Jak to zrobić...?

Data: 2011-01-23 19:46:08
Autor: wieslav
Jak to zrobić...?
Witam.
Postanowiłem trochę unowocześnić stary komputer. I zamówiłem u różnych
sprzedawców części.
Płyta: Gigabyte GA-H55M-UD2H
http://www.emarket.pl/p%C5%82yty-g%C5%82%C3%B3wne/gigabyte-ga-h55m-ud2h-h55-dual-ddr3-1333-mhz-ieee-glan-matx-ga-h55m-ud2h/p-c6700571
Procesor Intel Core i3 530 2.93 GHz plus inne rzeczy(nagrywarka DVD,HDD,
mysz itd..).
Chcę wykorzystać możliwości graficzne procesora więc zestaw nie będzie
zawierał karty graficznej.
Jaką pamięć polecilibyście do tej płyty i procka? Chodzi o producenta i jej
wielkość aby dało się sensownie na tym zestawie pracować.
Najlepiej aby wybrać coś z tej strony:
 http://www.apollo.pl/store/164

Przyznam, że trochę zaczynam się bać czy dam radę dobrze poskładać to
wszystko. Najbardziej tego jak zamontować procesor i boxowe chłodzenie. Jaką
pastę wybrać i jak posmarować aby później nie było komplikacji(przegrzania).
Tu wielka prośba do doświadczonych o łopatologiczne wytłumaczenie tematu!
Mam nadzieję, że zasilacz Chieftec 450 W da radę uciągnąć ten zestaw?
Przypomnę: płyta i procesor jak wyżej, do tego 2 dyski Sata( 500 GB i 1 TB),
nagrywarka DVD Sata, często będę korzystał kontrolera z FireWire.

Dziekuję za ewentualną pomoc.
Wieslav

Data: 2011-01-23 19:57:00
Autor: m4rkiz
Jak to zrobić...?
?Użytkownik "wieslav" <wieslav54@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ihhtib$dar$1@mx1.internetia.pl...
Jaką pamięć polecilibyście do tej płyty i procka? Chodzi o producenta i jej
wielkość aby dało się sensownie na tym zestawie pracować.
Najlepiej aby wybrać coś z tej strony:
http://www.apollo.pl/store/164

ostatnio skladalem dwa kompy na ud2h

ja bym bral to http://www.apollo.pl/store/show_detail/60215
w przypadku okrojonego budzetu cokolwiek innego (napiecie 1,65 lub mniejsze!)

zazwyczaj trzymam sie corsaira (ale tylko dlatego ze ma najlepsze ceny w moim
sklepie)

generalnie - najwazniejsza jest ilosc (2x2GB jezeli to system 32bitowy)
reszta tutaj:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/263781-12-intel-core-speed-speed-confusion#t1843539

[...]

pasta jest nalozona, wsadzasz procesor, nakladasz radiator, dociskasz kolki,
koniec

Tu wielka prośba do doświadczonych o łopatologiczne wytłumaczenie tematu!
Mam nadzieję, że zasilacz Chieftec 450 W da radę uciągnąć ten zestaw?

ten zestaw bedzie bral ~60W w spoczynku i mniej niz 100W pod obciazeniem,
wsadzajac tam chiefteca mozesz dorzucic pozniej niemal dowolna karte graficzna

Przypomnę: płyta i procesor jak wyżej, do tego 2 dyski Sata( 500 GB i 1 TB),
nagrywarka DVD Sata, często będę korzystał kontrolera z FireWire.

opcja bardziej zaawansowana:
kup sobie takie cos zamiast boksowego chlodzenia
nawet po podkreceniu (i3 530 robi spokojnie 3,7GHz bez zadnego kombinowania,
gpu dalem chyba na 910 bez zadnych kombinacji) temperatury byly ciagle
znacznie nizsze niz na boxie
http://allegro.pl/core-i3-i5-i7-ac-freezer-7-pro-dla-lga1156-socketh-i1427632211.html

Data: 2011-01-23 22:02:22
Autor: BETON
Jak to zrobić...?

