Jak usunąć kamień z muszli WC

Data: 2010-06-22 22:23:12
Autor: MaW
Jak usunąć kamień z muszli WC

Użytkownik "Jaszek" <j@szek.pl> napisał w wiadomości news:4c20c33c$0$17084$65785112news.neostrada.pl...
Witam,

Czy jest jakiś sprawdzony środek, który doprowadzi muszlę WC do świetności? Przez długi czas sączyła się woda (dolnopłuk) i w tym miejscu pojawił się kamień, powierzchnia nie jest gładka i lśniąca tylko porowata i powoduje pozostawianie zacieków. Czy można to jeszcze naprawić, czy nie ma takiej siły. Ostatnio bez skutku testowany Cillit Bang.

Wszelkie tego typu osady to węglany czyli sole słabego kwasu i mocnej zasady a więc należy je potraktowac kwasem. Solnym na przykład. I po problemie

MaW

Data: 2010-06-23 10:18:44
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 22 Jun 2010 22:23:12 +0200, MaW napisał(a):

[...]

A ten kwas solny to oczywiście w każdym kiosku na litry, nie móiąc o tym,
jeśli np dziecko wśliźnie się niepostrzezenie (jak to dziecko) podczas
"odkamieniania" i załatwi się (bang!) oraz spuści wodę (plusk!)...

Data: 2010-06-23 14:20:27
Autor: gary
W dniu 2010-06-23 10:18, Ikselka pisze:
[...]

zamiast kwasu solnego użyj odrdzewiacza fosforowego (kwas fosforowy)
dostępny w marketach budowlanych.

mnie odczyścił pięknie rdzawą ścieżkę po cieknącej wodzie ze spłuczki.
konkretnie biorę zwitek papieru toaletowego, kładę na ściance gdzie jest plama i polewam odrdzewiaczem. Zostawiam taki "kompres" na noc a rano spuszczam wodę.
efekt znakomity.

Data: 2010-06-25 12:40:38
Autor: ąćęłńóśźż
Jak usunąć kamien z muszli WC
Uszkodzi emalię ceramiki.

-- -- -

Data: 2010-06-25 13:18:42
Autor: Panslavista
Jak usunąć kamien z muszli WC

Najlepiej z muszlą. Albo zainstaluj filtr jonowymienny na dopływie do domu / mieszkania.

Data: 2010-06-29 09:44:52
Autor: gary
Jak usunąć kamien z muszli WC
W dniu 2010-06-25 12:40, ąćęłńóśźż pisze:
Uszkodzi emalię ceramiki.

-- -- -

| zamiast kwasu solnego użyj odrdzewiacza fosforowego dostępny w marketach budowlanych.

Muszla KOŁO trzynastoletnia
nie stwierdziłem żadnego uszkodzenia emalii, a robię tak średnio raz na kwartał.

Data: 2010-06-29 10:13:03
Autor: Panslavista
Jak usunąć kamien z muszli WC
"gary" <gary@world.com> wrote in message news:i0c7pi$inp$2srv.cyf-kr.edu.pl...

    Jak nie myje się często to kamień się osadza. Gdy nie maczasu warto kupić zawieszkę z wkładem myjacym do muszli - praktyczniejsza niż zawieszka do spłuczki, choć do spłuczki byłaby lepsza - likwidowałaby osady w spłuczce. Tyle, że powstaje dylemat jak przyswoić babusa do nauczenia się jak dokonywać serwisowania spłuczki na tym poziomie.
    Darowałem sobie więc szkolenie - piję więc pyffo, a babus wkada zwieszkę pod sedes...

Data: 2010-06-23 20:50:25
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 23 Jun 2010 10:18:44 +0200, Ikselka napisał(a):

A ten kwas solny to oczywiście w każdym kiosku na litry, nie móiąc o tym,
jeśli np dziecko wśliźnie się niepostrzezenie (jak to dziecko) podczas
"odkamieniania" i załatwi się (bang!) oraz spuści wodę (plusk!)...

Wiesz, nie chcę Ci burzyć świata, ale dziecko ma (tak jak każdy człowiek)
kwas solny w sobie. Uciekaj :D

--
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2010-06-29 22:33:55
Autor: Łukasz

Użytkownik "MaW" <niepisztu@aaa.bbb> napisał w wiadomości news:hvr63l$d43$1news.onet.pl...

Wszelkie tego typu osady to węglany czyli sole słabego kwasu i mocnej zasady a więc należy je potraktowac kwasem. Solnym na przykład. I po problemie

Zgadza sie. Solny dobry jest też na czyszczenie wezownicy od przeplywowego ogrzewacza wody.

Jak usunąć kamień z muszli WC