Jak to się dawniej komputery składało;) PC World Komputer 12/1997

Data: 2011-01-19 17:12:16
Autor: Tomaszek
Jak to się dawniej komputery składało;) PC World Komputer 12/1997
Jak to się dawniej komputery składało;) PC World Komputer 12/1997. Ciekawostka: pismo miało 216 stron i kosztowało 10,50zł. Porównajcie sobie jak to wygląda teraz.

Dla młodych: możecie zobaczyć jak wyglądało kiedyś składanie komputerów
Dla starych wyjadaczy: wspomnienia, wspomnienia ;)
Zapraszam ( skan w pliku PDF )

Zostań składaczem:
http://depositfiles.com/files/niubu6qh0

Data: 2011-01-19 17:50:45
Autor: Maciek
W dniu 2011-01-19 17:12, Tomaszek pisze:
Dla młodych: możecie zobaczyć jak wyglądało kiedyś składanie komputerów
Dla starych wyjadaczy: wspomnienia, wspomnienia ;)
Zapraszam ( skan w pliku PDF )
Jak to kiedyś? Przecież obecnie wygląda to tak samo. Ten sam format
płyty/obudowy, praktycznie tego samego rodzaju karty rozszerzeń, nawet
Windows 95 tam od razu instalują.
Wrzuć rzeczywiście coś starego przynajmniej z płytami/obudowami w
standardzie AT, z kartami ISA, VESA Local Bus, a najlepiej z instalacją
i konfiguracją Sound Blastera i Gravisa pod DOS oczywiście. To i tak
będzie niewielka egzotyka, bo już będą na pokładzie dyski IDE i CD-ROMy.
Pewnie jak się cofniesz do etapu dysków MFM i pamięci w kostkach DIP
dopiero się niejednemu łezka w oku zakręci ;-)

Maciek

Data: 2011-01-19 18:02:09
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-01-19 17:50, Maciek pisze:
[...]

Bardzo chętnie, ale to najstarsze co znalazłem po zrobieniu porządków, do których i tak zostałem gwałtem zmuszony;) Przykro mi, nie mam nic starszego:(

Data: 2011-01-19 18:16:09
Autor: qwerty
Użytkownik "Tomaszek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ih75dt$g2j$1@news.onet.pl...
Bardzo chętnie, ale to najstarsze co znalazłem po zrobieniu porządków, do których i tak zostałem gwałtem zmuszony;)

Ktoś próbował Cię zgwałcić? Zgłoś na policję.

Data: 2011-01-19 18:27:12
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-01-19 18:16, qwerty pisze:
Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup
Bardzo chętnie, ale to najstarsze co znalazłem po zrobieniu porządków,
do których i tak zostałem gwałtem zmuszony;)

Ktoś próbował Cię zgwałcić? Zgłoś na policję.

NTG:) Trzeba było pisać na pl.soc.prawo;)

Data: 2011-01-19 18:22:24
Autor: Maciek
W dniu 2011-01-19 18:02, Tomaszek pisze:
Bardzo chętnie, ale to najstarsze co znalazłem po zrobieniu porządków, do których i tak zostałem gwałtem zmuszony;) Przykro mi, nie mam nic starszego:(
Widać brak zamiłowania do historii. Proszę bardzo: Bajtek nr 1/94 -
pierwszy z góry, bo niżej są te w większym formacie, a w nim:
- Apple Newton
- faxmodem ZOOM FC 9624V
- Corel 4.0
- drukarka Star JET SJ 144
- tresura gryzonia
Szczególnie ostatni temat jest ciekawy, bo uczy posługiwania się myszą.
I tak wystarczy np. do rejestru AX procesora zapisać wartość 1Ah, do BX
czułość dla osi poziomej, do CX czułość dla osi pionowej, do DX próg
podwojenia czułości, wywołać przerwanie 33h i już ustawiliśmy ulubioną
czułość. Teraz robi się to zupełnie bez sensu we właściwościach
sterownika ;-)
Niestety pismo drogie: 18000 za 66 stron - nie ma się co dziwić, że
padli ;-)

Maciek

Data: 2011-01-19 18:31:36
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-01-19 18:22, Maciek pisze:
Widać brak zamiłowania do historii.

To nie to. Ja jestem rocznik 1983. W 1994 roku miałem inne zainteresowania, że tak się dyplomatycznie wyrażę;) Bardziej interesowało mnie co dziewczynki mają pod spódniczkami niż jakiś Bajtek;)

[...]

Najstarszy Bajtek jaki posiadałem to 8/1995. Posiadałem, bo już nie posiadam i żałuję. Nie myślałem wtedy o tym, że czasy zrobią się takie jakie się zrobiły. Co innego miałem na głowie.