Użytkownik "wieslav" <wieslav54@wp.pl> napisał w wiadomości news:ihhtib$dar$1mx1.internetia.pl...
[...]

NIe napisałes jaki masz system operacyjny a to podstawowa informacja przy wyborze pamieci
Paste masz standartowo na radiatorze  wiec jak boxowy wentylator to i boxowa pasta da rade.
450W wystarczy w zupełnosci...
"Chcesz wykorzystać mozliwosci graficzne procosora... "  raczej chipsetu  płyty głownej. Procesor sie tym nie zajmuje.

Data: 2011-01-23 22:14:41
Autor: Jacek S
Jak to zrobić...?
W dniu 2011-01-23 22:02, BETON pisze:

NIe napisałes jaki masz system operacyjny a to podstawowa informacja
przy wyborze pamieci

ROTFL

--
Jacek S.

Data: 2011-01-23 22:23:46
Autor: Czarek
Jak to zrobić...?
W dniu 23-01-2011 22:14, Jacek S napisał/a:
W dniu 2011-01-23 22:02, BETON pisze:

NIe napisałes jaki masz system operacyjny a to podstawowa informacja
przy wyborze pamieci

ROTFL

No co chcesz? Jak poda, że XP, to BETON poleci DDR  ;-)

--
Cz.

Data: 2011-01-23 22:33:47
Autor: JoteR
Jak to zrobić...?
"Jacek S" napisał

Jaką pamięć polecilibyście do tej płyty i procka? Chodzi o producenta
i jej wielkość aby dało się sensownie na tym zestawie pracować.
        ^^^^^^^^

NIe napisałes jaki masz system operacyjny a to podstawowa
informacja przy wyborze pamieci

ROTFL

Co w tym śmiesznego? Zaleciłbyś mu zakup 8 GiB pamięci do systemu 32-bitowego?

JoteR

Data: 2011-01-23 22:36:39
Autor: Czarek
Jak to zrobić...?
W dniu 23-01-2011 22:33, JoteR napisał/a:
"Jacek S" napisał

[...]

Zwróć uwagę - pytał też o producenta a skoro nie podał systemu, to być może zna ograniczenia wynikające z różnicy między 32/64 bit

--
Cz.

Data: 2011-01-23 22:43:38
Autor: JoteR
Jak to zrobić...?
"Czarek" napisał:

[...]

Zwróć uwagę - pytał też o wielkość, a skoro nie podał systemu, to być może nie zdaje sobie sprawy z ograniczeń wynikających z różnicy między 32/64 bit ;->

Tak czy siak, kolega Jacek raczej samotnie się turla po tej podłodze.

JoteR

Data: 2011-01-23 22:21:15
Autor: Czarek
Jak to zrobić...?
W dniu 23-01-2011 22:02, BETON napisał/a:
"Chcesz wykorzystać mozliwosci graficzne procosora... "  raczej
chipsetu  płyty głownej. Procesor sie tym nie zajmuje.

Zajmuje się. Masz nieaktualne informacje.
Tzn. chipset graficzny w procesorach serii "i" jest w oddzielnej strukturze ale w tej samej obudowie co procesor.

Poczytaj np. tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_i3

--
Cz.

Data: 2011-01-23 22:29:06
Autor: JoteR
Jak to zrobić...?
"BETON" napisał:

Płyta: Gigabyte GA-H55M-UD2H
Procesor Intel Core i3 530
Chcę wykorzystać możliwości graficzne procesora

"Chcesz wykorzystać mozliwosci graficzne procosora... "  raczej
chipsetu  płyty głownej. Procesor sie tym nie zajmuje.

