcesz mieć świadomość, że kupiłeś najlepszy, szukaj
takich z kością "Made in Japan". Z dużą ilością kondensatorów.
Pierwsze układy miały 6, a te obecne nie wiedzieć czemu już dwa.
Ponadto moim zdaniem lepiej jest kupić kontroler na malej płytce
niż na dużej.

Data: 2012-10-20 11:48:42
Autor: Rafał
Jak to jest z tym USB 3?
Aha, kontroler nie wymaga dodatkowego zasilania, jeśli nie zamierzamy
używać energochłonnego dysku bez swojego zasilania.

Data: 2012-10-20 12:17:00
Autor: BartekK
Jak to jest z tym USB 3?
W dniu 2012-10-20 11:09, wieslav pisze:
Dzięki bardzo za odpowiedzi. Moje obawy były też spowodowane tym, że
przecież moje sloty PCIE są o wiele dłuższe od tych które ma kontroler.
http://www.gigabyte.eu/products/product-page.aspx?pid=3503&dl=#ov
Mam teraz rozumieć, że kontroler wykorzysta tylko część mojego slotu ale
żadnego problemu nie będzie? I w który slot lepiej włożyć kontroler w x
4 czy x 16(nie mam w niej grafiki bo uĹźywam wbudowanej) tzn. czy bedzie
szybciej w slocie x16 niĹź  w  x4?
W każdym slocie będzie tak samo, ponieważ w złączu fizycznie "od krawędzi" są ułożne kolejne magistrale, złącze x1 ma jedną, złącza "szybsze" - są dłuższe i mają magistral więcej, i jeśli karta umie/chce to może przesyłać dane kilkoma na raz. Ponieważ twoja karta będzie x1 więc miała tylko jedną magistralę, więc wsadzona gdziekolwiek - wykorzysta tylko jedną, więc w każdym slocie będzie działać tak samo.

Może macie jakieś sprawdzone i pewne kontrolery które możecie polecić?
Praktycznie wszystkie 2portowe są na tym samym czipie NECa, więc informatycznie jest to to samo, nie powinno być różnicy. Wybieraj takie, które mają więcej elementów na płytce (kondensatorów, bezpiecznikó ptc itp, nim chińczyk zaoszczędził i stwierdził że zamiast bezpiecznika zworka też działa ok)
W niewiele wyższej cenie kupisz kartę z 4ma portami, a to chyba o wiele wygodniejsze - zwłaszcza że urządzenia 2.0 wymagające więcej zasilania - chodzą w porcie 3.0 dużo lepiej niż w 2.0 ;)

Data: 2012-10-20 22:09:28
Autor: wieslav
Jak to jest z tym USB 3?
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc!
Teraz jak już wien, że mogę mieć to USB 3 na swojej płycie spokojnie zacznę szukać sprzętu.

Pozdrawiam serdecznie.
Wieslav

Data: 2012-10-20 22:30:20
Autor: Santana
Jak to jest z tym USB 3?

Użytkownik "wieslav" <wieslav54@wp.pl> napisał w wiadomości news:k5v0np$td0$1mx1.internetia.pl...
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc!
Teraz jak już wien, że mogę mieć to USB 3 na swojej płycie spokojnie zacznę szukać sprzętu.

Napisz jeszcze do czego to usb 3 jest Ci potrzebne? :)

Data: 2012-10-21 19:53:27
Autor: wieslav
Jak to jest z tym USB 3?

Użytkownik "Santana" <santana@interia.pl> napisał w wiadomości news:k5v1ul$3o4$1mx1.internetia.pl...

Napisz jeszcze do czego to usb 3 jest Ci potrzebne? :)

Jak pisałem we wcześniejszym wątku kupiłem zewnętrzny dysk USB 3 który miał
służyć głównie to tunera DVB-T ale wobec kłopotów ze współpracą obu tych
urządzeń będę musiał używać go do archiwizacji plików z/do komputera. No i
podobno nawet podpięcie urządzenia z USB2 pod to złacze równiez poprawia
parametry szybkości trasferu.
Przy okazji spytam na jaki wzrost wydajności tego rozwiązania moge liczyć w
stosunku do USB2?
I jeszcze jedno jak napisał Rafał:  " ....kontroler nie musi byc zasilany
dodatkowo..." ale dla pewności poprawnego działania raczej powinien?
Pytam bo moge mieć lekki problem ze znalezieniem wolnego kabelka
zasilającego.

Wieslav

Data: 2012-10-21 20:45:04
Autor: Rafał
Jak to jest z tym USB 3?
wieslav wrote:

> [...]

parametry szybkości trasferu.
Przy okazji spytam na jaki wzrost wydajności tego rozwiązania moge liczyć w

Z dużym przybliżeniem można stwierdzić, że wydajność dysku podpiętego
pod kieszeń USB 3.0 jest taka sama, jakbyś ten dysk podpił bezpośrednio
do kontrolera do płyty głównej.
Pewne różnice mogą wystąpić gdy pod tą kieszeń podepniesz dysk SSD
pod ATAIII, polegającą na tym, że dużą ilość małych plików szybciej skopiujesz
jeśli dysk podepniesz bezpośrednio do kontrolera ATAIII

I jeszcze jedno jak napisał Rafał:  " ....kontroler nie musi byc zasilany
dodatkowo..." ale dla pewności poprawnego działania raczej powinien?

Nie warto kłopotać się z tym gniazdem jeśli podpinasz do kontrolera
czytniki kart SD/CF, pendrive, dyski ze swoim zasilaniem, jak i również dyski
ze swoim zasilaniem te które chodziły pod USB 2.0.
Zaryzykuje stwierdzenie, że nie warto tego zasilania podłączać w ogóle
ponieważ tak na prawdą nie ma urządzeń USB bez swojego zasilania
o poborze prądu 900 mA.
Przypominam, że standard USB 2.0 określał wydajność prądową portu
na 500 mA. W USB 3.0 podniesiono tą wartość do 900 mA.
Ponieważ pociągnięcie takiego prądu z PCI może być niebezpieczne
jeśli chodzi o stabilność stąd ta złączka na dodatkowe zasilanie.

Reasumując - masz urządzenie o poborze 900mA dodatkowe
zasilanie podłączasz.
Nie masz - olewasz.

Pytam bo moge mieć lekki problem ze znalezieniem wolnego kabelka
zasilającego.

Możesz poszukać kontrolera z wejściem mini-molex, a wtedy na pewno
masz wolny kabelek, bo jest to ten sam kabelek co to kiedyś podłączało
się do flopa.
No chyba, że w najnowszych zasilaczach tego już nie ma...
U mnie jest, nawet dwa :)

Data: 2012-10-21 10:23:50
Autor: Q
Jak to jest z tym USB 3?
[...]

Z tymi driverami nie jest tak zle -
- mam USB 3 Nec/Renesans i drivery do XP stad:
http://www.station-drivers.com/page/renesas.htm

Widze, ze maja tam tez drv do:
Asmedia
Etron