Jak to może działać?

Data: 2012-07-23 19:16:11
Autor: qwerty
Jak to może działać?
Witam. Wiem, że powinienem pisać na pl.comp.sieci, ale jakoś mi nie odpisują (widać siedzą tam tylko teoretycy).
Mam duży problem i nie wiem jak go rozwiązać. Otóż jest gniazdo nadtynkowe rj-45. Niebyłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że nie wiem jakim cudem sieć działa.
http://img441.imageshack.us/img441/3482/gniazdo.jpg
Są podłączone 4 żyły:
o - zielony    o - pomarańczowy
o - brak        o - pomarańczowo-biały
o - brak        o - zielono-biały
o - brak        o - brak
Jak dla mnie to zielona żyła powinna być podłączona na przeciwko biało-zielonego:
o - brak        o - pomarańczowy
o - brak        o - pomarańczowo-biały
o - zielony    o - zielono-biały
o - brak        o - brak

Skoro jest podłączone tak jak jest (błędnie) to jakim cudem działa sieć? Muszę zamienić z prostego na cross (normalnie zamienia się pomarańczowe z zielonymi), ale coś tutaj nie za bardzo. Żeby było śmieszniej to gdy podłączę pod switch to nie wykrywa linku.
Jak powinno być podłączone, aby centralę podpiąć pod switch?

Data: 2012-07-23 20:05:01
Autor: R.e.m.e.K
Jak to może działać?
Dnia Mon, 23 Jul 2012 19:16:11 +0200, qwerty napisał(a):

Witam. Wiem, że powinienem pisać na pl.comp.sieci, ale jakoś mi nie odpisują (widać siedzą tam tylko teoretycy).

Dales im CALE 2h a Ci wredni teoretycy nie odpisali?? To skandal!

Mam duży problem i nie wiem jak go rozwiązać. Otóż jest gniazdo nadtynkowe rj-45. Niebyłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że nie wiem jakim cudem sieć działa.

NTG!

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-07-24 21:19:22
Autor: maX
Jak to może działać?

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:juk0st$nr6$1inews.gazeta.pl...

Skoro jest podłączone tak jak jest (błędnie) to jakim cudem działa sieć?

Sprzęt sieciowy od kilku lat sam wykrywa czy kabel jest zwykły czy skrosowany. Najwidoczniej niektóre sieciówki potrafią rozpoznać / nawiązać link, nawet gdy rozstawienie żył jest już zupełnie dowolne.

Data: 2012-07-24 22:52:28
Autor: RadoslawF
Jak to może działać?
Dnia 2012-07-24 21:19, Użytkownik maX napisał:

[...]

Nie dajcie się zasugerować.
Ustawienie kolorów jest dowolne, ważne jest aby zgadzało się
na obu końcach danego kabla. I zdecydowanie NTG.

Pozdrawiam

Data: 2012-07-25 09:44:29
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jak to może działać?
Dnia 2012-07-24, o godz. 22:52:28
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

Nie dajcie się zasugerować.
Ustawienie kolorów jest dowolne, ważne jest aby zgadzało się
na obu końcach danego kabla. I zdecydowanie NTG.

I przy jakichkolwiek problemach biegasz po budynku zastanawiając się
jak akurat ten konkretny kabelek został zaciśnięty. Lepiej to
uporządkować niż potem  Ty albo ktoś inn ma zastanawiać się jak to
zostało zrobione akurat w tym miejscu. Zwłaszcza że jeśli ktoś nie
trzymał się standardu to jest duża szansa że jak to kładł to nie znał
się na rzeczy i kable są położone od czapy. Np. naciągnięte na siłę albo
miejscami poprzecierane bo "ciut kabla zabrakło a przecież nowa szpula
droga". Albo np. połączył w listwie 2 odcinki kabla i zaizolował
połączenie taśmą bo miał za krótkie odcinki. Albo zakopał zwykłą
skrętkę między budynkami i izolację szlag trafił. Ja z dużą nieufnością
podchodzę do sieci wykonanej niestandardowo i przy pierwszym kontakcie
staram się to pomierzyć i uporządkować - wtedy mniej problemów. Ale
podstawowe narzędzia mam nie tylko w pracy i w domu ale i w
samochodzie. ;-) No ale w sumie zaciskarka, pare wtyczek, narzędzie do
gniazd, 2 wkrętaki i parę innych duperelków  nie jest ani drogie ani
duże a często pozwala wiele zrobić. "Duża" skrzynka z narzędziami i
materiałami czasami tez się przydaje jak jest w bagażniku. W ostatni
weekend przydatne okazały się nieużywane od dawna narzędzia do obróbki
złącz BNC. Myszy teściowi na działce przegryzły kabel do anteny TV i
szybko to połatałem dwoma wtyczkami i "beczką" zamiast wymiany całego
kilkunastometrowego kabla. Zdrówko

