Jak ustawic licznik rowerowy

Data: 2010-06-21 23:57:57
Autor: glaukonWYTNIJTO
Jak ustawic licznik rowerowy
Chciałbym wymienic baterię w liczniku rowerowym Speedmaster 7000. Jak to zrobic?
Jak wpisac wielkośc koła rowerowego? Jeżdżę rowerem firmy Author.

Proszę o wyrozumiałośc, piszę tutaj pierwszy raz. Z góry dziękuję za objaśnienia.

Data: 2010-06-21 15:20:33
Autor: Pr0NET
Jak ustawic licznik rowerowy
On Jun 21, 11:57 pm, glaukonWYTNI...@op.pl wrote:
Chcia bym wymienic bateri w liczniku rowerowym Speedmaster 7000. Jak to zrobic?
Jak wpisac wielko c ko a rowerowego? Je d rowerem firmy Author.

Prosz o wyrozumia o c, pisz tutaj pierwszy raz. Z g ry dzi kuj za obja nienia.

--
Wys ano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

U mnie w Sigmie rozmiary były podane w instrukcji, w tabeli
sprawdziłem co mam wpisać dla mojego rozmiaru koła.

Data: 2010-06-22 09:10:29
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
glaukonWYTNIJTO@op.pl pisze:
[...]

Poczytaj instrukcję, tutaj jest angielska http://diplodocs.pl/instrukcja-obslugi-uzytkowania/SIGMA/SPEEDMASTER%207000-_E

Jak się doszukasz wejścia do menu, pójdzie już górki. Wielkość koła otrzymujesz ze wzoru: średnica koła x 3.14

Seco

Data: 2010-06-22 12:35:53
Autor: Mario
Jak ustawic licznik rowerowy
jesli masz nietypowo wysokie / nieskie opony to proponuje zmierzyc kolo po zewnetrznym obwodzie i wymiar w mm wpisac do licznika :)

pzdr

Data: 2010-06-22 14:08:28
Autor: Tomek
Mario pisze:
jesli masz nietypowo wysokie / nieskie opony to proponuje zmierzyc kolo po zewnetrznym obwodzie i wymiar w mm wpisac do licznika :)

Najlepiej napompować koła do ciśnienia roboczego, usiąść na rowerze i przetoczyć się jeden albo lepiej kilka obrotów koła (jak masz tyle miejsca), podzielić przez liczbę obrotów i wpisać taki wynik.

Data: 2010-08-08 13:49:20
Autor: glaukonWYTNIJTO
Mario pisze:
> [...]

Najlepiej napompować koła do ciśnienia roboczego, usiąść na rowerze i przetoczyć się jeden albo lepiej kilka obrotów koła (jak masz tyle miejsca), podzielić przez liczbę obrotów i wpisać taki wynik.

Dzięki za porady - udało mi się ustawic licznik! Zastanawiam się tylko, jak
najdokładniej zmierzyc obwód koła - z mierzenia centymetrem krawieckim dwóch
obrotów po ziemi wyszło mi 2123, a preset był 2155, może lepiej byłoby wziac
średnią z tych dwóch danych? Chciałbym miec bardzo precyzyjne wskazania :)

Data: 2010-08-08 16:51:10
Autor: solar
W dniu 2010-08-08 13:49, glaukonWYTNIJTO@op.pl pisze:

[...]

Preset nie uwzględnia opony, ciśnienia itp.
Jak chcesz bardzo dokładnie, wykonaj z 10 pomiarów po ziemi i wyciągnij średnią.

"Dziewczynki powstają z uszkodzonego nasienia lub też w następstwie wilgotnych wiatrów."
                           św. Tomasz z Akwinu

Data: 2010-08-09 04:00:48
Autor: Piotrpo
On 8 Sie, 13:49, glaukonWYTNI...@op.pl wrote:

[...]
Szalejesz - różnica pomiędzy preset a pomiarem to 1,5% - tyle różnicy
to będzie pomiędzy
prędkościami przedniego i tylnego koła :) o rozciągliwości i
dokładności centymetra krawieckiego nie wspominając już nawet.

Data: 2010-08-09 13:58:16
Autor: MadMan
Dnia Mon, 9 Aug 2010 04:00:48 -0700 (PDT), Piotrpo napisał(a):

Szalejesz - różnica pomiędzy preset a pomiarem to 1,5%

Zatem 1.5km na 100 km. Sporo. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-09 19:31:30
Autor: Kratom
glaukonWYTNIJTO@op.pl napisał(a):
[...]

W niektórych miastach są wytyczone na drogach odcinki pomiarowe, na których
można dokładnie skalibrować licznik. Ja tak robiłem, w Krakowie, i wskazania
mam idealne

Data: 2010-08-09 14:36:37
Autor: Marek
Jak ustawic licznik rowerowy
Właściwie to dla dokładnego pomiaru trzeba by kalibrować licznik nie
tylko po każdej zmianie opony w przednim kole, ale i po każdej zmianie
ciśnienia. A nawiedzeni powinni uwzględniać nawet ścieranie się
bieżnika :). Przecież stopień ugięcia opony wpłynie na rzeczywistą
długość drogi pokonaną przy jednym obrocie koła. Dlatego kalibrowanie
jest najdokładniejsze, jeśli dokonać pomiaru pod obciążeniem.
"Będąc młodą lekarką" robiłem markerem kreskę na oponie i jechałem po
podłodze zanim tusz wysechł. Zwykle nie zdążył przed odbiciem dwóch
stempelków, a to wystarczyło. Kolejne próby po zmierzeniu odległości
między odbiciami na podłodze dawały powtarzalny wynik, który
wpisywałem do licznika.
Teraz mi się nie chce, więc mimo możliwości przełączania obwodów dla
dwóch rowerów mam ustawioną jakąś średnią dla 28'' i dla 26'', przy
oponach 1,4-2,2''. Przecież świadomość realnie przejechanego dystansu
w żaden sposób nie wpływa na przyjemność jazdy i wartości przybliżone
w zupełności mi wystarczą. GPS i tak wie swoje i mówi co innego :). A
jakby co, można dokonać pomiaru post factum. Znając wpisany i realny
parametr nietrudno przeliczyć dane.

--
Marek

Data: 2010-08-09 23:45:48
Autor: Piotr M
Dnia 09-08-2010 o 21:31:30  Kratom <kratom.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

A w którym miejscu w Krakowie? :)

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-08-10 08:50:53
Autor: MichałG
  Kratom pisze:
[...]

na 'niektórych' drogach są też słupki kilometrowe, ba.. nawet 100-metrowe ;)

Michał

Jak ustawic licznik rowerowy