Jak to rozegrać? - zaległe sprawy po zmarłym

Data: 2009-04-07 16:30:31
Autor: Tomaszek
Jak to rozegrać? - zaległe sprawy po zmarłym
Zmarł mój ojciec, pozostawił po sobie same długi. Zrzekłem się spadku u notariusza. Dostałem wypis aktu notarialnego z tego orzeczenia.

Mój ojciec do momentu śmierci zamieszkiwał mieszkanie socjalne, w którym był zameldowany tymczasowo do 2010 roku ( to mieszkanie zostało mu przyznane do 2010 roku ) Umowa najmu sporządzona jest pomiędzy moim zmarłym ojcem a Dyrektor Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami w dniu 14.12.2007 na czas określony do 14.12.2010r.

Nie zamieszkiwałem z nim, nie byłem zameldowany ani czasowo ani stale w tym mieszkaniu. Posiadam w/w umowę i komplet kluczy do tego mieszkania

1.Czy powinienem / mam obowiązek zwrócić klucze instytucji, która podpisała z nim tą umowę?  ( na pieczątce widnieje: Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy.... to już chyba nie istotne;) ) W końcu to przypadek, że posiadam drugi komplet kluczy ( dał mi je sam ojciec na tzw. sytuacje awaryjne, jakbym np. się nie mógł do niego dodzwonić albo dopukać itp. )

2.Mieszkanie jest w znacznie gorszym stanie niż zmarły je przyjmował ( jest zagrzybione, zatęchłe, nadaje się do remontu ) Czy ZGN lub jakakolwiek instytucja ma prawo żądać ode mnie jakichkolwiek pieniędzy za remont tego mieszkania ( odrzuciłem spadek w całości )

3.Czy gdy ewentualnie zdecyduję się na zdanie kluczy w ZGN-ie to mam prawo żądać pokwitowania faktu, że zdałem klucze od tego mieszkania?

4.Na to mieszkanie była podpisana umowa z firmą RWE ( umowa na dostawę energii elektrycznej ) Czy mam obowiązek zgłaszać fakt śmierci ojca tej firmie?

5.Analogiczne pytanie (jak w punkcie 4) dotyczące telefonu na abonament ( Polkomtel SA - Plus GSM ) Okres 12 miesięcy, przez który nie można zerwać umowy bez ponoszenia tzw. kary umownej już minął. Umowa była tylko na samą kartę SIM, telefon miał swój. Czy zgłaszać ten fakt do salonu firmowego czy pozostawić sprawę otwartą - niech sobie sami dochodzą.

We wszystkich tych punktach zawsze chodzi mi o jedno - czy będę ponosił   i jakie w zależności od tego jaką decyzję podejmę konsekwencje? Czy jak pozałatwiam te sprawy to nie będę czymś obciążony, albo czy nie będą mnie ciągać po sądach, windykacji nasyłać itp. jeśli się ujawnię.

Uwzględnijcie proszę polskie realia, oprócz samych paragrafów oczywiście;)
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-04-07 12:01:46
Autor: witek
Jak to rozegrać? - zaległe spr awy po zmarłym
Tomaszek wrote:

w zasadzie wszystko mozesz załatwić z uprzejmości a nie z obowiązku, po to żeby się potem nie tłumaczyć jak zaczną dobijać się do ciebie.
Lepiej od razu uprzedzić ich, że nie mają po co do ciebie pukać.

[...]

Nie masz obowiązku.
I tak pewnie wymienią zamki.
Kulturalnie możesz oddać.

[...]

Nie.

3.Czy gdy ewentualnie zdecyduję się na zdanie kluczy w ZGN-ie to mam prawo żądać pokwitowania faktu, że zdałem klucze od tego mieszkania?

tak, tylko po co się nastawiać na sytuację "co mi zrobisz jak ci nie dam".

Liscik, ze niniejszym zwracasz klucze, ktore dał ci ojciec, w kopertę i poleconym.

4.Na to mieszkanie była podpisana umowa z firmą RWE ( umowa na dostawę energii elektrycznej ) Czy mam obowiązek zgłaszać fakt śmierci ojca tej firmie?

