Jak usunac slady z dlugopisu z mebli skorzanych?

1 Data: Marzec 24 2010 07:20:41
Autor: majer
Jak usunac slady z dlugopisu z mebli skorzanych?
Witam
Pytanie jak w temacie. Srodkami do czyszczenia skory nie schodzi, woda z
mydlem tez nie. Boje sie stosowac rozpuszczalnikow w obawie ze skora sie
odbarwi. Czym to mozna usunac?

2 Data: Marzec 24 2010 07:56:01
Autor: Panslavista
Re: Jak usunac slady z dlugopisu z mebli skorzanych?

Alkohole...

3 Data: Marzec 24 2010 08:20:41
Autor: Panslavista

"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message

[...]

Izopropylowy - zmywacz atramentów z drukarek komputerowych.

4 Data: Marzec 24 2010 09:14:24
Autor: Maseł
On 2010-03-24 07:56, Panslavista wrote:
Pytanie jak w temacie. Srodkami do czyszczenia skory nie schodzi, woda z
mydlem tez nie. Boje sie stosowac rozpuszczalnikow w obawie ze skora sie
odbarwi. Czym to mozna usunac?
Alkohole...

A ile trzeba wypic, zeby przestaly przeszkadzac te slady?

Pozdro

Maseł

5 Data: Marzec 24 2010 11:07:25
Autor: Panslavista

"Maseł" <mmasel@poczta.onet.pl> wrote in message
On 2010-03-24 07:56, Panslavista wrote:
[...]

Nie jestem alkoholikiem.

6 Data: Marzec 26 2010 00:41:57
Autor: Maseł
On 2010-03-24 11:07, Panslavista wrote:
[...]

To co innego niz alkohol zezarlo ci poczucie humoru?

Pozdro

Maseł

P.S.
Lata 50. Prelekcja w kołchozie na temat alkoholizmu. Prelegent:
- Towarzysze kołchoźnicy! Alkoholizm to straszliwa choroba społeczna. Od
alkoholików odchodzą żony.
Nagle prelegentowi przerywa głos z sali:
- Towarzyszu prelegencie, mam pytanie techniczne: Ile trzeba wypić?

7 Data: Marzec 24 2010 08:23:06
Autor: Bbjk
majer pisze:

Pytanie jak w temacie. Srodkami do czyszczenia skory nie schodzi, woda z
mydlem tez nie. Boje sie stosowac rozpuszczalnikow w obawie ze skora sie
odbarwi. Czym to mozna usunac?

Spirytusem.
Świetnie schodzą inne konkretne zabrudzenia z mebli z jasnej skóry (i z tapicerki samochodowej skórzanej) pod wpływem mleczka Nivea do ciała.
Do normalnego czyszczenia polecam Colourlock.
--
Basia

8 Data: Marzec 24 2010 08:50:58
Autor: Rafał
majer pisze:
Witam
Pytanie jak w temacie. Srodkami do czyszczenia skory nie schodzi, woda z
mydlem tez nie. Boje sie stosowac rozpuszczalnikow w obawie ze skora sie
odbarwi. Czym to mozna usunac?

Spróbuj czegoś takiego:
http://allegro.pl/item960585552_arix_gabka_do_usuwania_plam_rimedio.html
O ile dobrze pamiętam to na skórę też się chyba nadawało.
Idealnie usuwa wszelkie zabrudzenia ze ścian czy mebli.
Wpierw jednak przeczytaj instrukcje bo na 100% nie jestem pewien czy na skórę będzie OK
Dostępne jest to pod inną nazwą np w rossmannie.
Jest to taka sztywna gąbka, coś pomiędzy gąbką a pumeksem. Namacza się to w wodzie i czyści.

9 Data: Marzec 24 2010 08:57:26
Autor: Bbjk
Rafał pisze:

[...]

Nabrałam się na tę gąbkę, beznadzieja totalna.
Próbowałam na ścianie, pobrudzonej czarną kreską od czegoś. Zamiast czyścić, rozmazuje brud, a ściana po jej użyciu była błyszcząca i brudnawa w miejscu potarcia. Pomogło dopiero umycie plamy zwykłą gąbką z wodą i mydłem. Próbowałam również na drewnianym, woskowanym meblu (zabrudził ołówek) porażka. Gąbka wylądowała w śmieciach.
--
Basia

10 Data: Marzec 24 2010 09:07:11
Autor: Rafał
Bbjk pisze:
Rafał pisze:

[...]

Coś musiałaś mieć nie tak.
Ja kilkoma takimi gąbkami wyczyściłem pokój który był właściwie przeznaczony do malowania. Porysowany był przez małe dzieciaki wszystkim czym można było, od długopisów po przez kredki ołówkowe, kredki świecowe, do markera włącznie - wszystko zeszło bez śladu!
Tak samo porysowane meble kredkami świecowymi.
Równie dobrze poszło wyczyszczenie śladów po kocie, który to wskakując na okno łapami brudzi ścianę pod nim(brud ten miał ponad 2 lata).
Możliwe że u Ciebie była inna farba na ścianach i temu taki efekt. Ja jestem bardzo zadowolony. I żadnych śladów po tym nie było, żadnego rozmazywania. Wożę jedną taką gąbkę w samochodzie, jak dzieciaki gdzieś w gościach coś zmajstrują to można szybko naprawić zniszczenia.
Nie testowałem jednak tego na skórze, ale o ile pamiętam na opakowaniu pisali że się do skóry nadaje.

