Jak to jest z tymi NASami

Data: 2014-01-07 10:23:17
Autor: Mirek Ptak
Jak to jest z tymi NASami
Hello!

Kumpel zadał mi pytanie o jaki¶ serwerek NAS, który chciałby sobie w domu postawić i ogl±dać z niego jakie¶ filmiki na TV. Jako że i mnie co¶ takiego interesuje a nie znam odpowiedzi na jego pytanie to piszę tutaj.
Jak wygl±da obsługa takiego dysku przez TV? - czy działa to jak jaki¶ serwer DLNA (np TVersity), co oznacza kłopoty z napisami, czy też można to ustawić tak, że TV widzi to podobnie jak dysk USB (poł±czenie przez WiFi) co oznacza brak kłopotów z napisami.

Pozdrawiam - Mirek
FUT: pl.rec.kino-domowe
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-01-07 12:01:09
Autor: Krzysztof Duchnowski
Jak to jest z tymi NASami
On 07.01.2014 10:47, Waldek Godel wrote:
Dnia Tue, 07 Jan 2014 10:23:17 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

Kumpel zadał mi pytanie o jakiś serwerek NAS, który chciałby sobie w domu postawić i oglądać z niego jakieś filmiki na TV. Jako że i mnie coś takiego interesuje a nie znam odpowiedzi na jego pytanie to piszę tutaj.
Jak wygląda obsługa takiego dysku przez TV? - czy działa to jak jakiś serwer DLNA (np TVersity), co oznacza kłopoty z napisami, czy też można to ustawić tak, że TV widzi to podobnie jak dysk USB (połączenie przez WiFi) co oznacza brak kłopotów z napisami.

Testowane na dwĂłch tunerach i jednym playerku sieciowym: wiekszosc z tych
urzadzen pozwala podmapowac dysk sieciowy jak kolejny dysk i spokojnie
uzywac jako zrodla danych.
Jest jednak niestety problem z wydajnoscia - wiekszosc prockow SoC ktore sa
uzywane w tych urzadzeniach po prostu obsysa w temacie wydajnosci
transmisji sieciowej, nawet jezeli sam interfejs jest gigabitowy.
To z kolei skutkuje przycieciami w obrazie HD, nawet jezeli wiele osob
twierdzi, ze u nich dziala.

Pozdrawiam - Mirek
FUT: pl.rec.kino-domowe

Nie czytam - chcesz cos wiecej - wroc na pl.rec.telewizja

Zawsze można crosspostować.

Nie używam, ale jeśli chodzi o dobór to w pierwszej kolejności trzeba
sobie odpowiedzieć na parę ważnych pytań:
   - tylko jako dysk do jednego TV, czy teĹĽ moĹĽe parÄ™ urzÄ…dzeĹ„
jednocześnie w sieci (jeśli jeden TV to może lepiej prostą obudowę USB?
- taniej)
   - jeĹ›li naprawdÄ™ dysk sieciowy dla sieci domowej, to w sieci kablowej
czy po WiFi (cena skacze w gĂłrÄ™ przy WiFi)
   - serwer jedno dyskowy czy wielo dyskowy?
   - jakie typy systemĂłw dyskowych obsĹ‚uguje TV (sÄ… takie co obsĹ‚ugujÄ…
USB ale nie LAN, z WiFi to już w ogóle rarytas, czy obsługuje CIF/SMB a
może NFS lub FTP, lub WebDav - NAS musi to obsługiwać również)
   - cena

Następnie poczytaj testy i wybierz te, które mają testowe transfery
powyżej 40MB/s z wybranymi właściwościami.

Np. Synology DS112j http://bit.ly/1iNAwRw za ~570PLN
Max odczyt przez LAN to ~80MB/s a max zapis to ~50MB/s.
To umożliwia jednoczesne oglądanie 2 do 3 filmów na różnych odbiornikach
w domu (jeśli tylko router wydoli).

A np. Welland ME-747ANS http://bit.ly/1iNCrFF za ~200PLN
Max odczyt ~5MB/s ??? Nawet 720p na tym się nie da oglądać z jednego
odbiornika.

Nie oszukujmy siÄ™, w mirÄ™ dobre NAS'y zaczynajÄ… siÄ™ od 500PLN a i tu
trzeba uważać żeby nie trafić na minę, jak ZyXEL NSA221 (22MB/s), czy
D-Link DNS-323 (18MB/s).

Data: 2014-01-07 16:18:00
Autor: Waldek Godel
Jak to jest z tymi NASami
Dnia Tue, 07 Jan 2014 12:01:09 +0100, Krzysztof Duchnowski napisał(a):

Np. Synology DS112j http://bit.ly/1iNAwRw za ~570PLN
Max odczyt przez LAN to ~80MB/s a max zapis to ~50MB/s.
To umożliwia jednoczesne ogl±danie 2 do 3 filmów na różnych odbiornikach
w domu (je¶li tylko router wydoli).

