Jak to zrobić?

Data: 2011-10-05 18:54:09
Autor: Marek
Jak to zrobić?
Mam stary i zepsuty zasilacz UPS, stary komputer "blaszak", monitor kineskopowy, drukarkę i chcę się tego pozbyć. Wiem, że nie wolno wyrzucać tego złomu do śmietnika, tylko przekazać firmom utylizacyjnym. Proszę o pomoc jak to przeprowadzić w "papierach", jakie dokumenty muszę sporządzić a jakie powinienem uzyskać od firmy utylizacyjnej aby księgowo można było sprzęt zlikwidować w ewidencji środków trwałych lub wyposażenia, będąc równocześnie w zgodzie z ochroną środowiska.
Prowadzę PKPiR + VAT.

--
dziękuję
Marek

Data: 2011-10-05 20:27:27
Autor: tomek
Jak to zrobić?
On 05.10.2011 18:54, Marek wrote:
[...]

Musisz zamówić odbiór, wystawić karty przekazania odpadu i do 15 marca złożyć u marszałka sprawozdanie.

Z tym że raczej na pewno masz tam odpady niebezpieczne (co najmniej monitor CRT), więc formalnie "nabiłeś" już sobie 5000zł kary za niezłożenie informacji o wytwarzanych odpadach.
I nie wiem czy jeśli złożysz ją teraz to unikniesz tej kary (na chłopski rozum - tak, ale skoro rozpocząłeś prowadzenie działalności bez złożenia informacji to jest to rosyjska ruletka).

Osobiście bym poczekał na nową ustawę o odpadach która prawdopodobnie usunie te idiotyczne informacje o wytwarzanych odpadach i sprawozdania roczne. Tylko że póki co utknęła w kprm i przed wyborami raczej już jej nie ruszą.

Tomek

Data: 2011-10-05 21:19:40
Autor: Piotrek
Jak to zrobić?
On 2011-10-05 20:27, tomek wrote:
[...]

Ojtamojtam! Tak długo jak długo sprzęt jest wykorzystywany to nie jest odpadem. Tak więc IMHO wystarczy, że złoży zawiadomienie przed utylizacją. Z ostrożności procesowej odczekałbym jeszcze 30 dni bo (zdaje się) marszałek może zgłosić sprzeciw.

I nie wiem czy jeśli złożysz ją teraz to unikniesz tej kary (na chłopski
rozum - tak, ale skoro rozpocząłeś prowadzenie działalności bez złożenia
informacji to jest to rosyjska ruletka). [...]

No przecież jeszcze nie wytworzył odpadów i w szczególności UPS (a w nim odpady niebezpieczne pod postacią akumulatorów) robi za podstawkę pod serwer ;-)

Piotrek

Data: 2011-10-05 21:26:54
Autor: Piotrek
Jak to zrobić?
On 2011-10-05 21:19, Piotrek wrote:
No przecież jeszcze nie wytworzył odpadów i w szczególności UPS (a w nim
odpady niebezpieczne pod postacią akumulatorów) robi za podstawkę pod
serwer ;-)

Jak będziesz utylizował odpady niebezpieczne to pamiętaj, że nie masz prawa ich przewozić samodzielnie - zadbaj, żeby stempelki/podpisy na KPO były w odpowiednich miejscach ;-)

Druga sprawa to sytuacja kiedy masz powyżej 100 kg odpadów niebezpiecznych. Wtedy musisz złożyć dodatkowe kwity i zapłacić coś koło 500 plz. Tak więc bardziej się opłaca nadwyżkę "wywalić do lasu", albo oddać do innego punktu odbioru złomu niż formalne to utylizować na kwity KPO.

Piotrek

Data: 2011-10-05 21:32:47
Autor: Piotrek
Jak to zrobić?
On 2011-10-05 21:26, Piotrek wrote:
[...]

No i najważniejsze!

Nigdy, ale to nigdy nie wyrzucaj wyczerpanego wkładu od długopisu wykorzystywanego w DG do śmieci komunalnych.

