Data: 2017-05-11 15:13:44 | |
Autor: Poldek | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 2017-05-10 o 11:09, Michał Jankowski pisze:
Kiedyś było wiadomo - muszą być takie, jak w przepisach, i ŻADNE INNE. 6. Jasne, oślepiające zarówno jadących z przeciwka, tak też oślepiające w lusterkach jadących w tym samym kierunku. 6a. wiązka światła za szeroka, kierunek "przed siebie" 6b. strumień światła za silny, o wiele silniejszy niż normalne światła, kolor biały "ostry", lub biały z odcieniem niebieskiego, 6c. wiązka światła rozszczepiająca się różnokolorowe wiązki w różnych kierunkach "tęczówka", 7. Światła STOP bardzo silne. Po zmroku oślepiają kierowcę następnego samochodu przy oczekiwaniu na czerwonym świetle, w korku itp. |
|
Data: 2017-05-12 16:31:13 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 11.05.2017 o 15:13, Poldek pisze:
7. Światła STOP bardzo silne. Po zmroku oślepiają kierowcę następnego To jest skutek tego, że przy uruchomionym silniku 95% kierowców boi się hamulca ręcznego jak ognia. -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2017-05-13 21:00:12 | |
Autor: t-1 | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 2017-05-12 o 16:31, Grzegorz Tomczyk pisze:
W dniu 11.05.2017 o 15:13, Poldek pisze: Mnie się wydawało, że już tak dużo automatów. |
|
Data: 2017-05-13 23:00:22 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 13.05.2017 o 21:00, t-1 pisze:
To jest skutek tego, że przy uruchomionym silniku 95% kierowców boi się Mnie się wydawało, że już tak dużo automatów. W tych też ręczny działa (jeśli sprawny). -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2017-05-15 08:05:11 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 2017-05-13 o 23:00, Grzegorz Tomczyk pisze:
To jest skutek tego, że przy uruchomionym silniku 95% kierowców boi się Na biegu? Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2017-05-17 11:10:32 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 15.05.2017 o 08:05, Mirek Ptak pisze:
W tych też ręczny działa (jeśli sprawny). Na biegu? Oczywiście, że tak. Przy lekkim zjeździe też jeszcze trzyma. -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2017-05-14 22:31:15 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
On 5/12/2017 4:31 PM, Grzegorz Tomczyk wrote:
7. Światła STOP bardzo silne. Po zmroku oślepiają kierowcę następnegoTo jest skutek tego, że przy uruchomionym silniku 95% kierowców boi się Ciekawe że bylismy na księżycu a wykorzystać czujników zbliżeniowych sprawdzających czy coś za nami stoi nie potrafimy (w celu obniżenia jasności). |
|
Data: 2017-05-14 23:54:53 | |
Autor: RadoslawF | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 2017-05-14 o 22:31, Sebastian Biały pisze:
Porozmawiaj z właścicielem jakiegoś starszego auta jak te czujniki7. Światła STOP bardzo silne. Po zmroku oślepiają kierowcę następnegoTo jest skutek tego, że przy uruchomionym silniku 95% kierowców boi się działają. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-05-16 09:53:47 | |
Autor: Poldek | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 2017-05-12 o 16:31, Grzegorz Tomczyk pisze:
W dniu 11.05.2017 o 15:13, Poldek pisze: To jest skutek tego, że w niektórych modelach nowych samochodów (czarne Audi, czarne BMW) światła STOP świecą 5 × mocniej niż w normalnych samochodach. |
|
Data: 2017-05-16 16:14:14 | |
Autor: RadoslawF | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 2017-05-16 o 09:53, Poldek pisze:
7. Światła STOP bardzo silne. Po zmroku oślepiają kierowcę następnego Ktoś to mierzył jakimś przyrządem ? lub przynajmniej masz wiarygodne dane jakie tam w tych stopach montują żarówki ? Ktoś mi kiedyś przywalił w prawy tył, lampa do wymiany. Przy pierwszej kontroli milicjant stwierdził że mam nie tak ze światłami. Lewe świeciły za słabo a prawe za mocno. Jak znalazłem trochę czasu zdemontowałem lewy klosz, wypucowałem odblaski, wymyłem plastiki i też świeciła jak nowa, czyli za mocno. :-) Żarówka z pozycji ma 5W a ze stopu 21W. I nie jest to żadna z wymienionych marek. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-05-16 19:35:51 | |
Autor: t-1 | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 2017-05-16 o 16:14, RadoslawF pisze:
Żarówka z pozycji ma 5W a ze stopu 21W. Dokąd stosowano żarówki nie było problemu. Promieniowały prawie jednakowo we wszystkich kierunkach. LEDy mają bardzo skupione promieniowanie na wprost i stosunkowo słabe pod większym kątem. Widocznie badania przewidują normę na minimalną jasność mierzoną z boku. Oczy na wprost diod są oślepiane. |
|
Data: 2017-05-16 20:56:41 | |
Autor: t-1 | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 2017-05-16 o 19:35, t-1 pisze:
W dniu 2017-05-16 o 16:14, RadoslawF pisze: Szukałem jakiś norm i znalazłem jedynie w stosownym rozporządzeniu warunek aby światłość świateł stopu była wyraźnie wyższa niż świateł pozycyjnych. I to oraz charakterystyka promieniowania diod, wydaje mi się, tłumaczy problem. Więc ratunku należało by szukać w przepisach z zakresu medycyny i BHP a nie motoryzacji. |
|
Data: 2017-05-16 21:10:43 | |
Autor: t-1 | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
Wygląda, że sam ze soba dyskutuję, ale są normy na max. światłość.