A np. Welland ME-747ANS http://bit.ly/1iNCrFF za ~200PLN
Max odczyt ~5MB/s ??? Nawet 720p na tym się nie da ogl±dać z jednego
odbiornika.

Nie oszukujmy się, w mirę dobre NAS'y zaczynaj± się od 500PLN a i tu
trzeba uważać żeby nie trafić na minę, jak ZyXEL NSA221 (22MB/s), czy
D-Link DNS-323 (18MB/s).

Ja mam QNAP TS-112 (praktycznie to samo co Synology) - też potrafi
przyci±ć. Teraz przesiadłem się na Vu+ Solo2 - najszybszy tuner na rynku i
jeszcze go nie testowałem pod tym k±tem, muszę spróbować.
Vu+ Duo wolny nie był a potrafił przyci±ć. Popcorn Hour obsysał przy ogl±daniu z sieci - słaba wydajno¶ć procka jeżeli
chodzi o wydajno¶ć sieciow±. Z lokalnych dysków - jak burza.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2014-01-07 18:24:30
Autor: Krzysztof Duchnowski
Jak to jest z tymi NASami
On 07.01.2014 17:18, Waldek Godel wrote:
[...]

Ja mam QNAP TS-112 (praktycznie to samo co Synology) - teĹĽ potrafi
przyciąć. Teraz przesiadłem się na Vu+ Solo2 - najszybszy tuner na rynku i
jeszcze go nie testowałem pod tym kątem, muszę spróbować.
Vu+ Duo wolny nie był a potrafił przyciąć. Popcorn Hour obsysał przy oglądaniu z sieci - słaba wydajność procka jeżeli
chodzi o wydajność sieciową. Z lokalnych dysków - jak burza.

Powiedział bym nawet, że szybszy, gdyż DS112j ma CPU mv6281 1GHz, a
TS-112 ma mv6281 1.2GHz
SwojÄ… drogÄ… bardzo fajne SoC'e:
 - oddzielna magistrala DDR (co prawda 16bit ale to lepiej niĹĽ wbudowane
256MB pamięci i koniec)
 - PCIE, USB, SATA i GPe podĹ‚Ä…czone bezpoĹ›rednio do magistrali
systemowej (widziałem padła podłączone pod USB - to dopiero żółwie)

Niestety testy przeprowadzane w różnych portalach są robione na sprzęcie
serwerowym (od przełącznika po serwer jako odbiornik).

Tak więc oba sprzęty są dobre ale:
 - procesor 1GHz czy 1.2GHz to za maĹ‚o na MPEG4 i DLNA, tylko MPEG2 jako
tako da radÄ™
 - FTP jest o 30-40% wolniejsze niĹĽ SMB
 - szyfrowanie zmniejsza transfery 8x

Data: 2014-01-07 18:31:02
Autor: Waldek Godel
Jak to jest z tymi NASami
Dnia Tue, 07 Jan 2014 18:24:30 +0100, Krzysztof Duchnowski napisał(a):

Tak więc oba sprzęty s± dobre ale:
 - procesor 1GHz czy 1.2GHz to za mało na MPEG4 i DLNA, tylko MPEG2 jako
tako da radę
 - FTP jest o 30-40% wolniejsze niż SMB
 - szyfrowanie zmniejsza transfery 8x

ponad 50 MB/s to mało? Bo wła¶nie sprawdziłem transfer z Qnapa i tyle
wyci±ga. Tyle, że do peceta. Qnap TS-879U wyci±ga 110MB, ale tego to raczej nikt w domu do divixów nie
będzie używał. :-)

Data: 2014-01-08 00:17:37
Autor: Krzysztof Duchnowski
Jak to jest z tymi NASami
On 07.01.2014 19:31, Waldek Godel wrote:
[...]

ponad 50 MB/s to mało? Bo właśnie sprawdziłem transfer z Qnapa i tyle
wyciÄ…ga. Tyle, ĹĽe do peceta.

I właśnie to jest problem z testami.
Wszędzie są kopiowane pliki. A to nie to samo co ciągły i nie przerwany
streaming do odtwarzania.
Podczas kopiowania wahania transferu raz w dół, raz w górę nie robią
różnicy jeśli tylko średni transfer wyjdzie dobrze.
Podczas oglÄ…dania zaĹ›, chwilowe spadki to 5MB/s a potem skok w gĂłrÄ™ do
160MB/s nie równoważą się. Przy spadku będzie przycięcie i już.