Bo taki "gospodarczy" wkład do długopisu automagicznie staje się groźną bronią chemiczną i należy go utylizować jak odpady niebezpieczne ;-)

Piotrek

Data: 2011-10-05 22:40:42
Autor: tomek
Jak to zrobić?
On 05.10.2011 21:26, Piotrek wrote:
On 2011-10-05 21:19, Piotrek wrote:
[...]

I uwaga na odbiorców którzy chcą sami wystawiać KPO - to jest nieprawidłowe działanie i IMHO przy odrobinie złej woli można to uznać za przewał.

Tomek

Data: 2011-10-05 22:42:29
Autor: tomek
Jak to zrobić?
On 05.10.2011 21:19, Piotrek wrote:
On 2011-10-05 20:27, tomek wrote:
[...]

Tutaj jest inna sprawa - informację należy złożyć na 30 dni przed rozpoczęciem działalności powodującej powstawanie odpadów.
Licho wie co to oznacza w przypadku działalności biurowej.

[...]

Aa, no przecież zapomniałem od tej podstawce ;-)

Tomek

Data: 2011-10-06 00:01:21
Autor: Marek
Jak to zrobić?
W dniu 2011-10-05 20:27, tomek pisze:

[...]

Jestem totalnie zaskoczony i przerażony tym co piszesz - od kiedy takie restrykcyjne przepisy obowiązują? Działalność prowadzę od wiosny 2008 roku, może to coś pomoże?

--
Marek

Data: 2011-10-06 00:07:06
Autor: Piotrek
Jak to zrobić?
On 2011-10-06 00:01, Marek wrote:
Jestem totalnie zaskoczony i przerażony tym co piszesz - od kiedy takie
restrykcyjne przepisy obowiązują? Działalność prowadzę od wiosny 2008
roku, może to coś pomoże?

Ależ spoko! ZTCP to nawet Ministerstwo Ochrony Środowiska już nie ogrania tych przepisów i w zeszłym roku zapłaciło 10kplz za niezłożenie w terminie sprawozdania.

Tak więc doprawdy jesteś w dobrym towarzystwie.

A tak na poważnie to złóż zawiadomienie, odczekaj i utylizuj. Nie sądzę żeby ktokolwiek się przyczepił. Zwłaszcza, że odpadów - w tym niebezpiecznych - jeszcze nie wytworzyłeś. C'nie? ;-)

Piotrek

Data: 2011-10-06 00:11:30
Autor: Piotrek
Jak to zrobić?
On 2011-10-06 00:07, Piotrek wrote:
[...]

Jakbyś chciał się dokształcić to

Click -- > http://poradnik.ekoportal.pl/prawo.html

Miłej lektury ;-)

Piotrek

Data: 2011-10-06 00:44:59
Autor: tomek
Jak to zrobić?
On 06.10.2011 00:01, Marek wrote:
[...]

Przepisy obowiązują już dobre 10 lat, jeśli nie dłużej, natomiast w marcu 2010r. weszła w życie nowelizacja wprowadzająca horrendalne kary administracyjne i od tego dnia zrobiło się groźnie.

Tutaj masz podsumowaną genezę tego absurdu: http://echelon.pl/content/ustawa-odpadowa-kolejny-popis-legislacyjny

Tomek

Data: 2011-10-06 00:53:54
Autor: Piotrek
Jak to zrobić?
On 2011-10-06 00:44, tomek wrote:
Tutaj masz podsumowaną genezę tego absurdu:
http://echelon.pl/content/ustawa-odpadowa-kolejny-popis-legislacyjny

Dobre. Tego nie znałem.

Zwłaszcza jedna "złota myśl" mi się podoba.

IMHO, w lekko zmodyfikowanej formie, powinni ją włączyć do ślubowania. I dodatkowo, dla lepszego utrwalenia złotymi zgłoskami napisać nad każdym wejściem na salę obrad.

