Jak to w końcu jest z gwarancją?

Data: 2011-07-16 22:16:02
Autor: Veronika
Jak to w końcu jest z gwarancją?
Kupiłam czajnik z dwuletnią. Po roku użytkowania się zepsuł.
Oddałam do autoryzowanego serwisu.
Wymienili na nowy. Ten nowy po roku się zepsuł.
Czy gwarancja biegnie na nowo od momentu wymiany?

Data: 2011-07-16 22:21:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-07-16 22:16, Veronika pisze:
Kupiłam czajnik z dwuletnią. Po roku użytkowania się zepsuł.
Oddałam do autoryzowanego serwisu.
Wymienili na nowy. Ten nowy po roku się zepsuł.
Czy gwarancja biegnie na nowo od momentu wymiany?

Nie, chyba że będzie taki zapis w warunkach gwarancji.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-16 22:40:12
Autor: leon
Dnia 16-07-2011 o 22:21:23 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  napisał(a):

[...]

Tak. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

leon

--
Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -  Lem

Data: 2011-07-16 22:57:48
Autor: Veronika

napisał(a):

>Nie, chyba że będzie taki zapis w warunkach gwarancji.

Tak. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

Uprzejmie dziękuję za dwie odpowiedzi. Sprzeczne.

Data: 2011-07-16 23:08:18
Autor: Mario
Jak to w końcu jest z gwarancją?
Uprzejmie dziękuję za dwie odpowiedzi. Sprzeczne.

problemem jest potoczne myslenie i stawianie znaku rownosci miedzy wspomniana wyzej ustawa i slowem gwarancja...

kupujac masz dwa osobne uprawnienia:

1. ustawa jak wyzej i z jej tytulu 2 lata od daty zakupu
2. gwarancja - JESLI wydana jest karta gwarancyjna... w tym wypadku producent sam dyktuje warunki i wystarczy, ze przeczytasz to co jest w karcie....

jesli karty gwarancyjnej brak i skladasz "reklamacje" na podstawie paragonu to warunki dyktuje ustawa. sprzedawca (nie producent) odpowiada do 2 lat... chyba, ze podczas wymiany na nowy wyda Ci tez nowy paragon... mozna to potraktowac jak zwrot oraz nowy zakup w jednej chwili... wtedy zaczynamy liczyc kolejne 2 lata...

wszystko to jest w google...

pzdr

Data: 2011-07-16 23:10:05
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)

napisał(a):

>Nie, chyba że będzie taki zapis w warunkach gwarancji.

Tak. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

Uprzejmie dziękuję za dwie odpowiedzi. Sprzeczne.

One nie są sprzeczne, tylko mówią o czymś zupełnie różnym. Gwarancja jest taka, jaka jest zapisana w warunkach gwarancji. Oprócz tego dla konsumentów istnieje ochrona zapisana w podanej ustawie.

Data: 2011-07-19 00:12:56
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 16 Jul 2011, leon wrote:

[...]

  Cytuję:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=321
+++
4. Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581
  ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny
-- -

  Dla porządku powiadamiam, że właśnie 581 to jest "przedłużenie
gwarancji" (oczywiście o "niezgodności" nie dyskutujemy).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-17 07:17:00
Autor: Marzena

Użytkownik "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> napisał w wiadomości news:4e21f18c$0$2498$65785112news.neostrada.pl...
Kupiłam czajnik z dwuletnią. Po roku użytkowania się zepsuł.
Oddałam do autoryzowanego serwisu.
Wymienili na nowy. Ten nowy po roku się zepsuł.
Czy gwarancja biegnie na nowo od momentu wymiany?

Kilka lat temu miałam podobny przypadek, choć dotyczący magnetowidu. Zepsuł sie pod koniec gwarancji, wymieniono go na nowy i do tego nowego w serwisie otrzymałam nową gwarancję - z datą ważności startującą od dnia odbioru sprzętu z serwisu.
Jeżeli serwis nie dał Ci nowej gwarancji - to raczej trudno będzie posługiwac się tą starą.

marzatela
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-07-17 21:36:40
Autor: Veronika

Użytkownik "Marzena" <marzatela@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ivtr7m$kkj$1inews.gazeta.pl...

[...]

Gwarancja jest chyba ta sama, jest w niej wpis, że czajnik wymieniono na nowy.

Jak to w końcu jest z gwarancją?