Jak to sie liczy ?

Data: 2012-01-25 18:17:21
Autor: Gienek
Jak to sie liczy ?
Siema ziomy

Mam kartę kredytow± z okresem zamknięcia 11 dnia miesi±ca.
Załóżmy, że 1-go wydałem 500zl kart±, a 5-tego 530 zł
11-tego dostaje wyci±g z obci±żeniem 1030 zł.
Do 30-tego wpłacam minimaln± wymagan± kwote np. 30zł
Od 1-ego bank nalicza mi oprocentowanie i teraz :
od 1000 zl zadłuzenia i od 1-go dnia kolejnego miesi±ca
czy od daty kiedy ten zakup został dokonany ?
Wydaje mi sie ze od daty zamkniecia wyciagu, czyli łupi± mnie na dzień dobry
za 24 dni plus te kolejne.

Dobra, a jak teraz 10-tego wpłace na rachunek karty połowe zadłużenia z tego tysiaka
to dalej mnie łupi± tylko od 500zł + naliczone wcze¶niej odsetki ?
Może to kto¶ wytłumaczyć jak chlopu po ludzku i z przykładem ?
bo chyba mnie w tym miesi±cu udupi± ... ;P

Zdrówko

Data: 2012-01-25 18:32:31
Autor: witrak()
Jak to sie liczy ?
Gienek <gieniok@o2.pl> wrote on 2012-01-25_18:17
Siema ziomy

Poszli sobie...

Data: 2012-01-25 22:09:18
Autor: quwert
Jak to sie liczy ?
Dnia Wed, 25 Jan 2012 18:17:21 +0100, Gienek napisał(a):

czy od daty kiedy ten zakup został dokonany ?
Od daty zakupu lub obci±żenia rachunku karty nie pamiętam
ale na pewno nie od daty wyci±gu ani tym bardziej od daty spłaty.

Dobra, a jak teraz 10-tego wpłace na rachunek karty połowe zadłużenia z tego tysiaka
W dalszym ci±gu naliczaj± odsetki "od tysiaka".

Na KK nie ma sensu spłacanie czę¶ci zadłużenia
albo kwota minimalna albo wszystko.

Ogólnie KK to majstersztyk w dziedzinie "wyłudzania" pieniędzy,
najpierw 1-3% warto¶ci transakcji przytula bank i organizacja płatnicza
(a w zasadzie więcej o 0,23 - 0,69% w zwi±zku z obci±żeniem kosztami kwoty
podatku VAT) a potem jeszcze doliczaj± około 2% miesięcznie i tu już
zapominaj± o marketingowym okresie bez odsetkowym.
Jedyn± zalet± KK jest łatwo¶ć "dostania" takiego kredytu ale koszty s±
najwyższe.

Data: 2012-01-25 13:57:48
Autor: MK
Jak to sie liczy ?
On 25 Sty, 22:09, quwert <Q...@QQQ.PL> wrote:

> Dobra, a jak teraz 10-tego wpłace na rachunek karty połowe zadłużenia z tego
> tysiaka

W dalszym ci±gu naliczaj± odsetki "od tysiaka".

A ktora karta niby tak ma? Prawo polskie nie zezwala na cos takiego.
Odsetki placi sie od kwoty faktycznego zadluzenia.

MK

Data: 2012-01-25 23:42:21
Autor: Waldek
Jak to sie liczy ?

Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:159e1378-d93f-48e2-9a25-77a4e30c019ec21g2000yqi.googlegroups.com...
> [...]

A ktora karta niby tak ma? Prawo polskie nie zezwala na cos takiego.
Odsetki placi sie od kwoty faktycznego zadluzenia.

Hmm ... zaczalem szperac w temacie i sam nie wiem :]
bo jesli jest kilka transakcji zadluzonych od ktorych sa liczone odsetki
(od kazdej oddzielenie % x ilosc dni zadluzenia) to taka wplata czesciowa
niby mialaby anulowac ktora z kolejnych zadluzonych transakcji
- czy tez, wowczas jest zliczane zadluzenie od kazdej transakcji
do dnia wymaganej splaty, a potem jest juz liczone od sumy zadluzenia

Przy okazji, tu dla mnie nowosc - niektore banki (tu cytat - pozniej zrodlo)
(...)
odsetki s± liczone za każdy dzień w którym jest zadłużenie na karcie
zgodnie z oprocentowaniem karty
(uwaga niektóre banki zaokr±glaj± zadłużenie do np 100 zł. - CitiBank,
wtedy jeżeli mamy 120 zł zadłużenie odsetki s± liczone od 200 zł).
(...)
http://droga-do-wolnosci.blogspot.com/2010/09/jak-naliczane-sa-odsetki-na-karcie.html

Temat zaczyna byc ciekawy i chyba wart rozkminienia
bo kazdy cos tam wie, ale moze nie do konca - jak to sie kreci ;)

Pozdo

Data: 2012-01-25 21:57:53
Autor: MK
Jak to sie liczy ?
On 25 Sty, 23:42, "Waldek" <m...@nie.dam> wrote:

[...]

Sposob zaliczania wplat masz opisany w umowie, najczesciej spotykany
jest taki, ze kazda  wplata pokrywa zobowiazania w nastepujacej
kolejnosci
- oplaty i prowizje
- odsetki
- transakcje gotowkowe
- transakcje bezgotowkowe.
Kolejnosc splacanych transakcji w kazdej z grup nie ma znaczenia, bo
odsetki sa lub nie naliczane od sumy zobowiazan w kazdej z grup, o ile
wystepuje taka potrzeba. Ja np. mialem kiedys karte gdzie
oprocentowania dla transakcji gotowkowych bylo inne niz dla
bezgotowkowych. Zwykle tez jest to tak ustawione zeby splata minimalna
pokryla co najmniej 2 pierwsze kategorie.

