Jak unikn±æ bycia oszukanym podczas sprzeda¿y samochodu?

Data: 2012-09-01 02:13:02
Autor: Pa_blo
Jak unikn±æ bycia oszukanym podczas sprzeda¿y samochodu?

U¿ytkownik "dorato"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5040708e$0$1227$65785112@news.neostrada.pl...

Jak sprzedaæ samochód aby unikn±æ oszustwa?

Podstawowa sprawa, to umowic sie w miejscu publicznym - dobre sa galerie handlowe np w sobote i niedziele. Warto zabrac ze soba (glownie dla bezpieczenstwa oczywiscie) jakis ostry nóz, wazne aby nie byl to taki jak do smarowania tylko z czubkiem, aby w razie czego wbil sie latwo i gleboko w cialo potencjalnego oszusta.
Kupujacemu pokazujesz tylko jednego wspolnika a reszte - ze 3 4, trzymasz w odwodzie. Moga byc poprzebierani, jednak gazety z wycietymi otworami do patrzenia moga ich zdradzic (u mnie tak bylo jak sprzedawalem niedawno golfa 3 za 600 zl) wiec lepiej aby spogladali z boku gazety.

W momencie kiedy bedziecie finalizowac transakcje uaktywniasz znajomych w odwodzie i trzymajac kurczowo oryginal i kopie umowy, sila doprowadzacie kupujacego do okienka kasowego w banku lub na poczcie. Po potwierdzeniu przez kasjerke oryginalnosci banknotow i wplaceniu ich na swoje konto puszczacie wolno kupujacego z oryginalem umowy, kluczykami i dokumentami od samochodu. Dobre wrazenie robi trzymanie caly czas przy gardle kupujacego wczesniej wymienionego ostrego noza.

Scenariusz w razie proby oszustwa musisz sam sobie opracowac. Jednak mysle, ze w takim dzikim karaju jak Polska, zaszlachtowanie oszusta nie spotka sie z jakimis specjalnymi represjami...

--
Picasso

Data: 2012-09-01 03:05:51
Autor: dorato
Jak unikn±æ bycia oszukanym podczas sprzeda¿y samochodu?
U¿ytkownik "Pa_blo"
[...]
Kupujacemu pokazujesz tylko jednego wspolnika a reszte - ze 3 4, trzymasz w odwodzie. Moga byc poprzebierani, jednak gazety z wycietymi otworami do patrzenia moga ich zdradzic (u mnie tak bylo jak sprzawalem niedawno golfa 3 za 600 zl) wiec lepiej aby spogladali z boku gazety.
> [...]
Scenariusz w razie proby oszustwa musisz sam sobie opracowac. Jednak mysle, ze w takim dzikim karaju jak Polska, zaszlachtowanie oszusta nie spotka sie z jakimis specjalnymi represjami...

:) Ironizujesz. No mo¿e za bardzo sugerujê siê filmem Sztos I. Ale na banknotach siê nie znam. I jestem trochê jak emeryt wpuszczaj±cy nieznajomego do domu. Nie wiem czy uda mi siê zapanowaæ nad ca³o¶ci±.

Data: 2012-09-01 06:27:02
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  dorato pisze tak:

Nie wiem czy uda mi siê zapanowaæ nad ca³o¶ci±.

Wierzymy w Ciebie.

--
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87

Data: 2012-09-01 11:19:24
Autor: Nex@pl
Jak unikn±æ bycia oszukanym podczas sprzeda¿y samochodu?
Zapominasz o jednej rzeczy, Ty sprzedajesz, wiêc Ty dyktujesz warunki, jak komu¶ siê nie spodobaj± to znajdziesz nastêpnego klienta, a przynajmniej nie zostaniesz oszukany. Ja raz sprzedawa³em na kredyt, PDK, oni tam wymagaj± zarejestrowania auta na druga osobê i dopiero wtedy uruchamiaj± ¶rodki (chyba, ¿e co¶ siê zmieni³o). Ja poprosi³em, ¿e je¿eli go¶æ tak chce, to najpierw niech mi wy¶le gotówkê, bo ja siê po prostu bojê i wsio, gotówka dotar³a na konto, jak tylko kredyt przyszed³ to odes³a³em go¶ciowi i po k³opocie.

Data: 2012-09-01 11:41:30
Autor: J.F.
Jak unikn±æ bycia oszukanym podczas sprzeda¿y samochodu?
Dnia Sat, 01 Sep 2012 11:19:24 +0200, Nex@pl napisa³(a):
Zapominasz o jednej rzeczy, Ty sprzedajesz, wiêc Ty dyktujesz warunki, jak komu¶ siê nie spodobaj± to znajdziesz nastêpnego klienta, a przynajmniej nie zostaniesz oszukany.

To dziala tez w druga strone - on ma pieniadze, on dyktuje warunki.
Sprzedawce zawsze znajdzie :-)

[...]

Szczesliwie dla siebie trafiles na takiego co pieniadze mial.
Inny moglby sie bac, a nawet jesli nie, to i tak by nie wyslal, bo z
pustego i bohater nie naleje :-)

J.

Data: 2012-09-01 12:41:02
Autor: Nex@pl
W dniu 2012-09-01 11:41, J.F. pisze:

To dziala tez w druga strone - on ma pieniadze, on dyktuje warunki.
Sprzedawce zawsze znajdzie :-)

Wiesz, poniek±d mia³em nó¿ na gardle i potrzebowa³em gotówki ale jako¶ da³em radê.

Szczesliwie dla siebie trafiles na takiego co pieniadze mial.
Inny moglby sie bac, a nawet jesli nie, to i tak by nie wyslal, bo z
pustego i bohater nie naleje :-)

Tak, wiem ale to by³ mój warunek, ju¿ wystarczy mi historii zwi±zanych ze sprzeda¿±/kupnem aut na polskim rynku, raz nawet kupi³em auto od go¶cia, który nie ¿y³ ju¿ od roku... ;)

J.

Data: 2012-09-01 13:07:12
Autor: J.F.
Jak unikn±æ bycia oszukanym podczas sprzeda¿y samochodu?
Dnia Sat, 01 Sep 2012 12:41:02 +0200, Nex@pl napisa³(a):
[...]

Aha, czyli jak sie domyslam - gdyby po dwoch dniach delikwent wrocil, bo
nie chca mu auta zarejestrowac, bo np diagnosta twierdzi ze numery
przebite, albo urzad ze kupiles je od zmarlego - to bys pieniedzy nie
zwrocil, bo sie juz rozeszly na ten noz na gardle ? :-P

J.

Data: 2012-09-04 10:43:33
Autor: LEPEK
W dniu 2012-09-01 11:19, Nex@pl pisze:
Zapominasz o jednej rzeczy, Ty sprzedajesz, wiêc Ty dyktujesz warunki,

W normalnych warunkach rynkowych (*) warunki dyktuje ten, kto ma bardziej p³ynne ¶rodki, a gotówka w rêku ma najwiêksz± p³ynno¶æ.

(*)
Warunki nienormalne, to np. niedobór na rynku, przewaga popytu nad poda¿±, jak kilka lat temu na rynku nieruchomo¶ci.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdañski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Jak unikn±æ bycia oszukanym podczas sprzeda¿y samochodu?