Qnap TS-879U wyciÄ…ga 110MB, ale tego to raczej nikt w domu do divixĂłw nie
będzie używał. :-)

Ale taki transfer średni z testu gwarantuje raczej stabilny transfer
przy wymaganych 20MB/s gdy oglÄ…dasz zrzut z bluraya.

Sytuację może poprawić duży bufor dla systemu plików, np. w linuxie,
system używa całą wolną pamięć do buforowania operacji dyskowych.

Przykład z mojego systemu (wartości w MiB):
:~$ free -m
         total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:      3884       3506        378        128        200       1768
-/+ buffers/cache:   1536       2348
Swap:     8259          6       8253

W totalu 3,8GiB, uĹĽywane 3,5GiB, kaszowane 1,7GiB (0,2GiB buforĂłw I/O
jest doliczanych do kaszy).
Gdy odjąć 1,5GiB czystego kaszu dyskowego, zostaje 2,3GiB wolnej pamięci.
I tak ten kasz dyskowy jest uważany, jako wolna pamięć gdyż każde
żądanie z systemu zwalnia tą pamięć. Do kaszowania (poza normalnymi
buforami) jest uĹĽywane wszystko co moĹĽna.

Czy TV robi tak samo? Jak dużo ma pamięci do buforowania operacji
dyskowych/sieciowych?

Data: 2014-01-09 11:35:30
Autor: Marek
Jak to jest z tymi NASami
On Wed, 08 Jan 2014 00:17:37 +0100, Krzysztof Duchnowski <qx75@cbpmgn.barg.cy> wrote:
Czy TV robi tak samo? Jak dużo ma pamięci do buforowania operacji
dyskowych/sieciowych?

W samsungach jest linux, w panasonicach freebsd. Oba systemy mają trochę inną politykę buforowania ale czy producenci zachowali w konfiguracji te same ustawienia buforowania jak są w dystrybucjach na PC to raczej wątpię, nas pewno pożałowali ram (bo zawsze tak robią), więc bufory są na absolutne wymagane minimum.

--
Marek

Data: 2014-01-10 14:58:10
Autor: Chris
Jak to jest z tymi NASami
Waldek Godel nabazgrał(a):

Ja mam QNAP TS-112 (praktycznie to samo co Synology) - też potrafi
przyci±ć.

O .. dziwne bo mam to samo podpięte przewodowo do BD LG i nic się nie tnie ... może to wina odbiornika że nie wyrabia ?
W 90% ogl±dam tylko rzeczy w 1080p do tego z pewnych żródeł gdzie nikt nie skopał kodowania

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2014-01-10 14:22:49
Autor: Waldek Godel
Jak to jest z tymi NASami

http://u.42.pl/2QsQ

Data: 2014-01-13 09:16:46
Autor: Chris
Jak to jest z tymi NASami
Waldek Godel nabazgrał(a):

Dnia Fri, 10 Jan 2014 14:58:10 +0100, Chris napisał(a):
O .. dziwne bo mam to samo podpięte przewodowo do BD LG i nic się nie
tnie  .. może to wina odbiornika że nie wyrabia ?
http://u.42.pl/2QsQ

Masz problem ze zrozumieniem ? u ciebie QNAP tnie a u mnie ten sam QNAP nie tnie .. tak pro¶ciej .. :)

Data: 2014-01-13 08:21:45
Autor: Waldek Godel
Jak to jest z tymi NASami
Dnia Mon, 13 Jan 2014 09:16:46 +0100, Chris napisał(a):

[...]

Ależ sk±dże, zrozumiałem w lot, że czytanie ze zrozumieniem to nie jest
twoja najmocniejsza strona.

Data: 2014-01-13 10:31:43
Autor: Chris
Jak to jest z tymi NASami
Waldek Godel nabazgrał(a):

[...]

To wytłumacz co zrobiłem Ľle.

Data: 2014-01-13 10:05:06
Autor: Waldek Godel
Jak to jest z tymi NASami
Dnia Mon, 13 Jan 2014 10:31:43 +0100, Chris napisał(a):

Ależ sk±dże, zrozumiałem w lot, że czytanie ze zrozumieniem to nie jest
twoja najmocniejsza strona.

To wytłumacz co zrobiłem Ľle.

Nie chciało ci się przeczytać o czym jest rozmowa w w±tku. Albo
przeczytałe¶, ale tego nie rozumiesz.

Data: 2014-01-13 11:36:16
Autor: Chris
Jak to jest z tymi NASami
Waldek Godel nabazgrał(a):

[...]

Przeczytałem i odniosłem się tylko do czę¶ci twojej wypowiedzi dotycz±cej tego że u ciebie Qnap przycina i na t± cze¶ć odpowiedziałem.

