Jak to jest ze ¶wiecami zap³onowymi?

Data: 2012-07-13 00:39:39
Autor: Tomasz Pyra
Jak to jest ze ¶wiecami zap³onowymi?
Jest jaka¶ m±dra teoria co do kupowania ¶wiec zap³onowych?

Bo katalogi podaj± mi ca³± masê ró¿nych propozycji jako niby do mojego
samochodu - dwu-try-czteroelektrodowe, odstêp od 0.9 do 1.6 (dla LPG nawet
0.7, ale nie mam LPG).
Ceny od 10 do 60z³ za sztukê. To tak faktycznie co by nie by³o bêdzie dobrze, czy s± jakie¶ tropy którymi
wato pod±¿aæ wybieraj±c ¶wiece?

Data: 2012-07-13 10:11:09
Autor:
Jak to jest ze ¶wiecami zap³onowymi?
Tomasz Pyra napisa³:
Jest jaka¶ m±dra teoria co do kupowania ¶wiec zap³onowych?
Hej. m±dra teoria to taka, aby montowaæ to co w oryginale.

A co to za autko?

Data: 2012-07-13 12:23:09
Autor: J.F
Jak to jest ze ¶wiecami zap³onowymi?
U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci grup
Jest jaka¶ m±dra teoria co do kupowania ¶wiec zap³onowych?
Hej.
m±dra teoria to taka, aby montowaæ to co w oryginale.

A jak oryginal jest wloski albo francuski ? :-P

J.

Data: 2012-07-13 23:09:23
Autor: Tomasz Pyra
Jak to jest ze ¶wiecami zap³onowymi?
On Fri, 13 Jul 2012 10:11:09 +0000 (UTC), erroryst@WYTNIJ.gazeta.pl wrote:

Tomasz Pyra napisa³:
Jest jaka¶ m±dra teoria co do kupowania ¶wiec zap³onowych?
Hej. m±dra teoria to taka, aby montowaæ to co w oryginale.

Niby tak, tylko co tam montowa³ producent?
Wiem ¿e Boscha jakiego¶, a w katalogu Boscha pe³no ró¿nych niby do tego
silnika.

Tak w sumie po odrzuceniu ró¿nych "cudacznych" zosta³y mi dwie:
0 242 222 505 - Spark Plug Super 4   (1.25mm)
0 242 229 654 - Spark Plug Super plus (1mm)

No ale teraz nie wiem co wybraæ - chocia¿ pewnie obojêtnie :)

Opel Vectra C 3.2

Data: 2012-07-14 06:23:07
Autor: Wanamingo
Jak to jest ze ¶wiecami zap³onowymi?
Tomasz Pyra napisa³(a): / ciach

> A co to za autko?
Opel Vectra C 3.2

NGK - BKR5EQUPA a poniewa¿ auto to nazista, to poleci³ bym Beru - 0002330102 - znane równie¿
jako Z173

Boscha bym unika³, ponoæ skiep¶ci³ siê ostatnio w temacie ¶wiec (i wielu
innych rzeczy imo.)

--
Wanamingo!

Data: 2012-07-13 19:57:04
Autor: Lewis
W dniu 2012-07-13 00:39, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Wk³adaæ to co zaleca producent.
Zwracaæ uwagê na to jaka ma byæ ciep³ota ¶wiecy i czy ma byæ z rezystorem czy bez.
Elektrod jak najmniej, im wiêcej tym wiêcej szans na "zarzucenie ¶wiecy"

"Platynowe" czy "irydowe" - kwestia gustu jak chcesz wymieniaæ raz na 50-80kkm bierz "platynowe".
Ja wolê kupiæ zwyk³e najprostsze po 10z³ sztuka zgodne z zaleceniami i wymieniæ co 10-15kkm ni¿ zap³aciæ 55z³ i wymieniæ po 50kkm. Koszt podobny tylko ¿e co ¶rednio 12.5kkm mam nowe ¶wiece... ;)

--
Czê¶ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-07-14 00:00:54
Autor: Krzysiek Kielczewski
Jak to jest ze świecami zapłonowymi?
Dnia 13.07.2012 Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisa³/a:

[...]

Co 12,5kkm nowe ¶wiece? Tydzieñ temu sprzeda³em benzyniaka, zrobi³ u
mnie ~90kkm, ¶wiec siê nie dotyka³em...

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-07-14 00:43:05
Autor: Lewis
[...]

W jakim¶ prostym wolnossaku to mo¿na sobie darowaæ, dopóki nie zaczyna wariowaæ.

Ja w swoim tak wymieniam. Zwyklaki NGK BCPR7ES. Wolê nie czekaæ a¿ mi listwa z cewkami zacznie zap³ony wywalaæ - za drogo kosztuje.

--
Czê¶ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-07-15 22:25:08
Autor: Krzysiek Kielczewski
[...]

To ja mam dwa pytania: z jakiego powodu u Ciebie ¶wiece tak szybko siê
psuj± i w jaki sposób mog± co¶ uszkodziæ?

Pzdr,
krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-07-16 18:05:17
Autor: Lewis
[...]

Nie psuj± a zu¿ywaj±. Silnik jest do¶æ mocno do³adowany i zwiêkszaj±ca siê przerwa powoduje wypadanie szybkie zap³onów. Listwa DI ze ¶wiecami dzia³a równie¿ jako czujnik spalania stukowego i ma wp³yw na parê parametrów pracy silnika poza samym zap³onem. Wiêksza przerwa to wiêksze obci±¿enie cewek a te nie s± wymienne pojedynczo a w ca³o¶ci z listw± która kosztuje 1100z³

--
Czê¶ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-07-16 19:44:41

[...]