Jak uratować kartę Micro SD 8 GB ?

Data: 2009-08-12 18:52:22
Autor: Janusz Pawłowski
Jak uratować kartę Micro SD 8 GB ?
Przez pomyłkę karta telefonu komórkowego typu Micro SD została włożona
do telefonu Nokia N76. Po włożeniu telefon wy¶wietlił że karta jest "corruped" i zaproponował format, jako ze nić na niej nie było próba
formatu została przeprowadzona - bez rezultatu jednak. Teraz karty nie widać w macierzystym telefonie Nokia 5800. Nie widać jej też w czytniku kart pamięci. Moje pytanie : czy tę kartę można uratować jakim¶ programem narzędziowym windowsowym lub linuksowym ?. Może jaki¶ inny sposób ?.  Proszę o jak±¶ pomoc w temacie.

Data: 2009-08-12 18:22:14
Autor: Końrad
Janusz Pawłowski wrote:

[...]

sprawdz czy ci to nie pomoze. tyczy sie odzyskiwania zdjec ale narzedzie
uzyte ma nieco wiecej opcji

http://notatnik.mekk.waw.pl/archives/158-Odzyskiwanie_skasowanych_zdjec_z_aparatu_cyfrowego.html

--
body {
  name: '|<ońrad Karpieszu>|';

Data: 2009-08-12 20:31:30
Autor: Mateusz Viste
Jak uratować kartę Micro SD 8 GB ?
On Wednesday 12 August 2009 19:52, Janusz Pawłowski wrote:
Moje pytanie : czy tę kartę można uratować jakimś
programem narzędziowym windowsowym lub linuksowym ?. Może jakiś inny
sposĂłb ?.  ProszÄ™ o jakÄ…Ĺ› pomoc w temacie.

Przepartycjonuj od zera. Np. używając Gparted. Wątpliwe, by karta była
fizycznie uszkodzona po operacji, którą opisałeś, więc musi dać się
odzyskać.

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2009-08-12 21:28:22
Autor: qwerty
Użytkownik "Mateusz Viste" <mateusz@no-spam.please> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5debl6-hgn.ln1@mail.viste-family.net...
Przepartycjonuj od zera. Np. używając Gparted. Wątpliwe, by karta była
fizycznie uszkodzona po operacji, którą opisałeś, więc musi dać się
odzyskać.

Osobiście dla mnie 2 razy padła karta pamięci po włożeniu do aparatu, więc uszkodzenie jest możliwe.

Data: 2009-08-12 21:02:33
Autor: Michal Kawecki
Dnia Wed, 12 Aug 2009 18:52:22 +0100, Janusz Pawłowski napisał(a):

[...]

"Nie widać" znaczy, że diskmgmt.msc też jej nie widzi?
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadaj±c na priv zmień px na pl/

Data: 2009-08-12 22:05:36
Autor: uni
Jak uratowaćkartę Micro SD 8 GB ?

"Nie widać" znaczy, że diskmgmt.msc też jej nie widzi?

Dzięki za odpowiedĽ, sorry ze z innego servera piszę, ale mam kłopoty z
programem pocztowym.  Wracaj±c do tematu - je¶li diskmgmt.msc to menager dysków
w XP - to też jej nie widzi i nie ma na niej zadej partycji, założyć się też nie
da, lunuxowy fdisk też to samo - wypisuje ze nie może otworzyć urz±dzeia /dev/sda

Data: 2009-08-12 23:02:28
Autor: Marcin Kocur
Osoba uni napisała na pl.comp.pecet:

[...]

A jeste¶ pewny, że to /dev/sda? Bo ja nie do końca...

Jak już znajdziesz dobr± nazwę urz±dzenia, zrób dd if=/dev/zero
of=/dev/urzadzenie. Tylko przez chwilę, ważne że pocz±tek wyzeruje.
Teraz masz kartę jak ze sklepu, możesz włożyć do czego tam chcesz i
sformatować ;]

Tylko nie wyzeruj sobie dysku
http://linux-porady.info/strony/dla_bardziej_zaawanasowanych/montowanie_urzadzenia_blokowe
Marcin Kocur

Data: 2009-08-13 00:12:57
Autor: lis6502
Jak uratowaćkartę Micro SD 8 GB ?
On Wed, 12 Aug 2009 23:02:28 +0200
Marcin Kocur <marcin2006@gmail.com.wytnij> wrote:

Osoba uni napisała na pl.comp.pecet:

A jeste¶ pewny, że to /dev/sda? Bo ja nie do końca...
dmesg |grep sd[a-z]
ostani wpis
Jak już znajdziesz dobr± nazwę urz±dzenia, zrób dd if=/dev/zero
of=/dev/urzadzenie. Tylko przez chwilę,
kompletny brak profesjonalizmu. jest przecież parametr 'count' i 'bs'.
więcej w 'man dd', ew google:man dd.

Data: 2009-08-13 14:48:45
Autor: Marcin Kocur
Osoba lis6502 napisała na pl.comp.pecet:

Jak już znajdziesz dobr± nazwę urz±dzenia, zrób dd if=/dev/zero
of=/dev/urzadzenie. Tylko przez chwilę,
kompletny brak profesjonalizmu. jest przecież parametr 'count' i 'bs'.
więcej w 'man dd', ew google:man dd.

