Data: 2010-07-01 07:07:54 | |
Autor: PeJot | |
Jak to jest zrobione | |
Czołem.
Porządkując piwnicę znalazłem stareńką kierownicę szosową ( baranka ) marki MBK. Jako że nie czułem się z nią emocjonalnie związany, przeznaczyłem ją na złom, ale wcześniej przeciąłem ją na pół. I tu ciekawostka przyrodnicza. Kierownica aluminiowa, średnica w *pogrubionym* miejscu mocowania 1 cal, i w tym miejscu *w środku* było bardzo konkretne wzmocnienie - ciasno pasowana, stalowa tulejka. Rozumiem ideę rozwiązania, tylko niech mi ktoś powie, jak ona się tam znalazła ? Jakoś nie potrafię wyobrazić sobie technologii jaką taka kierownica jest wykonana. Walcowanie na zimno ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-07-01 22:12:32 | |
Autor: Faja | |
Jak to jest zrobione | |
Dnia Thu, 01 Jul 2010 07:07:54 +0200, PeJot napisał(a):
Czołem. Proste,tulejka dotoczona na wymiar schłodzona i wsadzona w rurę aluminiową ta następnie została powyginana. -- Pozdrówka Wiesiek GG: 3645067 |
|
Data: 2010-07-02 14:45:01 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Jak to jest zrobione | |
Użytkownik Faja napisał:
Dnia Thu, 01 Jul 2010 07:07:54 +0200, PeJot napisał(a): I wracając do normalnej temperatury zwiększyła swoją średnicę, i rozepchnęła rurę aluminiową o około 2 mm na niecałym calu średnicy... Jasne że albo walcowanie albo przeciąganie - jakąś obróbka plastyczną te rurę musieli odchudzić. Bez tej tulejki pogrubienie robi się prościej - opasuje się na zewnątrz rurę stosowną formą ograniczającą spęcznienie, wsadza w okolicę spęcznienia klocek gumowy i go zgniata stosowną siłą - czyli metoda stempla gumowego. -- Darek |
|
Data: 2010-07-02 14:58:32 | |
Autor: PeJot | |
Jak to jest zrobione | |
Dariusz K. Ładziak pisze:
Jasne że albo walcowanie albo przeciąganie - jakąś obróbka plastyczną te rurę musieli odchudzić. Bez tej tulejki pogrubienie robi się prościej - opasuje się na zewnątrz rurę stosowną formą ograniczającą spęcznienie, wsadza w okolicę spęcznienia klocek gumowy i go zgniata stosowną siłą - czyli metoda stempla gumowego. Tylko po co się męczyć, to nie była jakaś wylajtowana, droga kierownica. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-07-03 09:10:14 | |
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoń | |
Jak to jest zrobione | |
Dnia 02-07-2010 o 14:58:32 PeJot <Pejot@o2.pl> napisał(a):
Tylko po co się męczyć, to nie była jakaś wylajtowana, droga kierownica.dawniej rozne rzeczy sie robilo, bo taka byla "sztuka". np regulowalny naciag sprezyny powrotnej w przerzutce, czy rozne inne wodotryski. malowane konskim wlosiem paski na blotnikach czy obwodki wokol muf na ktorych spawano rame. dawniej robocizna byla wiele tansza i mozna bylo sobie pozwolic na takie fanaberie. teraz gdy nad kazdym procesem produkcji czuwaja najpierw ksiegowi a potem technolodzy, takich rzeczy sie nie robi. dlatego tanie rzeczy sa tansze niz surowy material ktory by chciec kupic w sklepie, a ze jest to do zadka nie podobne to juz efekt uboczny. -- Z krainy sadow w dolinie Dunajca. Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/ oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl Sledz postepy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144 gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi Cousie |
|
Data: 2010-07-03 10:04:09 | |
Autor: PeJot | |
Jak to jest zrobione | |
Leszek "QSi" Pasoń pisze:
Tylko po co się męczyć, to nie była jakaś wylajtowana, droga kierownica.dawniej rozne rzeczy sie robilo, bo taka byla "sztuka". Tego chyba nie uświadczy od końca XX wieku. dawniej robocizna byla wiele tansza i mozna bylo sobie pozwolic na takie fanaberie. teraz gdy nad kazdym procesem produkcji czuwaja najpierw ksiegowi a potem technolodzy, takich rzeczy sie nie robi. Ta kierownica pochodziła z taniego szosowego roweru MBK, mniej więcej sprzed 18 lat. Ciężka rama stalowa, nierozbieralny suport wciskany w ramę na plastikowych adapterach, słowem żadnych wodotrysków. Widać jak przez ten czas zdewaluowały się koszty pracy. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-07-03 10:53:18 | |
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoń | |
Jak to jest zrobione | |
Dnia 03-07-2010 o 10:04:09 PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
obecnie na warsztacie tez mam rower MBK, coprawda gorala, z lat 90-93 kompletnym Deore XT, przerzutka z regulacja sprezyny i inne wodotryski Shimano, stery, sztyca, "slizg" linki pod suport a nawet oslona ramy "pletwa" tez Shimano. a z ciekawostek, prowadzenie pancerza linki tylnego hamulca w wyzlobieniu w gornej rurze ramy, teraz napewno sie tak nie robi. oraz "inexternal welding" czyli jak rozumuje, spawanie ramy wewnatrz rury, wytrzymalosciowo nie wiem co to daje, ale rama wyglada ladnie http://img4.imageshack.us/gal.php?g=dsc00159me.jpg -- Z krainy sadow w dolinie Dunajca. Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/ oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl Sledz postepy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144 gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi Cousie |
|
Data: 2010-07-04 17:09:39 | |
Autor: PeJot | |
Jak to jest zrobione | |
Leszek "QSi" Pasoń pisze:
oraz "inexternal welding" czyli jak rozumuje, spawanie ramy wewnatrz rury, OK, jakoś sobie wyobrażam przyspawanie jednego końca, ale rura zdaje się ma 2 końce :) -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|