"[...]jednak trzeba dobrze zastanawiać się nad tym, co się uchwala. Teraz bowiem ponosimy tego skutki." - Adam Krzyśków (PSL)

Piotrek

Data: 2011-10-06 01:07:45
Autor: tomek
Jak to zrobić?
On 06.10.2011 00:53, Piotrek wrote:
On 2011-10-06 00:44, tomek wrote:
[...]

:-)

Stenogramy z komisji to jest kopalnia "memów".

Tomek

Data: 2011-10-06 11:21:25
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak to zrobić?
On Thu, 6 Oct 2011, Piotrek wrote:

"[...]jednak trzeba dobrze zastanawia si nad tym, co si uchwala. Teraz bowiem ponosimy tego skutki." - Adam Krzykw (PSL)

  Przejrzyj archiwa (tu i .prawo) na okoliczno opisw wiceministra
i (chyba) czonka komisji ktra wprowadzaa VAT, prof. Modzelewskiego.
  Moe jeszcze bd tu i wdzie artykuy w ktrych kilka lat pniej
wyraa zdumienie e skarbwki stosuj uchwalone przepisy i karz
przedsibiorcw jak leci.
  To nie tyle krytyka rzeczonego profesora, co "podejcia akademickiego" :>
z zupenym niezrozumieniem, e jak przepis np. uniewania faktur z braku
drobiazgu - to uniewania.
  "Pomyki mniejszej wagi" zostay dopiero wypracowane przez sdy.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-06 11:44:41
Autor: tomek
Jak to zrobi?
[...]

Wrzucaem kilka tygodnie temu, ale przypomn e ten sam Modzelewski znowu chce nam nieba przychyli now ustaw o VAT ktr firmuje PiS.

Take chop jest niezatapialny :)

Tomek

Data: 2011-10-06 12:23:15
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak to zrobi?
On Thu, 6 Oct 2011, tomek wrote:

Wrzucaem kilka tygodnie temu, ale przypomn e ten sam Modzelewski znowu chce nam nieba przychyli

  Niby mamy sobie co z tego:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=niebo+zwali%B3o+si%EA+na+g%B3ow%EA
....wybra?
  :]

now ustaw o VAT ktr firmuje PiS.

Take chop jest niezatapialny :)

  C, ci co wdraaj "pomysy" najczciej nie musz pniej prowadzi
ewidencji ktra z nich wynika.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-06 12:44:43
Autor: tomek
Jak to zrobi?

Raczej tu: http://www.grupy.egospodarka.pl/prasowka-Projekty-ustaw-podatkowych-by-ISP,t,397775,p,1,8.html

now ustaw o VAT ktr firmuje PiS.

Take chop jest niezatapialny :)

C, ci co wdraaj "pomysy" najczciej nie musz pniej prowadzi
ewidencji ktra z nich wynika.

O - to jest pomys! :-)

Tomek

Data: 2011-10-06 09:23:39
Autor: Waldemar
Jak to zrobić?

Użytkownik "tomek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j6i7ig$9k8$1@news.onet.pl...

[...]

a czym sprawozdanie do marszałka różni się od sprawozdania do GIOS?
Jeżeli zbieram sprzęt (od klientów), przekazuje większą partię do zakładu przetwarzania, mam wszystkie KPO, wysyłam 2 razy w roku sprawozdania do GIOS to jeszcze musze pisać o tym do marszałka?

Data: 2011-10-06 09:48:16
Autor: Piotrek
Jak to zrobić?
On 2011-10-06 09:23, Waldemar wrote:
[...]

Click -- > <http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20070390251>

Art. 37 ze szczególnym uwzględnieniem ustępu 3
Ale doczytaj też art 18 i później, zwłaszcza jeśli wytwarzasz odpady niebezpieczne.

No a później sankcje - art. 79b

Oczywiście zakładam, że pozwolenie na zbiórkę odpadów (w tym zapewne niebezpiecznych) masz. Bo jeśli nie to okolice art. 28 ZTCP no i w sankcjach też sobie coś dobierzesz ;-)

Piotrek

Data: 2011-10-06 09:53:27
Autor: Piotrek
Jak to zrobić?
On 2011-10-06 09:23, Waldemar wrote:

[...]

