Jak to jest z wbudowana grafik±?

Data: 2013-01-01 12:10:11
Autor: PiteR
Jak to jest z wbudowana grafik±?
Padre pisze tak:

Dawno temu u¿ywa³em komputera z dwoma ró¿nymi kartami i my¶la³em,
¿e nie ma problemu ze wspó³praca karty wbudowanej z do³o¿on±.

Do mojej farmy do³±czy nied³ugo nowo¿ytny komp ;) i z tego co wyczyta³em (uprzedzaj±c potencjalne problemy) to np HD4000 potrafi wygenerowaæ trzy ró¿ne obrazy na trzy ró¿ne wyj¶cia ale pewnie nie mo¿na ³±czyæ kart (czyli albo chodzi ta albo ta) ¿eby nie by³o za weso³o :)

--
Piter

Data: 2013-01-01 16:10:05
Autor: Michal
Jak to jest z wbudowana grafikÄ…?
W dniu 2013-01-01 12:10, PiteR pisze:

Do mojej farmy dołączy niedługo nowożytny komp ;) i z tego co
wyczytałem (uprzedzając potencjalne problemy) to np HD4000 potrafi
wygenerować trzy różne obrazy na trzy różne wyjścia

Nie potrafi. A na pewno nie jednocześnie. Aktywne mogą byc tylko 2 z nich w tym samym czasie.

ale pewnie nie można łączyć kart (czyli albo chodzi ta albo ta)
> żeby nie było za wesoło :)

Też nie tak. Raz że oczywiście można łączyć nawet 4 HD4000 z wyższych linii, dwa można też wbudowaną i dyskretną dzięki Hybrid Crossfire.

--
/MB

Data: 2013-01-02 01:36:32
Autor: PiteR
Michal pisze tak:

Do mojej farmy do³±czy nied³ugo nowo¿ytny komp ;) i z tego co
wyczyta³em (uprzedzaj±c potencjalne problemy) to np HD4000 potrafi
wygenerowaæ trzy ró¿ne obrazy na trzy ró¿ne wyj¶cia

Nie potrafi. A na pewno nie jednocze¶nie. Aktywne mog± byc tylko 2 z nich w tym samym czasie.

Takie co¶ siê przewija

"One other interesting addition to Intel HD 4000 Graphics is the ability to drive triple monitors. Unfortunately some limitations exist and only motherboards supporting two DisplayPort outputs and one other output would allow you to use three monitors."

http://brycv.com/blog/2012/ivy-bridge-processor-guide/

--
Piter

Data: 2013-01-04 10:57:33
Autor: Michal
W dniu 2013-01-02 01:36, PiteR pisze:
[...]

Takie coÅ› siÄ™ przewija
[...]

Padre wspominał o HD2400 i HD4350, więc przyjąłem że to Twoje HD4000 też odnosi się do Radeonów z serii HD4000. U intela jest trochę inaczej, w sumie podobnie jak w radeonach HD5000 i wyżej, z tą różnicą, że monitora z DP albo aktywnej przejściówki trzeba już dla podłączenia 2 monitorów, a nie 3 jak w Radeonach. Czyli sprawa technicznie możliwa, w praktyce nieopłacalna biorąc pod uwagę, że aktywna przejściówka kosztuje więcej niż karta o której kolega wspominał (HD4350 za ~60 zł)
i do tego jest raczej trudno dostępna.

--
/MB

Jak to jest z wbudowana grafik±?