Jak usunąć kamień z muszli WC

Data: 2010-06-22 16:05:47
Autor: Jaszek
Jak usunąć kamień z muszli WC
Witam,

Czy jest jakiś sprawdzony środek, który doprowadzi muszlę WC do świetności? Przez długi czas sączyła się woda (dolnopłuk) i w tym miejscu pojawił się kamień, powierzchnia nie jest gładka i lśniąca tylko porowata i powoduje pozostawianie zacieków. Czy można to jeszcze naprawić, czy nie ma takiej siły. Ostatnio bez skutku testowany Cillit Bang.

Jaszek

Data: 2010-06-22 13:04:33
Autor: Rafal M
Jak usunąć kamień z muszli WC
On 22 Cze, 16:05, "Jaszek" <j...@szek.pl> wrote:

Sproboj srodek do czyszczenia WC z Lidla - "Cleffect" :) Taki
bezbarwny i prawie bez zapachowy.
Tani, a jest bardzo dobry.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-06-22 13:28:23
Autor: mal
Jak usunąć kamień z muszli WC
On 22 Cze, 16:05, "Jaszek" <j...@szek.pl> wrote:
Witam,

Czy jest jaki sprawdzony rodek, kt ry doprowadzi muszl WC do wietno ci?

Podchloryn sodu zawarty w domestosie załatwi na pewno sprawę.
Miejsce, gdzie osadził się kamień potraktować sporą dawką. Przerwa 0,5
- 1 godz. a potem szorowanie np. drucianym zmywakiem.

Data: 2010-06-24 20:05:39
Autor: Le5zek

Użytkownik "mal" <malgo49@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:eabcfdec-8f36-47da-9c39-79277de08e32@j8g2000yqd.googlegroups.com...
On 22 Cze, 16:05, "Jaszek" <j...@szek.pl> wrote:
Witam,

Czy jest jaki sprawdzony rodek, kt ry doprowadzi muszl WC do wietno ci?

Podchloryn sodu zawarty w domestosie załatwi na pewno sprawę.

Zasady (osadów wapiennych) nie usuwa się zasadą (podchlorynem). Wyłącznie kwasem. Kwas fosforowy, cytrynowy, octowy (uprzednio sugerowane) załatwią sprawę.

--
Le5zek Grelak

Data: 2010-06-25 15:03:07
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 24 Jun 2010 20:05:39 +0200, Le5zek napisał(a):

[...]

No ale to przecież zaawansowany kurs chemii w zakresie gimnazjum należałoby
najpierw przejść ;-PPP

Data: 2010-06-22 16:38:47
Autor: KM

"Jaszek" <j@szek.pl> wrote in message news:4c20c33c$0$17084$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Witam!

Kiedys mialem podobna sytuacje z gdzie osadzil sie niezly kamien (tez lekko popuszczal dolnopluk). Zastanawialem sie jak to usunac przy pomocy chemi, myslalem tez o jakims agresywnym srodku. Mimo usilnych staran efekt byl mizerny. Postanowilem wiec wyprobowac metody mechanicznej - co jak sie okazlo najlepsza metoda. Obawialem sie o to ze podczas czyszczenia uszkodze powierzchnie toalety jednakze troche cierpliowsci + troche cilita jak juz kamien byl mocno przerzedzony i udalo sie. Poczatkowo bylo widac takie ryski jakby zrobione olowkiem (slad po srubokrecie) natomiast po kilku splukaniach wszysztko sie wyczyscilo.

Pozdrawiam!

Data: 2010-06-22 16:48:52
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 22 Jun 2010 16:38:47 +0200, KM napisał(a):

Zastanawialem sie jak to usunac przy pomocy chemi, myslalem tez o jakims agresywnym srodku. Mimo usilnych staran efekt byl mizerny.

