Jak ustalić właściciela gruntu?

Data: 2012-01-08 15:25:06
Autor: Atom
Jak ustalić właściciela gruntu?
Witam!

Gdzie i jak można sprawdzić kto jest
właścicielem gruntu, na którym stoi budynek
w którym mieszkam?
Mieszkanie jest mieszkaniem spółdzielczym
własnościowym w budynku wybudowanym
na gruncie, do którego spółdzielni nie przysługuje
prawo wieczystego użytkowania gruntu.

Pozdrowienia

Data: 2012-01-08 06:54:25
Autor: Marcin
Jak ustaliæ w³a¶ciciela gruntu?

Gdzie i jak mo¿na sprawdziæ kto jest
w³a¶cicielem gruntu, na którym stoi budynek
w którym mieszkam?
Mieszkanie jest mieszkaniem spó³dzielczym
w³asno¶ciowym w budynku wybudowanym
na gruncie, do którego spó³dzielni nie przys³uguje
prawo wieczystego u¿ytkowania gruntu.

1. na mapach katastrów w internecie sprawdzasz numer dzia³ki
2. w lokalnym o¶rodku geodezyjnym (np. Powiatowe Biuro Dokumentacji
Geodezyjnej i Kartograficznej)
   sprawdzasz numer Ksiêgi Wieczystej dla danej dzia³ki
3. w EKW sprawdzasz w³a¶cicieli KW

Marcin

Data: 2012-01-08 16:06:31
Autor: Atom
[...]

Dziêkujê.
Gdzie sprawdziæ numer dzia³ki gdy budynek znajduje siê na terenie
Warszawy?

Data: 2012-01-08 17:31:04
Autor: _±æê³ñ󶼿.
Jak ustaliæ w³a¶ciciela gruntu?
Ortofotomapa.

-- -- -
Gdzie sprawdziæ numer dzia³ki gdy budynek znajduje siê na terenie Warszawy?

Data: 2012-01-08 19:03:37
Autor: Atom
Jak ustaliæ w³a¶ciciela gruntu?
Gdzie sprawdziæ numer dzia³ki gdy budynek znajduje siê na terenie Warszawy?

Ortofotomapa.

A konkretnie - gdzie mam zajrzeæ?

Data: 2012-01-08 19:09:01
Autor: spp

http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/

--
spp

Data: 2012-01-08 19:26:17
Autor: Atom
[...]

Budynek bardzo ³adnie widaæ, na zdjêciu satelitarnym
i na mapie. Ale numerów dzia³ek tam nie widzê
pomimo zaznaczenia po lewej stronie wszystkich
kwadracików, których zaznaczenie jest mo¿liwe. :-(

Data: 2012-01-09 04:42:20
Autor: Atom
Jak ustaliæ w³a¶ciciela gruntu?
Numer dzia³ki ju¿ mam. :-)

Pozdrowienia

Data: 2012-01-08 19:42:37
Autor: Alek
Jak ustaliæ w³a¶ciciela gruntu?
U¿ytkownik "Marcin" <usenet666@cepik.com> napisa³

2. w lokalnym o¶rodku geodezyjnym (np. Powiatowe Biuro Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej) sprawdzasz numer Ksiêgi Wieczystej dla danej dzia³ki

Udziel± tej informacji ka¿demu chêtnemu?

Data: 2012-01-08 13:43:43
Autor: Marcin
> [...]

> Geodezyjnej i Kartograficznej) sprawdzasz numer Ksiêgi Wieczystej
> dla danej dzia³ki

Udziel± tej informacji ka¿demu chêtnemu?

tak, tylko trzeba mówiæ, ¿eby bez danych osobowych by³o (sama KW)

Data: 2014-09-26 10:50:54
Autor: terpilowski.pawel
Jak ustaliæ w³a¶ciciela gruntu?
Na swoim blogu opisa³em jak ja dochodzi³em to¿samo¶ci w³a¶ciciela pewnej nieruchomo¶ci, wiêc opisa³em ca³± procedurê -

http://s-prawnie.blogspot.com/2014/09/jak-ustalic-wasciciela-nieruchomosci.html

Data: 2014-09-26 22:48:01
Autor: ±æê³ñ󶼿
Jak ustaliæ w³a¶ciciela gruntu?
Tyle, ¿e ponoæ biura ewidencji i katastru od niedawna odmawiaj± udzielania informacji o nr KW.

