Jak usunąćlokatorów?

Data: 2010-01-31 21:09:18
Autor: Andrzej Lawa
Jak usunąćlokatorów?
manfred pisze:
Witam serdecznie. Od niedawna wynajmuje swoje mieszkanie małżeństwu. Od tego oczywiście opłacam do US podatek. Niestety nie spisałem z nimi umowy. Ostatnio stali sie na tyle uciążliwi, że postanowiłem im wypowiedzieć wynajem. Dostali na to sześć dni.

Z byka spadłeś?? 6 dni na znalezienie innego lokalu i wyprowadzkę?

Niestety wg nich mają prawo do miesięcznego wypowiedzenia ( oni tak twierdzą)

Mylą się. Ustawowo mają TRZY miesiące. Więc się zamknij i jeszcze ich po
rękach całuj, że tylko miesiąc chcą.

Przyczyną wypowiedzenia jest w głównej mierze to że przez kilka miesięcy nie chcieli usunąć usterki w wyniku której zalewali poniżej sąsiada.

A do kogo, wg. umowy, należało naprawianie takich usterek, hmm? (i jaka
to konkretnie usterka była, bo np. pionami się lokatorzy raczej nie zajmują)

Mało tego zepsuł im się bojler który cieknie i niszczy mi wannę. Nie chcą naprawić tej usterki twierdząc że to należy do mnie. Powtarzam nie ma

Wynająłeś im lokal z takimi wadami, że po krótkim czasie się wszystko
zaczęło sypać i jeszcze masz pretensje do lokatorów?

żadnej umowy co do tej kwestii.

To działają przepisy ogólne oraz tzw. zasady współżycia społecznego - i
zasadniczo drobne bieżące prace konserwacyjne (np. wymiana żarówek) to
ich broszka, natomiast instalacje będące stałym wyposażeniem z reguły
leżą w gestii wynajmującego.

Jak usunąćlokatorów?