Jak to jest ze światłami w samochodach?

Data: 2017-05-11 21:26:05
Autor: jerzu.xyz
Jak to jest ze światłami w samochodach?
On Wed, 10 May 2017 11:09:26 +0200, Michał Jankowski
<michalj@fuw.edu.pl> wrote:

5. Tym razem chyba samoróbka: kierunkowskaz w formie biegnących kropek.

Ja wczoraj widziałem Fusiona (amerykańskie Mondeo), w którym za
kierunkowskaz robiły dwa światła: jedno pomarańczowe, a drugie to
światło stopu czerwone. Pewnie jakaś niechlujna przeróbka
dostosowująca go do polksich przepisów.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2017-05-11 23:53:47
Autor: sczygiel
<michalj@fuw.edu.pl> wrote:

> [...]

kierunkowskaz robiły dwa światła: jedno pomarańczowe, a drugie to
światło stopu czerwone. Pewnie jakaś niechlujna przeróbka

nie. To zaszłośc z za oceanu.
U nich kierunki moga byc czerwone lub pomaranczowe.
Po bokach nie musza miec kierunkow.
dzienne moga byc pomaranczowe czyli moga byc kierunkami.

powalone nie?

Ktoś takiego przywiozl z usa/kanady i jezdzi a policja i stacje kontroli maja to w de...

Data: 2017-05-12 10:25:43
Autor: Akarm
W dniu 2017-05-12 o 08:53, sczygiel@gmail.com pisze:

U nich kierunki moga byc czerwone lub pomaranczowe.

?
To jest raczej dość dziwne. Ja w ruchu drogowym spotkałem się tylko z kierunkami w lewo albo w prawo.

Po bokach nie musza miec kierunkow.
dzienne moga byc pomaranczowe czyli moga byc kierunkami.

powalone nie?

Zdecydowanie powalone tak!
Kretynizmy jakieś, nawet bym powiedział.
Nie spotkałem nigdy kierunków innych niż w lewo lub prawo.
Bywają jeszcze w górę, w dół, w przód i do tyłu. Ale żeby pomarańczowe? Powalone...

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-05-12 06:14:06
Autor: sczygiel
W dniu piątek, 12 maja 2017 10:25:53 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:
> [...]

Nie spotkałem nigdy kierunków innych niż w lewo lub prawo.
Bywają jeszcze w górę, w dół, w przód i do tyłu. Ale żeby pomarańczowe? Powalone...

Hahahaha. Smieszne :)

Data: 2017-05-14 07:56:53
Autor: Tomasz Stiller
On Thu, 11 May 2017 23:53:47 -0700, sczygiel wrote:
nie. To zaszłośc z za oceanu.
U nich kierunki moga byc czerwone lub pomaranczowe.
Po bokach nie musza miec kierunkow.
dzienne moga byc pomaranczowe czyli moga byc kierunkami.

powalone nie?

A co? Jak Ci miga z tyłu na czerwono po prawej albo lewej stronie to już nie wiesz ze skręca w którąś stronę? Od czego masz interfejs białkowy między pedałami a kierownicą?

Tomek

Data: 2017-05-14 06:38:24
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 14 maja 2017 10:00:15 UTC+2 użytkownik Tomasz Stiller napisał:
> [...]

A co? Jak Ci miga z tyłu na czerwono po prawej albo lewej stronie to już nie wiesz ze skręca w którąś stronę? Od czego masz interfejs białkowy między pedałami a kierownicą?

Majster my tu o gruszkach a ty o pietruszkach.

U nas jest przyjete i skodyfikowane ze kierunkowskaz ma byc pomaranczowy i ma byc umieszczony na brzegach obrysu samochodu.

Wyjdź i zapytaj ludzi jak sobie wyobrażają kierunkowskaz a potem pokaż im mrygałki z amerykańskiego mustanga i zapytaj czy sie takiego spodziewali.

Ja rozpoznac umiem ale akurat tu przydaje się normalizacja i wyrazistość.

Jak mruga na czerwono to nie wiem czy lolek hamulec nacisnął i jeden stop mu nie świeci czy właczył kierunkowskaz. trwa to 3-4 sekundy aby stwierdzić "aha, z hameryki przyjechal". U nas jest porzadek u nich swoboda.
Tyle zaobserowałem i sie podziliłem. A ty musisz wyskakiwać z napastliwym tonem bo przecież jestes w usenecie i nie da sie odpisać tak jak bys powiedział do znajomego przy stole...

Data: 2017-05-14 20:08:38
Autor: Tomasz Stiller
On Sun, 14 May 2017 06:38:24 -0700, sczygiel wrote:

Jak mruga na czerwono to nie wiem czy lolek hamulec nacisnął i jeden
stop mu nie świeci czy właczył kierunkowskaz. trwa to 3-4 sekundy aby
stwierdzić "aha, z hameryki przyjechal".

A jak Ci miga na biało, to się znastawiasz czy gościu wsteczny wrzucił, żeby po 3-4 sekundach dojść do wniosku że to złuszczona pomarańczowa żarówka w białym kloszu kierunku?

Weź lepiej oddaj prawko, bo z takim czasem reakcji jesteś zwyczajnie niebezpieczny na drodze

Tomek

Data: 2017-05-15 00:16:33
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 14 maja 2017 22:12:00 UTC+2 użytkownik Tomasz Stiller napisał:
> [...]

Weź lepiej oddaj prawko, bo z takim czasem reakcji jesteś zwyczajnie niebezpieczny na drodze

Urzekły mnie Twoje historie...

Data: 2017-05-14 23:06:46
Autor: jerzu.xyz
On Thu, 11 May 2017 23:53:47 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com wrote:

nie. To zaszłośc z za oceanu.
U nich kierunki moga byc czerwone lub pomaranczowe.

Ja to wiem. Ale raczej nie mogą być czerwono-pomarańczowe. A w tym
Fusionie tak było. --

Data: 2017-05-15 00:17:56
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 14 maja 2017 23:06:46 UTC+2 użytkownik jerz...@irc.pl napisał:
> [...]

>U nich kierunki moga byc czerwone lub pomaranczowe.

Ja to wiem. Ale raczej nie mogą być czerwono-pomarańczowe. A w tym
W jakim sensie czerwono-pomarańczowe?
Nie wiem jak w usa ale kanadyjce moga mieć czerwone z tyłu a pomaranczowe z przodu...

Data: 2017-05-15 23:10:24
Autor: jerzu.xyz
On Mon, 15 May 2017 00:17:56 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com wrote:

W jakim sensie czerwono-pomarańczowe?

W normalnym. Górna część świeciła na pomarańczowo, dolna na czerwono.