Umowa wygasa z chwilą śmierci, z tym, że ktoś ich musi o tym poinformować.
Jak sie nie dowiedzą, to będą wysyłać listy, że dług rośnie i pewnie do ciebie.
Szkoda znaczki na listy, że to ciebie nie dotyczy.
Lepiej poinformować ich od razu.

[...]

j.w.
powiadomić, niech wyłączą.

[...]

Jak pozałatwisz to raczej nie będziesz.
Miły liscik, że ojciec zmarł i że ty spadek odrzuciłeś.

Jak nie będą wiedzieli, to z definicji mogą coś od ciebie chcieć i dopiero za parę lat będziesz musiał odkręcać.
A tak to będziesz miał większość z głowy od razu.

Data: 2009-04-07 19:21:55
Autor: Tomaszek
Jak to rozegrać? - zaległe spr awy po zmarłym
witek pisze:
Nie masz obowiązku.
I tak pewnie wymienią zamki.
Kulturalnie możesz oddać.

Tak zrobię;) Od samego początku istnienia problemu staram się być w stosunku do wszystkich w porządku.

tak, tylko po co się nastawiać na sytuację "co mi zrobisz jak ci nie dam".

To nie chodzi o to, że nastawiam się na taką sytuację. Chce dopełnić wszystkich formalności, ale nie chce mieć z tego powodu dodatkowych nerwów, stresów i użerania się z tymi baranami;)

Liscik, ze niniejszym zwracasz klucze, ktore dał ci ojciec, w kopertę i poleconym.

Z liścikiem to nie będę pajacował, bo ZGN jest od mojego miejsca zamieszkania odległy o 100 metrów;)

[...]

Tak zrobię;)

[...]

Wezmę odpis aktu zgonu, niech sobie skserują;)

Jak pozałatwisz to raczej nie będziesz.
Miły liscik, że ojciec zmarł i że ty spadek odrzuciłeś.

Wolę osobiście, chyba, że to jakaś różnica?

Jak nie będą wiedzieli, to z definicji mogą coś od ciebie chcieć i dopiero za parę lat będziesz musiał odkręcać.
A tak to będziesz miał większość z głowy od razu.

OK, rozumiem

Data: 2009-04-07 12:26:26
Autor: witek
Tomaszek wrote:

Wolę osobiście, chyba, że to jakaś różnica?

taa,
jak za  trzy lata dostaniesz wezwanie do zapłaty, to nawet nie będziesz miał dokumentu, że byłeś.

Nic na gębę.
Możesz osobiście, z tym, że z papierkiem.

Data: 2009-04-07 19:32:06
Autor: Tomaszek
witek pisze:
Nic na gębę.
Możesz osobiście, z tym, że z papierkiem.

Akt zgonu sobie skserują, czy zabiorą oryginał? Kuźwa, ile ja tych odpisów będę wyrabiał;)

Teraz mam jeden i niech sobie kserują, odpis aktu notarialnego o zrzeczeniu się spadku też mam jeden. Ksero im wystarczy? ( jednym i drugim )

Co mi da fakt, że będę miał potwierdzenie wysłania listu poleconego, skoro takie potwierdzenie nie informuje co było w liście? Równie dobrze mogą twierdzić, że w liście były zasuszone kwiaty;)

Data: 2009-04-07 12:43:03
Autor: witek
Tomaszek wrote:

Akt zgonu sobie skserują, czy zabiorą oryginał? Kuźwa, ile ja tych odpisów będę wyrabiał;)

Skserują.
Oryginał im niepotrzebny.

Teraz mam jeden i niech sobie kserują, odpis aktu notarialnego o zrzeczeniu się spadku też mam jeden. Ksero im wystarczy? ( jednym i drugim )

tak, oczywiscie bedę chcieli oryginał, bo im wiecej pieczątek tym lepiej.

Co mi da fakt, że będę miał potwierdzenie wysłania listu poleconego, skoro takie potwierdzenie nie informuje co było w liście? Równie dobrze mogą twierdzić, że w liście były zasuszone kwiaty;)

Dla własnego bezpieczeństwa odeślą ci wówczas pismo z informacją o co ci chodzi z tymi kwiatkami. Będą mieli podpórkę, co w liście było.
Inaczej mogą sobie twierdzić.