Zrobiłem cancel poprzedniej wiadomości bo link poszedł nie ten ...

Click -- > <http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20010620628>

Art. 37 ze szczególnym uwzględnieniem ustępu 3
Ale doczytaj też art 17 i później, zwłaszcza jeśli wytwarzasz odpady niebezpieczne.

Data: 2011-10-06 10:57:08
Autor: tomek
Jak to zrobić?
On 06.10.2011 09:53, Piotrek wrote:
On 2011-10-06 09:23, Waldemar wrote:

> [...]

> Art. 37 ze szczególnym uwzględnieniem ustępu 3
> Ale doczytaj też art 17 i później, zwłaszcza jeśli wytwarzasz odpady

A formularz zestawienia jest tutaj:

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20102491674&min=1

No a później sankcje - art. 79b

Oczywiście zakładam, że pozwolenie na zbiórkę odpadów (w tym zapewne
niebezpiecznych) masz. Bo jeśli nie to okolice art. 28 ZTCP no i w
sankcjach też sobie coś dobierzesz ;-)

Ja myślę że ten humor to taki wisielczy trochę zarzuciłeś ;-)

Tomek

PS. Robię się zazdrosny że łamiesz mój - oczywisty dla całej reszty grupowiczów - monopol na odpady ;-)))

Data: 2011-10-06 15:49:00
Autor: Piotrek
Jak to zrobić?
On 2011-10-06 10:57, tomek wrote:
PS. Robię się zazdrosny że łamiesz mój - oczywisty dla całej reszty
grupowiczów - monopol na odpady ;-)))

Ojtamojtam! Świecę po prostu światłem odbitym - nie ma się co stresować ;-)

Piotrek

Data: 2011-10-06 15:22:44
Autor: Waldemar
Jak to zrobić?

Użytkownik "Piotrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e8d5e75$0$3509$65785112@news.neostrada.pl...

Click -- > <http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20010620628>

Art. 37 ze szczególnym uwzględnieniem ustępu 3
Ale doczytaj też art 17 i później, zwłaszcza jeśli wytwarzasz odpady niebezpieczne.

ja je zbieram od klientów, tzn. że ja je wytwarzam czy klient?
sam wytwarzam rocznie kilka tonerów i tuszy od drukarek, to też muszę zgłaszać?

No a później sankcje - art. 79b

Oczywiście zakładam, że pozwolenie na zbiórkę odpadów (w tym zapewne niebezpiecznych) masz. Bo jeśli nie to okolice art. 28 ZTCP no i w sankcjach też sobie coś dobierzesz ;-)

niezła masakra.
To jeżeli odbieram od klienta dajmy na to monitor CRT i wystawiam mu KPO to on też musi zgłosić to do marszałka?

Data: 2011-10-06 15:37:22
Autor: tomek
Jak to zrobić?
On 06.10.2011 15:22, Waldemar wrote:

[...]

Klient wytwarza a Ty zbierasz - na zbieranie (i transport) trzeba mieć pozwolenie.

sam wytwarzam rocznie kilka tonerów i tuszy od drukarek, to też muszę
zgłaszać?

Zależy co rozumiesz przez "zgłaszać"

[...]

Musi zaraportować te odpady, natomiast KPO wystawia klient a nie Ty - i tutaj wg mnie nawet karnie można się przyczepić, chociaż z tego co widzę to "wszyscy tak robią" i póki co o pogromach nie słychać.

Tomek

Data: 2011-10-06 15:47:58
Autor: Piotrek
Jak to zrobić?
On 2011-10-06 15:22, Waldemar wrote:

Wszystko co dalej jest IMHO, czyli każdy bawi się za swoje pieniądze ...

ja je zbieram od klientów, tzn. że ja je wytwarzam czy klient?

Wytwarza je klient i jeśli prowadzi DG oraz wytwarza odpady niebezpieczne lub wytwarza więcej niż 5 ton to zgodnie z ustawą powinien to wcześniej zgłosić do marszałka (art. 17 ustęp 1). A następnie, do 15 marca, powinien złozyć sprawozdanie.

