Jak uratować kartę Micro SD 8 GB ?

Data: 2009-08-12 21:27:23
Autor: qwerty
Jak uratować kartę Micro SD 8 GB ?
Użytkownik "JanuszPawłowski" <universis@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4A830156.E111AC87@wp.pl...
Przez pomyłkę karta telefonu komórkowego typu Micro SD została włożona
do telefonu Nokia N76. Po włożeniu telefon wyświetlił że karta jest
"corruped" i zaproponował format, jako ze nić na niej nie było próba
formatu została przeprowadzona - bez rezultatu jednak. Teraz karty nie
widać w macierzystym telefonie Nokia 5800. Nie widać jej też w czytniku
kart pamięci. Moje pytanie : czy tę kartę można uratować jakimś
programem narzędziowym windowsowym lub linuksowym ?. Może jakiś inny
sposób ?.  Proszę o jakąś pomoc w temacie.

Usuń i utwórz nową partycję.
Jak nie pomoże odnieść do serwisu.

Data: 2009-08-12 22:09:43
Autor: lis6502
Jak uratować kartę Micro SD 8 GB ?
On Wed, 12 Aug 2009 21:27:23 +0200
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote:

Użytkownik "JanuszPawłowski" <universis@wp.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:4A830156.E111AC87@wp.pl...
Usuń i utwórz nową partycję.
Jak nie pomoże odnieść do serwisu.

Lol ? Toć testdiska i photoreca waćpan nie zna ?

Data: 2009-08-13 00:48:16
Autor: uni
Jak uratowaćkartę Micro SD 8 GB ?

Lol ? Toć testdiska i photoreca waćpan nie zna ?

Ok. próbowałem na razie dosowym testdiskiem bo znam go doskonale. Niestety - ten
program nie widzi karty podlączonej do kompa poprzez card reader. Moze linuxowy
da radę - na razie nie mam go na dysku. POlecenie dd  - linuxowe znam też
doskonale, ale póki co nie widać urządzeia na systemie.

Data: 2009-08-13 00:55:58
Autor: lis6502
Jak uratowaćkartę Micro SD 8 GB ?
On Thu, 13 Aug 2009 00:48:16 +0200
"uni" <universis@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Niestety - ten program nie widzi karty podlączonej do kompa poprzez
card reader. Moze linuxowy da radę - na razie nie mam go na dysku.
Polecam livecd sysrescd, tam jest w standardzie; w ogóle to livecd to
jak śrubokręt w skrzynce z narzędziami ;]
POlecenie dd  - linuxowe znam też doskonale, ale póki co nie widać
urządzeia na systemie.
podepnij czytnij, włóż kartę i wyślij na grupę wyniki poleceń:
# lsusb
# tail -n 30 /var/log/dmesg
Niestety - ten program nie widzi karty podlączonej do kompa poprzez
card reader.
Jeszcze wypadałoby ustalić jaki to jest card reader (najlepiej przez
wspomniane # lsusb): sam mam w domu
oparty na jakimś wschodnioegzotycznym chipsecie, a sterowniki dostępne
są tylko pod jedyny słuszny system.

Jak uratować kartę Micro SD 8 GB ?