Data: 2009-04-07 19:50:07
Autor: Tomaszek
Jak to rozegrać? - zaległe spr awy po zmarłym
witek pisze:
[...]

Zrobię tak: wyślę każdej z tych firm pismo z informacją, że mój ojciec nie żyje i że zrzekłem się spadku. Do każdego z tych listów dołączę ksero aktu zgonu i ksero aktu notarialnego i niech się ode mnie odmłotkują;)

Dobrze będzie?

Data: 2009-04-07 13:11:47
Autor: witek
Jak to rozegrać? - zaległe spr awy po zmarłym
Tomaszek wrote:
witek pisze:
[...]

Zrobię tak: wyślę każdej z tych firm pismo z informacją, że mój ojciec nie żyje i że zrzekłem się spadku. Do każdego z tych listów dołączę ksero aktu zgonu i ksero aktu notarialnego i niech się ode mnie odmłotkują;)

kopie pism z potwierdzeniem nadania poleconego trzymac "na zawsze".

Dobrze będzie?

tego nie wie nikt.

Data: 2009-04-07 20:30:27
Autor: Tomaszek
witek pisze:
kopie pism z potwierdzeniem nadania poleconego trzymac "na zawsze".

Jak cyrografy;)

Dobrze będzie?

tego nie wie nikt.

Nawet tak proste sprawy nie są w tym kraju uregulowane. Nie ma jednej i prostej drogi, jakiegoś przepisu regulującego takie sprawy, na który mógłbym się powołać w tych pismach?

Data: 2009-04-08 00:08:24
Autor: animka
Tomaszek pisze:
witek pisze:
[...]

Mogłeś na google zajrzeć.
Tu jest podobna sprawa:
http://forumprawne.org/prawo-finansowe-podatkowe/5359-pit-zmarlego-ojca.html

--
animka

Data: 2009-04-07 18:23:16
Autor: witek
animka wrote:
Tomaszek pisze:
witek pisze:
[...]

A co ma piernik do wiatraka?
Kto tu pytał o PIT?
I gdzie to podobieństwo?

Data: 2009-04-08 11:39:48
Autor: Cavallino
Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:grgcpn$9k7$1node1.news.atman.pl...
Tomaszek pisze:
witek pisze:
[...]

Nie zdzierżę tej głupolki.
PLONK

Data: 2009-04-08 07:57:05
Autor: witek
Jak to rozegrać? - zaległe spr awy po zmarłym
Cavallino wrote:

Nie zdzierżę tej głupolki.
PLONK

Byly kiedys na youtube taki filmik jak gościu wstał i pieprznął książką śpiewającą babkę na sąsiednim stołku. Tylko teraz linku nie mogę znaleźć
To chyba pod to podpada

Data: 2009-04-09 00:36:59
Autor: animka
witek pisze:
Cavallino wrote:
[...]

Pomyłiłeś coś. Książką oberwał taki łysy typek. Może to twoja karykatura była?

A zresztą PLONK debilki produkujące się oby jak najwięcej było was widać. Pożytku z was i tak żadnego nie ma, bo tylko mielicie mordami.
PLONK!

--
animka

Data: 2009-04-08 18:05:01
Autor: witek
animka wrote:

Pomyłiłeś coś. Książką oberwał taki łysy typek. Może to twoja karykatura była?

Animka w pracy

http://www.youtube.com/watch?v=7VXV3z7bnJA

Data: 2009-04-07 16:34:15
Autor: Johnson
Tomaszek pisze:

1.Czy powinienem / mam obowiązek zwrócić klucze instytucji, która podpisała z nim tą umowę?

Tak. Przecież i tak klucz ci nie potrzebny.

[...]

Tak.

[...]

Analogicznie.

Uwzględnijcie proszę polskie realia, oprócz samych paragrafów oczywiście;)

Powiadomiłbym energetykę i plusa o śmierci ojca. Tak na wszelki wypadek.

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Jak to rozegrać? - zaległe sprawy po zmarłym