Jak usun±ć wiloć?

Data: 2014-03-26 05:26:31
Autor: Citizen
Jak usun±ć wiloć?
Woda dostawała się przez jaki¶ czas pod prawie
całkowicie zabudowan± wannę.
Przyczyna dostawania się wody została usunięta.

Jak teraz usun±ć wilgoć i brzydki zapach spod wanny?
Doj¶cie pod wannę jest przez możliwo¶ć zdejmowania
paska glazury na wypadek konieczno¶ci zamknięcia
zaworów.

Bardzo proszę o podanie sprawdzonych rad.

Citizen

Data: 2014-03-26 10:03:15
Autor: BQB
Jak usun±ć wiloć?
W dniu 2014-03-26 05:26, Citizen pisze:
[...]

Odpowiedni sorbent wci±gnie wszelk± wodę, soda oczyszczona rozsypana na dużej powierzchni wci±gnie zapach, ale przydałoby się czym¶ usun±ć grzyba, bo choć niewidoczny to już tam jest, gdyż miał idealne warunki do rozwoju.

Data: 2014-03-26 18:17:24
Autor: Jeffrey
Jak usun±ć wiloć?
Citizen wrote:
[...]

a włożysz przez t± dziurę jaki¶ piecyk elektryczny?

jeffrey

Data: 2014-03-26 20:44:23
Autor: Big Jack
Jak usun±ć wiloć?
W wiadomo¶ci
*Citizen* napisał(-a):

a włożysz przez t± dziurę jaki¶ piecyk elektryczny?

Nie.

Piecyka to ja bym tam nie upychał, ale wietrzenie to bym już zafundował. Oldschoolowy odkurzacz odwrotnie podł±czony może by zdał egzamin? Tylko że proces może zaj±ć nawet kilka dni i albo odkurzacz, albo domownicy mogliby tego nie wytrzymać. Może wentylator?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2014-03-27 21:00:04
Autor: Jeffrey
Jak usun±ć wiloć?
*Citizen* napisał(-a):

[...]

wentylator to chyba jeden z lepszych pomysłów, może być taki z farelki to łatwiej go wycelować

jeffrey

Data: 2014-03-27 13:11:41
Autor: kogutek444
Jak usun±ć wiloć?
W dniu czwartek, 27 marca 2014 21:00:04 UTC+1 użytkownik Jeffrey napisał:
Big Jack wrote:

> [...]

wentylator to chyba jeden z lepszych pomysłów, może być taki z farelki to łatwiej go wycelować

Wystarczy. ja bym nie grzał ciepłym powietrzem. Takie co¶ powinno wysychać wolno. Mniejsze ryzyko zwi±zane z grzybami itp. Wstawił bym w dziurę wentylator taki jak jest w zasilaczu w komputerze. I niech mieli powietrze do jesieni. Oczywi¶cie wylot powietrza musi gdzie¶ u góry być.

Data: 2014-03-28 07:42:54
Autor: Przesmiewca
Jak usun±ć wiloć?
kogutek444@gmail.com napisał(a):

Wystarczy. ja bym nie grzał ciepłym powietrzem. Takie co¶ powinno wysychać wolno.

Powinno bo kogutek sobie tak wymyslil?

Mniejsze ryzyko zwi±zane z grzybami itp.

A jasne.

stawił bym w dziurę wentylator taki jak jest w zasilaczu w komputerze
. I niech mieli powietrze do jesieni. Oczywi¶cie wylot powietrza musi gdzie¶ u góry być.

Niech mieli powietrze do jesieni i systematycznie rozsiewa zarodniki po chalupie.
Super porada. Za lekarza mu zaplacisz?

Nie dosc, ze jestes za tepy, zeby poprawnie lamac linie piszac na newsy i nie rozumiesz
co do ciebie sie mowi, to do tego sadzisz ortografy i bzdety doradzasz.

Data: 2014-03-28 05:29:40
Autor: kogutek444
Jak usun±ć wiloć?
W dniu pi±tek, 28 marca 2014 07:42:54 UTC+1 użytkownik Przesmiewca napisał:
> [...]

co do ciebie sie mowi, to do tego sadzisz ortografy i bzdety doradzasz.

spierdalaj na bambus.