Ty natomiast  prowadzisz zbieranie odpadów i musisz mieć na to zezwolenie. Nie chciałbym Cię stresować ale zainteresuj się tym bo sankcje są na poziomie 10 kplz.

Niestety tu nie funkcjonuje instytucja czynnego żalu, tak więc należy jak najszybciej załatwić bieżące pozwolenia i raczej nie należy składać zaległych kwitów. Z powodów oczywistych - marszałek nie ma innej opcji niż nałożenie kary. No chyba, że masz wolne 10 kplz za zbieranie i po 5 kplz za każde niezłożenie zestawienia zbiorczego.

sam wytwarzam rocznie kilka tonerów i tuszy od drukarek, to też muszę
zgłaszać?

Z ostrozności procesowej tak.

niezła masakra.

No niestety. Podobno każdy ma taką żonę na jaką zasługuję i najwyraźniej w przypadku "mania" wybrańców narodu działa taki sam mechanizm.

To jeżeli odbieram od klienta dajmy na to monitor CRT i wystawiam mu KPO
to on też musi zgłosić to do marszałka?

Przede wszystkim formalnie to klient Tobie wystawia KPO, a nie Ty klientowi.

Oczywiście klient prowadzący DG i przekazujący Ci monitor CRC musi z minimum 30 dniowym wyprzedzeniem poinformować marszałka o zamiarze wytwarzania odpadów niebezpiecznych. A następnie do 15 marca musi złożyć sprawozdanie.

To jest wersja minimum. Co bardziej ostrożni składają zawiadomienie przed rozpoczęciem działalności, w wyniku której moga powstać odpady niebezpieczne.

Może Tomek Ci napisze jeszcze coś wiecej.

Piotrek

Data: 2011-10-06 15:58:11
Autor: Waldemar
Jak to zrobić?
Użytkownik "Piotrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e8db18b$0$3491$65785112@news.neostrada.pl...

Ty natomiast  prowadzisz zbieranie odpadów i musisz mieć na to zezwolenie. Nie chciałbym Cię stresować ale zainteresuj się tym bo sankcje są na poziomie 10 kplz.

zgłosiłem kiedyś w gminie:
"WNIOSEK O  WPIS DO REJESTRU PODMIOTÓW
ZWOLNIONYCH Z OBOWIĄZKU UZYSKANIA ZEZWOLENIA NA PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI W ZAKRESIE ZBIERANIA LUB TRANSPORTU ODPADÓW"

oto chodzi?

Data: 2011-10-06 16:16:32
Autor: Piotrek
Jak to zrobić?
On 2011-10-06 15:58, Waldemar wrote:
[...]

Nie wiem - akurat ten aspekt nie był mi do niczego potrzebny.

Natomiast warunki zwolnienia masz w ustawie. Może doczytaj.

Tomek podawał tu link do portalu "śmieciowego". Udzielał się tam co najmniej jeden gość który sprawiał wrażenie, że zna się na szeroko rozumianym prawie ochrony środowiska.

Nie bardzo mam teraz czas na odszukanie tego postu ale może Tomek przypomni.

Piotrek

Data: 2011-10-06 16:23:29
Autor: Piotrek
Jak to zrobić?
On 2011-10-06 16:16, Piotrek wrote:
Nie bardzo mam teraz czas na odszukanie tego postu ale może Tomek
przypomni.

Click -- > <http://odpady.net.pl/forum/viewforum.php?f=4?

Piotrek

Data: 2011-10-06 16:47:45
Autor: Piotrek
Jak to zrobić?
On 2011-10-06 15:58, Waldemar wrote:
[...]

Tak na szybko odpytałem i to zwolnienie reguluje rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 grudnia 2003 r. w sprawie rodzajów odpadów, których zbieranie lub transport nie wymagają zezwolenia na prowadzenie działalności (Dz. U. z 2004 r. Nr 16, poz. 154).

Tak więc być może sprawę rejestracji masz załatwioną bo tam podobno nawet jakieś odpady niebezpieczne się łapią. Ale nie wiem czy akurat monitory CRT.