Data: 2014-01-13 12:17:34
Autor: Waldek Godel
Jak to jest z tymi NASami
Dnia Mon, 13 Jan 2014 11:36:16 +0100, Chris napisał(a):

Przeczytałem i odniosłem się tylko do czę¶ci twojej wypowiedzi dotycz±cej tego że u ciebie Qnap przycina i na t± cze¶ć odpowiedziałem.

No wła¶nie. A ani ja, ani nikt inny tego nie pisał

Data: 2014-01-13 13:26:57
Autor: Chris
Jak to jest z tymi NASami
Waldek Godel nabazgrał(a):

[...]

To kto się podszył pod ciebie ??

Data: 2014-01-13 12:55:39
Autor: Waldek Godel
Jak to jest z tymi NASami
Dnia Mon, 13 Jan 2014 13:26:57 +0100, Chris napisał(a):

[...]

Nie, kto¶, komu nie chciało się przeczytać (ze zrozumieniem) całego w±tku,
wci±ł się w jego połowie i czepia się wyrwanych z kontekstu zdań. Bez ładu
i składu.

Tak, tam było napisane, że wci±ż potrafi przyci±ć przy odtwarzaniu z tego
Qnapa. I dosyć dokładnie wyja¶nione co jest problemem. I dlaczego nie Qnap.
Ani nie Synology.
Polska język trudna język.

Data: 2014-01-14 09:08:29
Autor: Chris
Jak to jest z tymi NASami
Waldek Godel nabazgrał(a):

[...]

Wymiana sprzętu na inny .. super rozwi±zanie problemu. EOT ..

Data: 2014-01-14 09:23:55
Autor: Waldek Godel
Jak to jest z tymi NASami
Dnia Tue, 14 Jan 2014 09:08:29 +0100, Chris napisał(a):

Wymiana sprzętu na inny .. super rozwi±zanie problemu. EOT ..

O.. nie tylko język polski jest za trudny, trochę kultury osobistej i tzw.
posiadania cojones również przerasta.. Cóż nie każdy musi być orłem

Data: 2014-01-08 12:05:43
Autor: Mirek Ptak
Jak to jest z tymi NASami
Dnia 2014-01-07 12:01,  *Krzysztof Duchnowski* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Testowane na dwóch tunerach i jednym playerku sieciowym: wiekszosc z tych
[...]

W sumie tak, kino-domowe praktycznie martwe :)

Nie używam, ale je¶li chodzi o dobór to w pierwszej kolejno¶ci trzeba
sobie odpowiedzieć na parę ważnych pytań:
    - tylko jako dysk do jednego TV, czy też może parę urz±dzeń
jednocze¶nie w sieci (je¶li jeden TV to może lepiej prost± obudowę USB?
- taniej)

Kilka urz±dzeń, ale zwykle tylko jedno aktywnie.

    - je¶li naprawdę dysk sieciowy dla sieci domowej, to w sieci kablowej
czy po WiFi (cena skacze w górę przy WiFi)

NAS wpięty kablem do Routera WiFi i tym medium sygnał będzie przekazywany do TV (główny odbiornik)

    - serwer jedno dyskowy czy wielo dyskowy?

Bior±c pod uwagę cenę - raczej jedno dyskowy

    - jakie typy systemów dyskowych obsługuje TV (s± takie co obsługuj±
USB ale nie LAN, z WiFi to już w ogóle rarytas, czy obsługuje CIF/SMB a
może NFS lub FTP, lub WebDav - NAS musi to obsługiwać również)

Kumpel ma plazmę Samsunga D6900 - ja będę (choć kiedy to zależy od ciagle niezawodnego Sharpa XD1EA ;) ) LG LA690 lub podobny.
Wbudowane WiFi - jeszcze nie wiem jakie protokoły sieciowe obsługuje - DLNA na pewno.

    - cena

Raczej nie drogo :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2014-01-08 12:33:13
Autor: Mirek Ptak
Jak to jest z tymi NASami
Dnia 2014-01-08 12:05,  *Mirek Ptak* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
    - je¶li naprawdę dysk sieciowy dla sieci domowej, to w sieci kablowej
czy po WiFi (cena skacze w górę przy WiFi)

NAS wpięty kablem do Routera WiFi i tym medium sygnał będzie
przekazywany do TV (główny odbiornik)

Jeszcze dopiszę, w czym problem - NAS jako taki wybrać się da - zapewne lepszy korzystaj±c z Waszych podpowiedzi.
Chodzi bardziej o praktyczn± stronę tego ustrojstwa we współpracy z TV - odtwarzanie filmów z napisami przede wszystkim.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2014-01-08 15:03:18
Autor: Krzysztof Duchnowski
Jak to jest z tymi NASami
On 08.01.2014 12:33, Mirek Ptak wrote:
Dnia 2014-01-08 12:05,  *Mirek Ptak* napisaĹ‚, a mnie coĹ› podkusiĹ‚o, ĹĽeby odpisać:
    - jeĹ›li naprawdÄ™ dysk sieciowy dla sieci domowej, to w sieci kablowej
czy po WiFi (cena skacze w gĂłrÄ™ przy WiFi)

NAS wpięty kablem do Routera WiFi i tym medium sygnał będzie
przekazywany do TV (główny odbiornik)

Jeszcze dopiszę, w czym problem - NAS jako taki wybrać się da - zapewne lepszy korzystając z Waszych podpowiedzi.
Chodzi bardziej o praktyczną stronę tego ustrojstwa we współpracy z TV - odtwarzanie filmów z napisami przede wszystkim.