Boh, ale mi różnica :P

Marcin Kocur

Data: 2009-08-13 17:21:07
Autor: lis6502
Jak uratowaćkartę Micro SD 8 GB ?
On Thu, 13 Aug 2009 14:48:45 +0200
Marcin Kocur <marcin2006@gmail.com.wytnij> wrote:

> kompletny brak profesjonalizmu. jest przecież parametr 'count' i
> 'bs'. więcej w 'man dd', ew google:man dd.

Boh, ale mi różnica :P

Jest. To jakby¶ powiedział na budowie: 'chłopaki budujcie do góry, ale
nie dłużej niż dwa dni' ;)

Data: 2009-08-20 14:41:13
Autor: Marcin Kocur
> [...]

Boh, ale mi różnica :P

Jest. To jakby¶ powiedział na budowie: 'chłopaki budujcie do góry, ale

To ty tak mówisz. Ja mówię "chłopaki budujcie do góry", a po dwóch
dniach przychodzę i ich zabijam ;)

Marcin Kocur

Data: 2009-08-12 21:27:23
Autor: qwerty
Jak uratować kartę Micro SD 8 GB ?
Użytkownik "JanuszPawłowski" <universis@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4A830156.E111AC87@wp.pl...
[...]

Usuń i utwórz now± partycję.
Jak nie pomoże odnie¶ć do serwisu.

Data: 2009-08-12 22:09:43
Autor: lis6502
Jak uratować kartę Micro SD 8 GB ?
On Wed, 12 Aug 2009 21:27:23 +0200
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote:

Użytkownik "JanuszPawłowski" <universis@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci
grup dyskusyjnych:4A830156.E111AC87@wp.pl...
Usuń i utwórz now± partycję.
Jak nie pomoże odnie¶ć do serwisu.

Lol ? Toć testdiska i photoreca waćpan nie zna ?

Data: 2009-08-13 00:48:16
Autor: uni
Jak uratowaćkartę Micro SD 8 GB ?

Lol ? Toć testdiska i photoreca waćpan nie zna ?

Ok. próbowałem na razie dosowym testdiskiem bo znam go doskonale. Niestety - ten
program nie widzi karty podl±czonej do kompa poprzez card reader. Moze linuxowy
da radę - na razie nie mam go na dysku. POlecenie dd  - linuxowe znam też
doskonale, ale póki co nie widać urz±dzeia na systemie.

Data: 2009-08-13 00:55:58
Autor: lis6502
Jak uratowaćkartę Micro SD 8 GB ?
On Thu, 13 Aug 2009 00:48:16 +0200
"uni" <universis@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Niestety - ten program nie widzi karty podl±czonej do kompa poprzez
card reader. Moze linuxowy da radę - na razie nie mam go na dysku.
Polecam livecd sysrescd, tam jest w standardzie; w ogóle to livecd to
jak ¶rubokręt w skrzynce z narzędziami ;]
POlecenie dd  - linuxowe znam też doskonale, ale póki co nie widać
urz±dzeia na systemie.
podepnij czytnij, włóż kartę i wy¶lij na grupę wyniki poleceń:
# lsusb
# tail -n 30 /var/log/dmesg
Niestety - ten program nie widzi karty podl±czonej do kompa poprzez
card reader.
Jeszcze wypadałoby ustalić jaki to jest card reader (najlepiej przez
wspomniane # lsusb): sam mam w domu
oparty na jakim¶ wschodnioegzotycznym chipsecie, a sterowniki dostępne
s± tylko pod jedyny słuszny system.

Data: 2009-08-13 01:07:22
Autor: Kamikazee
Janusz Pawłowski pisze:
[...]

Czy na karcie było założone hasło poprzez telefon?

Data: 2009-08-15 21:03:55
Autor: universis
Jak uratowaćkartę Micro SD 8 GB ?
Czy na karcie było założone hasło poprzez telefon?
 Dziękuję za odpowoiedzi. Nie mogłem wcze¶niej odpowiedzieć. Przepraszam na
karcie nie było zakładane żadne hasło. Polecenia systemowe wydałem - polecenie
tail - nic o dyskach nie ma w komunikacie , polecenie lsusb też niz nowego nie
pokazało.   Najbardziej rokuje nadzieje informacja po poleceniu :  dmesg | grep  sda -
poniżej..  scsi1 : SCSI host adapter emulation for IDE ATAPI devices Attached scsi removable disk sda at scsi2, channel 0, id 0, lun 0 sda: Unit Not Ready, sense: sda : READ CAPACITY failed. sda : status = 1, message = 00, host = 0, driver = 08  sda : block size assumed to be 512 bytes, disk size 1GB.    sda: I/O error: dev 08:00, sector 0  "Co¶" widzi - wprawdzie 1GB widzi, a jest 8 GB, ale to już co¶. Polecenie fdisk  /dev/sda  nie daje rezultatu - dla  niego nie ma takiego
urz±dzenia. Polecenie dmesg uruchomione po restarcie, ale  bez podł±czonej karty nie wypisuje nic. Nie mogę znaleĽć programu  Gparted pod windowsa, s± same płytki typu "live CD".

--

Jak uratować kartę Micro SD 8 GB ?