Jak to zrobic w kuchni?

Data: 2017-01-18 12:35:40
Autor: Majka
Jak to zrobic w kuchni?
Witam,
W kuchni jest sobie stara słuchawka z abonamentem wszędzie gratis i 5 GB netu.
Ale ta słuchawka jest bardzo stara, i www się w tym nie da przeglądać - tylko dzwonimy wszyscy domownicy z tej komórki darmo wszędzie - taki telefon domowy z gratisem w postaci możliwości zabrania go ze sobą gdy rodzina jedzie do babci.
A net/www by się przydał, bo trzeba coś sprawdzić szybko, jakiś przepis, jakiś bank/przelew, duperele takie zwykłe....

Jeśli kupię smartfona - to będzie za mały, niewygodny ekran bo za mały by coś przeczytać na www.
Jeśli do www uruchamiam komputer - to jest za duży, za długo to trwa, i muszę włączyć router i wi-fi.

Jak pogodzić dzwonienie z dostępem do www? Podkreślam: głównie w kuchni.
Pewnie tablet.
Ale proszę o pomoc:

1. co wybrać?
2. czy 7 cali będzie już ok? większy?
3. po czym poznać, że tablet może być telefonem? niektóre maja slot na sim, ale czy każdy tablet ze slotem sim pozwala na dzwonienie i smsy?
4. najchętniej kupię coś markowego, np. Lenovo czy Samsung - dobry kierunek czy inne/jakie firmy są ok?
5. ma to być urządzenie w domu, jako telefon domowy z większym nieco ekranem dla www z karty sim, więc wielkość baterii czy waga tabletu mają znaczenie mniejsze. Nie wiem właściwie jakie cechy przy takim profilu/zadaniu są istotne?
6. musi mieć modem 4G/LTE, czy też 3G wystarczy?
7. Może ktoś wskaże jakiś konkretny fajny model?
8. a może w ogóle idę w złym kierunku?

Za każdą pomoc, wskazówkę lub komentarz dziękuję,
Majka

Data: 2017-01-18 22:31:17
Autor: re
Jak to zrobic w kuchni?

Użytkownik "Majka"

[...]
-- -
Wydaje mi się, że stacja dokująca

Data: 2017-01-18 22:47:40
Autor: RadoslawF
Jak to zrobic w kuchni?
W dniu 2017-01-18 o 21:35, Majka pisze:

Za każdą pomoc, wskazówkę lub komentarz dziękuję,
Majka

Mam 10 calowy tablet służący do czytania gazet (skany) i
książek (teks głownie w PDFie). Ciekawostką jest że to
urządzenie ma najwyższa rozdzielczość z posiadanych.
Ale do przeglądania stron wolę usiąść przy kompie gdzie
monitor ma ponad 20 cali i mniej męczy wzrok.

Zanim wydasz pieniądze weź jakiś tablet w łapki i sprawdź
czy będziesz chciała na nim strony www przeglądać.

A do internetu mam "dyżurny komputer". Jest włączony zawsze
co najwyżej monitor trzeba włączyć. Szybciej trwa przejście
do niego w innym pokoju niż uruchomienie wyłączonego.

Pozdrawiam

Data: 2017-01-20 16:57:10
Autor: krzysztofsf
Jak to zrobic w kuchni?
W dniu środa, 18 stycznia 2017 22:47:48 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:
> [...]

Ale do przeglądania stron wolę usiąść przy kompie gdzie
monitor ma ponad 20 cali i mniej męczy wzrok.

Zalezy co sie przeglada.
Wiele stron internetowych ma wersje w postaci apki na smartfona czy tablet i tam przegladanie jest wygodne.

Data: 2017-01-18 23:05:20
Autor: Irokez
Jak to zrobic w kuchni?
W dniu 2017-01-18 o 21:35, Majka pisze:

Jak pogodzić dzwonienie z dostępem do www? Podkreślam: głównie w kuchni.
Pewnie tablet.

Nie da się.
Mam komórkę i tablet 10 cali z Windowsem.
Nie wyobrażam sobie gadać do 10 calowej deski tak samo jak Windowsa na 5 calach (nawet 7).
Poza tym jak sobie wyobrażasz rozmowę z koleżanką/mamą/córką/... na temat, właśnie przeglądanego na stronie z wypiekami, przepisu na ciasto z kremem i płatkami czekolady, czy dodać do tego wiśnie czy morele, a może dać mniej cukru?

--
Irokez

Data: 2017-01-19 20:07:06
Autor: J.F.
Jak to zrobic w kuchni?
Użytkownik "Irokez"  napisał w wiadomości
[...]

Da sie. Zero w tym przyjemnosci, ale sie da :-)

Tylko czy ktorys tej wielkosci ma funkcje telefonu ?
Pozostaje gadanie przez sluchawke BT, albo Voip.

[...]

Z wlasnej komorki ?

Tak sie ciagle zastanawiam o co chodzi - nie ma w domu internetu z wifi ?
Czy 5G sie marnuje, i warto by wykorzystac ...

J.

Data: 2017-01-20 17:08:21
Autor: krzysztofsf
Jak to zrobic w kuchni?
W dniu środa, 18 stycznia 2017 23:05:14 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

[...]

Dać na glosnomowiacy?

Data: 2017-01-19 06:54:04
Autor: Dominik Ałaszewski
Jak to zrobic w kuchni?
Dnia 18.01.2017 Majka <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> napisał/a:

1. co wybrać?