Jeśli będzie tylko jeden TV, a reszta to komputery, to najlepiej jeśli
wybierzesz jakiĹ› NAS z HDMI i oprogramowaniem XBMC lub Boxee.
Na TV będziesz oglądał z XBMC/Boxee bez problemu przez HDMI z napisami
kaĹĽdy format, XBMC ma masÄ™ wtyczek, m.in. YouTube czy prognozÄ™ pogody,
odtwarzacz wideo, muzyczny, co chcesz.

A komputery mogą się połączyć z NAS'em przez SMB i podpinać jego dysk
jako udział sieciowy.

Np. Thecus N2800HDMI http://bit.ly/1fd1gKB za ~1500PLN
z procesorem Intel Atom 2.13GHz
Powinien dać rade odtworzyć wszystko.

Data: 2014-01-09 08:04:04
Autor: Mirek Ptak
Jak to jest z tymi NASami
Dnia 2014-01-08 15:03,  *Krzysztof Duchnowski* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Je¶li będzie tylko jeden TV, a reszta to komputery, to najlepiej je¶li
wybierzesz jaki¶ NAS z HDMI i oprogramowaniem XBMC lub Boxee.
Na TV będziesz ogl±dał z XBMC/Boxee bez problemu przez HDMI z napisami
każdy format, XBMC ma masę wtyczek, m.in. YouTube czy prognozę pogody,
odtwarzacz wideo, muzyczny, co chcesz.

Tak mu chyba poradzę, tylko podł±czenie będzie przez USB (TV ponoć odtwarza wszystko), bo podejrzewam, że te ustrojstwa potrafi± udawać dyski przy takim poł±czeniu.

A komputery mog± się poł±czyć z NAS'em przez SMB i podpinać jego dysk
jako udział sieciowy.

Np. Thecus N2800HDMIhttp://bit.ly/1fd1gKB  za ~1500PLN

No to jest zdecydowanie poza jego budżetem :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2014-01-08 21:48:34
Autor: Mailkontent
Jak to jest z tymi NASami
W dniu 2014-01-08 12:33, Mirek Ptak pisze:
[...]

Osobi¶cie uważam, że pewniejszym rozwi±zaniem jest player z HDD i LAN,
osobi¶cie używam od kilku lat EMTEC S800H z dyskiem 2T kupiony na all za
400 zł. Urz±dzenie to ma swoje wady (np. YouTube działa tylko chwilę po
aktualizacji oprogramowania)jednak jako odtwarzacz audio-video,
"magnetowid", radio internetowe jest bezkonkurencyjny. Funkcje sieciowe
takie jak NAS i ftp umożliwiaj± dostęp z sieci u mnie robione s± na nim
automatyczne BACKUPy ze wszystkich komputerów. Je¶li DLNA to można jeszcze tak http://www.wdc.com/pl/products/products.aspx?id=280.

--
wq

Data: 2014-01-09 00:26:15
Autor: Waldek Godel
Jak to jest z tymi NASami
Dnia Wed, 08 Jan 2014 12:33:13 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

[...]

Jeszcze raz, powoli: ustrojstwo, jak dobre, nie jest problemem.
Problemem jest TV. I to silnie zależy od konkretnego modelu, a raczej od tego jak bardzo producent przyoszczędził. Trzeba sprawdzić jak pójdzie i tyle.

Data: 2014-01-09 11:48:06
Autor: Krzysztof Duchnowski
Jak to jest z tymi NASami
On 09.01.2014 01:26, Waldek Godel wrote:

[...]

