Jak to jest ze zniżkami na OC i AC?

Data: 2013-02-11 15:38:28
Autor: PH
Jak to jest ze zniżkami na OC i AC?
Cześć,

Mam OC w PZU na samochód P i tam 60% zniżki na OC i 10 lat bezszkodowej jazdy.

2 lata temu ubezpieczyłem samochód T w Link4 na podstawie zaświadczenia z PZU dostałem 60% zniżki na OC.

Rok temu ubezpieczyłem motocykl Y w Link4 (też z 60%) zniżki, ale się wytentegowałem w inny samochód i pewnie coś ze zniżek straciłem.

Pytanie:

Czy kupując kolejny samochód mogę iść do PZU, wziąć kwit na 60% zniżki i ubezpieczyć go w dowolnym towarzystwie (poza Link4) ze zniżką 60% na OC?

Czy zniżka z OC przenosi się na AC?

Data: 2013-02-11 15:58:27
Autor: Michoo
On 11.02.2013 15:38, PH wrote:

Czy kupując kolejny samochód mogę iść do PZU, wziąć kwit na 60% zniżki i
ubezpieczyć go w dowolnym towarzystwie (poza Link4) ze zniżką 60% na OC?

Jak w zeszłym roku ubezpieczałem w PZU to babka sprawdzała zdaje się w UFG, czy inne towarzystwa nie zgłosiły szkody - podobno mają obowiązek.

Michoo

Data: 2013-02-11 16:05:40
Autor: ddddddd
W dniu 2013-02-11 15:58, Michoo pisze:
On 11.02.2013 15:38, PH wrote:

[...]

to też nie do końca tak jest - bo jeszcze w zeszłym roku figurowały u mnie dwie szkody - czyli ubezpieczyciel zgłosił. Dziś nie ma żadnej historii sprzed bodajże 2011 roku.

Lukasz

Data: 2013-02-12 14:55:33
Autor: AT
> [...]

Jak w zeszłym roku ubezpieczałem w PZU to babka sprawdzała zdaje się w
UFG, czy inne towarzystwa nie zgłosiły szkody - podobno mają obowiązek.

Dziś ubezpieczałem nowy nabytek nabyty w gnieźnie mieście w ktorym
to pisaliście ze z taczki robią super auta :)
fakt dużo tego tam, ale nie jest źle nabytek fajny, w każdym bądź razie wracająć do tematu
zaskoczyła mnie babka, bo mowie ze mam max zniżki a ona, ze jednak chyba nie bo widzę, ze była szkoda:)
a do alianz direct I raz dzwoniłem w zyciu.

pozdrawiam
AT

Data: 2013-02-11 16:03:13
Autor: ddddddd
W dniu 2013-02-11 15:38, PH pisze:
[...]

ode mnie nigdy nie chcą zaświadczeń (ubezpieczałem w Link4, Liberty i AXA)

[...]

robisz tak: idziesz do dowolnego ubezpieczyciela który ma normalny punkt obsługi klienta i nie masz u niego żadnego samochodu. Mówisz że chcesz wyliczyć składkę, miałeś stłuczkę ale nie pamiętasz kiedy. Panienka sprawdza cię w UFG i teraz są dwie opcje:
1) nie widnieje tam żadna szkoda - jeśli była rok temu to już się nie pojawi, jeśli dwa miesiące temu to jeszcze może dojść (potrafią mieć chyba ok. 3 miesięcy opóźnienia - piszę to z własnych obserwacji)
2) widnieje tam szkoda (nie jest to oczywiste)
Jeśli szkoda nie widnieje od roku to spokojnie podajesz że masz 60% zniżki i wszystko gra. Jeśli widnieje to jak podasz że masz pełną zniżkę to jest duża szansa że sprawdzą czy nie było szkody. Zawsze możesz podać że masz pełną zniżkę, w najgorszym wypadku będziesz musiał dopłacić różnicę w cenie (jeśli się zorientują).
U mnie na koncie UFG nie figuruje żadna szkoda- dziś chciałem ubezpieczyć auto, moje auta miały w ciągu ostatnich 3 lat dwie stłuczki z  OC (+jedną likwidację z AC) - ale nie pamiętam dokładnie kiedy. Ufg ma moje dane od 2011roku, mimo że mam ciągłość ubezpieczenia od min. 10 lat - nawet auto które mam chyba już 4 lata widnieje tylko od 2011 roku.