Kto chce niech czyta. Szczególnie Artykuł 6. http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX:42010X0612(01) |
|
Data: 2017-05-17 15:33:19 | |
Autor: Poldek | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 2017-05-16 o 21:10, t-1 pisze:
Wygląda, że sam ze soba dyskutuję, ale są normy na max. światłość. No widać, że są jakieś normy. To już coś. Nie wiem, czy STOPy z czarnych Audi mieszczą się poniżej maksimum normy, ale stojąc za takim na światłach po zmroku muszę opuszczać osłonę przeciwsłoneczną, bo aż oczy bolą. Oczywiście cały czas jarają STOPami stojąc na czerwonym. |
|
Data: 2017-05-17 08:44:43 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
Ziew ... Primo jeśli jeździ to ma kwity ale oczywiście możesz poruszyć tą sprawę na forum międzynarodowym najlepiej prawniczym hint normy europejskie kontra krajowe. Secundo producent tiptronica, dsg i pochodnych zaleca wrzucanie neutrala tylko przy dłuższym postoju a typowe światła takim postojem nie są więc skontaktuj się z producentem ;-)
Ps może cierpisz na jakas chorobę oczu ? Czy pasażerowie też się uskarżają ? Ew. nieudana polerka przedniej szyby ? |
|
Data: 2017-05-18 11:06:58 | |
Autor: Poldek | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 2017-05-17 o 17:44, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Ziew ... Primo jeśli jeździ to ma kwity ale oczywiście możesz poruszyć tą sprawę na forum międzynarodowym najlepiej prawniczym hint normy europejskie kontra krajowe. Secundo producent tiptronica, dsg i pochodnych zaleca wrzucanie neutrala tylko przy dłuższym postoju a typowe światła takim postojem nie są więc skontaktuj się z producentem ;-) Nie chce mi się poruszać na forum międzynarodowym. Przypuszczam, że moje następne auto też będzie miało takie STOPy :-) Co prawda ja nie będę na nie patrzył. A może to nawet lepiej. |
|
Data: 2017-05-19 00:07:28 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 17.05.2017 o 17:44, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Secundo producent tiptronica, dsg i pochodnych zaleca wrzucanie neutrala tylko przy dłuższym postoju a typowe światła takim postojem nie są więc skontaktuj się z producentemA czy ktoś zabrania w pozycji D zaciągać ręczny? -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2017-05-19 06:44:42 | |
Autor: Klimek8 | |
Jak to jest ryzyko. | |
Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" <grz.tom@NOSPAM.wp.pl> napisał w wiadomości news:ofl5v2$4rf$1news.vectranet.pl...