Jest jeszcze jedno rozwiÄ…zanie. HTPC

PĹ‚yta ITX/mATX LGA 1155 za ~200PLN (np. MSI B75MA-E33 mATX, czy MSI
H61I-E35 V2/W8 mITX, lub GIGABYTE GA-B75M-D2V uATX), jakiĹ› celeron z
integrÄ… na LGA1155 za ~160PLN (np. G1610, G530), 2GiB DDR3 za ~60PLN,
dysk hybrydowy SSHD 1TB za ~350PLN
Obudowa. Tu trochę gorzej. mITX z zewnętrznym zasilaczem, np. Modecom
Feel 202 albo Modecom Feel 302 za ~200PLN.
Albo mITX z wbudowanym zasilaczem pasywnym, np. AKYGA 730-01B 200W za
~180PLN

Albo mATX (majÄ… mocowania dla mITX), np.Chieftec BT-03B 180W za ~200PLN
Obudowy mATX można i w okolicach 100PLN znaleźć, ale są one albo z
zasilaczami mATX (małe, ale drogie i nie ma teraz pasywnych) albo z
duĹĽymi ATX.

Jeśli ma stać w salonie/sypialni przy TV to trzeba dokupić cichszy
wentylator na CPU: ~100PLN

Można zainstalować na tym XBMC
http://xbmc.org.pl/
a do tego doinstalować SAMBA (trochę pracy w terminalu linuxowym) i mieć
HTPC z NAS'em.

Albo można zainstalować WIN7 (4GiB pamięci by się przydało), MCPHC i
udostępnić katalogi z multimediami w grupie roboczej.

Albo zainstalować FreeNAS - http://www.freenas.cba.pl/news.php
i postawić gdzieś w przedpokoju/w szafie, razem z routerem, żeby nie
hałasowało.

Podsumowanie: ~1000-1100PLN razem z dyskiem (bez kosztu WIN7), z
wydajnym procesorem 2,6GHz
To raczej nie powinno przycinać bez względu czy jako NAS czy jako DLNA
czy HTPC.

Data: 2014-01-09 11:13:23
Autor: Waldek Godel
Jak to jest z tymi NASami
Dnia Thu, 09 Jan 2014 11:48:06 +0100, Krzysztof Duchnowski napisał(a):

Jest jeszcze jedno rozwi±zanie. HTPC

Bosz.. tylko po co? Nie pro¶ciej Raspberry Pi z XBMC?

Data: 2014-01-09 12:39:12
Autor: pawell32
Jak to jest z tymi NASami
W dniu 2014-01-09 11:48, Krzysztof Duchnowski pisze:

Jest jeszcze jedno rozwiÄ…zanie. HTPC

proponuje Raspberry Pi.
zasilanie 5V, system na karcie SD, małe wymiary.
odtwarzanie wspomagane sprzętowo.

Data: 2014-01-09 14:26:08
Autor: Krzysztof Duchnowski
Jak to jest z tymi NASami
On 09.01.2014 12:39, pawell32 wrote:
W dniu 2014-01-09 11:48, Krzysztof Duchnowski pisze:

Jest jeszcze jedno rozwiÄ…zanie. HTPC

proponuje Raspberry Pi.
zasilanie 5V, system na karcie SD, małe wymiary.
odtwarzanie wspomagane sprzętowo.

I ludzie ktĂłrzy to mieli przesiadajÄ… siÄ™ na ITX z intelami bo za wolne i
za duĹĽo problemĂłw.

Data: 2014-01-10 08:39:45
Autor: pawell32
Jak to jest z tymi NASami
W dniu 2014-01-09 14:26, Krzysztof Duchnowski pisze:

I ludzie ktĂłrzy to mieli przesiadajÄ… siÄ™ na ITX z intelami bo za wolne i
za duĹĽo problemĂłw.

nie zauważyłem.
wszystko otwiera siÄ™ szybko, nie mam problemĂłw.
poza tym, mam zamontowane za odbiornikiem, więc
nie mam stojÄ…cego dodatkowego klocka.

Data: 2014-01-10 10:53:28
Autor: Krzysztof Duchnowski
Jak to jest z tymi NASami
On 10.01.2014 08:39, pawell32 wrote:
[...]

Brak kodeka MPEG2 i VC1, dysk podłączany tylko przez USB 2.0 i musi mieć
własne zasilanie gdyż RPi podaje tylko 100mA na każde z dwóch USB.
No i zasilacz, musi być 700mA bo inaczej będzie wariować.
Aha... LAN to tylko 100Mbps i tylko w modelu B.

Data: 2014-01-10 11:28:09
Autor: pawell32
Jak to jest z tymi NASami
W dniu 2014-01-10 10:53, Krzysztof Duchnowski pisze:

[...]

kodeki są tylko trzeba je wykupić.
ja to olałem i wszystkie płytki przerabiam na mkv.
co do zasilania poprzez usb to nie widzÄ™ problemu bo
wszystko odtwarzam z serwera, czasem tylko z pena.
standardowy zasilacz to min 1A więc nie ma problemu.
lan 100 Mbps, czy to mało? myślę, że nie nie.
czy jakby tam był 1Gbps to procesor byłby w stanie to obrobić?

