Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?

Data: 2009-10-17 16:25:55
Autor: olob kowalski
Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
-=MAKARENA=- <makarena@neostrada.pl> napisał(a):
Witka !
Kilka lat jezdzilem na GSX600F ce , jednak w tym roku postanowilem zmienic sprzeta na cos mocniejszego .
Z duzym optymizmem wybralem R1  , jednak po obejzeniu takich filmikow , zaczynam troszke wymiekac :-(

http://www.youtube.com/watch?v=Mpqdl6neKu4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?
v=ZqcUtx1ioCI&feature=PlayList&p=37926AE470746440&
index=9&playnext=2&playnext_from=PL

Na dziendobry musze ja przyprowadzic z Olsztyna do Lodzi 250 km . Co
zrobic
zeby sie ustrzec przed takimi sytuacjami ?

przeczytałem wypociny tych wszystkich buraków i stwierdzam że przygłupy niemyslące z was. jeżeli wasze wypowiedzi świadczą o waszym doświadczeniu to tragedia i nie ma dziwne że wielu kończy jako dawcy

co do tych sytacji to sprawa jest prosta

jak zachamujesz tylnym i przednim hamulcem na maksa i nie wyrzucisz na luz to koło tylne co prawda jest zblokowane lecz po puszczeniu hamulca mimo wszystko zacznie się obracać plus gaz da efekt że będzie obracać się  szybciej niż koło przednie nawet w poślizgu przy hamowaniu
tak więc jeśli zahamujesz tył i przód po czym puścisz tył to normalka że przednie koło stanie się osią obrotu motocykla
żeby tego uniknąć najlepiej kupić moto w którym za pomocą jednej dzwigni operuje się obydwoma hamulcami jednocześnie

Data: 2009-10-17 18:40:29
Autor: Ivam
"olob kowalski" <bolo1975@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:hbcr6j$qjh$1inews.gazeta.pl...
co do tych sytacji to sprawa jest prosta

taaa... dlatego nawet zawodnicy popelniaja tak prosty blad;)

[...]

Masz racje mistrzu z wielkim doswiadczeniem. Zwlaszcza, ze na pierwszym filmie widac, ze to bylo na wyjsciu z zakretu, na ktorym kazdy powinien hamowac i koles, ktory sie wyglebil, zrobil to wlasnie dlatego, ze hamowal i przodem i tylem na maksa.

żeby tego uniknąć najlepiej kupić moto w którym za pomocą jednej dzwigni
operuje się obydwoma hamulcami jednocześnie

I koniecznie z ABS, albo najlepiej C-ABS i kontrola trakcji... i poduszkami powietrznymi.

Na drugim poza gleba g* widac, wiec sie nie wypowiadam;)

--
pzdr:
Ivam

ps. BPNSP

Data: 2009-10-17 16:47:41
Autor: olob kowalski
Ivam <filipz@-WYTNIJ-TO-BARDZO-PROSZE-poczta.fm> napisał(a):
> [...]

Masz racje mistrzu z wielkim doswiadczeniem. Zwlaszcza, ze na pierwszym filmie widac, ze to bylo na wyjsciu z zakretu, na ktorym kazdy powinien hamowac i koles, ktory sie wyglebil, zrobil to wlasnie dlatego, ze hamowal
przodem i tylem na maksa.

po czym jak zauważył że uślizguje się tylne koło puścił tylny hamulec trzymajac na maksa przedni no i wystrzelił do góry

Data: 2009-10-17 16:50:22
Autor: olob kowalski
> [...]

> przednie koło stanie się osią obrotu motocykla

Masz racje mistrzu z wielkim doswiadczeniem.

co do mojego doświadczenia czyli pewnie ilości kilometrów na moto mam gówniane doświadczenie co nie zwalnia mnie z obowiązku myslenia :)

Data: 2009-10-17 19:13:05
Autor: Ivam
"olob kowalski" <bolo1975@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:hbcskd$2ah$1inews.gazeta.pl...
co do mojego doświadczenia czyli pewnie ilości kilometrów na moto mam
gówniane doświadczenie co nie zwalnia mnie z obowiązku myslenia :)

Nie wiem czy go (doswiadczenia) nie masz, czy masz problem z interpretacja tego co widzisz, czy z przekazaniem tego co masz na mysli, ale na pierwszym filmiku koles nie hamowal.

Highside najogolniej powodowany jest utrata przyczepnosci tylnego kola (czy gaz czy hamulec - obojetne) i gwaltownym "chwyceniem" przyczepnosci. Nie wiem jak przedni hampel moglby miec glowne znaczenie (jak to wyczytalem z Twojej wypowiedzi).

Poza tym nie znam maszyny, w ktorej moglbym bezpiecznie zahamowac przednim hamulcem "na maksa" w zakrecie.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2009-10-17 20:04:25
Autor: Piotr Chamernik :: CHAMER
Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Użytkownik "olob kowalski" <bolo1975@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hbcr6j$qjh$1inews.gazeta.pl...

jak zachamujesz

zachamowal to on pewnie po tym jak wstal, rzucajac mila wiazanke...
Hamowanie na wyjsciu? Widzisz je tam? Raczej za duzo gazu. Tam sie nie hamuje, ale ja to gowniane doswiadczenie jeszcze mam, to nie wiem... Co zle Ci chodzi ten need for speed.

--
Pozdrawiam,
Piotr Chamernik :: CHAMER

Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?