Data: 2011-01-19 18:50:23
Autor: Maciek
W dniu 2011-01-19 18:31, Tomaszek pisze:
[...]
Ech ta młodzież. Za moich czasów miało się szerokie zainteresowania,
czyli w tym dziewczynki, a nie tylko ;-)

Maciek

Data: 2011-01-19 19:40:57
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-01-19 18:50, Maciek pisze:
Ech ta młodzież. Za moich czasów miało się szerokie zainteresowania,
czyli w tym dziewczynki, a nie tylko ;-)

Dobra, dobra;) Na mój rocznik przypada wyż demograficzny czyli tacy święci to żeście nie byli;) A tak na marginesie: ile "tatuś" ma lat? ;)

Data: 2011-01-19 19:34:27
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Wed, 19 Jan 2011 18:22:24 +0100, Maciek napisał(a):
[...]

I jeszcze ta obietnica ministra sportu Aleksandra Kwaśniewskiego, że państwo
podaruje komputer pierwszemu dziecku o imieniu Bajtek :)
Ale czytało się to z wypiekami na twarzy, trzeba przyznać - a potem przyszły
różne inne piśmidła i Bajtek w końcu padł :(
Szczęśliwie archiwa w piwnicy zachowane :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-01-19 18:35:56
Autor: Radosław Sokół
W dniu 19.01.2011 17:50, Maciek pisze:
Wrzuć rzeczywiście coś starego przynajmniej z płytami/obudowami w
standardzie AT, z kartami ISA, VESA Local Bus, a najlepiej z instalacją

Eee tam... Na mojej stronie gdzieś w archiwach Mikroklanu
powinna być seria artykułów z dokładnymi schematami płyty
głównej PC/XT :)

Data: 2011-01-19 18:45:15
Autor: Maciek
W dniu 2011-01-19 18:35, Radosław Sokół pisze:
Eee tam... Na mojej stronie gdzieś w archiwach Mikroklanu
powinna być seria artykułów z dokładnymi schematami płyty
głównej PC/XT :)
Nie wierzę! To przecież było jeszcze przed wynalezieniem druku ;-)

Maciek

Data: 2011-01-19 19:37:57
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Wed, 19 Jan 2011 18:35:56 +0100, Radosław Sokół napisał(a):
[...]

A mi się podoba quiz z Młodego Technika bodajże 6/1964 (ojca, nie mój - mnie
jeszcze na świecie nie było :) Zdjęcie anteny parabolicznej i pytanie co to
jest, zaś poniżej opcje:
 - antena
 - laser
 - masaj (nie pamiętam, ale laser mnie rozbraja :)

Albo zdjęcie pana bardzo dumnego że jest fotografowany przy lampkach
kontrolnych superkomputera i podpis: "najszybszy komputer świata wykonuje
niemal miliard operacji na dobę" :)

Żebym nie był chory, to bym teraz polazł do piwnicy poprzeglądać te pisemka
:)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-01-19 21:02:58
Autor: Grzegorz Brycki
W dniu 2011-01-19 20:37, Jacek Osiecki pisze:
Żebym nie był chory, to bym teraz polazł do piwnicy poprzeglądać te pisemka
no lepszej okazji nie znajdziesz :)

GB

Data: 2011-01-19 20:27:03
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Wed, 19 Jan 2011 21:02:58 +0100, Grzegorz Brycki napisał(a):
W dniu 2011-01-19 20:37, Jacek Osiecki pisze:
Żebym nie był chory, to bym teraz polazł do piwnicy poprzeglądać te pisemka
no lepszej okazji nie znajdziesz :)

Po łbie bym dostał że do zimnicy włażę i się doprawiam :)
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-01-22 20:48:56
Autor: Remek
Użytkownik "Jacek Osiecki" napisał:

najszybszy komputer świata wykonuje
niemal miliard operacji na dobę" :)

Jeszcze nie tak dawno widziałem powtórkę filmu z lat 70-tych, w którym był
wątek komputera Odra. Dane ok 100 osób analizował coś około 3 miesięcy. To
były czasy! No i zajmował całe piętro budynku. Lata 90-te to już "normalne"
PC.