Data: 2014-01-10 15:53:44
Autor: Krzysztof Duchnowski
Jak to jest z tymi NASami
On 10.01.2014 11:28, pawell32 wrote:
[...]

Ale to właśnie o serwer NAS chodzi, odtwarzacz to przy okazji jak się da
lub jeśli TV nie obsługuje SMB.

I dlatego potrzebny GigaLAN, podłączenie dysków przez SATA i w miarę
wydajny procek.

Choć jak czytałem Ras Pi 1080p daje radę ze sprzętowym odtwarzaniem, z
DTS gorzej bo nie ma kodeka dla DTS-HD oraz nie przepuszcza go do
zewnętrznego dekodera po HDMI.

Data: 2014-01-12 02:24:58
Autor: pawell32
Jak to jest z tymi NASami
W dniu 10.01.2014 15:53, Krzysztof Duchnowski pisze:

Ale to właśnie o serwer NAS chodzi, odtwarzacz to przy okazji jak się da
lub jeśli TV nie obsługuje SMB.

I dlatego potrzebny GigaLAN, podłączenie dysków przez SATA i w miarę
wydajny procek.

procek - atom
dysk - sata (standard ?)
smb, nfs

Choć jak czytałem Ras Pi 1080p daje radę ze sprzętowym odtwarzaniem, z
DTS gorzej bo nie ma kodeka dla DTS-HD oraz nie przepuszcza go do
zewnętrznego dekodera po HDMI.

moĹĽe i tak jest. to co oglÄ…dam to spokojnie daje radÄ™.

Data: 2014-01-12 12:47:52
Autor: Krzysztof Duchnowski
Jak to jest z tymi NASami
On 12.01.2014 02:24, pawell32 wrote:
[...]

Mylisz siÄ™.
Raspberry Pi model B:
CPU: ARMv11 Broadcom BCM2835 700MHz
GPU: PowerVR 4 - Broadcom VideoCore IV, OpenGL ES 2.0, MPEG-2 & VC-1,
1080p30 h.264/MPEG-4 AVC high-profile
Mem: 512MB wlutowane
ZĹ‚Ä…cza:
   2 x USB 2.0 (teoretycznie 20MB/s, w praktyce 11-12MB/s)
   10/100 LAN (teoretyczny transfer przy 100Mbps to 12MB/s, w praktyce
10MB/s)
   HDMI
   Composite (wideo, znane pod nazwÄ… S-VIDEO)
   RCA (audio)
   GPIO (szyna systemowa)
   DSI (szyna systemowa)
   SDCARD

SATA można podłączyć tylko przez USB, tak samo jak GigaLAN - transfery
jak dla NAS żałosne.

Media center: dla re-encodowanych filmów jasne, te nie mają więcej niż
12MB/s transferu przy 1080/30p, w praktyce ~ 8MB/s a 720p ~ 4-6MB/s,
zrzuty z Bluray majÄ… 20-24MB/s.

System operacyjny: tylko linuxo-podobne sÄ… kompilowane na ARM. Android
może, ale potrzebne sterowniki i bootloader. Może już ktoś zrobił.
Specjalna wersja Debiana, Fedory, Arch, RISC OS, RaspBMC (XBMC - bazuje
na Debianie).

Data: 2014-01-12 13:51:16
Autor: pawell32
Jak to jest z tymi NASami
W dniu 12.01.2014 12:47, Krzysztof Duchnowski pisze:
[...]

a ja myślałem, że piszesz o NAS, to podałem co mam,
a co mam w malinie to wiem.

Data: 2014-01-13 11:46:13
Autor: Krzysztof Duchnowski
Jak to jest z tymi NASami
On 12.01.2014 13:51, pawell32 wrote:

a ja myślałem, że piszesz o NAS, to podałem co mam,
a co mam w malinie to wiem.

No to podaj jakiego tego NAS'a masz skoro piszesz, ze ci dobrze działa i
bez zacięć.
Bo o to pytał autor wątku.

Data: 2014-01-13 12:09:15
Autor: pawell32
Jak to jest z tymi NASami
W dniu 2014-01-13 11:46, Krzysztof Duchnowski pisze:
[...]

np. debian + samba ?

Data: 2014-01-13 12:51:35
Autor: p0li
Jak to jest z tymi NASami
T->Dnia 2014-01-13 11:46:13 niejaki Krzysztof Duchnowski napisał:
On 12.01.2014 13:51, pawell32 wrote:

a ja my¶lałem, że piszesz o NAS, to podałem co mam,
a co mam w malinie to wiem.

