Jak to się dawniej komputery składało;) PC World Komputer 12/1997

Data: 2011-01-19 17:50:45
Autor: Maciek
Jak to się dawniej komputery składało;) PC World Komputer 12/1997
W dniu 2011-01-19 17:12, Tomaszek pisze:
Dla młodych: możecie zobaczyć jak wyglądało kiedyś składanie komputerów
Dla starych wyjadaczy: wspomnienia, wspomnienia ;)
Zapraszam ( skan w pliku PDF )
Jak to kiedyś? Przecież obecnie wygląda to tak samo. Ten sam format
płyty/obudowy, praktycznie tego samego rodzaju karty rozszerzeń, nawet
Windows 95 tam od razu instalują.
Wrzuć rzeczywiście coś starego przynajmniej z płytami/obudowami w
standardzie AT, z kartami ISA, VESA Local Bus, a najlepiej z instalacją
i konfiguracją Sound Blastera i Gravisa pod DOS oczywiście. To i tak
będzie niewielka egzotyka, bo już będą na pokładzie dyski IDE i CD-ROMy.
Pewnie jak się cofniesz do etapu dysków MFM i pamięci w kostkach DIP
dopiero się niejednemu łezka w oku zakręci ;-)

Maciek

Data: 2011-01-19 18:02:09
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-01-19 17:50, Maciek pisze:
[...]

Bardzo chętnie, ale to najstarsze co znalazłem po zrobieniu porządków, do których i tak zostałem gwałtem zmuszony;) Przykro mi, nie mam nic starszego:(

Data: 2011-01-19 18:16:09
Autor: qwerty
Użytkownik "Tomaszek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ih75dt$g2j$1@news.onet.pl...
Bardzo chętnie, ale to najstarsze co znalazłem po zrobieniu porządków, do których i tak zostałem gwałtem zmuszony;)

Ktoś próbował Cię zgwałcić? Zgłoś na policję.

Data: 2011-01-19 18:27:12
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-01-19 18:16, qwerty pisze:
Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup
Bardzo chętnie, ale to najstarsze co znalazłem po zrobieniu porządków,
do których i tak zostałem gwałtem zmuszony;)

Ktoś próbował Cię zgwałcić? Zgłoś na policję.

NTG:) Trzeba było pisać na pl.soc.prawo;)

Data: 2011-01-19 18:22:24
Autor: Maciek
W dniu 2011-01-19 18:02, Tomaszek pisze:
Bardzo chętnie, ale to najstarsze co znalazłem po zrobieniu porządków, do których i tak zostałem gwałtem zmuszony;) Przykro mi, nie mam nic starszego:(
Widać brak zamiłowania do historii. Proszę bardzo: Bajtek nr 1/94 -
pierwszy z góry, bo niżej są te w większym formacie, a w nim:
- Apple Newton
- faxmodem ZOOM FC 9624V
- Corel 4.0
- drukarka Star JET SJ 144
- tresura gryzonia
Szczególnie ostatni temat jest ciekawy, bo uczy posługiwania się myszą.
I tak wystarczy np. do rejestru AX procesora zapisać wartość 1Ah, do BX
czułość dla osi poziomej, do CX czułość dla osi pionowej, do DX próg
podwojenia czułości, wywołać przerwanie 33h i już ustawiliśmy ulubioną
czułość. Teraz robi się to zupełnie bez sensu we właściwościach
sterownika ;-)
Niestety pismo drogie: 18000 za 66 stron - nie ma się co dziwić, że
padli ;-)

Maciek

Data: 2011-01-19 18:31:36
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-01-19 18:22, Maciek pisze:
Widać brak zamiłowania do historii.

To nie to. Ja jestem rocznik 1983. W 1994 roku miałem inne zainteresowania, że tak się dyplomatycznie wyrażę;) Bardziej interesowało mnie co dziewczynki mają pod spódniczkami niż jakiś Bajtek;)

[...]

Najstarszy Bajtek jaki posiadałem to 8/1995. Posiadałem, bo już nie posiadam i żałuję. Nie myślałem wtedy o tym, że czasy zrobią się takie jakie się zrobiły. Co innego miałem na głowie.