W dniu 17.05.2017 o 17:44, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze: Secundo producent tiptronica, dsg i pochodnych zaleca wrzucanie neutrala tylko przy dłuższym postoju a typowe światła takim postojem nie są więc skontaktuj się z producentem A czy ktoś zabrania w pozycji D zaciągać ręczny? Ryzyko zapomnienia, żeby go wyłączyć. |
|
Data: 2017-05-19 20:09:42 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
Jak to jest ryzyko. | |
W dniu 19.05.2017 o 06:44, Klimek8 pisze:
Ryzyko zapomnienia, żeby go wyłączyć. Jest czerwona kontrolka, czasem z gongiem, no i czuć przy ruszaniu, że silnik ma ciężej... -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2017-05-19 22:47:42 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Jak to jest ryzyko. | |
To jest nonsens nawet w golfie 4 czy focusie MK1 producent zalecal normalne hamowanie zamiast cudowania z ręcznym czy neutralem. Stare skrzynie blokowały też staczanie (dsg już nie) więc ręczny właściwie byl rzadko używany.
|
|
Data: 2017-05-19 16:37:22 | |
Autor: Marcin N | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 2017-05-19 o 00:07, Grzegorz Tomczyk pisze:
W dniu 17.05.2017 o 17:44, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze: Automaty mają bardzo często czujnik wciśnięcia pedału hamulca i inaczej zachowują się w takiej sytuacji - mniej ciągną do przodu. Ręczny więc nie jest wskazany jako zamiennik. -- MN |
|
Data: 2017-05-19 20:07:11 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 19.05.2017 o 16:37, Marcin N pisze:
Automaty mają bardzo często czujnik wciśnięcia pedału hamulca i inaczej zachowują się w takiej sytuacji - mniej ciągną do przodu. Ręczny więc nie jest wskazany jako zamiennik. Możliwe, zwłaszcza w przypadku skrzyń DSG. W klasycznym, powiedzmy 17-letnim hydrokinetyku jest to zupełnie bez znaczenia. -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2017-05-19 22:41:40 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
Elektryczny ? I tak na każdych światłach zamiast normalnie przyhamować ? Ciekawa koncepcja ale jak dla mnie bzdetna
|
|
Data: 2017-05-20 12:16:56 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 20.05.2017 o 07:41, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Elektryczny ? I tak na każdych światłach zamiast normalnie przyhamować ? Ciekawa koncepcja ale jak dla mnie bzdetna Jeśli nie ma auto-hold, to każdy dobry, byle nie dusić ciągle nogą pedału. -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2017-05-20 07:54:52 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
Czyli hamuję nożnym potem stop i neutral albo elektryk ? Raczej ilość cykli przekroczy założenia konstruktorów :-) Podjazd na lewoskręcie też ? Światła z krótkim cyklem ? Później deaktywacja elektryka i ruszamy zamiast zdjąć nogę z hamulca i płynnie ruszyć ? No nie mogę powiedzieć że to do mnie przemawia ale kto bogatemu zabroni ?
|
|
Data: 2017-05-20 23:55:08 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 20.05.2017 o 16:54, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Czyli hamuję nożnym potem stop i neutral albo elektryk ? W klasycznym automacie pozostajemy na D. > Później deaktywacja elektryka i ruszamy zamiast zdjąć > nogę z hamulca i płynnie ruszyć ? Nie mam elektryka, więc nie wiem. Zwolnienie zwykłego ręcznego zajmuje mi ułamek sekundy: https://youtu.be/Eu6cViPmC_k -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2017-05-20 13:22:40 | |
Autor: RadoslawF | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 2017-05-20 o 12:16, Grzegorz Tomczyk pisze:
Dlaczego duszenie nogą pedału uważasz za złe ?Elektryczny ? I tak na każdych światłach zamiast normalnie przyhamować Są miasta i to nie koniecznie w górach gdzie sporo skrzyżowań jest na spadku terenu. Bawienie się ręcznym zamiast przytrzymanie nożnego jest tam idiotyzmem. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-05-21 00:00:17 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 20.05.2017 o 13:22, RadoslawF pisze:
Dlaczego duszenie nogą pedału uważasz za złe ? Bo jest okazja dać nodze odpocząć. Zwłaszcza, gdy czeka się kilka cykli zmiany świateł. Bawienie się ręcznym zamiast przytrzymanie Ta "zabawa" zajmuje mi ułamek sekundy: https://youtu.be/Eu6cViPmC_k -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2017-05-21 00:34:19 | |
Autor: RadoslawF | |
Jak to jest ze światłami w samochodach? | |
W dniu 2017-05-21 o 00:00, Grzegorz Tomczyk pisze:
Dlaczego duszenie nogą pedału uważasz za złe ? Ja ma nogi silniejsze od rąk i wole jak ręce odpoczywają. A ja umiem ruszyć bez zabawy.Bawienie się ręcznym zamiast przytrzymanie Pozdrawiam |
|