No to podaj jakiego tego NAS'a masz skoro piszesz, ze ci dobrze działa i
bez zacięć.
Bo o to pytał autor w±tku.

aa to ja tez co¶ napisze

miałem nas-200 linksysa - działał - nie ci±ł zmieniłem na readynas duo netgear-a - działa - nie tnie

sieć setka przez powerlinka odbiornik to albo malinka z openelec albo
blurej lg-590 z sieci± oczywi¶cie

puszczałem t± sam± konfigurację przez wifi - tnie się

--
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; skype: p0li_ten_jedyny

Data: 2014-01-10 11:23:28
Autor: BaX
Jak to jest z tymi NASami

I ludzie którzy to mieli przesiadaj± się na ITX z intelami bo za wolne i
za dużo problemów.

nie zauważyłem.
wszystko otwiera się szybko, nie mam problemów.
poza tym, mam zamontowane za odbiornikiem, więc
nie mam stoj±cego dodatkowego klocka.

Lepiej już kupić "klocka" starego xboxa, wydajno¶ć podobna, a funkcjonalno¶ć o niebo lepsza. I tu i tu o komfortowym ogl±daniu czego¶ ponad divx albo 480p x264 można zapomnieć ale przynajmniej na "klocku" można dodatkowo pograć ;)

Data: 2014-01-10 11:30:56
Autor: pawell32
Jak to jest z tymi NASami
W dniu 2014-01-10 11:23, BaX pisze:
[...]

nie wiem o czym piszesz.
cały czas ogl±dam w HD.
pograć? daj spokój...

Data: 2014-01-10 12:11:01
Autor: BaX
Jak to jest z tymi NASami
[...]

Full HD z DTS?

pograć? daj spokój...

no cóż....

Data: 2014-01-10 13:40:27
Autor: pawell32
Jak to jest z tymi NASami
W dniu 2014-01-10 12:11, BaX pisze:
Full HD z DTS?

wiesz, ręki nie dam sobie u ci±ć, ale jak plik ma 16GB...

pograć? daj spokój...

no cóż....

po prostu nie gram.
poza tym, może i fajne urz±dzenie, ale ile to pr±du żre.
jak już tak to wolę zbudować (przed malin±) to co miałem, mała płyta
ITX w małej obudowie.

Data: 2014-01-10 14:02:41
Autor: BaX
Jak to jest z tymi NASami
Full HD z DTS?

wiesz, ręki nie dam sobie u ci±ć, ale jak plik ma 16GB...

To wcale nie znaczy, że odtwarzasz ¶cieżkę DTS, pytam dlatego bo tych których znam osobi¶cie, a używali i pierwszej wersji i drugiej jednoznacznie stwierdzili, że FullHD + DTS nie bardzo ale wszystko zależy od bitrate filmu bo i bez DTS potrafi przyci±ć. O przewijaniu takiego filmu nie ma co marzyć bo nawet jak przewija to po wł±czeniu odtwarzania obraz nie pasuje do dzwięku. To informacje jakie uzyskałem w połowie 2013roku czy od tego czasu co¶ się zmieniło nie wiem bo nie ¶ledzę tego tematu.

Data: 2015-08-19 09:37:21
Autor: Poldek
Jak to jest z tymi NASami
BaX wrote:
Full HD z DTS?

wiesz, rêki nie dam sobie u ci±æ, ale jak plik ma 16GB...

To wcale nie znaczy, ¿e odtwarzasz ¶cie¿kê DTS, pytam dlatego bo tych
których znam osobi¶cie, a u¿ywali i pierwszej wersji i drugiej jednoznacznie
stwierdzili, Âże FullHD + DTS nie bardzo ale wszystko zaleÂży od bitrate filmu
bo i bez DTS potrafi przyci±æ. O przewijaniu takiego filmu nie ma co marzyæ
bo nawet jak przewija to po w³±czeniu odtwarzania obraz nie pasuje do
dzwiĂŞku. To informacje jakie uzyskaÂłem w poÂłowie 2013roku czy od tego czasu
co¶ siê zmieni³o nie wiem bo nie ¶ledzê tego tematu.

Zmieniło się tyle, że od 2014 roku jest malina 2B, która ma czterordzeniowe CPU (wcześniejsze wersje mają jednordzeniowe) oraz 1 GB RAM (wcześniejsze wersje 256 lub 512 MB RAM).

Data: 2014-01-09 11:51:07
Autor: BaX
Jak to jest z tymi NASami

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomo¶ci news:52cd3779$0$2153$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jak chce mieć ¶więty spokój to niech zapomni o DLNA i innych wynalazkach,
nie wspominaj±c o odtwarzaniu po WiFi. Kupuje np. co¶ tego
http://www.wdc.com/pl/products/products.aspx?id=570 /z dyskiem/ i zapomina o
problemach z przepustowo¶ci±. A jak mu braknie dysku to podpina zasoby
sieciowe komputera, kieszeni itd,itp.

Jak to jest z tymi NASami