Data: 2014-03-26 22:26:47
Autor: Ikselka
Jak usun±ć wiloć?
Dnia Wed, 26 Mar 2014 05:26:31 +0100, Citizen napisał(a):

Jak teraz usunąć wilgoć

Odsłonić dostęp pod wannę i skierować tam z przerwami ale przez dłuższy
czas  niezbyt silny strumieĹ„ powietrza z dmuchawy lub zwykĹ‚ego piecyka z
nadmuchem. Ale najpierw odgrzybić.

i brzydki zapach spod wanny?

To grzyb. Odgrzybić. Jeśli możesz tam wsadzić dłoń z ręcznym spryskiwaczem
(takim jak np do kwiatów), napełnij spryskiwacz ACE pół na pół z wodą albo
użyj gotowego środka na grzyb (jest w Castoramie, specjalny, z pompką, w
czarnej butelce chyba, nazwy nie pomnę, ale dosyć drogi, ACE wystarczy),
założ długą rękawiczkę i spryskaj spód wanny, ścianę i podłogę pod wanną, w
miarę dokładnie. Po odgrzybieniu susz jak wyżej.

Wypraktykowane - niestety.
--
XL  "Nie naleĹĽy mylić prawdy z opiniÄ… wiÄ™kszoĹ›ci."  Jean Cocteau

Data: 2014-03-27 09:24:46
Autor: Przesmiewca
Jak usun±ć wiloć?
"Citizen" <123@xyz.com> napisał(a):

[...]

Spryskac jaks specjalna chemia, potem wysuszyc
 - ja to keidys zrobilem suszarka do wlosow,
bardzo gwaltowanie podnoszac temperature pod brodzikiem
po pare razy dziennie przez 2-3 tygodnie.

Data: 2014-03-27 19:44:38
Autor: Piotr Palusiński
Jak usun±ć wiloć?
In news:533256ec$0$2138$65785112news.neostrada.pl,
*Citizen* <123@xyz.com> typed:
[...]

Spryskaj Pufasem i dobrze wysusz.
Pufas-Specjalistyczny ¶rodek usuwaj±cy ple¶ń, glony, algi, grzyby i bakterie.
http://chemko.pl/pl/p/PUFAS-Spray-Plesniobojczy-500ml/1385
http://budowlaniec.radom.pl/227.htm

--
Piotr Palusiński [Microsoft MVP - Windows Expert-Consumer]
http://mvp.microsoft.com/en-us/mvp/Piotr%20Palusinski-10686

Data: 2014-03-27 20:13:45
Autor: Ikselka
Jak usunąć wiloć?
Dnia Thu, 27 Mar 2014 19:44:38 +0100, Piotr Palusiński napisał(a):

Pufas-Specjalistyczny środek usuwający pleśń, glony, algi, grzyby i bakterie.

O, właśnie o niego mi chodziło :-)
--
XL  "Nie naleĹĽy mylić prawdy z opiniÄ… wiÄ™kszoĹ›ci."  Jean Cocteau

Data: 2014-04-01 16:02:04
Autor: Citizen
Jak usun±ć wiloć?
[...]

Byłby to pewnie znakomity ¶rodek i wcale nie jest taki bardzo drogi,
ale s± problemy.
Otwór jest niewielki, a dodatkowo wanna jest od spodu i boków
wyłożona piank± (ocieplaj±c±?), taki rodzaj "baranka", przez co
nie ma możliwo¶ci spryskania całej przestrzeni wkładaj±c pojemnik
przez ten otwór, o ile w ogóle się zmie¶ci razem z dłoni±, żeby naciskać.
Dodatkowo mam podstawy przypuszczać, że najwięcej wilgoci zgromadziło
się przy przeciwległym rogu wanny w stosunku do rogu przy którym jest
otwór. Prawdopodobnie tam podłoże trochę opada.
W tej sytuacji potrzebny byłby jaki¶ przewód lub w±ż, który można by
włożyć głęboko pod wannę, ale wtedy nie wiem jak można by taki ¶rodek
rozpryskać.
Włożenie takiego przewodu byłoby możliwe, bo w celu zlokalizowania
przecieku był wkładany przewód z kamer± i spełniło to swoj± rolę.
Na szczę¶cie okazało się, że przyczyn± dostawania się wody pod wannę
była nieszczelno¶ć silikonu pomiędzy brzegiem wanny a ¶cian± nad wann±,
po której spływała woda podczas korzystania z prysznica.. Nie trzeba było
więc niszczyć płytek żeby usun±ć przyczynę.