A jakby tak po opróżnieniu muszli z wody na miejsce obłożone kamieniem (na
pewno wapiennym - a to ważne) przyłożyć rodzaj kompresu nasączonego silnym
roztworem kwasu cytrynowego? - na dłuższy czas oczywiście wyłączyłoby to
muszlę z użytkowania, ale jeśli w domu są dwie lub więcej, to można się
pokusić o taki wykonanie takiego zabiegu. Przecież wykonuje się kwasem
odkamienianie czajników, rur...

Data: 2010-06-22 18:46:33
Autor: deepblue
Jak usunąć kamień z muszli WC
Ikselka napisał/a

[...]

Zamiennie do kwasu cytrynowego można użyć octu spirytusowego - sprawdza się świetnie i tani.

--
deepblue

Data: 2010-06-22 19:22:26
Autor: Grzexs
[...]

Potwierdzam. Miałem ten problem i przed tygodniowym wyjazdem wypompowałem wodę z syfonu i zamiast tego wlałem 3 L octu - na ciepło. Po powrocie - łoj! - prawie żadnych zmian. Ale to tylko było pierwsze wrażenie - kamień dał się usunąć zwykłą szczotą klozetową bez śladu!

Ale octem "pachniało" z tydzień.

Od tego czasy regularnie stosuję takie tabletki "W5 Toilet Tabs" z Lidla - działają podobnie, ale nie "pachną" i też nie są zbyt drogie.

--
Grzexs

Data: 2010-06-22 20:07:28
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 22 Jun 2010 19:22:26 +0200, Grzexs napisał(a):

Od tego czasy regularnie stosuję takie tabletki "W5 Toilet Tabs" z Lidla - działają podobnie, ale nie "pachną" i też nie są zbyt drogie.

A tak, używałam, potwierdzam.

Data: 2010-06-25 12:39:45
Autor: ąćęłńóśźż
Jak usunąć kamien z muszli WC
Mam wrażenie, że te tabletki kompletnie w niczym nie pomagają.
I dość drogie są.

-- -- -

Data: 2010-06-22 20:06:58
Autor: Ikselka
Jak usunąć kamień z muszli WC
Dnia Tue, 22 Jun 2010 18:46:33 +0200, deepblue napisał(a):

Ikselka napisał/a

[...]

Za słaby roztwór kwasu octowego - do czajnika wystarczy, bo wspomaga go
wysoka temperatura, ale do odkamieniania na zimno jest za słaby.

Data: 2010-06-22 21:27:14
Autor: deepblue
[...]

Słaby ale za to można uzyć sporej ilości. W każdym razie poradził sobie z dość grubym kamieniem w spłuczce jaki z kamieniem/osadem w kanale odpływowym muszli - wlałem ok 1 l na noc i następnego dnia kamień bez problemy odłaził.

--
deepblue

Data: 2010-06-27 10:02:44
Autor: na102

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:dw8hmondw1l8$.19sz4rqm6de95.dlg40tude.net...
[...]

dwie torebki kwasku  rozpuscic w goracej wodzie i wlac do muszli na noc, rano zejdzie bez problemu,nie trzeba zadnych kompresów ;)

Data: 2010-06-22 22:23:12
Autor: MaW

Użytkownik "Jaszek" <j@szek.pl> napisał w wiadomości news:4c20c33c$0$17084$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wszelkie tego typu osady to węglany czyli sole słabego kwasu i mocnej zasady a więc należy je potraktowac kwasem. Solnym na przykład. I po problemie

MaW

Data: 2010-06-23 10:18:44
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 22 Jun 2010 22:23:12 +0200, MaW napisał(a):

[...]

A ten kwas solny to oczywiście w każdym kiosku na litry, nie móiąc o tym,
jeśli np dziecko wśliźnie się niepostrzezenie (jak to dziecko) podczas
"odkamieniania" i załatwi się (bang!) oraz spuści wodę (plusk!)...