[...]

Jakas bzdura. Mam karte Citi i nie ma tam zapisu, ktory by pozwalam na
naliczanie odsetek w taki sposob, a gdyby nawet to byloby to nizgodne
z powszechnie obowiazujacymi przepisami prawa.
W Citi sa zaokraglane limity do 100PLN, ale na pewno nie podstawa to
naliczania odsetek.

MK

Data: 2012-01-26 08:25:08
Autor: Waldek
Jak to sie liczy ?

Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1c605e1b-24c1-4c71-b241-619a5590cab7hs8g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

OK - dzieki  :)
Podsumowujac w formie kawa na lawe :
- jest sobie X transakcji bezgotowkowych na karcie
od kazdej z nich sa naliczane odsetki za kazdy dzien od momentu zaksiegowania
a) jesli w okresie GP (np. 24dn) splacimy calosc zadluzenia - odsetki sa umarzane
     - to jest jasne i logiczne dla wszystkich :)

b)  Mamy ostatni dzien GP i wplacamy wymagana kwote minimalna
     jesli zalozymy ze jej wys. jest ustalana wg. naliczonych juz odsetek
     to splaca je (suma odsetek od X do dnia zamkniecia wyciagu )
     i teraz mamy juz liczone odsetki od calkowitej kwoty zadluzenia
    na dzien zamkniecia wyciagu do chwili obecnej (24 dni)
    zas kazda nastepna wplata < kwoty zadluzenia
    pokrywa najpierw naliczenia a na koncu dopiero pomniejsza podstawe
    od ktorej sa liczone odsetki za nastepne dni od dnia wplaty

Czy powyzsze "rozumowanie" jest poprawne czy bardziej to zamotali ?

Pozdrawiam

Data: 2012-01-26 08:52:55
Autor: maruda
Jak to sie liczy ?
W dniu 2012-01-26 08:25, Waldek pisze:

[...]
.... tutaj sam nieco zamotałeś, nie jestem pewien, czy to jest "jasno wyłożone".
zas kazda nastepna wplata < kwoty zadluzenia
pokrywa najpierw naliczenia a na koncu dopiero pomniejsza podstawe
od ktorej sa liczone odsetki za nastepne dni od dnia wplaty

Mniej-więcej tak. Tak mi się wydaje. Można to nieco uprościć: pobrania z karty (wypłaty plus zakupy) plus naliczone odsetki = obciążenie karty. Spłata całości "pobrań" w GP unieważnia odsetki (z wyj. ods. od wypłat gotówki)... (alem, kurna uprościł... ;) )
Jednak należałoby poprosić tutejszych o zapodanie kilku przykładów naliczenia odsetek przy zaistniałych jakichś-tam spłatach w międzyczasie. Może liczba równań będzie większa od liczby niewiadomych i komuś dociekliwemu zechce się to policzyć.
W praktyce - jeśli tylko się da, to trzeba spłacać w GP, choćby kosztem kredytu w koncie, czy dozwolonego debetu, czy innego kredytu (aż do, ale z wyłączeniem Providenta)

Czy powyzsze "rozumowanie" jest poprawne czy bardziej to zamotali ?

Bardziej zamotali. Trzeba przyjąć pewien margines. Sugeruję taki, jak w moim powyższym akapicie.

KK to nie jest działalność charytatywna banków :) To najeżona pułapkami wąska ścieżka.

--
DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.      Ten Maruda.

Data: 2012-01-27 01:30:30
Autor: Waldek
Jak to sie liczy ?

Użytkownik "maruda" <maruda@null.com> napisał w wiadomości news:jfr0o8$6m1$1inews.gazeta.pl...

KK to nie jest działalność charytatywna banków :) To najeżona pułapkami wąska ścieżka.

W to chyba nikt nie watpi - przynajmniej z grupy swiadomych userow
Aczkolwiek warto wiedziec w co mozna  wdepnac
i jak potem wyczyscic buty ;)

Pozdrawiam

Data: 2012-01-27 08:16:56
Autor: maruda
Jak to sie liczy ?
W dniu 2012-01-27 01:30, Waldek pisze:

[...]

A moĹĽna, moĹĽna...
Mnie się zdarzyło zrobić czeski błąd przy wklepywaniu kwoty przelewu i popłynęły odsetki. Innym razem - w EB przelew się "nie do końca zapisał" i nie poszedł (na szczęście minimalna lata stałym z innego konta) i jak wyżej.

A pucybut - cóż, bierze 30% rocznie :)

--
DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.      Ten Maruda.

Data: 2012-01-27 11:18:59
Autor: Piotr Gałka
Jak to sie liczy ?

Użytkownik "Waldek" <jakis@tam.mam> napisał w wiadomo¶ci news:jfqv4g$ejc$1node2.news.atman.pl...

[...]

Nic na pewno nie wiem, ale karty istniały jeszcze zanim pojawiło się odsetkowanie bezbelkowe co daje podstawy podejrzewać, że odsetki s± naliczanie w cyklu miesięcznym i jak zostały spłacone to kolejna spłata za kilka dni nie ma żadnych odsetek do spłacania (nalicz± się za miesi±c).
P.G.

Data: 2012-01-25 22:34:14
Autor: Waldek
Jak to sie liczy ?

Użytkownik "quwert" <QQQ@QQQ.PL> napisał w wiadomo¶ci news:1x6szlc72z9o3$.revte4i1npb2$.dlg40tude.net...
[...]

Teraz po twoich wyjasnieniach
pewnie ziomal sam sobie w karczycho przywali ;)

Pozdro

Jak to sie liczy ?