Remek

Data: 2011-01-19 21:41:07
Autor: Doxent

Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek1983@onet.pl> napisał w wiadomości news:ih72gd$729$1news.onet.pl...
Jak to się dawniej komputery składało;) PC World Komputer 12/1997. Ciekawostka: pismo miało 216 stron i kosztowało 10,50zł. Porównajcie sobie jak to wygląda teraz.

w sumie dla mnie to czasy nie tak bardzo odległe bo zacząłem składanie w 1992. Jakby ktoś widział pierwsze numery Bajtka i Komputera w pdf-ie to bardzo chętnie bym to jeszcze raz obejrzał.
Czasy siermiężne ale miło powspominać. Szczególnie reklamy firm typu Computer Studio Kajkowscy robione chyba na igłówce. Ciekawe czy w ogóle jeszcze istnieją bo google dają jedynie kilka stron informacji a była to chyba pierwsza w miarę duża firma informatyczna w kraju kiedy jeszcze nikt o Optimusach nie śnił. O dziwo w latach 80-tych istniał już całkiem dobrze rozwinięty rynek usług i produktów informatycznych w kraju. Całkiem sporo było też krajowego oprogramowania mimo iż nie istniało wtedy praktycznie prawo autorskie które to by chroniło.

Data: 2011-01-19 22:33:39
Autor: BrunoN Bluthgeld
W dniu 2011-01-19 21:41, Doxent pisze:

[...]

Bajtek '85-96, tyle, że w formacie djvu, ale to chyba nie problem?

http://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1234027498&archive=&start_from=0&ucat=8&ct=biblioteka

Data: 2011-01-19 22:35:43
Autor: BrunoN Bluthgeld
W dniu 2011-01-19 22:33, BrunoN Bluthgeld pisze:

[...]

Hm, chyba link się nie całkiem dobrze przekleił, ale to chyba nawet lepiej, bo jest do głównego menu, gdzie widać, że dają też Komputer :>

Data: 2011-01-20 11:16:22
Autor: ZeN
[...]

tu też jest parę czasopism...

http://ca-fan.pl/download/folder

--
ZeN

Data: 2011-01-19 23:34:13
Autor: Desper
Jak to się dawniej komputery składało;) PC World Komputer 12/1997
W dniu 2011-01-19 17:12, Tomaszek pisze:

Dla starych wyjadaczy: wspomnienia, wspomnienia ;)
Zapraszam ( skan w pliku PDF )

Ach, rocznik 70', swego czasu, ze 3 lata temu kupilem zestaw Amig - 500, 600, 1200, na jedynym "slusznym" portalu aukcyjnym - 200 pln mnie to kosztowalo. W suwenirze dostalem kilkadziesiat sztuk czasopism z Bajtkiem na czele. Niesamowita frajda czytac to na jedynym, slusznym miejscu do "posiedzen" :) Do dzisiaj stoi odpalona (czasami) Ami 1200, dopalona 50MHz + 32M ramu + hdd 80GB + pc keyboard + CD + jakies inne wynalazki - Miód na MÓZG.

Pozdrawiam PeCeTowcow :) (pisane na pisi, ale to wiecie :))

Data: 2011-01-20 00:13:41
Autor: Uncle Pete
Jak to się dawniej komputery składało;) PC World Komputer 12/1997

dopalona 50MHz + 32M ramu + hdd 80GB

Nie 80 MB?

Piotr

Data: 2011-01-20 00:55:20
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-20 00:13, Użytkownik Uncle Pete napisał:

dopalona 50MHz + 32M ramu + hdd 80GB

Nie 80 MB?

Niekoniecznie, rekordzista w klasycznej Amidze przyznał się
do dysku 750GB. Sam znam takiego która jak montował dysk do
Amigi to kupił najmniejszy dostępny w sprzedaży czyli akurat
80GB, chciał mieć nowy dysk.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2011-01-20 07:12:56
Autor: Desper
W dniu 2011-01-20 00:13, Uncle Pete pisze:

dopalona 50MHz + 32M ramu + hdd 80GB

Nie 80 MB?

W moim opisie nie ma pomylki :) 80GB :)

Data: 2011-01-20 08:29:58
Autor: qwerty
Użytkownik "Desper"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ih7osc$op2$1@news.onet.pl...
Ach, rocznik 70', swego czasu, ze 3 lata temu kupilem zestaw Amig - 500, 600, 1200, na jedynym "slusznym" portalu aukcyjnym - 200 pln mnie to kosztowalo.

Co roku nachodzi mnie myśl, żeby kupić amigę 600 (taką miałem). Emulacja na PC to nie to samo. :(

Data: 2011-01-20 10:58:53
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-20 08:29, Użytkownik qwerty napisał:

[...]

To się sprężaj bo drożeją.
Byle gówno z kickiem nie obsługującym botowania z HD ceny od 100zł.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-21 17:46:49
Autor: Mich@l
W dniu 2011-01-20 08:29, qwerty pisze:

Co roku nachodzi mnie myśl, żeby kupić amigę 600 (taką miałem). Emulacja na PC
to nie to samo. :(

Kurde, mam to samo. Miałem C64, potem 520ST, potem to już same pecety. Chętnie bym się przekonał co ludzie widzieli (i nadal widzą) w tych Amigach ;)

Michał "Willy" Olszewski
GG: 32916072 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2011-01-21 17:49:09
Autor: Mich@l
W dniu 2011-01-21 17:46, Mich@l pisze:
[...]