-- -- -
Na swoim blogu opisa³em jak ja dochodzi³em to¿samo¶ci w³a¶ciciela pewnej nieruchomo¶ci, wiêc opisa³em ca³± procedurê

Data: 2014-09-27 18:50:05
Autor: Piotrek
On 2014-09-26 22:48,  ±æê³ñ󶼿 wrote:
Tyle, ¿e ponoæ biura ewidencji i katastru od niedawna odmawiaj± udzielania
informacji o nr KW.

Sprawdzasz na geoportalu numer ewidencyjny działki i zamawiasz skrócony wypis z rejestru gruntów, co kosztuje o ile mnie pamięć nie myli 7.50 i jest dostępne od ręki.

W tymże kwicie masz już numer KW.

Piotrek

Data: 2014-09-27 14:09:56
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 26 Sep 2014, terpilowski.pawel@gmail.com wrote:

Na swoim blogu opisa³em jak ja dochodzi³em to¿samo¶ci w³a¶ciciela pewnej nieruchomo¶ci, wiêc opisa³em ca³± procedurê -

http://s-prawnie.blogspot.com/2014/09/jak-ustalic-wasciciela-nieruchomosci.html

  Wyszukiwanie po adresie lub numerze dzia³ki mo¿na przeprowadziæ w ca³o¶ci
elektronicznie (odp³atnie 30z³):
http://ksiegi-wieczyste-online.pl/PoAdresie.html

  Co do zamieszania z dostêpno¶ci± do indeksów:
http://prawo.rp.pl/artykul/757645,1143060-Gorski-- Nie-kazda-ksiega-zawiera-dane-osobowe.html

  IMO indeksy powinny byæ oczywi¶cie upublicznione, bo w tej chwili dla
osoby której mog± siê przydaæ (z przyczyn ró¿nych cywilnoprawnych)
jest to utrudnienie, a dla ewentualnych przestêpców "zwiêkszona
trudno¶æ" ich uzyskania nie jest przeszkod±.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-28 07:27:27
Autor: ±æê³ñ󶼿
Jak ustaliæ w³a¶ciciela gruntu?
Nie wiem po jaki ch... komukolwiek moja KW, w tym pesel czy hipoteka czy nr rachunku kredytowego.
To najpierw mo¿e opublikujmy listê wszelkich rachunków bankowych i sald na nich?
"W interesie wierzycieli".

-- -- -
 IMO indeksy powinny byæ oczywi¶cie upublicznione, bo w tej chwili dla osoby której mog± siê przydaæ jest to utrudnienie, a dla ewentualnych przestêpców "zwiêkszona trudno¶æ" ich uzyskania nie jest przeszkod±.

Data: 2014-09-29 01:42:05
Autor: nkab
Jak ustali� w�a�ciciela gruntu?
W dniu niedziela, 28 września 2014 07:27:27 UTC+2 użytkownik ����󶼿 napisał:
Nie wiem po jaki ch... komukolwiek moja KW, w tym pesel czy hipoteka czy nr rachunku kredytowego.

To najpierw mo�e opublikujmy list� wszelkich rachunk�w bankowych i sald na nich?

"W interesie wierzycieli".

-- -- -

>  IMO indeksy powinny by� oczywi�cie upublicznione, bo w tej chwili dla > osoby kt�rej mog� si� przyda� jest to utrudnienie, a dla ewentualnych > przest�pc�w "zwi�kszona trudno��" ich uzyskania nie jest przeszkod�.

I kupiłbyś np. samóchod bez danych PESEL?
A to jest dom.

Andrzej.

Data: 2015-11-14 02:17:25
Autor: zwyklyrafal
Jak ustaliæ w³a¶ciciela gruntu?
W dniu niedziela, 8 stycznia 2012 15:25:06 UTC+1 u¿ytkownik Atom napisa³:
Witam!

[...]

W³a¶ciciela znajdziesz za pomoc± Ksi±g Wieczystych. Wystarczy ¿e znasz adres nieruchomo¶ci albo numer geodezyjny dzia³ki.
Pomo¿e Ci w tym wyszukiwarka:
http://www.sprawdzamsiebie.strefa.pl/ksiega-wieczysta.html
W³a¶ciciel jest wpisany w czê¶ci drugiej ksiêgi wieczystej

Jak ustalić właściciela gruntu?