Data: 2009-03-14 18:56:32 | |
Autor: Tata | |
Jak to jest zrobione? | |
W Coventry jest muzeum samochodów i można tam "przejechać się" Thrust SSC, "przekraczając" barierę dźwięku. To co widział kierowca wyświetlane jest na ekranie. Siada się na dosyć obskurnych ławkach, gaśnie światło i "jedziemy". Interesuje mnie, jak osiągnięto bardzo realistyczne wrażenia przeciążenia, podczas przyspieszania, hamowania oraz skręcania - przeciążenia boczne? Przecież ławki stoją w miejscu, ale przeciążenia są bardzo odczuwalne, przy przeciążeniach bocznych trzeba dosyć mocno trzymać się poręczy ławki.
Z poważaniem MJ |
|
Data: 2009-03-14 19:51:48 | |
Autor: CeSaR | |
Jak to jest zrobione? | |
"jedziemy". Interesuje mnie, jak osiągnięto bardzo realistyczne wrażenia przeciążenia, podczas przyspieszania, hamowania oraz skręcania - przeciążenia boczne? Przecież ławki stoją w miejscu, ale przeciążenia są bardzo odczuwalne, przy przeciążeniach bocznych trzeba dosyć mocno trzymać się poręczy ławki. Nie mam pojęcia jak to jest zrobione ale podobne "coś" jest w którymś z parków rozrywki w Orlando, nie pamiętam już w którym, i jest to imitacja lotu transportowcem w klimacie z Gwiezdnych Wojen. Wrażenie jest kapitalne i nieźle działa na zmysły. C |
|
Data: 2009-03-14 22:01:56 | |
Autor: Qlfon | |
Jak to jest zrobione? | |
CeSaR pisze:
w 2000 r. bulem w Universla Studios wlasnie w Orlando i tego typu zabawa byla w klimacie "Back to the future" - fotele sa na ruchomych platformach osadzonych na sporej ilosci silownikow - wrazenie faktycznie niezle:)"jedziemy". Interesuje mnie, jak osiągnięto bardzo realistyczne wrażenia przeciążenia, podczas przyspieszania, hamowania oraz skręcania - przeciążenia boczne? Przecież ławki stoją w miejscu, ale przeciążenia są bardzo odczuwalne, przy przeciążeniach bocznych trzeba dosyć mocno trzymać się poręczy ławki. -- Qlfon, Kraków |
|
Data: 2009-03-15 09:57:17 | |
Autor: Maciej Leszczynski | |
Jak to jest zrobione? | |
Qlfon <rav@life.pl> wrote in news:49bc1b44$1news.home.net.pl:
w 2000 r. bulem w Universla Studios wlasnie w Orlando i tego typu zdecydowanie lepsze rollercoastery, albo chocby simpson's ride :) |
|
Data: 2009-03-14 19:53:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak to jest zrobione? | |
Tata pisze:
W Coventry jest muzeum samochodów i można tam "przejechać się" Thrust SSC, "przekraczając" barierę dźwięku. To co widział kierowca wyświetlane jest na ekranie. Siada się na dosyć obskurnych ławkach, gaśnie światło i "jedziemy". Interesuje mnie, jak osiągnięto bardzo realistyczne wrażenia przeciążenia, podczas przyspieszania, hamowania oraz skręcania - przeciążenia boczne? Przecież ławki stoją w miejscu, ale przeciążenia są bardzo odczuwalne, przy przeciążeniach bocznych trzeba dosyć mocno trzymać się poręczy ławki. Pewnie są pochylane razem z całą "salą kinową". Byłem na czymś takim w wesołym miasteczku i faktycznie wrażenie jest całkiem dobre - brak innych punktów odniesienia i płynne ruchy całości dobrze oszukiwały błędnik. |
|
Data: 2009-03-14 21:59:10 | |
Autor: Bartlomiej | |
Jak to jest zrobione? | |
dokladnie jest tak jak pisze kolega wyzej.
Buda podczas przyspieszanie przechyla sie do tylu, podczas hamowania do przodu a w skretach odpowiednio na boki. Pozdro |
|
Data: 2009-03-15 09:50:35 | |
Autor: Maciej Leszczynski | |
Jak to jest zrobione? | |
Tata <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> wrote in news:gpgr1m$fuk$1news.dialog.net.pl:
W Coventry jest muzeum samochodów i można tam "przejechać się" Thrust SSC, "przekraczając" barierę dźwięku. To co widział kierowca wyświetlane jest na ekranie. Siada się na dosyć obskurnych ławkach, gaśnie światło i "jedziemy". Interesuje mnie, jak osiągnięto bardzo realistyczne wrażenia przeciążenia, podczas przyspieszania, hamowania oraz skręcania - przeciążenia boczne? Przecież ławki stoją w miejscu, ale przeciążenia są bardzo odczuwalne, przy przeciążeniach bocznych trzeba dosyć mocno trzymać się poręczy ławki. same silowniki plus wizualizacja wystarczy - czasem wystarczy sama wizualizacja szczegolnie jak jest ona z kazdej strony (ekran dookolny) i wydaje Ci sie, ze jestes w srodku akcji w NASA Kennedy Space Center w Astronauts Hall of Fame jest wirowka z wizualizacja, ktora wytwarza 4-5G - jak nie patrzysz sie na ekran to wychodzisz na nogach z waty i z zawrotami glowy, jak patrzysz na ekran (lot mysliwcem, m.in. w kanionie) to czujesz rozne przeciazenia (gora, dol, lewo prawa, pod katem etc.) - blednik jest znakomicie oszukiwany, mimo jednego kierunku, a dodatkowo takie przeciazenia gwarantuja juz jako takie zmeczenie (bez przesady oczywiscie, bo dlugo to nie trwa - kabiny bylyby chyba non-stop w wymiocinach) - co wiecej jak sie patrzysz to zawroty sa minimalne, a i szybciej wychodzisz |
|
Data: 2009-03-15 13:25:50 | |
Autor: Andy | |
Jak to jest zrobione? | |
"Tata" <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> schrieb im Newsbeitrag news:gpgr1m$fuk$1news.dialog.net.pl... W Coventry jest muzeum samochodów i można tam "przejechać się" Thrust SSC, "przekraczając" barierę dźwięku. To co widział kierowca wyświetlane jest na ekranie. Siada się na dosyć obskurnych ławkach, gaśnie światło i "jedziemy". Interesuje mnie, jak osiągnięto bardzo realistyczne wrażenia przeciążenia, podczas przyspieszania, hamowania oraz skręcania - przeciążenia boczne? Przecież ławki stoją w miejscu, ale przeciążenia są bardzo odczuwalne, przy przeciążeniach bocznych trzeba dosyć mocno trzymać się poręczy ławki.No Gwiezdnych Wrot nie ogladales, przeciez juz dawno mamy generatory antygrawitacji, tylko je przed nami ukrywaja :) Andy |
|
Data: 2009-03-16 20:31:16 | |
Autor: vpw | |
Jak to jest zrobione? | |
Użytkownik "Andy" <puci@puciu.de> napisał w wiadomości news:gpis7v$g49$1news01.versatel.de... No Gwiezdnych Wrot nie ogladales, przeciez juz dawno mamy generatory antygrawitacji, tylko je przed nami ukrywaja :)no i o tłumikach inercyjnych nie zapominaj. Jak się posypią to już mogiła. Nie idzie na ławce w kinie usiedzieć :) -- vpw |
|