Jak to jest z tymi pedalami zatrzaskowymi?

Data: 2015-07-05 21:18:33
Autor: Prot Ogenes
On 2015-07-05 21:09, atm wrote:
Temat co jakis czas powraca, jednak trudno o zdecydowanie pozytywne
oceny w zakresie wydajnosci.
Tutaj dodatkowy artykul na ten temat:
http://mathmed.blox.pl/2012/11/Obuwie-rowerowe-i-pedaly-zatrzaskowe-SPD-Wplyw-na.html

Czy wg Was faktycznie mozna mowic o 2% poprawie lub nawet efekcie placebo?

2% to w zasadzie błąd pomiaru. Dla mnie najwazniejsze, to dobre trzymanie roweru w jeździe po trudniejszym terenie. Cały czas napieram i przy jakimś gwałtowniejszym odbiciu nogi nie spadają z platformy pedału.

Czytałem o efekcie ciagłej pracy na podjazdach, ale moja subiektywna opinia jest taka, że dość trudno zadbać o wymaganą synchronizację nóg ciągnij/pchaj. Wniosek mam taki, że jak mi noga nie podaje, to nic nie pomoże :-)

pozdr
Prot

Data: 2015-07-05 21:37:05
Autor: atm
On 2015-07-05 21:18, Prot Ogenes wrote:
On 2015-07-05 21:09, atm wrote:
[...]

Tak, to jest cos co brzmi dla mnie interesujaco. Ale czy z drugiej strony nie jest tak, ze zwieksza sie ryzyko niewypiecia i zwiazane z tym konsekwencje?

[...]

O toto :] Co jakis czas zastanawiam sie nad zakupem, pozniej szukam za i przeciw (łącznie z jazda w zimie i kwestia butow, czy zmiany pedalow) i ostatecznie wciaz jezdze na platformach.

Data: 2015-07-05 23:28:02
Autor: Prot Ogenes
On 2015-07-05 21:37, atm wrote:

Tak, to jest cos co brzmi dla mnie interesujaco. Ale czy z drugiej
strony nie jest tak, ze zwieksza sie ryzyko niewypiecia i zwiazane z tym
konsekwencje?

Takie ryzyko istnieje. Sytuację znakomicie poprawia fakt, że wypięcie pedałów jest bardzo podobnym ruchem jak przy próbie podparcia dlatego po niedługim czasie zatrzymywanie się i podpieranie odpowiednią stroną nie stanowi problemu. Raz przyglebiłem niegroźnie bokiem zjeżdżając w garażu podziemnym i nie sądzę aby zwykłe plaformy poprawiły mój refleks w tym przypadku.
Innym razem wpadłem przy zakręcie na granicie w poślizg i jakimś cudem wyratowałem się wypinając i podpierając nogą.

Jak zwróciłbym jeszcze uwagę na sytuację odwrotną. *Wpinanie* może być irytujące w początkowym okresie. Ja przyzwyczaiłem się do klasycznych SPD, które jakiś czas temu zmieniłem na Crank Brothers. Nadal, pomimo mozliwości czterostronnego wpięcia, zdarza mi się nie trafić za pierwszym razem. Trochę to irytujące.

O toto :] Co jakis czas zastanawiam sie nad zakupem, pozniej szukam za i
przeciw (łącznie z jazda w zimie i kwestia butow, czy zmiany pedalow) i
ostatecznie wciaz jezdze na platformach.

Ja miałem komfort pożyczenia pedałów SPD od kolegi. Buty i tak kupiłem specjalnie do jeżdżenia na rowerze z demontowaną klapką. Zapasiło mi, więc zostałem z tym systemem.

pozdr
Prot

Jak to jest z tymi pedalami zatrzaskowymi?