Trochę jednak zajmuje ;->
http://www.chip.pl/testy/podzespoly-pc/procesory/intel-core-i3-530

JoteR

Data: 2011-01-24 09:58:26
Autor: wieslav
Jak to zrobić...?
Fakt nie podałem systemu jaki zamierzam instalować. Muszę się narazie trzymać oryginalnego(mam nadzieję, że nie będzie problemu z jego zarejstrowaniem po całkowitej zmianie sprzętu!) XP Home.
Wieslav

Data: 2011-01-24 10:33:09
Autor: boxfish
Jak to zrobić...?
W dniu 2011-01-24 09:58, wieslav pisze:
Fakt nie podałem systemu jaki zamierzam instalować. Muszę się narazie
trzymać oryginalnego(mam nadzieję, że nie będzie problemu z jego
zarejstrowaniem po całkowitej zmianie sprzętu!) XP Home.

bez sensu, po co trzymać się nielegalnego systemu ?

Data: 2011-01-24 10:51:06
Autor: marfi
Jak to zrobić...?
Użytkownik "boxfish" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ihjh0l$3d7$1inews.gazeta.pl...
[...]

  Przecież ma legalny system - zamierza go tylko używać niezgodnie z licencją :)

--
marfi

Data: 2011-01-24 11:56:53
Autor: wieslav
Jak to zrobić...?

Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:4d3d4b8d$0$2442$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "boxfish" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ihjh0l$3d7$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-01-24 09:58, wieslav pisze:

 Przecież ma legalny system - zamierza go tylko używać niezgodnie z licencją :)

A dlaczego niezgodnie z licencją? Czyż nie mam prawa do zmiany sprzętu jeśli rejestrowałem go wcześniej przy całkowicie innej konfiguracji sprzętowej?
Przypuśćmy, że tamten komputer padł całkowicie. Nie przejdzie ten numer? Nie da się nawet telefonicznie teraz aktywować na nowym sprzęcie?

Wieslav

Data: 2011-01-24 12:01:12
Autor: boxfish
Jak to zrobić...?
W dniu 2011-01-24 11:56, wieslav pisze:

A dlaczego niezgodnie z licencją? Czyż nie mam prawa do zmiany sprzętu
jeśli rejestrowałem go wcześniej przy całkowicie innej konfiguracji
sprzętowej?

Zapędziłem się, przepraszam, to co pisałem dotyczy wersji OEM, której legalność potwierdzasz naklejając naklejkę licencyjna na komputerze do którego jest przypisana i wraz z tym komputerem umiera

Przypuśćmy, że tamten komputer padł całkowicie. Nie przejdzie ten numer?
Nie da się nawet telefonicznie teraz aktywować na nowym sprzęcie?

technicznie - pewnie się uda ale legalne nie jest w myśl licencji

Data: 2011-01-24 12:09:47
Autor: Mariusz Kruk
Jak to zrobić...?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "boxfish"
technicznie - pewnie się uda ale legalne nie jest w myśl licencji

Legalny to nie to samo, co zgodny z licencją.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / |  Kruk@epsilon.eu.org   | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-01-24 14:40:24
Autor: marfi
Jak to zrobić...?
Użytkownik "wieslav" <wieslav54@wp.pl> napisał w wiadomości news:ihjm94$l9c$1mx1.internetia.pl...

[...]

  Po prostu przeczytaj licencję :)

--
marfi

Data: 2011-01-25 16:08:11
Autor: Doxent
Jak to zrobić...?
[...]

boxowe chłodzenie ma nałożoną pastę fabrycznie. Jednak z jego zakładaniem mogą się wiązać pewne schody i niewykwalifikowana osoba może sobie z tym nie poradzić. Do dziś klnę na ten wynalazek intela. Niestety to nie AMD gdzie wystarczyło założyć zapinkę i obrócić dźwignię. Tutaj zapięcia są aż 4 przy czym przy zakładaniu wymagają niemałej siły i rozwagi. Jeżeli tego nigdy nie robiłeś lepiej zanieść to do jakiegoś serwisu i niech złożą do kupy. Konsekwencje złego składania mogą być opłakane.

Data: 2011-01-25 21:47:53
Autor: wieslav
Jak to zrobić...?

Użytkownik "Doxent" <doxent@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ihmp0u$fcm$1inews.gazeta.pl...

[...]

Dzięki za przestrogę. Kto wie czy nie skorzystam dla świętego spokoju z usługi kogoś bardziej doświadczonego!

Jak to zrobić...?