Czy zniżka z OC przenosi się na AC?

to już zależy od ubezpieczyciela

Lukasz

Data: 2013-02-11 16:07:39
Autor: J.F
Użytkownik "PH"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ja tylko przypominam ze od pewnego czasu dziala jakas baza danych o wypadkach i szkodach, i ubezpieczyciele moga sprawdzic prawdomownosc klientow.

Czy maja tam po numerze VIN, rejestracyjnym czy peselu sprawcy to nie wiem ... ale radze przeczytac dokladnie co sie podpisuje.
W Allianz mieli taka maniere ze przy wystawianiu zaswiadczenia drukowali od razu wszystkie samochody, wiec jesli Link4 robi tak samo, to bylby klopot z zaswiadczeniem, ale tez teraz malo kto zaswiadczen chce.

No chyba ze ze im wytlumaczysz ze chciales znizke z samochodu przeniesc na moto, i powiedzieli ze sie nie nalezy, to widac zwyzki z moto na samochod tez sie nie przenosza :-)

Czy zniżka z OC przenosi się na AC?

Pare firm sie tym chwali.

J.

Data: 2013-02-11 16:15:09
Autor: ddddddd
Jak to jest ze zni�kami na OC i AC?
W dniu 2013-02-11 16:07, J.F pisze:
Ja tylko przypominam ze od pewnego czasu dziala jakas baza danych o
wypadkach i szkodach, i ubezpieczyciele moga sprawdzic prawdomownosc
klientow.

chyba tylko UFG, czy jest coś jeszcze?

Czy maja tam po numerze VIN, rejestracyjnym czy peselu sprawcy to nie
wiem ... ale radze przeczytac dokladnie co sie podpisuje.

no mnie dziś panienka z okienka szukała po peselu, nie figuruje tam auto które miałem w 2010 mimo że przy wyszukiwaniu po numerze rejestracyjnym z datą 2010 znajduję je

No chyba ze ze im wytlumaczysz ze chciales znizke z samochodu przeniesc
na moto, i powiedzieli ze sie nie nalezy, to widac zwyzki z moto na
samochod tez sie nie przenosza :-)

chyba wszędzie się przenoszą, przynajmniej na moto?

Lukasz

Data: 2013-02-11 18:00:29
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail PH@pl.news napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Czy kupując kolejny samochód mogę iść do PZU, wziąć kwit na 60% zniżki i ubezpieczyć go w dowolnym towarzystwie (poza Link4) ze zniżką 60% na OC?

Podobno mozna nakłamać ile wlezie i o ile firma nie sprawdzi i da zniżkę, to ewentualna róznice trzeba będzie doplacic jak się zorientują.

Natomiast pytanie co mająw tej bazie?

Czy jeżeli np. nigdy nie miałem OC i powiem że nigdy nie miałem wypadku (co jest prawdą, bo nigdy nie miałem OC) to w tej bazie powinienem być z wpisem "brak szkód" czy raczej w tej bazie nie powinno mnie być w ogóle?

--
Pozdrawia... Budzik
by Jenka

Data: 2013-02-19 10:33:35
Autor: ddddddd
Jak to jest ze zniżkami na OC i AC?
W dniu 2013-02-11 15:38, PH pisze:
Aktualizacja:
moje szkody: chyba dwa lata temu dwie szkody z OC, jedna z AC. HDI w Ufg widzi czyste konto, Liberty Direct widzi jedną szkodę z OC i jedną z AC - być może dlatego, że ubezpieczałem tam w zeszłym roku auto i sobie zaktualizowali własną bazę jeszcze jak w UFG były bardziej kompletne informacje.

Lukasz

Jak to jest ze zniżkami na OC i AC?