Data: 2011-01-19 18:50:23
Autor: Maciek
W dniu 2011-01-19 18:31, Tomaszek pisze:
[...]
Ech ta młodzież. Za moich czasów miało się szerokie zainteresowania,
czyli w tym dziewczynki, a nie tylko ;-)

Maciek

Data: 2011-01-19 19:40:57
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-01-19 18:50, Maciek pisze:
Ech ta młodzież. Za moich czasów miało się szerokie zainteresowania,
czyli w tym dziewczynki, a nie tylko ;-)

Dobra, dobra;) Na mój rocznik przypada wyż demograficzny czyli tacy święci to żeście nie byli;) A tak na marginesie: ile "tatuś" ma lat? ;)

Data: 2011-01-19 19:34:27
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Wed, 19 Jan 2011 18:22:24 +0100, Maciek napisał(a):
[...]

I jeszcze ta obietnica ministra sportu Aleksandra Kwaśniewskiego, że państwo
podaruje komputer pierwszemu dziecku o imieniu Bajtek :)
Ale czytało się to z wypiekami na twarzy, trzeba przyznać - a potem przyszły
różne inne piśmidła i Bajtek w końcu padł :(
Szczęśliwie archiwa w piwnicy zachowane :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-01-19 18:35:56
Autor: Radosław Sokół
W dniu 19.01.2011 17:50, Maciek pisze:
Wrzuć rzeczywiście coś starego przynajmniej z płytami/obudowami w
standardzie AT, z kartami ISA, VESA Local Bus, a najlepiej z instalacją

Eee tam... Na mojej stronie gdzieś w archiwach Mikroklanu
powinna być seria artykułów z dokładnymi schematami płyty
głównej PC/XT :)

Data: 2011-01-19 18:45:15
Autor: Maciek
W dniu 2011-01-19 18:35, Radosław Sokół pisze:
Eee tam... Na mojej stronie gdzieś w archiwach Mikroklanu
powinna być seria artykułów z dokładnymi schematami płyty
głównej PC/XT :)
Nie wierzę! To przecież było jeszcze przed wynalezieniem druku ;-)

Maciek

Data: 2011-01-19 19:37:57
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Wed, 19 Jan 2011 18:35:56 +0100, Radosław Sokół napisał(a):
[...]

A mi się podoba quiz z Młodego Technika bodajże 6/1964 (ojca, nie mój - mnie
jeszcze na świecie nie było :) Zdjęcie anteny parabolicznej i pytanie co to
jest, zaś poniżej opcje:
 - antena
 - laser
 - masaj (nie pamiętam, ale laser mnie rozbraja :)

Albo zdjęcie pana bardzo dumnego że jest fotografowany przy lampkach
kontrolnych superkomputera i podpis: "najszybszy komputer świata wykonuje
niemal miliard operacji na dobę" :)

Żebym nie był chory, to bym teraz polazł do piwnicy poprzeglądać te pisemka
:)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-01-19 21:02:58
Autor: Grzegorz Brycki
W dniu 2011-01-19 20:37, Jacek Osiecki pisze:
Żebym nie był chory, to bym teraz polazł do piwnicy poprzeglądać te pisemka
no lepszej okazji nie znajdziesz :)

GB

Data: 2011-01-19 20:27:03
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Wed, 19 Jan 2011 21:02:58 +0100, Grzegorz Brycki napisał(a):
W dniu 2011-01-19 20:37, Jacek Osiecki pisze:
Żebym nie był chory, to bym teraz polazł do piwnicy poprzeglądać te pisemka
no lepszej okazji nie znajdziesz :)

Po łbie bym dostał że do zimnicy włażę i się doprawiam :)
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-01-22 20:48:56
Autor: Remek
Użytkownik "Jacek Osiecki" napisał:

najszybszy komputer świata wykonuje
niemal miliard operacji na dobę" :)

Jeszcze nie tak dawno widziałem powtórkę filmu z lat 70-tych, w którym był
wątek komputera Odra. Dane ok 100 osób analizował coś około 3 miesięcy. To
były czasy! No i zajmował całe piętro budynku. Lata 90-te to już "normalne"
PC.

Remek

Jak to się dawniej komputery składało;) PC World Komputer 12/1997