Natomiast jest jeszcze kwestia zawiadomienia, a kiedy masz więcej niż 100 kg niebezpiecznych rocznie to zatwierdzenia planu gospodarki odpadami niebezpiecznymi i to na pewno (99.99%) robisz nie w gminie tylko w urzędzie marszałkowskim - ale oczywiście może być delegatura gdzieś tam lokalnie.

No i kwestia sprawozdań również do urzędu marszałkowskiego, które jak rozumiem miałeś szansę już dwa opuścić. A o ile wiem od tego zwolnień nie ma.

Piotrek

Data: 2011-10-06 17:50:35
Autor: Waldemar
Jak to zrobić?

Użytkownik "Piotrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e8dbf8f$0$2452$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Tylko tak sobie myślę: zbieram tylko ZSEE to muszę te śmieci raportować do marszałka i do GIOS?
Po co w takim razie dwie takie instytucje w kraju?

Data: 2011-10-06 18:31:17
Autor: tomek
Jak to zrobić?
On 06.10.2011 17:50, Waldemar wrote:

[...]

Bo są podwójne etaty, podwójmne synekury i kary wpadają podwójnie ;) ?

Tomek

Data: 2011-10-06 18:28:18
Autor: tomek
Jak to zrobić?
On 2011-10-06 15:22, Waldemar wrote:

[...]

Z zastrzeżeniem że sprawozdanie do 15. marca trzeba złożyć nawet gdy nie złożyło się informacji z art. 17 - jeśli tylko się wytworzyło jakieś odpady niekomunalne typu myszka komputerowa.

(Żeby dodatkowo zakręcić: pojedyńcza myszka IMHO jest odpadem komunalnym bo z niewiadomych przyczyn nie jest "niebezpieczna" i wysŧepuje w "ilości domowej", ale "jakoś się przyjęło" że trzeba ją raportować..)

Ty natomiast prowadzisz zbieranie odpadów i musisz mieć na to
zezwolenie. Nie chciałbym Cię stresować ale zainteresuj się tym bo
sankcje są na poziomie 10 kplz.

I ciekawe czy liczą za każdy rok osobno :-)

[...]

Uciekło nam w tym wątku że 10k za brak sprawozdania już nie obowiązuje, chociaż tyle. A że prawo niedziała wstecz to ni mogą nałożyć obecnej kary 500zł za brak zaległych sprawozdań z lat ubiegłych, chyba że delikwent się podłoży i je złoży - wtedy mogą nałożyć za i za spóźnienie i za ewentualną nierzetelność :-)

Tomek

Data: 2011-10-06 18:34:36
Autor: tomek
Jak to zrobić?
On 06.10.2011 18:28, tomek wrote:
[...]

Ah, Tobie chyba chodziło o karę 5k za niezłożenie informacji o wytwarzanych odpadach - tutaj na szczęście tylko raz(?) można to "zaliczyć"

Tomek

Data: 2011-10-06 20:51:23
Autor: Waldemar
Jak to zrobić?
Użytkownik "tomek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j6kkv3$g1b$1@news.onet.pl...

[...]

tzn. jak to rozumieć?
Rozumiem, że za sprawozdania należne po tym terminie dostane 500 zł jeśli ich nie złożę, a co jeśli ktoś dojdzie ze rok temu nie złożyłem? Dostane 10k czy 500 zł?
Powiedzmy, że chce to dziś wyprostować? Wysłać bieżące bez zaległych?

Data: 2011-10-06 21:16:01
Autor: tomek
Jak to zrobić?
On 06.10.2011 20:51, Waldemar wrote:
[...]

Sorry, napisałem to niezbyt klarownie, a do tego pomieszałem pierwotny projekt i to co finalnie z niego wyszło:

http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/4012_u.htm

IMVHO sytuacja jest zakręcona - nowego art. 79.3 chyba nie da się zastosować bo co prawda zestawień nie przekazałeś, ale poprzednie przepisy karne pod które podpadłeś. Aczkolwiek nie zdziwiłbym się gdybym nie miał racji, albo gdyby dopiero NSA przywołał urzędników do porządku w tym zakresie.