11 Data: Marzec 24 2010 09:17:27
Autor: Bbjk
Re: Jak usunac slady z dlugopisu z mebli skorzanych?
Rafał pisze:

Coś musiałaś mieć nie tak.

Może rzeczywiście kwestia farby do ściany, z tym, że nie jest jakaś egzotyczna, nie pamiętam firmy. Może inny producent gąbki.
--
B.

12 Data: Marzec 24 2010 10:34:32
Autor: Artur Dębski
Re: Jak usunac slady z dlugopisu z mebli skorzanych?
odbarwi. Czym to mozna usunac?

Spóbuj jakimś tłustym kremem
do pielegnacji skóry twarzy.
Zostaw ten krem położony grubszą warstwą na jakiś czas
Ścieraj dość mocno papierowymi ręcznikami.

Daj znać czy choć trochę pomogło

Artur Dębski
http://blogit.one.pl

13 Data: Marzec 24 2010 10:54:26
Autor: Jacek
Re: Jak usunac slady z dlugopisu z mebli skorzanych?
Czytam odpowiedzi i się załamuję.
Może jeszcze kocim łajnem każą smarować.
Żeby plama zeszła, to trzeba użyć czegoć, co rozpuszcza tusz z tego
długopisu.
Zrób sobie próbę długopisem na podobnym materiale i próbuj kolejno:
spirytus, jak nie działa (a powinien) to rozpuszczalnik nitro, aceton,
ksylen itd, itp. Eksperymentowanie z kremem Nivea skończy się wymianą mebli.
Jacek

14 Data: Marzec 24 2010 10:58:00
Autor: Theli
Jacek pisze:
[...]

A co takiego niebezpiecznego jest w kremie Nivea?

th

--
http://nitkowo.bloog.pl

15 Data: Marzec 24 2010 11:06:22
Autor: Panslavista

"Theli" <pisz_na_gosick@wp.pl> wrote in message
Jacek pisze:
[...]

Plam z tłuszczu już nie da się usunąć.

16 Data: Marzec 24 2010 11:50:48
Autor: Jacek
Re: Jak usunac slady z dlugopisu z mebli skorzanych?
W samym kremie nic. Ale zapaćkanie plamy z długopisu dodatkowo kremem na
pewno nie ułatwi jej usunięcia. Eksperymentowanie na cudzych meblach przez
durne rady na grupie też niebezpieczne nie jest, bo przecież nie moje meble,
nie mój cyrk i nie moje małpy.
Jacek
PS
nie wiem - nie piszę

17 Data: Marzec 24 2010 12:04:19
Autor: Bbjk
Jacek pisze:
[...]

Czyściłam na jasnych meblach skórzanych (écru), zabrudzenia mleczkiem Nivea, ładnie zeszło, nie było śladów. wiem, co piszę - z doświadczenia. A na długopis - spirytus.
--
Basia

18 Data: Marzec 24 2010 11:51:47
Autor: Artur Dębski
Re: Jak usunac slady z dlugopisu z mebli skorzanych?
ksylen itd, itp. Eksperymentowanie z kremem Nivea skończy się wymianą mebli.
Jacek

Wymianą mebli zaowocuje właśnie eksperymentowanie
z wszelkimi rozpuszczalnikami i odplamiaczami.

Jak na razie krem pomógł mi w kilku przypadkach w których
użycie jakiegokolwiek rozpuszczalnika (proponujesz nitro ???!!! o zgrozo!!! )
skończyło by się uszkodzeniem powierzchni/odbarwieniem powierzchni /utratą
faktury powierzchni.

Przecież krem do skóry twarzy nie może być tak "zjadliwy" względem
skóry mebli poza tym mebli przecież nie robi się z powierzchnią
w rodzaju "nubuk" czy skórzany Korzuch z włosiem do wewnątrz
gdzie kilka posiedzeń na takim fotelu/kanapie/narożniku
i pozostałyby ciemne plamy od łokci i "czterech liter"

Artur Dębski
http://blogit.one.pl

19 Data: Marzec 24 2010 20:42:55
Autor: viverte
W dniu 2010-03-24 07:20, majer pisze:
Witam
Pytanie jak w temacie. Srodkami do czyszczenia skory nie schodzi, woda z
mydlem tez nie. Boje sie stosowac rozpuszczalnikow w obawie ze skora sie
odbarwi. Czym to mozna usunac?

może Ludwik ?
W przypadku ciuchów zawsze mi pomaga, ze skórą nie próbowałam

20 Data: Marzec 24 2010 22:01:29
Autor: na102

Użytkownik "majer" <adresu@nie.ma> napisał w wiadomości
Witam
Pytanie jak w temacie. Srodkami do czyszczenia skory nie schodzi, woda z
mydlem tez nie. Boje sie stosowac rozpuszczalnikow w obawie ze skora sie
odbarwi. Czym to mozna usunac?

Ja do zmywania wszlkich dlugopisowych sladów używam takich nawilżonych
chusteczek dla niemowlakow.

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4972 (20100324) __________

Jak usunac slady z dlugopisu z mebli skorzanych?