A i tak najbardziej to mnie korci Maczek, lodóweczka. Mój Boże, jakie one są piękne...

Michał "Willy" Olszewski
GG: 32916072 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2011-01-21 22:07:11
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jak to się dawniej komputery składało;) PC World Komputer 12/1997
Dnia 2011-01-21, o godz. 17:49:09
"Mich@l" <kzvfvbk.hfhagb@tnmrgn.cy> napisał(a):

> [...]
> widzą) w tych Amigach ;)

A i tak najbardziej to mnie korci Maczek, lodóweczka. Mój Boże, jakie one są piękne...

Piękne??? Jak miałem przenieść 20 sztuk i połączyć PhoneNet-ami żeby
drukarka działała sieciowo  to kląłem na czym świat stoi. Uchwyt do
noszenia niby jest ale tak cholernie niewygodny że palce natychmiast
bolały. ;-)

Zdrówko

Data: 2011-01-22 00:35:19
Autor: Mich@l
[...]

Profanacja. Tego się nie nosi, to się stawia na biurku i podziwia ;)

Michał "Willy" Olszewski
GG: 32916072 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2011-01-22 14:05:48
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jak to się dawniej komputery składało;) PC World Komputer 12/1997
Dnia 2011-01-22, o godz. 00:35:19
> [...]

> bolały. ;-)

Profanacja. Tego się nie nosi, to się stawia na biurku i podziwia ;)

Podziwiać to ja wolę ładną panią a nie jedne z kompów ;-)

Zdrówko

Data: 2011-01-23 13:12:50
Autor: Mich@l
Jak to się dawniej komputery składało;) PC World Komputer 12/1997

Podziwiać to ja wolę ładną panią a nie jedne z kompów ;-)

Ładne panie (w szczególności żywe) mają tę wadę, że zwykle chcą złazić z biurka ;)

Michał "Willy" Olszewski
GG: 32916072 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2011-01-23 21:39:53
Autor: Maciek
W dniu 2011-01-23 13:12, Mich@l pisze:
Podziwiać to ja wolę ładną panią a nie jedne z kompów ;-)
Ładne panie (w szczególności żywe) mają tę wadę, że zwykle chcą złazić z biurka ;)
A to nie zależy przypadkiem od okoliczności? :->
Maciek

Data: 2011-01-24 01:35:26
Autor: Mich@l
W dniu 2011-01-23 21:39, Maciek pisze:

A to nie zależy przypadkiem od okoliczności? :->

Niby zależy, ale prędzej lub później i tak chcą.
Koniec tego offtopa, młodzież może to czytać ;)

Michał "Willy" Olszewski
GG: 32916072 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2011-01-21 19:59:18
Autor: qwerty
Użytkownik "Mich@l"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ihcd97$7u0$1@inews.gazeta.pl...
Kurde, mam to samo. Miałem C64, potem 520ST, potem to już same pecety. Chętnie bym się przekonał co ludzie widzieli (i nadal widzą) w tych Amigach ;)

Mój pierwszy sprzęt to atari 2600. Kolejny sprzęt to była wspominana amiga 600 (workbench yo był rewelacyjny system mieszczący się na dyskietce). Potem miałem pierwszego PC'ta - 486 100 MHz, 8 MB ram, dysk ~480 MB (karty graficznej nie pamiętam). Mimo zainstalowanego win95 lubiłem odkrywać dos. ;)

Data: 2011-01-27 13:47:41
Autor: Artur M. Piwko
Jak to się dawniej komputery składało;) PC World Komputer 12/1997
In the darkest hour on Fri, 21 Jan 2011 17:46:49 +0100,
Mich@l <kzvfvbk.hfhagb@tnmrgn.cy> screamed:
[...]

Przede wszystkim nie widzą w nich AY-ka. :P

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:233B ]
[ 13:47:23 user up 12695 days,  1:42,  1 user, load average: 0.36, 0.81, 0.02 ]

        All new:  The software is not compatible with previous versions.

Data: 2011-01-22 00:35:33
Autor: Tomaszek
Jak to się dawniej komputery składało;) PC World Komputer 12/1997
W dniu 2011-01-19 17:12, Tomaszek pisze:

http://www.youtube.com/watch?v=qsqFc61bwdE

U mnie to się zaczęło od tego programu. Z rozdziawioną japą siedziałem i to oglądałem;)