O zdjęciu obudowy wanny nie ma mowy.

Może kto¶ miał taki problem i ma jaki¶ "patent"?

Pozdrawiam
Citizen

Data: 2014-04-01 16:59:24
Autor: Piotr Palusiński
Jak usun±ć wiloć?
In news:533ac6d1$0$2150$65785112news.neostrada.pl,
*Citizen* <123@xyz.com> typed:

W tej sytuacji potrzebny byłby jaki¶ przewód lub w±ż, który można by
włożyć głęboko pod wannę, ale wtedy nie wiem jak można by taki ¶rodek
rozpryskać.

Hmm, przelej zawarto¶ć butelki do opryskiwacza (jak nie masz, to pożycz sobie) i dokonaj dezynfekcji ;-)
http://allegro.pl/opryskiwacz-kwazar-orion-12l-24h-gwarancja-5-lat-i4073818304.html

Data: 2014-04-01 17:17:22
Autor: Citizen
Jak usun±ć wiloć?
[...]

To z pewno¶ci± jest to czego potrzebuję. :-)
W tej chwili nie mam pojęcia gdzie taki opryskiwacz pożyczyć, bo kupować
na jednorazow± akcję (mam nadzieję, że nie będzie powtórki z usuwaniem wilgoci)
nie warto.
Muszę popytać, może kto¶ ma lub może jest jaka¶ wypożyczalnia.

Dziękuję i pozdrawiam
Citizen

Data: 2014-04-01 17:47:44
Autor: Piotr Palusiński
Jak usun±ć wiloć?
In news:533ad877$0$2359$65785112news.neostrada.pl,
*Citizen* <123@xyz.com> typed:
[...]

Każdy ogrodnik, sadownik jak i rolnik, takie urz±dzenie posiada.
Pewnie też s± w wypożyczalniach http://bit.ly/1jUqoIu

Data: 2014-04-01 18:23:09
Autor: Citizen
Jak usun±ć wiloć?
[...]

Miło, że pomagasz, ale nie musisz być od razu zło¶liwy.
Nie pisałem, że nie wiem jak znaleĽć, tylko że będę musiał znaleĽć.
Kumasz różnicę?

Citizen

Data: 2014-04-01 18:43:36
Autor: Piotr Palusiński
Jak usun±ć wiloć?
In news:533ae7e2$0$2150$65785112news.neostrada.pl,
*Citizen* <123@xyz.com> typed:

Miło, że pomagasz, ale nie musisz być od razu zło¶liwy.

Spoko, nie było to moj± intencj± ;-)

Data: 2014-04-03 23:37:19
Autor: Ikselka
Jak usunąć wiloć?
Dnia Tue, 1 Apr 2014 16:02:04 +0200, Citizen napisał(a):

OtwĂłr jest niewielki, a dodatkowo wanna jest od spodu i bokĂłw
wyłożona pianką (ocieplającą?), taki rodzaj "baranka", przez co
nie ma możliwości spryskania całej przestrzeni wkładając pojemnik
przez ten otwór, o ile w ogóle się zmieści razem z dłonią, żeby naciskać.

Pozostaje formalina - ale potem długie wietrzenie.
--
XL  "Nie naleĹĽy mylić prawdy z opiniÄ… wiÄ™kszoĹ›ci."  Jean Cocteau

Data: 2014-04-05 01:43:22
Autor: Ikselka
Jak usunąć wiloć?
Dnia Thu, 3 Apr 2014 23:37:19 +0200, Ikselka napisał(a):

Pozostaje formalina - ale potem długie wietrzenie.

http://sklep-galvet.pl/galvet-formalina-37-metanol5-5kg-odkazanie-dezynfekcja-p-27.html?sort=4d&page=8
Vide sposĂłb uĹĽycia.