Jak uratować kartę Micro SD 8 GB ?

Data: 2009-08-12 21:02:33
Autor: Michal Kawecki
Jak uratować kartę Micro SD 8 GB ?
Dnia Wed, 12 Aug 2009 18:52:22 +0100, Janusz Pawłowski napisał(a):

Przez pomyłkę karta telefonu komórkowego typu Micro SD została włożona
do telefonu Nokia N76. Po włożeniu telefon wyświetlił że karta jest "corruped" i zaproponował format, jako ze nić na niej nie było próba
formatu została przeprowadzona - bez rezultatu jednak. Teraz karty nie widać w macierzystym telefonie Nokia 5800. Nie widać jej też w czytniku kart pamięci. Moje pytanie : czy tę kartę można uratować jakimś programem narzędziowym windowsowym lub linuksowym ?. Może jakiś inny sposób ?.  Proszę o jakąś pomoc w temacie.

"Nie widać" znaczy, że diskmgmt.msc też jej nie widzi?
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2009-08-12 22:05:36
Autor: uni
Jak uratowaćkartę Micro SD 8 GB ?

"Nie widać" znaczy, że diskmgmt.msc też jej nie widzi?

Dzięki za odpowiedź, sorry ze z innego servera piszę, ale mam kłopoty z
programem pocztowym.  Wracając do tematu - jeśli diskmgmt.msc to menager dysków
w XP - to też jej nie widzi i nie ma na niej zadej partycji, założyć się też nie
da, lunuxowy fdisk też to samo - wypisuje ze nie może otworzyć urządzeia /dev/sda

Data: 2009-08-12 23:02:28
Autor: Marcin Kocur
Osoba uni napisała na pl.comp.pecet:

[...]

A jesteś pewny, że to /dev/sda? Bo ja nie do końca...

Jak już znajdziesz dobrą nazwę urządzenia, zrób dd if=/dev/zero
of=/dev/urzadzenie. Tylko przez chwilę, ważne że początek wyzeruje.
Teraz masz kartę jak ze sklepu, możesz włożyć do czego tam chcesz i
sformatować ;]

Tylko nie wyzeruj sobie dysku
http://linux-porady.info/strony/dla_bardziej_zaawanasowanych/montowanie_urzadzenia_blokowe
Marcin Kocur

Data: 2009-08-13 00:12:57
Autor: lis6502
Jak uratowaćkartę Micro SD 8 GB ?
On Wed, 12 Aug 2009 23:02:28 +0200
Marcin Kocur <marcin2006@gmail.com.wytnij> wrote:

Osoba uni napisała na pl.comp.pecet:

A jesteś pewny, że to /dev/sda? Bo ja nie do końca...
dmesg |grep sd[a-z]
ostani wpis
Jak już znajdziesz dobrą nazwę urządzenia, zrób dd if=/dev/zero
of=/dev/urzadzenie. Tylko przez chwilę,
kompletny brak profesjonalizmu. jest przecież parametr 'count' i 'bs'.
więcej w 'man dd', ew google:man dd.

Data: 2009-08-13 14:48:45
Autor: Marcin Kocur
Osoba lis6502 napisała na pl.comp.pecet:

Jak już znajdziesz dobrą nazwę urządzenia, zrób dd if=/dev/zero
of=/dev/urzadzenie. Tylko przez chwilę,
kompletny brak profesjonalizmu. jest przecież parametr 'count' i 'bs'.
więcej w 'man dd', ew google:man dd.

Boh, ale mi różnica :P

Marcin Kocur

Data: 2009-08-13 17:21:07
Autor: lis6502
Jak uratowaćkartę Micro SD 8 GB ?
On Thu, 13 Aug 2009 14:48:45 +0200
Marcin Kocur <marcin2006@gmail.com.wytnij> wrote:

> kompletny brak profesjonalizmu. jest przecież parametr 'count' i
> 'bs'. więcej w 'man dd', ew google:man dd.

Boh, ale mi różnica :P

Jest. To jakbyś powiedział na budowie: 'chłopaki budujcie do góry, ale
nie dłużej niż dwa dni' ;)

Data: 2009-08-20 14:41:13
Autor: Marcin Kocur
> [...]

Boh, ale mi różnica :P

Jest. To jakbyś powiedział na budowie: 'chłopaki budujcie do góry, ale

To ty tak mówisz. Ja mówię "chłopaki budujcie do góry", a po dwóch
dniach przychodzę i ich zabijam ;)

Marcin Kocur

Jak uratować kartę Micro SD 8 GB ?