Ja bym zaczął od smartfona 5 cali, moja żona odkąd posiada takowy już nie korzysta z tabletu.

A jeśli zajdzie potrzeba, to dokupisz tablet 10 cali i udostępnisz net jednym klikiem ze smartfona po wifi.

Tablet z GSM raczej tylko z zestawem słuchawkowym, co przy
częstszym korzystaniu może być niewygodne.

Ale oczywiście Twoja wola.

Data: 2017-01-19 09:25:37
Autor: Jacek Maciejewski
Jak to zrobic w kuchni?
Dnia Wed, 18 Jan 2017 12:35:40 -0800 (PST), Majka napisał(a):

8. a może w ogóle idę w złym kierunku?

IMO tak. Uniwersalne rzeczy/rozwiązania są do d... Do dzwonienia zostaw
sobie ten telefon ale skoro nie lubisz czekać na uruchomienie kompa to
je przyspiesz. Dysk SSD, szybko ładujący się OS i czekanie staje się
krótkie.  No i kto to widział wyłączać ruter :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-01-19 13:59:06
Autor: Alf/red/
Jak to zrobic w kuchni?
W dniu 18.01.2017 o 21:35, Majka pisze:
2. czy 7 cali będzie już ok? większy?

Dla mnie 7" jest  wystarczający, a 10" po prostu za duży do trzymania w ręku.

3. po czym poznać, że tablet może być telefonem? niektóre maja slot na sim, ale czy każdy tablet ze slotem sim pozwala na dzwonienie i smsy?

Nie, nie każdy.

--
Alf/red/

Data: 2017-01-19 14:13:35
Autor: J.F.
Jak to zrobic w kuchni?
Użytkownik "Alf/red/"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5qd6r$uve$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 18.01.2017 o 21:35, Majka pisze:
2. czy 7 cali będzie już ok? większy?

Dla mnie 7" jest  wystarczający, a 10" po prostu za duży do trzymania w ręku.

Za to moze byc wygodny jesli  ma byc tylko sporadycznie trzymany w reku, za to ma zalety w postaci wiekszego ekranu, wygodniejszej klawiatury ekranowej itp.

J.

Data: 2017-01-19 17:19:19
Autor: KOMTUR
Jak to zrobic w kuchni?
W dniu 18.01.2017 o 21:35, Majka pisze:

Ale proszę o pomoc:

1. co wybrać?
  Stawiałbym na tablet

2. czy 7 cali będzie już ok? większy?

Mam 7 calowy i 10 calowy, od kiedy mam ten 7 calowy, to 10 calowy poszedł w odstawkę.

3. po czym poznać, że tablet może być telefonem? niektóre maja slot na sim, ale czy każdy tablet ze slotem sim pozwala na dzwonienie i smsy?

Nie każdy, czasem mają slot tylko do netu, przynajmniej te starsze.

4. najchętniej kupię coś markowego, np. Lenovo czy Samsung - dobry kierunek czy inne/jakie firmy są ok?

Ja mam oba Samsungi i sobie chwale, ale ja to w ogóle jestem fan Samiego.

> [...]
>    więc wielkość baterii czy waga tabletu mają znaczenie mniejsze. Nie wiem właściwie jakie
>    cechy przy takim profilu/zadaniu są istotne?

Ja do swojego 10 calowca mam fajną podstawkę (stację dokującą), więc mógłby w kuchni tak stać, bateria wtedy nie ma znaczenia, jak i waga.
Do dzwonienia, można przecież włączyć "na głośnik" i rozmawiać nawet przy gotowaniu, bez trzymania tabletu w rękach. Czasami tak robiłem.

6. musi mieć modem 4G/LTE, czy też 3G wystarczy?

Do rozmawiania spokojnie wystarczy 3G, a jeśli i net ma być sporadyczny, to i do netu. Aczkolwiek jeśli różnica w cenie pomiędzy modelami 3Gi LTE, byłaby niewielka, brałbym z LTE.

7. Może ktoś wskaże jakiś konkretny fajny model?

Tu się nie pokuszę, bo ostatnio z rok temu kupowałem, a to czasem przepaść pomiędzy modelami.

8. a może w ogóle idę w złym kierunku?

Jak dla mnie w dobrym :P

Za każdą pomoc, wskazówkę lub komentarz dziękuję,

Proszę :)

KOMTUR

Data: 2017-01-19 23:19:50
Autor: Przyjazny
Jak to zrobic w kuchni?
On 2017-01-18 20:35, Majka <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> wrote:
Witam,
[...]

Do dzwonienia podłączyć takie coś: google: "słuchawka" retro.

2. czy 7 cali będzie już ok? większy?

Do przepisów wystarcza, 10 niewygodny.

Data: 2017-01-20 16:53:09
Autor: krzysztofsf
Jak to zrobic w kuchni?
W dniu środa, 18 stycznia 2017 21:35:41 UTC+1 użytkownik Majka napisał:
[...]

http://www.geekbuying.com/item/Doogee-Y6-MAX-3GB-32GB-Smartphone-- -Silver-375881.html
http://www.geekbuying.com/item/International-Version-Xiaomi-Mi-Max-3GB-64GB-Smartphone-- -Silver-369768.html

Oba mam w rodzinie jako tablety z mozliwoscia dzwonienia.

Jak to zrobic w kuchni?