Data: 2010-06-23 14:20:27
Autor: gary
W dniu 2010-06-23 10:18, Ikselka pisze:
[...]

zamiast kwasu solnego użyj odrdzewiacza fosforowego (kwas fosforowy)
dostępny w marketach budowlanych.

mnie odczyścił pięknie rdzawą ścieżkę po cieknącej wodzie ze spłuczki.
konkretnie biorę zwitek papieru toaletowego, kładę na ściance gdzie jest plama i polewam odrdzewiaczem. Zostawiam taki "kompres" na noc a rano spuszczam wodę.
efekt znakomity.

Data: 2010-06-25 12:40:38
Autor: ąćęłńóśźż
Jak usunąć kamien z muszli WC
Uszkodzi emalię ceramiki.

-- -- -

Data: 2010-06-25 13:18:42
Autor: Panslavista
Jak usunąć kamien z muszli WC

Najlepiej z muszlą. Albo zainstaluj filtr jonowymienny na dopływie do domu / mieszkania.

Data: 2010-06-29 09:44:52
Autor: gary
Jak usunąć kamien z muszli WC
W dniu 2010-06-25 12:40, ąćęłńóśźż pisze:
Uszkodzi emalię ceramiki.

-- -- -

| zamiast kwasu solnego użyj odrdzewiacza fosforowego dostępny w marketach budowlanych.

Muszla KOŁO trzynastoletnia
nie stwierdziłem żadnego uszkodzenia emalii, a robię tak średnio raz na kwartał.

Data: 2010-06-29 10:13:03
Autor: Panslavista
Jak usunąć kamien z muszli WC
"gary" <gary@world.com> wrote in message news:i0c7pi$inp$2srv.cyf-kr.edu.pl...

    Jak nie myje się często to kamień się osadza. Gdy nie maczasu warto kupić zawieszkę z wkładem myjacym do muszli - praktyczniejsza niż zawieszka do spłuczki, choć do spłuczki byłaby lepsza - likwidowałaby osady w spłuczce. Tyle, że powstaje dylemat jak przyswoić babusa do nauczenia się jak dokonywać serwisowania spłuczki na tym poziomie.
    Darowałem sobie więc szkolenie - piję więc pyffo, a babus wkada zwieszkę pod sedes...

Data: 2010-06-23 20:50:25
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 23 Jun 2010 10:18:44 +0200, Ikselka napisał(a):

A ten kwas solny to oczywiście w każdym kiosku na litry, nie móiąc o tym,
jeśli np dziecko wśliźnie się niepostrzezenie (jak to dziecko) podczas
"odkamieniania" i załatwi się (bang!) oraz spuści wodę (plusk!)...

Wiesz, nie chcę Ci burzyć świata, ale dziecko ma (tak jak każdy człowiek)
kwas solny w sobie. Uciekaj :D

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2010-06-29 22:33:55
Autor: Łukasz

Użytkownik "MaW" <niepisztu@aaa.bbb> napisał w wiadomości news:hvr63l$d43$1news.onet.pl...

Wszelkie tego typu osady to węglany czyli sole słabego kwasu i mocnej zasady a więc należy je potraktowac kwasem. Solnym na przykład. I po problemie

Zgadza sie. Solny dobry jest też na czyszczenie wezownicy od przeplywowego ogrzewacza wody.

Data: 2010-06-23 20:49:15
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 22 Jun 2010 16:05:47 +0200, Jaszek napisał(a):

[...]

Kwas solny 36% Tylko trzeba uważać. --
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2010-06-28 08:52:18
Autor: Jaszek
Jak usunąć kamień z muszli WC - Rozwiązanie problemu
Czy jest jakiś sprawdzony środek, który doprowadzi muszlę WC do świetności?

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Problem rozwiązany, kamień usunięty.

Sprawę załatwił kwasek cytrynowy. Zostawiłem na noc kompres (kawałek szmatki) zalany gorącym roztworem kwasku (torebka na 1 litr wody). Po kamieniu ani śladu. Przy okazji i czajnik odmłodniał ;-)

Jaszek

Jak usunąć kamień z muszli WC