Data: 2012-07-25 18:03:09
Autor: RadoslawF
Jak to może działać?
Dnia 2012-07-25 09:44, Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

[...]

O ile w domu mogę sobie pozwolić na łatanie jak w opisie
to w firmie jest ono nie opłacalne, padł to należy go wymienić.
A dla działania poprawnie zarobionego kabla ustawienie/
kolejność kolorów nie ma znaczenia.
Dla ewentualnego serwisowania ma, ale inteligentny pracownik
zamiast pytać na grupach sprawdzi drugi koniec i będzie
wiedział czy kabel jest prawidłowy czy nie.

Pozdrawiam

Data: 2012-07-27 02:55:06
Autor: doom3
Jak to może działać?

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:jun1ud$3o1$1node2.news.atman.pl...

Nie dajcie się zasugerować.
Ustawienie kolorów jest dowolne, ważne jest aby zgadzało się
na obu końcach danego kabla. I zdecydowanie NTG.

Jezeli juz piszesz, ze NTG to trzeba bylo zaczac i skonczyc na tym.

Zdajesz sobie sprawe, ze wprowadzasz ludzi w blad ?

Urzadzenia to moga miec conajwyzej auto mdi/x, ale nie sa im obojetne ulozenia zyl w kablu, otoz, zrob prosze prosty test i zlinkuj dwa switche uzywajac dowolnie wybranych przez Ciebie kolorow byle by zgadzaly sie kolory po obu stronach rj. Dziala ? - No oczywiscie, ze dziala... jest tylko jedno ale, przesluchy miedzy-liniowe i inne zaklocenia pochodzenia elektromagnetycznego przy odleglosciach rzedu od 10m (zalezy od jakosci kabla) zabija Ci cala transmisje, urzadzenia nie beda w stanie wynegocjowac stabilnego polaczenia.

Po to ktos wymyslil skretke i pary skrecone, aby nawzajem znosily interferencje, ten sam ktos... zbadal, ktore z par maja byc od siebie odizolowane na zlaczach rj, aby mozna bylo nadac takiemu kablowi kategorie, przykladowo 5e.

--
doom3

Data: 2012-07-25 09:28:39
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jak to może działać?
Dnia 2012-07-24, o godz. 21:19:22
"maX" <averwywal@interia.pl> napisał(a):

Sprzęt sieciowy od kilku lat sam wykrywa czy kabel jest zwykły czy skrosowany.

A tu bywa różnie. Przyzwyczailiśmy się do tego i nie sprawdzamy
kabelków a czasami jakiś sprzęt nie chce zadziać. Jakieś 2-3 miesiące
temu nie chciał mi się dogadać tani 5-portowy switch gigaethernetowy
DLink ze fastethernetowym AP TP-Link. Trza było skrosowany kabelek
zrobić.

Zdrówko

Data: 2012-07-28 00:51:40
Autor: maX
Jak to może działać?

Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:20120725092839.2dfaf45bbabcia-workstation...
[...]

Wyjątki potwierdzające regułę. Szansa że trafi sie jednocześnie na dwa, w miarę nowe, urządzenia sieciowe bez Auto-MDIX jest poniżej 1%. Ty w tym grzebiesz non-stop, więc w końcu ci sie zdarzyło, ale 99% userów to nie dotyczy.
A czy przypadkiem na którymś z nich nie było "ręcznego" Auto-MDIX (czasem w niektórych urządzeniach nie ma automatu i klawiszem przełącza się MDI / MDIX)?

Jak to może działać?