Jak ustawić dysk w tryb DMA? (stara płyta z ko ntrolerem UDMA/33)

Data: 2010-01-28 22:03:37
Autor: nom
Jak ustawić dysk w tryb DMA? (stara płyta z ko ntrolerem UDMA/33)

Użytkownik "Przemolo" <przemolo@gazeta.zmyla> napisał w wiadomości news:hjsrhs$5h7$1inews.gazeta.pl...
Problem dot. starego komputera z płytą Abit BH6 (UDMA/33) i dysku Seagate Barracuda 60GB. Z pewnych powodów wykonałem low-level format dysku i być może od tego czasu Windows XP widzi ten dysk pracujący w trybie PIO, a nie DMA. Oczywiście we właściwościach kanału IDE mam włączone Tryb transferu: DMA jeśli dostępne ale Bieżący transfer i tak jest tylko PIO.

Odinstaluj ten kanał i wykonaj restart, czasami pomaga. Jak dysk ma dużo błędów CRC to XP zmienia transfer na PIO.
Mialem kiedys przypadek, że ktoś wcisnął pin od DMA do środka dysku (jak odwrotnie założy się tasiemkę to na pinie DMA jest tzw. klucz, czyli zaślepiona dziurka :-) ).

Jak ustawić dysk w tryb DMA? (stara płyta z ko ntrolerem UDMA/33)