Matomiast jeśli złożysz zaległe sprawozdania to tym samym z automatu 79.3 ma potencjalnie zastosowanie - wszystko zależy od tego czy w skład "obowiązku, o którym mowa w art. 37 ust. 3" wchodzi również termin przekazania sprawozdania czy chodzi o sam fakt jego przekazania. Skłaniałbym się do tego że termin też się tam liczy, bo inaczej nowy art. 79d.3a nie miałby sensu.

Jeśli mam rację, to za każde złożone zaległe sprawozdanie dostaniesz 500zł kary + ew. szansę na 2000zł gdyby wykryli w nim jakieś błędy.
A jeśli nie złożysz kwitów, to co najwyżej wezwą Cię do ich złożenia, pod grożbą kary 2000zł, bez wstępnego bonusa 500zł.

Jeśli nie mam racji, to od razu wisi nad Tobą 500zł.

IMVHO wniosek jest jeden - nie składać tych sprawozdań wstecz - tutaj jest wg mnie najkorzystniejsza wartość oczekiwana, bo prawdopodobniej nie zapłacisz ani grosza z tytułu tych kar.
A jeśli coś złożysz, to prawdopodobnie zapłacisz 500zł za każdy kwit.

Ale ani nie jestem prawnikiem, ani nie mam uprawnień do takiego doradzania, więc sam musisz sobie to przeanalizować :)

Tomek

Data: 2011-10-06 21:18:22
Autor: tomek
Jak to zrobić?
On 06.10.2011 21:16, tomek wrote:

A jeśli nie złożysz kwitów, to co najwyżej wezwą Cię do ich złożenia,
pod grożbą kary 2000zł, bez wstępnego bonusa 500zł.

Chyba nawet lepiej - jak czytam te przpeisy to IMHO nie mają podstaw żeby Cię wezwać do złożenia zaległych kwitów jeśli wcześniej nie dostałeś bonusa 500zł. A że IMHO nie ma podstaw do karania bonusem 500zł, to sprawa się na tym kończy.

Tomek

Data: 2011-10-06 21:19:29
Autor: tomek
Jak to zrobić?
On 06.10.2011 20:51, Waldemar wrote:

Powiedzmy, że chce to dziś wyprostować? Wysłać bieżące bez zaległych?

Na dziś masz tylko zaległe - nie masz bieżących.

Tomek

Data: 2011-10-06 15:56:48
Autor: Piotrek
Jak to zrobić?
On 2011-10-06 15:22, Waldemar wrote:
sam wytwarzam rocznie kilka tonerów i tuszy od drukarek, to też muszę
zgłaszać?

A nie zużywasz przypadkiem żarówek energooszczędnych lub świetlówek, farb, długopisów, baterii, akumulatorów i ChGW czego jeszcze?

To jest dość bagnisty grunt, tak więc jak już będziesz zawiadamiał marszałka to sugeruję wpisać i takie bzdety.

Piotrek

Data: 2011-10-06 16:03:30
Autor: Piotrek
Jak to zrobić?
On 2011-10-06 15:22, Waldemar wrote:
niezła masakra.

Zerknąłem sobie z ciekawości do ustawy i jeśli Ty nie masz pozwolenia na zbieranie to formalnie Twoi klienci również mogą zarobić bonusowe 10 kplz ...

A mają ich jak na widelcu, skoro istnieją KPO.

No dobra już więcej Cię nie stresuję - wprawdzie to dopiero czwartek ale życzę miłego weekendu i owocnego wybierania nowych wybrańców narodu ;-)

Piotrek

Data: 2011-10-06 18:19:04
Autor: tomek
Jak to zrobić?
On 2011-10-06 15:22, Waldemar wrote:
niezła masakra.

[...]

Ja proponuję prewencyjnie więcej tam nie zaglądać bo nikt już do nas na grupę nie przyjdzie :-)

Tomek

Jak to zrobić?